Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een: AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
I.1. Naam en adressen
Officiële benaming: Vrije Universiteit Brussel
Postadres: Pleinlaan 2,BE-1050 Brussel
Contactpersoon: De heer Nic Van Craen, Algemeen Beheerder
Tel: +32 26292294
E-mail: sonia.dewulf@vub.be
Internetadres(sen): www.vub.be
I.3. Communicatie
Officiële benaming: Vrije Universiteit Brussel - Directie Infrastructuur
Postadres: Pleinlaan 2,BE-1050 Brussel
Contactpersoon: De heer Iwein Baeyens
Tel: +32 26293018
E-mail: Directeur.infra@vub.be
Internetadres(sen): www.vub.be
AFDELING II. VOORWERP
II.1. Omvang van de aanbesteding
II.1.1. Benaming
Gebouw G: herinrichting van twee laboverdiepingen en bouw van technische dakverdieping Referentienummer: VUB/2020/DI/09000-17935-658
II.1.2. Voornaamste CPV-code: 45214400
II.1.3. Type opdracht: werken
II.1.4. Korte beschrijving
zie II.2.4
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE
II.2. Beschrijving
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE1
Voornaamste plaats van uitvoering: Vrije Universiteit Brussel: Campus Etterbeek, Pleinlaan 2, 1050 Brussel
II.2.4. Beschrijving
De Vrije Universiteit Brussel wenst gebouw G op de campus in Etterbeek grondig te renoveren. Het gebouw wordt voornamelijk gebruikt voor onderwijs- en onderzoeksdoeleinden van de faculteiten wetenschappen en bio-ingenieurswetenschappen. Het gebouw dateert van 1975 en is energetisch, installatietechnisch niet in orde. De bestaande HVAC is sterk verouderd, varieert niet in functie van de vraag (aantal gebruikers, graad van vervuiling,.) en heeft geen warmte- recuperatiesysteem. De uitrustingen zijn gedateerd en voldoen niet langer voor hoogstaand onderzoek. Om hieraan te remediëren, zal het gebouw gefaseerd, i.e. laag per laag, gerenoveerd worden. De rest van het gebouw blijft gedurende de werken in gebruik. In deze opdracht worden G10 en G9, de twee bovenste verdiepingen waar het grootste verbruik zit, aangepakt. Deze twee lagen zullen één voor één bijna volledig gestript worden en opnieuw ingericht voor state of the art laboratoria. De HVAC installaties worden vernieuwd en uitgebreid met nieuwe technologieën voor warmte- en koudeopwekking gebruik makend van hernieuwbare energie. Deze technieken worden ondergebracht op een nieuw te bouwen technische verdieping "G11/G12" op het dak van het gebouw. Voor deze werken is een stedenbouwkundige vergunning vereist (gunstig advies verleend). Verdieping G10 staat momenteel leeg. Na de renovatie worden de activiteiten die momenteel op verdieping G9 doorgaan hier ondergebracht. Dit impliceert dat verdieping G10 én G11 gebruiksklaar moeten zijn vooraleer gestart kan worden met de renovatie van verdieping G9. Volgende fasering wordt bijgevolg vooropgesteld (zie ook technisch bestek): - Fase 1: technische verdieping "G11/G12" + indienstelling HVAC/warmtepompinstallaties + renovatie verdieping G10 - Fase 2: renovatie verdieping G9 De opdracht omvat volgende werken (niet exhaustief): - Algemene sloop- en bouwwerken inclusief asbestverwijdering - Metalen constructies - HVAC (coördinatieopdracht) - Sanitair (coördinatieopdracht) - Elektrische uitrustingen (coördinatieopdracht) - Binnen- en buitenschrijnwerk - Binnenafwerking - (Vast) labomeubilair en -uitrustingen
II.2.7. Looptijd
270 dag(en)
Verlenging mogelijk: NEE
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.1. Voorwaarden voor deelneming
III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:
De ondernemer legt het door hem ingevulde Uniform Europees Aanbestedingsdocument voor, dat bestaat uit een bijgewerkte eigen verklaring en dat door de aanbestedende overheid als voorlopig bewijs wordt aanvaard ter vervanging van door overheidsinstanties of derden afgegeven documenten of certificaten die bevestigen dat de betrokken ondernemer aan alle hierna vermelde voorwaarden voldoet:1° hij bevindt zich niet in een van de uitsluitingssituaties als bedoeld in de artikelen 67 tot 69 van de wet van 17 juni 2016;2° hij voldoet aan de toepasselijke selectiecriteria als vastgesteld overeenkomstig artikel 71 van de wet van 17 juni 2016.Richtlijnen bij het invullen van het UEA :- Ga naar de website https://uea.publicprocurement.be en kies uw taal.- Op de vraag 'Wie bent u' antwoordt u 'Ik ben een ondernemer'.- Op de vraag 'Wat wilt u doen' antwoordt u 'Een antwoord aanmaken'.- Selecteer uw land en klik op 'Volgende'.- Doorloop het formulier en antwoord op de vragen in de onderdelen 'Procedure' en 'Uitsluiting'.- In het onderdeel 'Selectie' mag u 'Nee' antwoorden op de vraag 'Wilt u de selectiecriteria van A tot en met D gebruiken?' In dit geval wordt u een algemene aanwijzing voor alle selectiecriteria gevraagd.- Geef aan of u voldoet aan de voorgeschreven selectiecriteria.- Zodra het volledige formulier ingevuld is, klikt u op 'Overzicht' onderaan de pagina. Het door u ingevulde UEA wordt weergegeven en kan worden gedownload in PDF en/of xml formaat zodat deze op elektronische wijze bij uw offerte kan worden gevoegd.Ondernemers kunnen het reeds in een vorige overheidsopdrachtenprocedure gebruikte UEA opnieuw gebruiken, mits zij bevestigen dat de daarin opgenomen gegevens nog steeds correct zijn.Het offerteformulier moet vergezeld zijn van volgende stukken:Juridische situatie van de inschrijver (uitsluitingsgronden):* Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij zich niet bevindt in een van de uitsluitingssituaties als bedoeld in de artikelen 67 tot 69 van de wet van 17 juni 2016.
III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij voldoet aan de onderstaande selectiecriteria:1. Het bewijs van een verzekering tegen beroepsrisico's.2. Een passende bankverklaring opgesteld overeenkomstig het model vervat in bijlage 11 van het KB van 18 april 2017.
Eventuele minimumeisen:
1. Dekking van minimum EUR2.500.000 per schadegeval.
2. De kandidaat dient een passende bankverklaring opgesteld overeenkomstig het model in BIJLAGE C.
III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij voldoet aan de onderstaande selectiecriteria:1. Zie erkenning.
Eventuele minimumeisen:
1. Zie erkenning.
Vereiste erkenning: De aannemer toont aan een gepaste erkenning te bezitten in overeenstemming met zijn inschrijving. Onderaannemers dienen een erkenning te bezitten die in verhouding tot het betreffende deel van de opdracht.
D (Bouwwerken), Klasse 8
D18 (Ventilatie, luchtverwarming en airconditioning), Klasse 6
F2 (Metalen draagstructuren bouwen), Klasse 4
P1 (Elektrische installaties in gebouwen, inbegrepen het installeren van stroomaggregaten, alarmtoestellen tegen brand- en diefstal, telecommunicatie in en om gebouwen en voorzieningen voor gemengde telefonie), Klasse 4
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1.1 Proceduretype
Openbare procedure
IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: JA
IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2021-01-28 14:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming: NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
De inschrijving moet geldig blijven tot (dd/mm/jjjj): 2021-07-27
IV.2.7 Begin van de gunningsprocedures
Datum: 2021-01-28
Plaatselijke tijd: 14:00
Adres: Vrije Universiteit Brussel - Dienst AankoopInlichtingen over gemachtigde personen en de openingsprocedure
Er is een elektronische opening van de offertes voorzien.
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. Nadere inlichtingen
Updates met betrekking tot de publicatie: Gelieve bij het opvragen van de opdrachtdocumenten een geldig e-mailadres achter te laten zodat u op de hoogte blijft van wijzigingen.Verplicht plaatsbezoek: Vrije Universiteit Brussel - Dienst Infrastructuur organiseert 2 plaatsbezoeken in aanwezigheid van het studiebureau en een afvaardiging van Dienst Infrastructuur. Inschrijvers zijn verplicht om een plaatsbezoek bij te wonen en dienen zich hiervoor in te schrijven. Gelieve de aanwezigheid en aantal personen (maximaal 2) te bevestigen via directeur.infra@vub.be uiterlijk op 16u de werkdag voor het plaatsbezoek. U zal vervolgens een bevestiging ontvangen met de plaats van afspraak en de modaliteiten. - Plaatsbezoek 1: 8/12/2020 om 14u- Plaatsbezoek 2: 10/12/2020 om 14uDeze bezoeken worden georganiseerd rekening houdend met Corona Safe maatregelen, zie https://www.vub.be/backtocampus#voorzorgsmaatregelen. Vraag en antwoord:De inschrijver die heeft deelgenomen aan het plaatsbezoek kan schriftelijke vragen stellen via directeur.infra@vub.be tot uiterlijk 24/12/2020. De vragen en overeenkomstige antwoorden zullen gepubliceerd worden op 7/1/2021. Gelieve hiertoe uw e-mailadres achter te laten bij het opvragen van de opdrachtdocumenten, anders wordt u niet op de hoogte gebracht van de publicatie van de Q&A. Zie voor meer informatie de bepalingen van het bestek. De offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.
VI.4 Beroepsprocedures
VI.4.1 Beroepsinstantie
Rechtbank van Eerste Aanleg
Quatre Brasstraat 13, BE-1000 Brussel
VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2020-11-25