Hogeschool Pxl

Schoonmaken van alle lokalen in de gebouwen van Hogeschool PXL



Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een:  AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT 
Uittreksel uit de officiële tekst.

AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST

I.1. Naam en adressen

Officiële benaming: Hogeschool PXL
Postadres: Elfde-Liniestraat 24,BE-3500 Hasselt
Contactpersoon: Mevrouw Elke Stas
Tel: +32 11775829
Fax: +32 11775559
E-mail: elke.stas@pxl.be
Internetadres(sen): www.pxl.be 


AFDELING II. VOORWERP

II.1. Omvang van de aanbesteding

II.1.1. Benaming
Schoonmaken van alle lokalen in de gebouwen van Hogeschool PXL 
Referentienummer: 20210050
II.1.2. Voornaamste CPV-code: 90900000
II.1.3. Type opdracht: diensten
II.1.4. Korte beschrijving
zie II.2.4
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE


II.2. Beschrijving

II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE221
Voornaamste plaats van uitvoering: Hogeschool PXL, Elfde-Liniestraat 24 te 3500 Hasselt
II.2.4. Beschrijving
Inleiding: Hogeschool PXL professionaliseert mensen en organisaties en draagt bij aan welvaart en welzijn. Dat is onze missie. Onze visie is dat Hogeschool PXL door een sterke verwevenheid van het onderwijs, onderzoek, dienstverlening en beoefening van de kunsten haar studenten, medewerkers en organisaties in co-creatie wil laten groeien tot excellente professionals. Hogeschool PXL onderschrijft in haar strategisch beleidsplan de zero-waste ambitie en volgt in deze een planmatige en professionele aanpak. We zetten als organisatie zoveel als mogelijk in op afvalpreventie, hergebruik en zorg voor onze omgeving. Dit betekent dat 'afvalinzameling' transformeert naar 'grondstoffeninzameling'. Het afval wat desondanks in de keten wordt geproduceerd wordt maximaal geschikt gemaakt om conform geldende regelgeving te worden afgevoerd. Van onze dienstverleners, partners en (junior-)collega's verwachten wij commitment en medewerking in deze ambitie. De dienstverlener die voorliggende opdracht krijgt toegewezen is een professionele, innovatieve en toekomstgerichte partner van Hogeschool PXL die aansluiting zoekt bij de Unesco Social Development Goals: SDG6: Schoon water en sanitair SDG7: Betaalbare en duurzame energie SDG11: Duurzame steden en gemeenschappen SDG12: Verantwoorde consumptie en productie SDG13: Klimaatactie Voorliggende opdracht wordt uitgevoerd op onderstaande campussen: - Campus Elfde Linie, Elfde-Liniestraat 24 - 26 te B-3500 HASSELT;  - Campus Quartier Canal, Bootstraat 11 te B-3500 HASSELT; - Corda Campus, Kempische Steenweg 293 te B-3500 HASELT;  - Campus Vildersstraat, Vildersstraat 5 te B-3500 HASSELT;  - STEM ACADEMY, Kempische kaai 85 te B-3500 HASSELT; - Campus Guffenslaan, Guffenslaan 39 te B-3500 HASSELT;  - Campus Diepenbeek, Agoralaan geb. H te B-3590 DIEPENBEEK. Voorwerp van dit bestek:  De kerntaak binnen deze dienstverlening is het schoonmaken van alle lokalen in de gebouwen van Hogeschool PXL. Daarnaast worden er drie opties beschreven: het leegmaken van inzameleilanden in de gebouwen, het leegmaken van inzameleilanden in de buitenruimte en het leegmaken van mobiele papiercontainers. Toelichting:  De kerntaak in onderhavige opdracht betreft het algemeen of specifiek schoonmaken van klaslokalen, sanitaire voorzieningen, kantoren, catering, magazijnen, aula's, buiteninrichting,. Het afval dat tijdens deze schoonmaak wordt verzameld dient rechtstreeks door de dienstverlener gedeponeerd te worden in de juiste afvalcontainer. Doelstelling:  In haar strategisch beleidsplan stelt Hogeschool PXL dat haar dienstverlening professioneel, toegankelijk, flexibel & transparant is. De infrastructuur van Hogeschool PXL is gericht op campuslife, netwerking en community-ontwikkeling. Om dit te realiseren is een professionele schoonmaak en een duurzaam afvalbeleid essentieel. We verwachten van de dienstverlener een duurzaam en maatschappelijk verantwoord engagement, als uitvoerder van deze opdracht én als partner van Hogeschool PXL in het realiseren van haar ambitie. 
II.2.7. Looptijd
12 maand(en)
Verlenging mogelijk: JA
Niet gespecifieerd 


AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN

III.1. Voorwaarden voor deelneming

III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden: 
* Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij zich niet bevindt in een van de uitsluitingssituaties als bedoeld in de artikelen 67 tot 69 van de WOO.* Voor Belgische inschrijvers: een uittreksel uit het strafregister dat maximaal 6 maanden oud is op de limietdatum voor de ontvangst van de offertes.* Voor Belgische inschrijvers die personeel tewerkstellen dat onderworpen is aan de sociale zekerheidswetgeving van een andere lidstaat van de Europese Unie: een recent attest uitgereikt door de bevoegde buitenlandse overheid waarin bevestigd wordt dat hij voldaan heeft aan zijn verplichtingen inzake betaling van de bijdragen voor sociale zekerheid overeenkomstig de wettelijke bepalingen van het land waar hij gevestigd is;* Voor buitenlandse inschrijvers: een uittreksel uit het strafregister dat maximaal 6 maanden oud is of geldig is conform de wetgeving van het land van herkomst op de limietdatum voor de ontvangst van de offertes, certificaten inzake fiscale en sociale schulden en een certificaat inzake niet-faling.Wanneer een document of certificaat niet wordt uitgereikt in het betrokken land of dit niet afdoend voor alle uitsluitingsgronden het nodige bewijs levert, kan ter vervanging een verklaring onder eed toegevoegd worden, of in landen waar dit niet voorzien is, een plechtige verklaring van de betrokkene voor een bevoegde rechterlijke of administratieve instantie, notaris of bevoegde beroepsorganisatie van het land van herkomst of van het land waar de ondernemer gevestigd is.* Voor alle inschrijvers: Geldige uittreksels uit het strafregister voor alle personen die lid zijn van het bestuurs-, leidinggevend of toezichthoudend orgaan van de inschrijver of daarin vertegenwoordigings-, beslissings- of controlebevoegdheid hebben.

III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij voldoet aan de onderstaande selectiecriteria:1. Een verklaring betreffende de totale omzet en de omzet van de bedrijfsactiviteit die het voorwerp van de opdracht is, over de laatste drie beschikbare boekjaren, afhankelijk van de oprichtingsdatum of van de datum waarop de ondernemer met zijn bedrijvigheid is begonnen, voor zover de betrokken omzetcijfers beschikbaar zijn.
Eventuele minimumeisen:
1. Teneinde geselecteerd te kunnen worden dient de inschrijver in elk van de laatste drie boekjaren minstens een omzet van 1.500.000 euro te hebben gehad op het vlak van schoonmaakdiensten.

III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij voldoet aan de onderstaande selectiecriteria:1. Een lijst van de voornaamste diensten die gedurende de laatste drie jaar werden verricht, met vermelding van het bedrag, de datum en de publiek- of privaatrechtelijke instanties waarvoor zij bestemd waren. De diensten worden aangetoond door attesten die de bevoegde autoriteiten afgeeft of medeondertekent of in het geval van diensten voor een particuliere afnemer, door attesten van de afnemer of, bij ontstentenis, eenvoudigweg door een verklaring van de dienstverlener.2. Een geldig ISO 9001 (versie 2015) certificaat, of een verklaring of bewijzen inzake gelijkaardige maatregelen op het gebied van kwaliteitsbewaking.3. Een VCA-certificaat (Veiligheid, gezondheid en milieu Checklist Aannemers) ten bewijze dat de firma voldoet aan de minimumeisen op het gebied van veiligheid, gezondheid en milieu of een gelijkwaardig document voor buitenlandse inschrijvers.

Eventuele minimumeisen:
1. Teneinde geselecteerd te kunnen worden dient de inschrijver minstens 5 schoonmaakopdrachten in publiek toegankelijke gebouwen te hebben uitgevoerd in de afgelopen 3 jaar, die samen het uitvoeringsbedrag vertegenwoordigen van 3.000.000 euro .
2. Teneinde geselecteerd te kunnen worden, dient de inschrijver dit te kunnen voorleggen.
3. Teneinde geselecteerd te kunnen worden, dient de inschrijver dit te kunnen voorleggen.


AFDELING IV. PROCEDURE

IV.1.1 Proceduretype
Openbare procedure

IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: JA

IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2021-04-21 13:30
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming:  NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
De inschrijving moet geldig blijven tot (dd/mm/jjjj): 2021-09-18
IV.2.7 Begin van de gunningsprocedures
Datum: 2021-04-21
Plaatselijke tijd: 13:30
Adres: Hogeschool PXL, Elfde-Liniestraat 24 te 3500 Hasselt

AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN


VI.3. Nadere inlichtingen
Plaatsbezoek vereist: De inschrijvers zijn in het kader van onderhavige gunningsprocedure verplicht om voor de indiening van hun offerte op plaatsbezoek te komen. De bezoekdagen zullen doorgaan op volgende data: 10, 11 en 12 maart 2021. Elke inschrijver is verplicht om op plaatsbezoek te komen in elke campus. Het gaat om de volgende campussen:Campus GuffenslaanBegeleider: mevrouw Katrien CoxSamenkomst aan onthaal, Guffenslaan 39 te B-3500 Hasselt Campus Vildersstraat, STEM ACADEMYBegeleider: de heer Tim DehaenSamenkomst aan onthaal, Vildersstraat 5 te B-3500 HasseltCampus Elfde Linie, Campus Quartier Canal en Corda CampusBegeleider: de heer Dave HendriksSamenkomst aan gebouw A, Elfde-Liniestraat 24 te B-3500 HasseltCampus DiepenbeekBegeleider: de heer Roger VranckenSamenkomst aan onthaal, Agoralaan te B-3590 Diepenbeek Ter bewijs van de aanwezigheid op het plaatsbezoek, dient de inschrijver het attest van plaatsbezoek, dat als bijlage bij onderhavig bestek gevoegd is, in te vullen en te laten ondertekenen door de begeleider. Dit dient 7x te gebeuren, met name 1x voor elke campus. Deze 7 attesten van plaatsbezoek dienen vervolgens, op straffe van nietigheid van de offerte, bij de offerte te worden gevoegd. Na de bezoekdagen kan er geen bijkomend plaatsbezoek of attest meer worden opgevraagd.Concrete organisatie van het plaatsbezoek:Gelet op de huidige COVID-19-problematiek, kan op heden nog niet worden voorspeld op welke manier de plaatsbezoeken moeten worden georganiseerd teneinde de naleving van de op dat ogenblik geldende maatregelen inzake COVID-19 te respecteren. Om deze reden dient elke inschrijver die een offerte voor deze opdracht wenst in te dienen uiterlijk op maandag 1 maart 2021 te laten weten aan de aanbesteder dat hij op plaatsbezoek wil komen. Dit verzoek dient per e-mail te worden gericht aan nancy.penders@pxl.beHet indienen van een verzoek om plaatsbezoek te willen komen is noodzakelijk omdat de aanbestedende overheid het gevraagde plaatsbezoek zelf zal inroosteren op 10, 11 dan wel 12 maart. Na ontvangst van al de verzoeken zal de aanbesteder, uiterlijk op donderdag 4 maart 2021 , per mail de exacte datum en het exacte tijdstip voor de bezoeken aan elke campus aan iedere inschrijver meedelen die een verzoek tot plaatsbezoek heeft ingediend. Hierbij zal de aanbesteder tevens aan de betrokken inschrijvers meedelen welke maatregelen zijn in het kader van de COVID-19-problematiek dienen na te leven tijdens de plaatsbezoeken.Gezien de COVID-19-problematiek zullen niet alle inschrijvers gelijktijdig worden rondgeleid op de campussen. Dit noodzaakt de aanbestedende overheid alle vragen met betrekking tot het bestek te beantwoorden via het forum binnen e-tendering. Het forum zal worden geactiveerd vanaf woensdag 10 maart 2021 en dit tot uiterlijk woensdag 17 maart 2021. Vragen die de aanbestedende overheid later bereiken zullen niet worden beantwoord. Alle vragen die tijdig gesteld werden, zullen via het forum tegen uiterlijk woensdag 31 maart 2021 worden beantwoord. Ook inschrijvers die geen vragen hebben gesteld dienen dit forum te raadplegen.De offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.

VI.4 Beroepsprocedures

VI.4.1 Beroepsinstantie
De griffie van de Raad van State
Wetenschapsstraat 33, BE-1040 Brussel (Etterbeek)

VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2021-02-08

Annonces similaires du BDA :