Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een: AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
I.1. Naam en adressen
Officiële benaming: AGSO Knokke-Heist
Postadres: 't Walletje 104/101,BE-8300 Knokke-Heist
Contactpersoon: Mevrouw Inge Van Wassenhove
Tel: +32 50442500
E-mail: Inge.vanwassenhove@agsoknokke-heist.be
Internetadres(sen): www.agsoknokke-heist.be
AFDELING II. VOORWERP
II.1. Omvang van de aanbesteding
II.1.1. Benaming
Oproep tot aanvraag tot deelneming - Ontwikkeling van een gemengd woonproject "Heulebrug" Referentienummer: P03-179
II.1.2. Voornaamste CPV-code: 45000000
II.1.3. Type opdracht: werken
II.1.4. Korte beschrijving
zie II.2.4
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE
II.2. Beschrijving
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE251
Voornaamste plaats van uitvoering: Knokke-Heist
II.2.4. Beschrijving
Met deze Opdracht wil AGSO tegemoet komen aan het beleidsprogramma van de gemeente tot het aanbieden van betaalbare woningen. AGSO beoogt met voorliggende oproep de totstandkoming van een woonproject op de binnen het projectgebied begrepen gronden, waarbij het woonproject door de promotor wordt gerealiseerd en gecommercialiseerd, met vergoeding van het grondaandeel ten overstaan van AGSO. Voor deze realisatie wenst AGSO aldus een beroep te doen op een private partner-projectontwikkelaar, welke hiertoe zal dienen samen te werken met een architect. De reeds bij de eerste fase van het woonproject Heulebrug gehanteerde stedenbouwkundige en architecturale principes dienen ook bij de invulling van voorliggende opdracht te worden nagestreefd, evenals de beoogde mix van het doelpubliek.
II.2.7. Looptijd
36 maand(en)
Verlenging mogelijk: NEE
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.1. Voorwaarden voor deelneming
III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:
Alle leden van het Basisteam leggen het door het respectief lid ingevulde Uniform Europees Aanbestedingsdocument (zie Bijlage D) voor, dat bestaat uit een bijgewerkte eigen verklaring en dat door de aanbestedende overheid als voorlopig bewijs wordt aanvaard ter vervanging van door overheidsinstanties of derden afgegeven documenten of certificaten die bevestigen dat de betrokken ondernemer aan alle hierna vermelde voorwaarden voldoet :1° hij bevindt zich niet in een van de uitsluitingssituaties als bedoeld in de artikelen 67 tot 69 van de wet van 17 juni 2016;2° hij voldoet aan de toepasselijke Selectiecriteria als vastgesteld overeenkomstig artikel 71 van de wet van 17 juni 2016.* Het UEA dient volledig door de onderaannemer(s) te worden ingevuld en dient alle informatie betreffende deze onderaannemer(s) te bevatten. Tevens dienen de Verplicht Betrokken Partijen zich schriftelijk en onvoorwaardelijk jegens de Ontwikkelaar te verbinden om de hen toevertrouwde opdracht te zullen uitvoeren.
III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
1. Een passende bankverklaring.2. Verzekering tegen beroepsaansprakelijkheid3. Voldoende liquiditeit, rendabiliteit en solvabiliteit om de opdracht te kunnen uitvoeren
Eventuele minimumeisen:
1. De Inschrijver voegt voor elk van de Verplicht Betrokken Partijen een verklaring toe van een kredietinstelling onderworpen aan het toezicht van de Nationale Bank van België of aan een gelijkaardige toezichthouder in één van de EU-lidstaten waarin de kredietinstelling verklaart dat de betrokken persoon bij haar cliënt is en dit tot tevredenheid van de kredietinstelling.
Deze verklaring moet in het Nederlands zijn opgesteld én mag maximaal drie maanden oud zijn. Indien de verklaring in een andere taal is opgesteld, wordt een beëdigde vertaling toegevoegd. Het model gevoegd als Bijlage E wordt verplicht gevolgd.
2. De Inschrijver toont aan dat minstens de architect en de aannemer voldoende verzekerd te zijn tegen beroepsaansprakelijkheid voor het uitvoeren van de opdracht. De Inschrijver kan dit aantonen aan de hand van eigen verzekeringen van de volgende Verplicht Betrokken Partijen: architect en aannemer of met het bewijs dat hij voor deze opdracht een specifieke projectverzekering zal afsluiten. De Inschrijver voegt een kopie toe van de polissen of een verklaring van een makelaar of verzekeraar dat de specifieke verzekering bij gunning van de opdracht zal worden afgesloten.
3. Elk van de Verplicht Betrokken Partijen moet zich in een normale financiële toestand bevinden waardoor zij in staat zijn deze opdracht tot een goed einde te kunnen brengen.
De Inschrijver moet hiertoe de financiële ratio's berekenen voor elk van de Verplicht Betrokken Partijen aan de hand van de jaarrekeningen van de laatste drie (3) jaren overeenkomstig het in Bijlage F gevoegd formulier.
Deze jaarrekeningen moeten worden toegevoegd.
Zij betreffen onder meer:
Voor de solvabiliteit zal minstens de ratio van de "algemene schuldgraad" worden gehanteerd (vreemd vermogen / totaal vermogen);
Voor de liquiditeit zal minstens de ratio "liquiditeit in enge zin" worden gehanteerd (vorderingen op ten hoogste één jaar & geldbeleggingen en liquide middelen / schulden op ten hoogste één jaar);
Voor de rendabiliteit zal minstens de ratio "brutorendabiliteit van het eigen vermogen na belastingen" worden gehanteerd (cash-flow na belastingen / eigen vermogen).
Doelstelling van de controle: deze ratio's mogen niet wijzen op een risico op discontinuïteit van de Verplicht Betrokken Partijen. Er wordt aangenomen dat er een risico op discontinuïteit bestaat indien gedurende de laatste drie (3) boekjaren tweemaal een negatief eigen vermogen of twee maal verlies vóór belasting wordt vastgesteld bij één of meerdere van de Verplicht Betrokken Partijen.
De Inschrijver mag voor één of meer van de Verplicht Betrokken Partijen bijkomende informatie verstrekken door bijvoorbeeld te wijzen op een garantie van de moedervennootschap bij de bepaling van de solvabiliteit.
In elk geval kan enkel rekening worden gehouden met bijkomende informatie indien deze wordt gestaafd met bewijsstukken waaruit een afdwingbare en onvoorwaardelijke verbintenis van de betrokken vennootschap blijkt én wordt aangetoond dat de vennootschap zelf voldoende solvabel is.
De Aanbesteder heeft het recht ook andere ratio's te bepalen en de ratio's te herrekenen door correcties uit te voeren op de gegevens in de jaarrekeningen. De Aanbesteder kan ook rekening houden met de omzet, balanstotaal, verklaringen van de bedrijfsrevisor, .
De Inschrijver moet voor elk van de Verplicht Betrokken Partijen Bijlage C invullen en toevoegen aan de Aanvraag tot Deelneming met inbegrip van de jaarrekeningen van de afgelopen drie boekjaren. De berekening van de ratio's en de gevraagde gegevens moeten worden geattesteerd door een interne/externe accountant/boekhouder of een bedrijfsrevisor.
III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
1. Beroepsbekwaamheid2. Referenties
Eventuele minimumeisen:
1. Voor elk van de Verplicht Betrokken Partijen moet individueel en per specialisatie de volgende informatie worden meegedeeld: een korte bedrijfspresentatie met een lijst van het inzetbaar personeel met hun bekwaamheden en een lijst van het inzetbaar eigen materieel.
Hieruit moet blijken dat elk van de verplicht Betrokken Partijen over de nodige bekwaamheid beschikt om de opdracht tot een goed einde te brengen.
De Inschrijver geeft een voorstelling van het volledige projectteam dat deze opdracht zal uitvoeren. De voorstelling bevat de volgende onderdelen:
? Opgave van de naam en het CV van de projectverantwoordelijke/teamleider (met plaatsvervanger) die het project zal leiden, met vermelding van de ervaring en de referenties van deze persoon. Uit het CV moet blijken dat de betrokkene voldoende bekwaam is een project van dergelijke omvang te leiden. Daarom moet de opsomming beperkt blijven tot de relevante ervaring en mag de CV niet meer dan 3 pagina's omvatten;
? Opgave van de naam en het CV van andere teamleden die het projectteam zullen vervolledigen. Uit het CV moet blijken hoe de expertise van de betrokkene bijdraagt tot het ontwerpen van het Project. Daarom moet de opsomming beperkt blijven tot de relevante ervaring en mag de CV niet meer dan 3 pagina's omvatten
? Opgave van de naam en het CV van de eventuele adviseurs, die kunnen worden ingezet voor deze opdracht, met vermelding van de functie, specialisatie en relevante ervaring. Uit het CV moet blijken hoe de expertise van de betrokkene bijdraagt tot het ontwerpen van het Project. Daarom moet de opsomming beperkt blijven tot de relevante ervaring en mag de CV niet meer dan 3 pagina's omvatten
? Een organigram van het volledige projectteam.
2. De ontwikkelaar moet ervaring aantonen aan de hand van drie (3) referenties van gelijkaardige ontwerp- en bouwprojecten (bouwvolume, functie, locatie, .). De referenties moeten opgemaakt worden aan de hand van het model in Bijlage G.
De architect moet ervaring aantonen met het ontwerpen van gelijkaardige bouwprojecten inclusief groenaanleg en straataanleg, aan de hand van drie (3) referenties. De referenties moeten opgemaakt worden aan de hand van het model in Bijlage G.
De aannemer moet ervaring aantonen met de uitvoering van gelijkaardige bouwprojecten aan de hand van drie (3) referenties. De referenties moeten opgemaakt worden aan de hand van het model in Bijlage G.
Er worden derhalve van elk van de Verplicht Betrokken Partijen drie (3) referenties verwacht voor gelijkaardige bouwprojecten. Niet meer en niet minder. Er wordt dus van de Inschrijvers verwacht dat zij goed overwegen voor elk van de Verplicht Betrokken Partijen welke relevante referenties worden meegedeeld. Zoals verder wordt uiteengezet, zijn deze essentieel voor de selectie. Deze referenties moeten verplicht opgemaakt aan de hand van het model in Bijlage G. Indien minder dan drie (3) referenties per verplicht betrokken partij worden meegedeeld dan kan de Inschrijver niet worden geselecteerd. Indien er meer dan drie (3) referenties worden ingediend, worden enkel de drie (3) eerste in aanmerking genomen doch het groter aantal zal beschouwd worden als een negatief element in de beoordeling. In geval een gelijkaardige score zal de Inschrijver die zich gehouden heeft aan het aantal van drie (3) de voorkeur krijgen op de Inschrijver die er meer heeft toegevoegd.
Indien de Verplicht Betrokken Partijen samen aan een bepaald bouwproject hebben gewerkt, kunnen ze uiteraard elk zich beroepen voor hun specialiteit op deze referentie.
Enkel referenties waarvoor een (omgevings)vergunning werd bekomen én minstens in uitvoering zijn, komen in aanmerking als referenties voor de ontwikkelaar, architect en aannemer. Projecten die enkel bestudeerd werden; deelname aan wedstrijden welke niet werden gegund, projecten die niet gerealiseerd werden . komen niet in aanmerking. Indie.(zie opdrachtdocumenten)
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1.1 Proceduretype
Mededingingsprocedure met onderhandeling
IV.1.4 Inlichtingen over een beperking van het aantal oplossingen of inschrijvingen tijdens de onderhandeling of de dialoog
Gebruikmaking van een procedure in achtereenvolgende fasen waarbij geleidelijk het aantal te bespreken oplossingen of ter onderhandeling openstaande inschrijvingen wordt beperkt: JA
IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: JA
IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2021-04-29 10:00
IV.2.3 Geraamde datum van verzending van uitnodigingen tot inschrijving of deelneming aan geselecteerde gegadigden
2021-06-03
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming: NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
Looptijd in maanden: 9 (vanaf de datum van ontvangst van de inschrijving)
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. Nadere inlichtingen
De kandidaturen en offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.Opmerkingen over de gunningscriteria: De regelmatig bevonden offertes worden inhoudelijk beoordeeld aan de hand van de gunningscriteria die nauwkeurig worden omschreven in de Gunningsleidraad. Het betreft de volgende gunningscriteria: De ontwikkelingsprijs; De stedenbouwkundige en architecturale kwaliteit ; De projectaanpak.In de Gunningsleidraad zal aan deze gunningscriteria een verdere toelichting, met eventuele subcriteria, en een precieze weging gegeven worden.
VI.4 Beroepsprocedures
VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van State, BE nvt
VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2021-02-16