Het Ziekenhuisnetwerk Antwerpen (zna) Vzw

Nieuwbouw leefeenheden van de Universitaire Kinder- en Jeugdpsychiatrie Antwerpen, incl. as-builtdossier



Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een:  AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT 
Uittreksel uit de officiële tekst.

AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST

I.1. Naam en adressen

Officiële benaming: Het Ziekenhuisnetwerk Antwerpen (ZNA) vzw
Postadres: Leopoldstraat 26,BE-2000 Antwerpen
Contactpersoon: De heer Aankoop Infrastructuurprojecten
E-mail: aankoop-infrastructuurprojecten@zna.be
Internetadres(sen): www.zna.be 


AFDELING II. VOORWERP

II.1. Omvang van de aanbesteding

II.1.1. Benaming
Nieuwbouw leefeenheden van de Universitaire Kinder- en Jeugdpsychiatrie Antwerpen, incl. as-builtdossier 
Referentienummer: 2020/961
II.1.2. Voornaamste CPV-code: 45000000
II.1.3. Type opdracht: werken
II.1.4. Korte beschrijving
zie II.2.4
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE


II.2. Beschrijving

II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE211
Voornaamste plaats van uitvoering: ZNA Universitaire Kinder- en Jeugdpsychiatrie Antwerpen, Lindendreef 1 te 2020 Antwerpen
II.2.4. Beschrijving
ZNA heeft het akkoord ontvangen van de toekenning van het strategisch forfait voor het bouwproject UKJA van VIPA (Het Vlaams Infrastructuurfonds voor Persoonsgebonden Aangelegenheden). Dit omvat het volledige bouwproject 'Centralisatie van de Universitaire Kinder-en Jeugdpsychiatrie Antwerpen' op de site van ZNA Middelheim, Wilrijk. Het volledige bouwproject bestaat uit 3 projecten die gefaseerd worden uitgevoerd: - Fase 1: Nieuwbouw leefeenheden - Fase 2: Afbraak van bestaande voorbouw en bouwen van een nieuwbouw voorbouw - Fase 3: Renovatie van het gebouw 'Karrewiel' en bouw van 2 uitbreidingen Dit bestek betreft de selectie van een aannemer voor de bouw van Fase 1 - Nieuwbouw leefeenheden.  Dit omvat de bouw van 4 geschakelde nieuwe leefeenheden met centraal een afzonderingsblok met een aparte toegang. Het gebouw bestaat uit een gelijkvloerse verdieping, een kruipkelder en een zolder om de technische installaties te voorzien. Door een centrale verpleegpost wordt een koppeling gemaakt tussen 2 leefeenheden. Een leefeenheid bestaat uit 8 slaapkamers, een leefruimte, een keuken en andere ondersteunende ruimtes. De leefeenheden zijn gesloten afdelingen en hebben elks een afgesloten binnentuin met gaanderijen. Volgende diensten worden hierin opgenomen: - Blok I: o Leefgroep Internaliserende problematiek o Leefgroep Crisisunit - Afzonderingsblok - Blok J: o Leefgroep Forensisch geplaatste adolescenten - daders o Leefgroep Forensisch geplaatste adolescenten - seksuele daders Gezien rekening gehouden dient te worden met de latere afbraak en bouw van de voorbouw (fase 2), zullen alle nutsleidingen omgelegd worden volgens een tracé opgenomen in de technische bepalingen. Voor de volledige beschrijving van de uit te voeren werken wordt verwezen naar deel III Technische bepalingen. Op het ogenblik van publicatie is de omgevingsvergunning nog niet verkregen. Er wordt verwacht dat de vergunning verkregen zal worden in juni 2021. De opdracht wordt gegund onder voorbehoud van het verkrijgen van deze omgevingsvergunning. Indicatie planning: Verkrijgen omgevingsvergunning: juni 2021  Ontbossing en archeologisch onderzoek: juli - augustus 2021 Start werken: september 2021 Beschrijving en uitvoeringsmodaliteiten: de volledige documentatie inzake de technische bepalingen kan kosteloos worden aangevraagd per e mail op het adres: aankoop infrastructuurprojecten@zna.be en dit ten laatste 20 kalenderdagen voor de opening van de offertes. 
II.2.7. Looptijd
500 dag(en)
Verlenging mogelijk: NEE


AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN

III.1. Voorwaarden voor deelneming

III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden: 
Geen

III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij voldoet aan de onderstaande selectiecriteria:1. Om de financiële draagkracht van de inschrijver te controleren zal de aanbestedende overheid gebruik maken van de Creditsafe International Score.De Creditsafe Internationale Score is een gestandaardiseerde score afgeleid van de normale Creditsafe score. Hierdoor kan een score vergelijking worden gemaakt tussen bedrijven in verschillende landen. Meer info op https://www.creditsafe.be.Volgende scores zijn mogelijk:Score OmschrijvingScore A: Zeer laag risicoScore B: Laag risicoScore C: Gemiddeld risicoScore D: Hoog risicoScore E: Geen scoreVoor elke inschrijver zal de aanbestedende overheid zelf een Creditsafe rapport opvragen.
Eventuele minimumeisen:
1. Uit de behaalde score moet een gezonde financiële toestand blijken. Deze score dient "A, B of C" te zijn of de inschrijver moet bij gebreke hieraan op vraag van de aanbestedende overheid de financiële draagkracht op een andere afdoende wijze aantonen.

III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij voldoet aan de onderstaande selectiecriteria:1. Een lijst van soortgelijke werken van dezelfde omvang die de afgelopen 5 jaar werden verricht door het bedrijf.2. De projectleider aangesteld voor dit project wordt opgegeven bij het indienen van de offerte. De voorstelling van de projectleider gaat vergezeld van documenten die aantonen dat de projectleider de juiste kwalificaties en beroepservaring heeft voor het leiden en coördineren van bouwprojecten, zowel wat betreft de bouwkundige werken als de technieken, met dezelfde omvang in de afgelopen vijf jaar. De projectleider heeft minimaal 5 jaar relevante ervaring als projectleider. Er dient minimaal één referentieproject te worden opgegeven, vergezeld van een verklaring van de opdrachtgever die de goede uitvoering van de coördinatie-opdracht aantoont van de projectleider, met vermelding van het bedrag van de werken, de omvang, de plaats en het tijdstip waarop ze werd uitgevoerd.3. Bij zijn indiening van de offerte bevestigt de inschrijver dat er steeds een contactpersoon op de werf aanwezig zal zijn die het Nederlands machtig is en die met anderstaligen op de werf kan communiceren alsook de projectleider. 4. De inschrijver mag overeenkomstig artikel 69 van de Wet Overheidsopdrachten "geen blijk gegeven hebben van aanzienlijke of voortdurende tekortkomingen tijdens de uitvoering van eerdere overheidsopdrachten." Dit geldt voor een periode van 3 jaar vanaf de datum van de betrokken gebeurtenis of, wanneer het een voortdurende inbreuk betreft, vanaf de beëindiging van de inbreuk. ZNA zal dit onder meer beoordelen aan de hand van het evaluatieformulier in Bijlage XXX. Wanneer een inschrijver gedurende de voorbije 3 jaar een score heeft gekregen die lager is dan 65%, zal dit beschouwd worden als een aanzienlijke of voortdurende tekortkoming. Het staat de inschrijver vrij corrigerende maatregelen te nemen in de zin van artikel 70 van de Wet Overheidsopdrachten"5. De inschrijver dient "VCA-gecertifieerd" of gelijkwaardig te zijn.

Eventuele minimumeisen:
1. De inschrijver levert minimaal 1 referentie aan van een werk van dezelfde soort en omvang. Dit wordt vergezeld van de volgende informatie, m.n.: het bedrag van de werken, de plaats en het tijdstip van uitvoering alsook de vermelding van de publiek- of privaatrechtelijke instantie waarvoor de werken bestemd waren.
De inschrijver legt per referentie een attest van goede uitvoering voor vergezeld van de gevraagde informatie.
2. De inschrijver voegt het CV en minimaal één referentieproject toe vergezeld van de gevraagde informatie.
3. De inschrijver voegt een verklaring op eer toe dat de projectleider en de contactpersoon op de werf het Nederlands machtig zijn.
4. Geen aanzienlijke of voortdurende tekortkomingen gedurende een periode van 3 jaar, waarbij de inschrijver minstens geen score lager dan 65% op het daartoe voorziene evaluatieformulier heeft gekregen.
5. De inschrijver voegt een geldig attest van certificatie bij zijn offerte toe.
Vereiste erkenning: D (Bouwwerken), Klasse 8


AFDELING IV. PROCEDURE

IV.1.1 Proceduretype
Openbare procedure

IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: JA

IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2021-04-27 10:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming:  NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
De inschrijving moet geldig blijven tot (dd/mm/jjjj): 2021-10-24
IV.2.7 Begin van de gunningsprocedures
Datum: 2021-04-27
Plaatselijke tijd: 10:00
Adres: ZNA Erasmus, Aankoopdienst

AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN


VI.3. Nadere inlichtingen
Beschrijving en uitvoeringsmodaliteiten: de volledige documentatie inzake de technische bepalingen kan kosteloos worden aangevraagd per e mail op het adres: aankoop infrastructuurprojecten@zna.be en dit ten laatste 20 kalenderdagen voor de opening van de offertes. Plaatsbezoek vereist: Voorafgaand aan het indienen van de offerte, dient de inschrijver de bouwplaats te bezoeken teneinde zich van de toestand te vergewissen en een duidelijk beeld te vormen van de toestand ter plaatse. De aanvraag tot plaatsbezoek moet uiterlijk 17 kalenderdagen voor de uiterste datum voor het indienen van de offerte worden aangevraagd. Zie details administratief bestek.De offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.

VI.4 Beroepsprocedures

VI.4.1 Beroepsinstantie
Rechtbank van Eerste Aanleg van het gerechtelijk arrondissement Antwerpen
Bolivarplaats 20, BE-2000 Antwerpen
Tel: +32 32578011

VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2021-03-16

Annonces similaires du BDA :