Gemeente Herent

Schoonmaken in de gemeenteschool van Herent en AGB Dienstencentrum De Kouter



Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een:  AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT 
Uittreksel uit de officiële tekst.

AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST

I.1. Naam en adressen

Officiële benaming: Gemeente Herent
Postadres: Spoorwegstraat 6,BE-3020 Herent
Tel: +32 16853020
Fax: +32 16853160
E-mail: info@herent.be
Internetadres(sen): www.herent.be 


AFDELING II. VOORWERP

II.1. Omvang van de aanbesteding

II.1.1. Benaming
Schoonmaken in de gemeenteschool van Herent en AGB Dienstencentrum De Kouter 
Referentienummer: 994
II.1.2. Voornaamste CPV-code: 90919200
II.1.3. Type opdracht: diensten
II.1.4. Korte beschrijving
Voorwerp van deze diensten
Deze opdracht heeft tot doel het verstrekken van milieuverantwoorde schoonmaakdiensten waarbij een sociaal geïnspireerd personeelsbeleid gevoerd wordt.
Meer bepaald betreft de opdracht het schoonmaken van lokalen, gangen, overlopen, vloeren, bergingen, meubilair, sanitaire installaties, .
De gemeente kiest resoluut voor het voeren van een duurzaam beleid met zowel aandacht voor het sociale aspect, ecologie en economie als participatie. In de beleidsverklaring 2019 - 2025 stelt het gemeentebestuur: "Duurzaam handelen is een constante leidraad bij het nemen van beslissingen." "Maatschappelijk verantwoord ondernemen is allang het nieuwe normaal en vormt een maatstaf bij elke beslissing. We integreren dit langeretermijn denken zoveel als mogelijk in al ons handelen."
De opdracht is opgedeeld in volgende percelen:
Perceel 1 "Reguliere schoonmaak in de gemeentelijke school Herent met aandacht voor .(zie opdrachtdocumenten)
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: JA


II.2. Beschrijving

Lot 1

II.2.1. Benaming
Schoonmaken in de gemeentelijke basisschool Toverveld met aandacht voor de ecologische en sociale duurzaamheid 
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE242
Voornaamste plaats van uitvoering: Gemeentelijke basisschool Toverveld, Overstraat 60 te 3020 Herent
II.2.4. Beschrijving
zie II.2.1 
II.2.7. Looptijd
Aanvang (dd/mm/jjjj): 2021-03-01
Einde (dd/mm/jjjj): 2024-02-29
Verlenging mogelijk: NEE

Lot 2

II.2.1. Benaming
Schoonmaken in het AGB Dienstencentrum De Kouter met aandacht voor de ecologische en sociale duurzaamheid 
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE242
Voornaamste plaats van uitvoering: diverse locaties
II.2.4. Beschrijving
zie II.2.1 
II.2.7. Looptijd
Aanvang (dd/mm/jjjj): 2021-03-01
Einde (dd/mm/jjjj): 2024-03-01
Verlenging mogelijk: NEE


AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN

III.1. Voorwaarden voor deelneming

III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden: 
* Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij zich niet bevindt in een van de uitsluitingssituaties als bedoeld in de artikelen 67 tot 69 van de wet van 17 juni 2016.

III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij voldoet aan de onderstaande selectiecriteria:1. 1. Een verklaring betreffende de totale omzet en de omzet van de bedrijfsactiviteit die het voorwerp van de opdracht is over de laatste drie beschikbare boekjaren, afhankelijk van de oprichtingsdatum of van de datum waarop de kandidaat of de inschrijver met zijn activiteit is begonnen, voor zover de betrokken omzetcijfers beschikbaar zijn.2. 2. De aanbestedende overheid behoudt zich het recht voor de financiële en economische situatie van de inschrijver nader te onderzoeken aan de hand van jaarrekeningen van de laatste twee jaren.
Eventuele minimumeisen:
1. het totaalbedrag waarvoor ingeschreven wordt, mag maximaal 20% bedragen van de totale gemiddelde jaaromzet van de inschrijver over de laatste drie beschikbare boekjaren.
2. uit het nazicht van de jaarrekening moet een gezonde financiële (*) situatie blijken.
(*) De financiële ratio's moeten overwegend positief zijn.

III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij voldoet aan de onderstaande selectiecriteria:1. Een referentielijst van de voornaamste diensten gelijkwaardig naar omvang en taakinhoud tijdens de laatste drie jaar met per geleverde dienst voor de reguliere schoonmaak vermelding van: datum van uitvoering bedrag publiek of privaatrechtelijke instantie waarvoor zij bestemd waren, inclusief de contactgegevens. Opmerking i.v.m. het aanreiken van referenties: Indien het diensten aan overheden betreft, worden die aangetoond door certificaten of attesten van goede uitvoering die door de bevoegde overheden zijn opgesteld en ondertekend.2. Een geldig EMAS (milieubeheersysteem) certificaat, of een verklaring of bewijzen inzake gelijkaardige maatregelen op het gebied van milieubescherming.3. De inschrijver levert een bewijs van aansluiting bij ABSU of bij een gelijkwaardige buitenlandse beroepsorganisatie aan.4. Er dient aangetoond te worden dat alle werknemers van de inschrijver een degelijke opleiding hebben genoten omtrent het milieuvriendelijk onderhoud van gebouwen zowel op vlak van het onderhoud zelf als op het voorkomen van afval.

Eventuele minimumeisen:
1. Minimum drie referenties per jaar mét attest van goede uitvoering.


AFDELING IV. PROCEDURE

IV.1.1 Proceduretype
Openbare procedure

IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: JA

IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2020-12-18 09:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming:  NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
De inschrijving moet geldig blijven tot (dd/mm/jjjj): 2021-06-16
IV.2.7 Begin van de gunningsprocedures
Datum: 2020-12-18
Plaatselijke tijd: 09:00

AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN


VI.3. Nadere inlichtingen
Plaatsbezoek vereist en verzuimen aan plaatsbezoek leidt tot nietigheid van de offerte: Het bezoek is verplicht en vereist op straffe van nietigheid. Een offerte die wordt ingediend door een inschrijver die niet tijdens de bezoekdagen aanwezig is, wordt niet aanvaard.Een attest zal op het einde van het bezoek worden overhandigd. Het attest moet bij de offerte worden gevoegd.Onder voorbehoud van het aantal inschrijvingen gaan de plaatsbezoeken, al dan niet verspreid over meerdere dagen, door in de periode 23/11 - 5/12. De aanbestedende overheid contacteert de regelmatig bevonden inschrijvers voor de verdere planning van het bezoek.Tijdens het bezoek zullen de plaatselijke verantwoordelijken van de gebouwen en/of medewerker(s) van de dienst facilitair beheer geen inhoudelijke vragen over de opdracht beantwoorden.Eventuele vragen naar verduidelijking van te reinigen locaties kunnen worden gesteld via het forum van e-Notification.Het bezoek zal de inschrijvers de mogelijkheid bieden om de prestatieplaatsen en de bijzonderheden ervan te onderzoeken.Het gebruik van camera's en fototoestellen is toegestaan na uitdrukkelijke toelating van de gebouwverantwoordelijke aanwezig bij de rondgang.Wanneer hij zijn offerte opstelt, onderzoekt de inschrijver geacht de kenmerken en de bijzonderheden of moeilijkheden van welke aard ook te kennen die zich bij de uitvoering van de opdracht kunnen voordoen, behalve de onvoorzienbare omstandigheden.Alvorens zijn prijs vast te stellen, onderzoekt de inschrijver zorgvuldig de lokalen en houdt hij rekening met alle factoren die een invloed hebben op de bevuilingsgraad om nauwkeurig de tijd of de termijn te bepalen die nodig is voor deze prestatie. Hij wordt verondersteld zijn prijzen te bepalen na een grondige kennisneming ter plaatse en volgens de uitkomsten van zijn eigen berekeningen, maattabellen en schattingen.Hij verklaart op de hoogte te zijn van alle gegevens of informatie die hij nodig heeft voor de uitvoering van de desbetreffende werken. Bovendien is hij zich bewust van de specifieke moeilijkheden en/of kenmerken van de gebouwen om deze diensten uit te voeren waardoor hij geen onwetendheid kan inroepen om één of andere vergoeding te eisen.De offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.

VI.4 Beroepsprocedures

VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van State
Wetenschapsstraat 33, BE-1040 Brussel

VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2020-11-05

Annonces similaires du BDA :