Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een: AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
I.1. Naam en adressen
Officiële benaming: Gemeente Herent
Postadres: Spoorwegstraat 6,BE-3020 Herent
Contactpersoon: De heer College van burgemeester en schepenen
Tel: +32 16853020
Fax: +32 16853160
E-mail: college@herent.be
Internetadres(sen): www.herent.be
I.3. Communicatie
Officiële benaming: Interleuven
Postadres: Brouwersstraat 6,BE-3000 Leuven
Contactpersoon: De heer Massimo Orrico
Tel: +32 16284230
Fax: +32 16204236
E-mail: massimo.orrico@interleuven.be
Internetadres(sen): www.interleuven.be
AFDELING II. VOORWERP
II.1. Omvang van de aanbesteding
II.1.1. Benaming
Raamovereenkomst voor onderhoud en herstellingen aan wegen, voet- en fietspaden en rioleringen 2021-2024 Referentienummer: IL 320.222 (3P: 998)
II.1.2. Voornaamste CPV-code: 45233142
II.1.3. Type opdracht: werken
II.1.4. Korte beschrijving
zie II.2.4
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE
II.2. Beschrijving
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE242
Voornaamste plaats van uitvoering: Gemeente Herent - diverse locaties, 3020 Herent
II.2.4. Beschrijving
Raamovereenkomst voor onderhoud en herstellingen aan wegen, voet- en fietspaden en rioleringen 2021-2024. De verschillende deelopdrachten voor de uitvoering van dit onderhouds- en herstellingswerk aan wegen, fiets- en voetpaden lopen vanaf de aanvang van het raamcontract tot 31.12.2024. De opdracht behelst vooral: - het uitvoeren van herstellingen aan wegen, fiets- en voetpaden. - allerhande opbraakwerk, algemeen droog grondverzet en allerlei funderingswerken. - aanleg of heraanleg van watergreppels, kantstroken, allerlei verhardingen met herbruik of nieuwe materialen. - aanleg of heraanleg in verband met rioleringen Het kan zowel om klein onderhouds- en herstellingswerk gaan als om onderhoud en herstellingen van grotere oppervlakten. Het betreft een opdracht van "werken". Rekening houdend met het onvoorzienbaar karakter van de concrete behoeften ter zake, wordt de opdracht gesplitst in deelopdrachten. Per deelopdracht ontvangt de opdrachtnemer een bestelbrief met een beschrijving van de concreet uit te voeren werkzaamheden en waarbij de opdracht wordt gegeven om deze aan te vatten binnen een termijn van 60 werkdagen. De inschrijver verbindt er zich toe deze deelopdrachten uit te voeren tegen een prijs te berekenen aan de hand van de in zijn inschrijving opgegeven eenheidsprijzen, herzienbaar overeenkomstig de in dit bestek opgenomen herzieningsclausule. Het opdrachtgevend bestuur heeft het recht om het bedrag van de totaal uit te voeren werken te vermeerderen of te verminderen binnen de wettelijke reglementaire en contractuele perken. Dit betekent dat niet alle in de meetstaat vermelde hoeveelheden noodzakelijkerwijze zullen worden uitgevoerd. De hoeveelheid van de uit te voeren werkzaamheden zal afhankelijk zijn van de concrete behoeften en van de budgettaire mogelijkheden van het opdrachtgevend bestuur voor de betrokken jaren. Het bestuur heeft dus het recht de vermelde hoeveelheden te wijzigen en in de loop van elk dienstjaar te beslissen welke werkzaamheden al of niet zullen worden uitgevoerd. Tot slot wordt nadrukkelijk bepaald dat de in de meetstaat vooropgestelde hoeveelheden betrekking hebben op door het gemeentebestuur geraamde uit te voeren werken binnen een globaal tijdsbestek van één jaar. De opdrachtnemer kan geen schadevergoeding eisen indien deze vermoedelijke hoeveelheden niet bereikt worden. Raming voor één jaar: 122.657 euro excl. btw of 148.414,97 euro incl. btw.
II.2.7. Looptijd
48 maand(en)
Verlenging mogelijk: NEE
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.1. Voorwaarden voor deelneming
III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:
Uittreksel uit het strafregister of evenwaardig document waaruit blijkt dat de inschrijver:- niet veroordeeld is geweest voor deelname aan criminele organisaties, omkoping, fraude, terrorisme of witwassen;- niet in staat van faillissement of vereffening verkeert;- geen aangifte van faillissement heeft gedaan of geen procedure van vereffening of gerechtelijke reorganisatie aanhangig is tegen hem;De Belgische inschrijvers moeten dit aanvragen bij de FOD Justitie - Directoraat-generaal - Rechterlijke organisatie - Centraal strafregister - e-adres: strafregister@just.fgov.be.Indien uw bedrijf zijn sociale bijdragen niet via de RSZ betaalt, moet u een attest bijvoegen dat uw bedrijf in orde is met zijn sociale bijdragen.
III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
1. Een verklaring betreffende de totale omzet en de omzet van de bedrijfsactiviteit die het voorwerp van de opdracht is, over de laatste drie beschikbare boekjaren, afhankelijk van de oprichtingsdatum of van de datum waarop de ondernemer met zijn bedrijvigheid is begonnen, voor zover de betrokken omzetcijfers beschikbaar zijn.
Eventuele minimumeisen:
1. Een gemiddelde jaarlijkse omzet over de laatste 3 beschikbare boekjaren van minimum EUR 175.000,00
III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
1. Een lijst van de voornaamste gelijkaardige werken uitgevoerd tijdens de laatste drie jaar, met opgave van het bedrag van de inschrijving. (De vermelde opdrachtgevers zullen eventueel door ons gecontacteerd worden.)
Eventuele minimumeisen:
1. Er dienen - per jaar - minstens twee opdrachten bij te zijn ter waarde van EUR 70.000,00 excl. btw.
Vereiste erkenning: C (Wegenbouwkundige werken), klasse 1.
De raming voor één jaar bedraagt122.657 euro excl. btw of 148.414,97 euro incl. btw.
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1.1 Proceduretype
Openbare procedure
IV.1.3 Inlichtingen over een raamovereenkomst of dynamisch aankoopsysteem
De aanbesteding betreft het sluiten van een raamovereenkomst: JA
Raamovereenkomst met één onderneming
IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: NEE
IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2020-12-15 10:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming: NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
De inschrijving moet geldig blijven tot (dd/mm/jjjj): 2021-04-14
IV.2.7 Begin van de gunningsprocedures
Datum: 2020-12-15
Plaatselijke tijd: 10:00
Adres: Gemeente Herent De Kouter - Het Huis van de Gemeente, Spoorwegstraat 6 te 3020 Herent
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. Nadere inlichtingen
De offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.
VI.4 Beroepsprocedures
VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van State
Wetenschapsstraat 33, BE-1040 Brussel
VI.4.2 Orgaan verantwoordelijk voor de bemiddelingsprocedures
Raad van State
Wetenschapsstraat 33, BE-1040 Brussel
VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2020-11-10