Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een: AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
I.1. Naam en adressen
Officiële benaming: De Vlaamse Waterweg nv
Postadres: Havenstraat 44,BE-3500 Hasselt
Contactpersoon: ing. Nico De Ruyter
E-mail: regio.west@vlaamsewaterweg.be
Internetadres(sen): www.vlaamsewaterweg.be https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=391280
AFDELING II. VOORWERP
II.1. Omvang van de aanbesteding
II.1.1. Benaming
District 6 : Kanalen-West. Groenonderhoud. Referentienummer: De Vlaamse Waterweg-ARW-20-057-F02_0
II.1.2. Voornaamste CPV-code: 77000000
II.1.3. Type opdracht: diensten
II.1.4. Korte beschrijving
Deze diensten hebben betrekking op het uitvoeren van groenonderhoud in het district 6.
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE
II.2. Beschrijving
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE25
Voornaamste plaats van uitvoering: Kanalen-West
II.2.4. Beschrijving
Deze diensten hebben betrekking op het uitvoeren van groenonderhoud in het district 6.
II.2.7. Looptijd
12 maand(en)
Verlenging mogelijk: JA
De aanbestedende overheid heeft het recht de opdracht geheel of gedeeltelijk te verlengen in één of meerdere malen met een maximale looptijd van 4 jaar. Iedere verlenging wordt aan de opdrachtnemer meegedeeld tenminste 30 kalenderdagen voor het verstrijken van de looptijd.
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.1. Voorwaarden voor deelneming
III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:
zie bestek
III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
De inschrijvers tonen hun economische en financiële draagkracht aan door overlegging van de volgende documenten:1° een verklaring betreffende de totale omzet en, in voorkomend geval, de omzet van de bedrijfsactiviteit die het voorwerp van de opdracht is, over ten hoogste de laatste drie beschikbare boekjaren, afhankelijk van de oprichtingsdatum of van de datum waarop de inschrijver met zijn bedrijvigheid is begonnen, voor zover de betrokken omzetcijfers beschikbaar zijn; de vereiste minimale jaaromzet om te kunnen deelnemen is 600.000?.2° het bewijs van een verzekering tegen beroepsrisico's.De inschrijver dient de vereiste bewijsstukken toe te voegen aan de offerte.
III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
.De inschrijvers tonen hun technische bekwaamheid en beroepsbekwaamheid aan door overlegging van de volgende documenten:1) Een lijst van de belangrijkste diensten uitgevoerd gedurende de drie jaar voorafgaand aan de aankondiging van deze opdracht, waaruit zijn ervaring in de bedoelde materie moet blijken en die worden gestaafd met getuigschriften van goede uitvoering. ? Minimaal worden 3 referenties opgegeven met elk een minimale waarde van 250.000 euro.Deze getuigschriften vermelden:o de inhoud van de opdracht;o het bedrag van de opdracht;o de uitvoeringsperiode van de opdracht;o de naam en contactgegevens van een contactpersoon bij het bedrijf, de instelling of de organisatie waarvoor de opdracht werd verricht;o of de diensten werden uitgevoerd volgens de regels van de kunst en of ze op regelmatige wijze tot een goed einde werden gebracht.In geval van diensten voor particulieren, kunnen de referenties worden gestaafd door een verklaring op erewoord van de inschrijver zelf.2) Een lijst die de werktuigen, het materieel en de technische uitrusting vermeldt waarover de dienstverlener zal beschikken voor de uitvoering van de diensten. Aangezien sommige plaatsen moeilijk bereikbaar zijn of de doorgang moeilijk/smal is en hiervoor geschikt materieel moet voorzien worden, wordt een lijst bij de offerte gevoegd van specifieke werktuigen en materieel dat hiervoor ingezet zal worden. Dit wordt voldoende gedetailleerd met een opsomming van de technische kernmerken en een foto. De inschrijver levert het bewijs om effectief over deze werktuigen en materieel te kunnen beschikken. ? Minimaal worden de technische fiches + foto('s) van volgend materiaal opgegeven:o vangrailmaaier(s)o combinatie van klepelmaaier(s) op arm met opzuigcombinatie o combinatie van cirkelmaaier(s) op arm met opzuigbak OF cirkelmaaier + werktuig om maaisel op te rapeno borstelmachine(s) met opzuigcombinatie voor het borstelen van jaagpadeno hoogtewerker < 25mo hoogtewerker > 25mo hydraulische minigraafmachine(s) op rubberen rupsen (gewichtsklasse tot 7,5 ton).o hydraulische graafmachine(s) op rubberen rupsen (gewichtsklasse tot 21 ton).o vrachtwagenkipper (min. laadvermogen 8 ton en min. laadbakinhoud 8m³)o vrachtwagen uitgerust met een hydraulische bomenlaadkraan (minimaal hefvermogen 20tm en minimaal hydraulische reikwijdte 10m) én winch (minimaal 20m kabellengte en minimaal 2.5 ton trekkracht) (in het kader van dringende interventies).o Sloep met buitenboordmotor, zwaailicht en dregmateriaal (werplijnen, dreggen,.).Indien bepaalde delen van de opdracht in onder aanneming worden uitgevoerd, dient aangetoond dat de onderaannemer over de nodige technische uitrusting kan beschikken voor zijn deel van de aanneming. Indien één van bovenstaande toestellen wordt gehuurd dient een overeenkomst met de verhuurder worden bijgevoegd. Dit document dient gedagtekend en door beide partijen ondertekend. Voor beide gevallen wordt gewezen op artikel 73 'Uniform Europees aanbestedingsdocument' van onderhavig bestek.3) De dienstverlener dient per uitvoeringsploeg beroep te doen op een "European Treeworker' of "Certified Arborist" voor de onderhoudsnoei, de begeleidingssnoei én het knotten van bomen. Deze dient minimaal over 3 jaar aantoonbare professionele beroepservaring te beschikken. De naam (namen) en een kopie van het geldig certificaat of ID-kaart moet bij de offerte gevoegd. Indien de dienstverlener beroep doet op een onderaannemer, wordt gewezen op artikel 73 'Uniform Europees aanbestedingsdocument' van onderhavig bestek. Deze onderaannemer moet ook beschikken over het certificaat "European Treeworker" of certificaat "Certified Arborist". Een kopie van dit geldig certificaat of ID-kaart dient bij de offerte gevoegd.? Minimaal dient een kopie van een geldig certificaat of ID-kaart van minimaal 2 EU Treeworkers of Certified Arborists te worden bijgevoegd en voor beiden dient minimaal 3 jaar professionele beroepservaring als EU Treeworker te worden aangetoond.In geval van onderaanneming wordt gewezen op artikel 73 'Uniform Europees anbestedingsdocument' van onderhavig bestek. 4) De dienstverlener dient te beschikken over een geldig VCA-certificaat (certificaat voor Veiligheid, Gezondheid en Milieu Checklist Aannemers). ? Een kopie van een geldig VCA-certificaat wordt bijgevoegd.5) In deze aanneming zitten ook bindende voorwaarden voor dringende interventies (vb om omgewaaide bomen op de weg of in een kanaal op te ruimen of om acute vellingen uit te voeren), hieronder nader beschreven. De dienstverlener moet zich dusdanig organiseren dat hij 24/7 en binnen de volledige uitgestrektheid van het district, op afroep, de volgende interventies kan garanderen: ? Kleine dringende interventies: de maximaal verlopen termijn tussen oproep en aankomst ter plaatse is 1,5 uur, met een minimale inzet van:? 2 arbeiders? klein materieel (kettingzagen, dregmateriaal e.d.)? een kleine houtversnipperaar (voor hout met diameter < 7cm).? Grote dringende interventies: de maximaal verlopen termijn tussen oproep en aankomst ter plaatse is 5 uur, met een minimale inzet van:? 3 arbeiders ? klein materieel (kettingzagen, dregmateriaal e.d.)? een grotere houtversnipperaar (voor hout met diameter > 7cm)? een vrachtwagen uitgerust met een hydraulische bomenlaadkraan (minimaal hefvermogen 20tm en minimaal hydraulische reikwijdte 10m) en winch (minimaal 20m kabellengte en minimaal 2.5 ton trekkracht)? een sloep met buitenboordmotor en zwaailicht.? Dringende interventies binnen de 12 uur: de maximaal verlopen termijn tussen oproep en aankomst ter plaatse is 12 uur, met minimale inzet van:? 3 arbeiders ? klein materieel (kettingzagen, dregmateriaal e.d.)? een grotere houtversnipperaar (voor hout met diameter > 7cm)? een vrachtwagen uitgerust met een hydraulische bomenlaadkraan (minimaal hefvermogen 20tm en minimaal hydraulische reikwijdte 10m) en winch (minimaal 20m kabellengte en minimaal 2.5 ton trekkracht)? een sloep met buitenboordmotor en zwaailicht.Voor deze dringende interventies is er - per opdracht - een forfaitaire meerprijs voorzien via posten 0920.00603*, 0920.00604* en 0920.00605*? De aannemelijkheid dat kan voldaan worden aan deze termijnen voor de kleine en de grote dringende interventies (respectievelijk 1.5 uur en 5 uur) dient de inschrijver te staven aan de hand van een afzonderlijk document, dat verplicht gevoegd wordt bij de offerte! In dit document wordt met een tijdslijn toegelicht op welke wijze deze maximale interventietijden gerealiseerd worden aan de hand van organisatorische elementen en toegepast op één voorbeeld voor elke opgegeven termijn. In dit voorbeeld moet aangetoond worden dat de opgegeven termijn realistisch en haalbaar is voor een interventie op eender welke plaats in het district. Ook op de - voor de dienstverlener - verst afgelegen locaties op het district. De inschrijver dient de vereiste bewijsstukken toe te voegen aan de offerte.
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1.1 Proceduretype
Openbare procedure
IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: NEE
IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2020-12-07 11:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming: NL
IV.2.7 Begin van de gunningsprocedures
Datum: 2020-12-07
Plaatselijke tijd: 11:00
Adres: Merelbeke
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. Nadere inlichtingen
- uitvoeringstermijn : 1 kalenderjaar- Vanaf 1 januari 2017 moeten alle facturen die in het kader van deze opdracht worden ingediend op een elektronische manier (e-facturen in XML formaat) worden verstuurd. Meer info over e-invoicing is terug te vinden via https://overheid.vlaanderen.be/e-invoicing.- Bij toepassing van art. 42, §1, 2° Wet 2016 heeft de aanbestedende overheid het recht deze opdracht te herhalen.- De inventaris wordt via een Excel-bestand ter beschikking gesteld.De inschrijver maakt gebruik van dit bestand voor het invullen van zijn inventaris.AAN DIT BESTAND MOGEN GEEN WIJZIGINGEN WORDEN AANGEBRACHT MET UITZONDERING VAN HET INVULLEN VAN DE GRIJZE INVULVELDEN.De inschrijver dient het ingevulde Excel-document te converteren naar een afdrukbaar pdf-bestand.ZOWEL HET EXCEL- ALS HET PDF-BESTAND MOETEN WORDEN OPGELADEN EN INGEDIEND VIA E-TENDERING.Bij tegenstrijdigheid tussen beide bestanden, wordt het pdf- bestand geacht de werkelijke bedoeling van de inschrijver te zijn en is het pdf-bestand aldus het enige rechtsgeldige.Een handleiding voor het omzetten van de inventaris van Excel naar pdf is beschikbaar ophttp://mow.vlaanderen.be/qc en is ook bijgevoegd als bijlage bij dit bestek.
VI.4 Beroepsprocedures
VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van State, BE Brussel
VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2020-11-03