Provincie Oost-vlaanderen

Oproep tot aanvraag tot deelneming - Design en Build inkomgebouw met sporthal, brasserie en kantoren in het Provinciaal domein De Ster in Sint-Niklaas



Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een:  AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT 
Uittreksel uit de officiële tekst.

AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST

I.1. Naam en adressen

Officiële benaming: Provincie Oost-Vlaanderen
Postadres: Gouvernementstraat 1,BE-9000 Gent
Contactpersoon: Mevrouw Véronique Lefebre
Tel: +32 92677976
Fax: +32 92677999
E-mail: veronique.lefebre@oost-vlaanderen.be
Internetadres(sen): www.oost-vlaanderen.be 

I.3. Communicatie

Officiële benaming: Provincie Oost-Vlaanderen, departement Logistiek - dienst Patrimonium
Postadres: PAC Het Zuid - Woodrow Wilsonplein 2,BE-9000 Gent
Contactpersoon: Mevrouw Sonja De Vlieger
Tel: +32 92677935
Fax: +32 92677999
E-mail: sonja.de.vlieger@oost-vlaanderen.be
Internetadres(sen): www.oost-vlaanderen.be 

AFDELING II. VOORWERP

II.1. Omvang van de aanbesteding

II.1.1. Benaming
Oproep tot aanvraag tot deelneming - Design en Build inkomgebouw met sporthal, brasserie en kantoren in het Provinciaal domein De Ster in Sint-Niklaas  
Referentienummer: 2019-0930
II.1.2. Voornaamste CPV-code: 45000000
II.1.3. Type opdracht: werken
II.1.4. Korte beschrijving
zie II.2.4
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE


II.2. Beschrijving

II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE23
Voornaamste plaats van uitvoering: Provinciaal domein De Ster, Lange Rekstraat 30 te 9100 Sint-Niklaas
II.2.4. Beschrijving
Design en Build inkomgebouw met sporthal, brasserie en kantoren in het Provinciaal domein De Ster in Sint-Niklaas. Het project omvat het ontwerp en de oprichting van één nieuwbouw met integratie van -een onthaalzone (zowel overdekte buitenzone als binnenruimte) en toegang voor de bezoekers van het domein; de ticketautomaten en toegangsgates zijn als voorwaardelijk gedeelte opgenomen; -een kantoorzone voor het personeel van het domein en voor de mensen van Toerisme Waasland, incl. refter, kleedruimtes en sanitair; -een sporthal/polyvalente zaal met bijhorende kleedkamers; -opslagruimte voor buitensporten (vooral watersporten); -een brasserie ten behoeve van het publiek van de sporthal én de bezoekers van het domein, gekoppeld aan een afsluitbare zaal en gelegen aan een ruim terras; -een ruime overdekte fietsenstalling; -de nodige hekwerken, incl. een afsluitbare poort voor bezoekers tot het domein + een poort voor leveranciers; Inbegrepen zijn de omgevingswerken om het gebouw in te passen in de bestaande omgevingsaanleg van de bouwzone zodanig dat alle functies van het gebouw onmiddellijk volwaardig bruikbaar zijn zoals de toegangen voor bezoekers, werknemers, leveranciers, brandweer,.alsook de aanpassing van de bestaande omheining zodat het domein afsluitbaar is. Ook het aanleggen/verleggen van alle soorten nutsleidingen noodzakelijk voor de nieuwbouw is inbegrepen.  ° Dit houdt in voor het deel Design: -de opmaak van het (uitvoerings-) ontwerp bouw, stabiliteit, uitrustings-en speciale technieken conform de voorwaarden van het gunningsbestek; inclusief de nodige studies (stabiliteit, akoestiek, toegangscontrole,.) voor de nieuwbouw én de voorziene omgevingswerken; -het contact met brandweer en aanleveren nodige documenten, verwerken advies,.i.f.v. het bekomen van de omgevingsvergunning en het overgaan tot exploitatie van de nieuwbouw; -het contact met Inter Private Stichting Toegankelijk Vlaanderen, BTW BE 0550 914 072, Belgiëplein 1, 3510 Hasselt, T 011 26 50 30, info@inter.vlaanderen, en aanleveren nodige documenten, verwerken advies integrale toegankelijkheid i.f.v het bekomen van de omgevingsvergunning en wettelijke eisen; -de opmaak van de omgevingsvergunning en de hiervoor noodzakelijke studies en de contacten met de vergunningverlenende overheid; -de technische en administratieve opvolging van de werken tot en met de definitieve oplevering ;  -de algemene coördinatie en de leiding van de werfvergaderingen;  -de keuring van producten en de controle van de uitgevoerde werken;  -het nazicht van de vorderingsstaten;  -het verstrekken van advies betreffende voorgestelde wijzigingen en ingediende verrekeningsvoorstellen in min of in meer, alsmede andere tijdens de uitvoering van de aannemingswerken gerezen technische aangelegenheden; -het opstellen van de processen-verbaal van vaststelling;  -het opmaken van voorstel tot voorlopige en definitieve oplevering van de werken; -de budgetbewaking; -het uitvoeren van de veiligheidscoördinatie ontwerp en verwezenlijking, opmaak postinterventiedossier; -het uitvoeren van de ventilatie-verslaggeving; -het uitvoeren van de EPB-verslaggeving; -de opmaak van het volledige as builtdossier; -de opmaak van het onderhoudsdossier. ° Dit houdt in voor het deel Build : -de volledige werfinrichting; -het bouwrijp maken van de bouwzone (verwijderen verhardingen, aanplantingen, hekwerken,.); -het verplaatsen en desgevallend verlengen van de bestaande ondergrondse glasvezelkabels indien deze in de bouwzone zouden komen te liggen + het verplaatsen van de glasvezelkabels die nu naar het bestaand administratief gebouw lopen : zie plan in bijlage. -het voorzien van alle aansluitingen voor nutsleidingen, op nieuwe of bestaande aansluitingen tot in het gebouw en overname van ande.(zie opdrachtdocumenten) 
II.2.7. Looptijd
400 dag(en)
Verlenging mogelijk: NEE


AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN

III.1. Voorwaarden voor deelneming

III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden: 
* Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij zich niet bevindt in een van de uitsluitingssituaties als bedoeld in de artikelen 67 tot 69 van de wet van 17 juni 2016.* De opdrachtgever zal dmv Telemarc/digiflow volgende controles doen :- RSZ-schulden- FOD-fiscale schulden- KBO- niet-faillissement- FOD-btw-hoedanigheidAlvorens over te gaan tot gunning zal de opdrachtgever moeten nagaan of de gekozen inschrijver zich niet in één van volgende uitsluitingssituaties bevindt :Art. 61 [KB 18/04/2017)§ 1. Overeenkomstig artikel 67 van de wet wordt in elk stadium van de gunningsprocedure uitgesloten van de toegang ertoe, de kandidaat of inschrijver die bij rechterlijke beslissing die in kracht van gewijsde is gegaan en waarvan de aanbestedende overheid kennis heeft, veroordeeld is voor : 1° deelneming aan een criminele organisatie; 2° omkoping; 3° fraude als bedoeld in artikel 1 van de overeenkomst aangaande de bescherming van de financiële belangen van de Gemeenschap, goedgekeurd door de wet van 17 februari 2002; 4° terroristische misdrijven of strafbare feiten in verband met terroristische activiteiten; 5° witwassen van geld of financiering van terrorisme; 6° kinderarbeid en andere vormen van mensenhandel;7° tewerkstelling van onderdanen van derde landen die illegaal in het land verblijven. Met het oog op de toepassing van deze paragraaf moet de inschrijver een uittreksel uit het strafregister, dat hoogstens 3 maand oud is, op naam van de firma bij FOD Justitie opvragen en bij de offerte voegen. Dit uittreksel kan via email opgevraagd worden (email: strafregister@just.fgov.be).* De kandidaat of inschrijver die personeel tewerkstelt dat onderworpen is aan de wet van 27 juni 1969 tot herziening van de besluitwet van 28 december 1944 betreffende de sociale zekerheid der arbeiders, moet voldaan hebben aan alle vereisten inzake de betaling van zijn bijdragen voor de sociale zekerheid.De opdracht wordt slechts gegund onder voorwaarden dat de aannemer op de dag van de gunning van de opdracht in de afwezigheid verkeert van sociale schulden. De aannemer zal tevens op de datum van betaling van elke vorderingsstaat of factuur, en dit voor de gehele uitvoeringsduur van de opdracht, geen sociale schulden mogen hebben.De aanbestedende overheid zal, conform de op 01/08/2008 en 19/02/2009 in het Belgisch Staatsblad gepubliceerde adviezen van de Commissie voor de Overheidsopdrachten, nagaan of de inschrijvers sociale en fiscale schulden hebben in de zin van de bepalingen van de registratiewetgeving over de hoofdelijke aansprakelijkheid op sociaal en fiscaal vlak.* De buitenlandse kandidaat of inschrijver voegt bij zijn aanvraag tot deelneming of zijn offerte, al naargelang, een attest waaruit blijkt dat hij voldaan heeft aan zijn beroepsmatige fiscale verplichtingen overeenkomstig de wettelijke bepalingen van het land waar hij gevestigd is. Het attest heeft betrekking op de laatste afgelopen fiscale periode vóór de uiterste datum voor de ontvangst van de aanvragen tot deelneming of offertes, al naargelang.De opdracht wordt slechts gegund onder voorwaarde dat de aannemer op de dag van de gunning van de opdracht in de afwezigheid verkeert van fiscale schulden. De aannemer zal tevens op datum van betaling van elke vorderingsstaat of factuur, en dit voor de gehele uitvoeringsduur van de opdracht, geen fiscale schulden mogen hebben.

III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij voldoet aan de onderstaande selectiecriteria:1. Jaaromzet
Eventuele minimumeisen:
1. Een bewijs van de jaarlijkse minimumomzet van de aannemer algemene bouwwerken in het domein waarop de opdracht betrekking heeft (KB Plaatsing, artikel 67§3 van KB Pl 2017) van minstens 10 000 000 EUR.

III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij voldoet aan de onderstaande selectiecriteria:1. De kandidaat moet aantonen dat hij voldoende ervaring heeft met soortgelijke infrastructuurwerken en dat hij voldoende beroepsbekwaamheid heeft voor de volledige realisatie van dit project; dit moet worden aangetoond door * de teamsamenstelling en de vakbekwaamheid van de teamleden; * referentieprojecten (min. 2, max. 3, zowel voor elk lid van het ontwerpteam als voor het uitvoeringsteam); * de inspanningen van de aannemer inzake veiligheid, gezondheid en milieu bij het uitvoeren van zijn taken, zowel binnen de eigen firma als ten overstaan van onderaannemers (veiligheidszorgsysteem).1. Teamsamenstelling en vakbekwaamheid van de teamleden. Het ontwerp-en uitvoeringsteam (samen het bouwteam) bestaat minimaal uit : -een aannemer algemene werken; -een architect; -een ingenieur stabiliteit; -een ingenieur technieken (disciplines HVAC, elektriciteit, data en brandbeveiliging, akoestiek - dit kunnen verschillende personen zijn); -een specialist duurzaamheid en een specialist hernieuwbare energie; -een veiligheidscoördinator ontwerp en verwezenlijking; -een EPB-coördinator; -een ventilatieverslaggever. De aannemer dient te beschikken over een erkenning in categorie D (bouwwerken), min. klasse 7 of passend bij het bedrag van de offerte. Van alle leden binnen het ontwerpteam, ook al worden ze door eenzelfde persoon uitgeoefend, worden volgende gegevens meegedeeld in bijlage A van het offerteformulier: - naam en statuut van de fysieke personen die voor deze opdracht de verantwoordelijkheid van de respectievelijke functies zullen opnemen; - naam van het bureau waar hij /zij tewerkgesteld zijn; - studie- en beroepskwalificaties + kopie bewijs; - aantal jaar (relevante) ervaring (min 2 jaar). Specifieke informatie ontwerpteam : zie opdrachtdocumenten. 2 Referentieprojecten.Voor de aannemer, architect en ingenieur(s) technieken , worden 3 drie relevante persoonlijke referenties opgegeven, mét certificaat, uitgevoerd tijdens de laatste 10 jaar. Minstens 1 referentie dateert van de laatste 5 jaar. De referenties worden als relevant beschouwd indien zij voldoen aan de voorwaarden vermeld in de opdrachtdocumenten. Voor de veiligheidscoördinator, EPB-coördinator en ventilatieverslaggever wordt 1 relevante persoonlijke referentie opgegeven die dateert van de laatste 5 jaar. De referentie wordt als relevant beschouwd indien zij voldoet aan de voorwaarden vermeld in de opdrachtdocumenten. 3 Veiligheid.De aannemer van het bouwteam dient aan te tonen dat er ruime aandacht is voor veiligheid, gezondheid en milieu bij het uitvoeren van zijn taken. Er wordt verwacht dat de aannemer aandacht heeft voor de directe veiligheidsbeheersing ten aanzien van activiteiten op de werkvloer én de veiligheidsstructuren binnen het bedrijf.Er moet ook worden aangetoond dat een dergelijk engagement ook geldig is voor de onderaannemers die zullen worden ingeschakeld, en op welke wijze dit wordt geregeld binnen de afspraken en structuren van het bedrijf.De aannemer kan hiervoor bijvoorbeeld certificaten aanbrengen zoals VCA, BeSaCC-systeem (Belgian Safety Criteria for Contractors), cijfermateriaal inzake ongevallen,.Een toelichtingsnota moet worden bijgevoegd om de meerwaarde van het gehanteerde veiligheidszorgsysteem te verduidelijken.

Eventuele minimumeisen:
1. Zie bovenstaande omschrijving.
Vereiste erkenning: D (Bouwwerken),min. klasse 7 of passend bij het bedrag van de offerte.

III.2 Voorwaarden met betrekking tot de opdracht

III.2.3 Inlichtingen over het personeel dat verantwoordelijk zal zijn voor de uitvoering van de opdracht:
Verplichting tot vermelding van de namen en beroepskwalificaties van het personeel dat met het uitvoeren van de opdracht wordt belast: JA



AFDELING IV. PROCEDURE

IV.1.1 Proceduretype
Mededingingsprocedure met onderhandeling

IV.1.4 Inlichtingen over een beperking van het aantal oplossingen of inschrijvingen tijdens de onderhandeling of de dialoog
Gebruikmaking van een procedure in achtereenvolgende fasen waarbij geleidelijk het aantal te bespreken oplossingen of ter onderhandeling openstaande inschrijvingen wordt beperkt: JA

IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: JA

IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2021-01-07 10:15
IV.2.3 Geraamde datum van verzending van uitnodigingen tot inschrijving of deelneming aan geselecteerde gegadigden
2021-02-01
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming:  NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
Looptijd in maanden: 6 (vanaf de datum van ontvangst van de inschrijving)


AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN


VI.3. Nadere inlichtingen
Bijkomende inlichtingen i.v.m. indienen offertes/kandidaturen: De geselecteerde kandidaten die in de gunningsfase een volledige en regelmatige offerte indienen zullen een bijdrage in de kosten van 10 000 euro per kandidaat ontvangen. De aanbestedende overheid kan beslissen de vergoeding niet toe te kennen of te matigen als de kwaliteit van de stukken van de kandidaat of andere objectieve feiten daartoe aanleiding geven. De weerhouden kandidaat krijgt deze onkostenvergoeding niet, gezien hij vergoed wordt via de opdracht.Enkel de aanvragen tot deelneming die via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/ worden verstuurd, worden door de aanbestedende overheid aanvaard. De e-Tendering internetsite waarborgt de naleving van de voorwaarden van artikel 14 §7 van de wet van 17 juni 2016.Er dient opgemerkt te worden dat het versturen van een aanvraag tot deelneming per e-mail niet aan deze voorwaarden voldoet. Daarom wordt het niet toegestaan op deze wijze een aanvraag tot deelneming in te dienen. Door zijn aanvraag tot deelneming volledig of gedeeltelijk via elektronische middelen in te dienen, aanvaardt de kandidaat dat de gegevens die voortvloeien uit de werking van het ontvangstsysteem van zijn aanvraag tot deelneming worden geregistreerd. Meer informatie kan u vinden op volgende website : http://www.publicprocurement.be of via de e-procurement helpdesk op het nummer : +32 (0)2 740 80 00.Volgens artikel 43, § 1 van het KB Plaatsing moet het indieningsrapport ondertekend worden door middel van een gekwalificeerde elektronische handtekening (afgeleverd door de perso(o)n(en) die bevoegd of gemachtigd is/zijn om de inschrijver te verbinden). In het geval dat het indieningsrapport niet ondertekend is door middel van deze gekwalificeerde elektronische handtekening is dit een substantiële onregelmatigheid en zal de kandidatuurstelling geweerd worden.Wie moet de offerte tekenen?Bron: https://www.bestuurszaken.be/aanbestedende-overheden/veelgestelde-vragen#tekenenDe aanvraag tot deelneming die namens een rechtspersoon worden ingediend, moeten ondertekend zijn door de personen die bevoegd zijn om de vennootschap te vertegenwoordigen en de offerte in te dienen, met bijvoeging van de stukken waaruit hun bevoegdheid blijkt. Deze vertegenwoordigingsbevoegdheid kan blijken uit de statuten van de vennootschap of uit een bijzondere volmacht.In e-tendering zijn er drie mogelijkheden:- De bevoegde persoon tekent de offerte en alle bijhorende documenten met de elektronische identiteitskaart.- De bevoegde persoon geeft volmacht aan de persoon die de offerte en de bijhorende documenten met zijn elektronische identiteitskaart tekent. De volmacht is een eenvoudig (word) document getekend met elektronische identiteitskaart door de bevoegde persoon en bij de offerte gevoegd of per post op papier verstuurd.- De inschrijver koopt een gekwalificeerd certificaat bij een (private) certificatiedienstverlener.De elektronische identiteitskaart of het certificaat mag op het moment van de inschrijving NIET vervallen zijn.Gezien het grote belang van het ondertekenen van het indieningsrapport wordt er aangeraden om minstens één dag vóór het verstrijken van het uiterste moment van indienen de documenten te uploaden op e-tendering én het indieningsrapport te ondertekenen. Indien er problemen zijn bij het ondertekenen van het indieningsrapport en/of het uploaden van de documenten op het elektronisch platform, gelieve dit zo snel mogelijk te melden aan de helpdesk e-Procurement :e-mail : e.proc@publicprocurement.be - telefoon : (+32) (0) 2 740 80 00.Gelieve dit ook zo vlug mogelijk te melden aan de aanbestedende overheid op het e-mailadres patrimonium@oost-vlaanderen.be.Wij verzoeken om uitsluitend per e-mail contact met de aanbestedende overheid op te nemen, aangezien er pas dan kan aan.(zie opdrachtdocumenten)

VI.4 Beroepsprocedures

VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van State
Wetenschapstraat 33, BE-1040 Brussel
Tel: +32 22349611
E-mail: info@raadvst-consetat.be

VI.4.3 Beroepsprocedure
Precieze aanduiding van de termijn(en) voor beroepsprocedures
In overeenstemming met artikel 14, 15, 23 en 24 van de Wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten en bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten, zijn de volgende beroepsprocedures mogelijk:- een verzoek tot nietigverklaring, binnen een termijn van 60 dagen;- een verzoek tot schorsing (bij uiterst dringende noodzakelijkheid), binnen een termijn van 15 dagen.

VI.4.4 Dienst waar inlichtingen over de beroepsprocedures kunnen worden verkregen
Raad van State
Wetenschapstraat 33, BE-1040 Brussel
Tel: +32 22349611
E-mail: info@raadvst-consetat.be

VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2020-11-24

Annonces similaires du BDA :