Gemeente Begijnendijk

Oproep tot aanvraag tot deelneming - Ontwerpen en realiseren van een polyvalent cultuur en dienstencentrum en het ontwikkelen van een woon/handelszone te Begijnendijk



Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een:  AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT 
Uittreksel uit de officiële tekst.

AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST

I.1. Naam en adressen

Officiële benaming: Gemeente Begijnendijk
Postadres: Kerkplein 5,BE-3130 Begijnendijk
Contactpersoon: Mevrouw Veerle Verwulgen
Tel: +32 16536677
Fax: +32 16532612
E-mail: veerle.verwulgen@begijnendijk.be
Internetadres(sen): www.begijnendijk.be 


AFDELING II. VOORWERP

II.1. Omvang van de aanbesteding

II.1.1. Benaming
Oproep tot aanvraag tot deelneming - Ontwerpen en realiseren van een polyvalent cultuur en dienstencentrum en het ontwikkelen van een woon/handelszone te Begijnendijk 
Referentienummer: 2020-023
II.1.2. Voornaamste CPV-code: 45000000
II.1.3. Type opdracht: werken
II.1.4. Korte beschrijving
zie II.2.4
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE


II.2. Beschrijving

II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE242
Voornaamste plaats van uitvoering: Site Kerkplein - Gemeente Begijnendiijk
II.2.4. Beschrijving
De te ontwikkelen site situeert zich waar momenteel het gemeentehuis en het 'huis Spiessens' gelegen zijn. Het gedeelte van de straat 'Kerkplein' voor huis Spiessens behoort eveneens tot de projectzone. De zone (2 percelen + gedeelte straat 'Kerkplein') heeft een oppervlakte van om en bij de 3000 m².  De opdracht bestaat uit een publiek en een privaat gedeelte.  Het publiek gedeelte is het deel van de opdracht m.b.t. het ontwerpen en bouwen van: - Een dienstencentrum voor de administratie van gemeente en OCMW voorzien van: o 40 werkplekken - gescheiden front- en backoffice. o 7 loketten / spreekkamers (4 gesloten / 3 open) o Onthaalruimte o Vergaderruimte: mix van kleine en grotere ruimtes o Archief en stockageruimte o Sanitair, refter en kitchenette  o Politieke ruimte (burelen) o Raadzaal  o Trouwzaal  - Een cultuurcentrum waar beperkte culturele activiteiten kunnen doorgaan, voorzien van:  o zaal voor 150 mensen (zittend) o regieruimte en kleedkamers (achteraan) o inschuifbare tribune (100 personen) + ruimte om stoelen bij te zetten (50 personen) o ruimte voor podiumelementen (geen vast podium) o sanitair en vestiaire o voldoende stockageruimte o 'aflaadkade' (liefst achteraan, met toegang tot kleedkamers/podium) De Inschrijver aan wie de opdracht gegund wordt is bouwheer van het Publiek gedeelte en staat op eigen verantwoordelijkheid in voor het ontwerp en de bouw. Bij de voorlopige oplevering zal het Publiek gedeelte worden aangekocht door de gemeente Begijnendijk. Het privaat gedeelte het deel van de opdracht m.b.t. de optie om appartementen en/of handelszaken te ontwikkelen voor zover die mogelijkheden er zijn binnen de geldende regels van het RUP. Deze appartementen/handelszaken worden niet in opdracht van de opdrachtgever ontwikkeld. De Inschrijver aan wie de opdracht wordt gegund kan dit zelf ontwikkelen en commercialiseren voor zover het project zich inpast in de geldende ruimtelijke regels. Doelstellingen van de aanbestedende overheid: Deze langetermijndoelstellingen zijn de basis voor de ontwikkeling van de site:   Het nieuwe cultuur en dienstencentrum moet een polyvalent gebouw zijn. De gemeente wil naar de toekomst toe alle mogelijkheden openhouden. Het gebouw moet zich makkelijk lenen tot een andere, nieuwe functie in de verdere toekomst.  Het nieuwe cultuur en dienstencentrum moet een multifunctioneel gebouw zijn. We willen zoveel mogelijk ruimtes optimaal benutten. Een ruimte moet op de meest efficiënte en werkbare manier ook plaats bieden voor meerdere functies (vb. onthaal = foyer culturele zaal, raadzaal = trouwzaal, .).  Het nieuwe gebouw moet passen in de omgeving: er moet een vlotte overgang zijn tussen de dichtere bebouwing in de kern (appartementen) en de open bebouwing in de Nieuwstraat.  De site moet een "groene" uitstraling hebben. De gemeente wil zijn dorpskern 'vergroenen'.   Het gebouw moet voldoen aan de wettelijke eisen en normen inzake duurzaamheid  Het project moet financieel haalbaar zijn voor onze gemeente 
II.2.7. Looptijd
Aanvang (dd/mm/jjjj): 2022-01-10
Einde (dd/mm/jjjj): 2024-09-02
Verlenging mogelijk: NEE


AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN

III.1. Voorwaarden voor deelneming

III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden: 
Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij zich niet bevindt in een van de uitsluitingssituaties als bedoeld in de artikelen 67 tot 69 van de wet van 17 juni 2016.VERPLICHTE UITSLUITINGSGRONDEN1. Veroordeling van de Kandidaat door een rechterlijke beslissing met kracht van gewijsde veroordeeld om één van de volgende misdrijven: 1. deelneming aan een criminele organisatie; 2. omkoping; 3. fraude; 4. terroristische misdrijven of strafbare feiten in verband met terroristische activiteiten, dan wel uitlokking van, medeplichtigheid aan of poging tot het plegen van een dergelijk misdrijf of strafbaar feit; 5. witwassen van geld en financiering van terrorisme; 6. kinderarbeid en andere vormen van mensenhandel; 7. het tewerkstellen van illegaal verblijvende onderdanen van derde landen.De in 1° tot 6°, bedoelde uitsluitingen van deelname aan overheidsopdrachten gelden slechts voor een periode van vijf jaar vanaf de datum van de veroordeling. De in 7°, bedoelde uitsluiting van deelname aan overheidsopdrachten, geldt slechts voor een periode van vijf jaar, vanaf de beëindiging van de inbreuk. De bedoelde misdrijven worden nader verklaard door artikel 61 koninklijk besluit plaatsing van 18 april 2017. Bewijsvoering:Een uittreksel uit het desbetreffende register, zoals een uittreksel uit het strafregister of, bij gebreke daarvan, een gelijkwaardig document dat is afgegeven door een bevoegde rechterlijke of administratieve instantie van het land van oorsprong of het land waar de ondernemer is gevestigd, waaruit blijkt dat aan de betrokken eisen is voldaan. Deze vereiste geldt voor de rechtspersoon zelf én voor de personen die volgens of krachtens de statuten het dagelijks beheer van deze rechtspersoon waarnemen of de aanvraag tot deelneming ondertekenen voor de rechtspersoon. De verplichting tot uitsluiting van de kandidaat of inschrijver is ook van toepassing wanneer de bij onherroepelijk vonnis veroordeelde persoon lid is van het bestuurs-, leidinggevend of toezichthoudend orgaan van deze kandidaat of inschrijver of daarin vertegenwoordigings-, beslissings- of controlebevoegdheid heeft. In het geval het een in het derde lid bedoelde inbreuk betreft en bij gebrek aan het voormelde onherroepelijk vonnis, is dezelfde verplichting tot uitsluiting van toepassing, wanneer de betrokken persoon in een administratieve of rechterlijke beslissing staat aangeduid als zijnde een persoon bij wie een inbreuk is vastgesteld op het vlak van het tewerkstellen van illegaal verblijvende onderdanen van derde landen en lid is van het bestuurs-, leidinggevend of toezichthoudend orgaan van de kandidaat of inschrijver of daarin vertegenwoordigings-, beslissings- of controlebevoegdheid heeft.2. Kandidaat blijkt niet te voldoen aan zijn verplichtingen tot betaling van belastingen of sociale zekerheidsbijdragen;Bewijsvoering:De aanbestedende overheid zal deze attesten zelf bij de bevoegde instanties opvragen.FACULTATIEVE UITSLUITINGSGRONDENEen Kandidaat kan van deelname aan deze procedure uitgesloten worden, in de volgende gevallen:1. indien de aanbestedende overheid met elk passend middel aantoont dat de Kandidaat of Inschrijver de in artikel 7 genoemde toepasselijke verplichtingen op het vlak van het milieu-, sociaal en arbeidsrecht, heeft geschonden;2. wanneer de Kandidaat of Inschrijver in staat van faillissement of van vereffening verkeert, zijn werkzaamheden heeft gestaakt, een gerechtelijke reorganisatie ondergaat, of aangifte heeft gedaan van zijn faillissement, voor hem een procedure van vereffening of gerechtelijkereorganisatie aanhangig is, of hij in een vergelijkbare toestand verkeert ingevolge een soortgelijke procedure die bestaat in andere nationale reglementeringen;Bewijsvoering:De aanbestedende overheid zal dit attest zelf bij de bevoegde instanties o.(zie opdrachtdocumenten)

III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij voldoet aan de onderstaande selectiecriteria:1. Om zijn algemene financiële en economische gegoedheid aan te tonen dienen alle leden van de Kandidaat volgende bewijsmiddelen voor te leggen in de kandidatuur.
Eventuele minimumeisen:
1. Een verklaring, afgegeven door een bank, een bedrijfsrevisor of een daaraan gelijk te stellen accountant, met een overzicht van de omzetcijfers van de drie meest recente boekjaren, waaruit blijkt dat de Kandidaat over de laatste drie boekjaren een minimale gemiddelde omzet had van EUR 5.000.000 per jaar.

III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij voldoet aan de onderstaande selectiecriteria:1. De Kandidaten worden beoordeeld op hun technische bekwaamheid binnen het Team op basis van volgende selectiecriteria: Technische bekwaamheid inzake architectuur Technische bekwaamheid inzake aanneming Technische bekwaamheid inzake projectontwikkelingAlgemene opmerking: Indien voor de hierna volgende criteria hierna referenties gevraagd worden, dienen deze allen verplicht gestaafd te worden door attesten van goede uitvoering. Deze getuigschriften bevatten het bedrag, het tijdstip en de plaats van uitvoering en geven duidelijk weer of deze uitgevoerd werden volgens de regels van de kunst en of ze op regelmatige wijze tot een goed einde werden gebracht. Bij elke referentie geeft de Kandidaat de contactgegevens van de opdrachtgever(s). De aanbestedende overheid heeft het recht om bij de opdrachtgever(s) bijkomende informatie met betrekking tot het verloop van het project op te vragen. Het is aan de Kandidaat om door de aard, de kwaliteit, de omvang en de complexiteit van de projecten aan te tonen dat hij over de nodige bekwaamheid beschikt. Men kan zich enkel beroepen op eigen personeel en eigen referenties van teamleden.De aanbestedende overheid zal slechts met deze referenties rekening houden die door hun aard, kwaliteit, omvang en/of complexiteit voldoende raakvlakken hebben met voorliggend project en die door hun graad van realisatie werkelijk hebben kunnen bijdragen tot de ervaring van de Kandidaat.Onderstaand staan de minimum vereisten waaraan de Kandidaat cumulatief moet voldoen:

Eventuele minimumeisen:
1. 1. Technische bekwaamheid Architect:
De Architect zal zijn technische bekwaamheid aantonen door:
 De studies en beroepskwalificaties van de voorgestelde architect, zijn ondernemingskader en, in het bijzonder, van de verantwoordelijke(n) die voor de leiding van de ontwerpopdracht zal/zullen instaan;
 De architecturale kwaliteit van minstens drie (3) relevante administratieve gebouwen, waarvan minstens één publiek, van minstens 2 miljoen euro exclusief BTW, en van minstens twee (2) relevante en gelijkaardige private nieuwbouwprojecten, die door de Architect werden ontworpen, waarbij onder meer de volgende elementen zullen in overweging genomen worden:
o De functionaliteit van het concept;
o De visuele kwaliteit van het gerealiseerde project;
o De belevingswaarde van het project in kwestie.
2. Technische bekwaamheid van de Aannemer(s):
De aannemer(s) zal haar technische bekwaamheid aantonen door:
 Minstens drie (3) relevante bouwwerken m.b.t. administratieve of polyvalente dienstencentra met een omvang van twee (2) tot vijf (5) miljoen euro te hebben ontwikkeld, gerealiseerd en opgeleverd tijdens de laatste vijf (5) jaar en minstens drie (3) relevante en gelijkaardige private nieuwbouwprojecten die gerealiseerd en opgeleverd werden in de laatste 10 (tien) jaar;
 Een verklaring waarin de technici of de technische diensten vermeld worden die, al dan niet rechtstreeks deel uitmakend van de onderneming, ter beschikking zullen staan van de aannemer(s) voor de uitvoering van de opdracht.
 De aannemer dient tevens te beschikken over de volgende erkenning: categorie D klasse 8 en categorie G, minstens in klasse 5 of levert het bewijs dat hij voldoet aan de erkenningswetgeving terzake of dat hij ingeschreven is op de officiële lijst van de erkende aannemers in een andere Lidstaat van de Europese Gemeenschap.
3. Technische bekwaamheid projectontwikkelaar:
De projectontwikkelaar zal zijn technische bekwaamheid aantonen door:
 Minstens twee relevante projecten (woon- en handelszones)
Vereiste erkenning: D (Bouwwerken), Klasse 8


AFDELING IV. PROCEDURE

IV.1.1 Proceduretype
Mededingingsprocedure met onderhandeling

IV.1.4 Inlichtingen over een beperking van het aantal oplossingen of inschrijvingen tijdens de onderhandeling of de dialoog
Gebruikmaking van een procedure in achtereenvolgende fasen waarbij geleidelijk het aantal te bespreken oplossingen of ter onderhandeling openstaande inschrijvingen wordt beperkt: JA

IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: JA

IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2021-01-22 10:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming:  NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
Looptijd in maanden: 4 (vanaf de datum van ontvangst van de inschrijving)


AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN


VI.3. Nadere inlichtingen
De kandidaturen en offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.Opmerkingen over de gunningscriteria: Dit onderdeel heeft betrekking op de volgende fasen van de opdracht. Informatie omtrent de gefaseerde gunningsprocedure staat vermeld onder 1.3. Plaatsingsprocedure, 'gefaseerde gunningsprocedure'.

VI.4 Beroepsprocedures

VI.4.1 Beroepsinstantie
Gemeente Begijnendijk
Kerkplein 5, BE-3130 Begijnendijk

VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2020-12-16

Annonces similaires du BDA :