Havenbedrijf Antwerpen, Nv Van Publiek Recht

Uitnodiging tot indienen offerte - Raamcontract voor het uitvoeren van werken vanaf een ponton of kraanschip - Vereenvoudigde onderhandelingsprocedure met voorafgaande oproep tot mededinging



Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een:  AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT - NUTSSECTOREN 
Uittreksel uit de officiële tekst.

AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST

I.1. Naam en adressen

Officiële benaming: Havenbedrijf Antwerpen, NV van publiek recht
Postadres: Zaha Hadidplein 1,BE-2030 Antwerpen
E-mail: procurement@portofantwerp.com
Internetadres(sen): www.portofantwerp.com 

I.3. Communicatie

Officiële benaming: Procurement
Postadres: Zaha Hadidplein 1,BE-2030 Antwerpen
Contactpersoon: Mevrouw Marijke Tahon
Tel: +32 32296892
E-mail: procurement@portofantwerp.com
Internetadres(sen): www.portofantwerp.com 

AFDELING II. VOORWERP

II.1. Omvang van de aanbesteding

II.1.1. Benaming
Uitnodiging tot indienen offerte - Raamcontract voor het uitvoeren van werken vanaf een ponton of kraanschip - Vereenvoudigde onderhandelingsprocedure met voorafgaande oproep tot mededinging 
Referentienummer: B10823
II.1.2. Voornaamste CPV-code: 45500000
II.1.3. Type opdracht: werken
II.1.4. Korte beschrijving
zie II.2.4
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE


II.2. Beschrijving

II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE211
Voornaamste plaats van uitvoering: Haven van Antwerpen
II.2.4. Beschrijving
Het Havenbedrijf Antwerpen heeft voor het uitvoeren van verschillende werkzaamheden in de haven van Antwerpen assistentie nodig van een kraanschip of ponton met kraan omwille van het niet bereikbaar zijn van de plaats der werken vanaf het land (vb. steigers, containerterminals, enz.) De huidige opdracht heeft tot voorwerp het uitvoeren van werken vanaf een ponton of een kraanschip. Totale looptijd van deze opdracht: De overeenkomst wordt gesloten voor een duurtijd van 12 maanden, met de mogelijkheid om 3 maal stilzwijgend te verlengen voor een periode van 12 maanden.  Uiterlijk drie maanden voor het verstrijken van de duurtijd, dient de aanbesteder of de opdrachtnemer uitdrukkelijk over te gaan tot opzegging van de overeenkomst indien hij de overeenkomst niet stilzwijgend wenst te verlengen. De totale duur van de overeenkomst mag een termijn van 4 jaar niet overschrijden. 
II.2.7. Looptijd
365 dag(en)
Verlenging mogelijk: JA
Niet gespecifieerd 


AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN

III.1. Voorwaarden voor deelneming

III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden: 
De inschrijver verklaart zich niet onder het toepassingsgebied te bevinden van de uitsluitingsgronden voorzien in artikel 67 van de wet van 17 juni 2016 en artikel 61 van het koninklijk besluit van 18 juni 2017 (veroordelingen/respectievelijk inbreuken wegens deelneming aan een criminele organisatie, omkoping, fraude, terroristische misdrijven e.a., witwassen van geld en financiering van terrorisme, kinderarbeid en andere vormen van mensenhandel, tewerkstelling van illegalen).De Belgische inschrijver dient geen RSZ-attest en geen fiscaal attest bij zijn aanvraag tot deelneming te voegen. De aanbesteder zal deze informatie zelf opvragen.De inschrijver van vreemde nationaliteit moet, opdat zijn inschrijving als regelmatig zou worden beschouwd, attesten voorleggen die door de bevoegde overheden zijn uitgereikt, overeenkomstig de wettelijke bepalingen van het land waar hij gevestigd is, en waaruit blijkt dat hij:- niet in staat van faillissement verkeert;- voldaan heeft aan zijn fiscale verplichtingen;- en voldaan heeft aan zijn verplichtingen ten aanzien van betalingen van de bijdragen voor sociale zekerheid.

III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
1. De inschrijver dient een verklaring in op eer betreffende de totale jaaromzet van de onderneming over de laatste 3 boekjaren.
Eventuele minimumeisen:
1. Minimumeis: de gemiddelde totale jaaromzet van de onderneming over de laatste drie boekjaren bedraagt minimaal 255.000 EUR.

III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
1. De inschrijver bezorgt een lijst met minstens 3 referenties van gelijkaardige opdrachten gedurende de laatste 5 jaar met een beschrijving van de uitgevoerde werken en met vermelding van datum, locatie, opdrachtgever en eventuele andere relevante gegevens.

Eventuele minimumeisen:
1. Aanleveren van de gevraagde referenties
Vereiste erkenning: De wet van 20 maart 1991, gewijzigd bij de wet van 19 december 1994 (BS d.d. 8 maart 1996), houdende de regeling van de erkenning van aannemers van werken, alsmede het KB d.d. 26 december 1991 (BS d.d. 18 oktober 1991) en het Ministerieel Besluit (MB) van september 1991 (BS d.d. 18 oktober 1991), zijn in principe van toepassing op de uitvoering van deze aanneming, die door dit bestek wordt geregeld. Overeenkomstig bovengenoemde KB en MB zal de aannemer een bewijs voorleggen dat hij minstens gerangschikt is in deze categorie.
Aangezien het raamcontract uitsluitend bestaat uit kleine deelopdrachten, is het bestuur van mening dat hiervoor geen erkenning vereist is.


AFDELING IV. PROCEDURE

IV.1.3 Inlichtingen over een raamovereenkomst of dynamisch aankoopsysteem
De aanbesteding betreft het sluiten van een raamovereenkomst: JA
Raamovereenkomst met één onderneming

IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: NEE

IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2020-11-16 14:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming:  NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
De inschrijving moet geldig blijven tot (dd/mm/jjjj): 2021-05-15


AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN


VI.3. Nadere inlichtingen
Wijze van indienen - e-procurementHet indienen en ontvangen van offertes en/of aanvragen tot deelneming verloopt volledig en uitsluitend op elektronische wijze.Met elektronische indiening wordt indiening bedoeld via de e-tendering applicatie en niet per e-mail!De offertes en/of aanvragen tot deelneming dienen digitaal ondertekend te zijn volgens het e-tenderingsysteem.De elektronische indiening van offertes en/of aanvragen tot deelneming gebeurt via:https://eten.publicprocurement.be Voor meer informatie wordt verwezen naar : http://www.publicprocurement.be.Indien u dit dossier toevoegt aan uw favorieten, wordt u via mail op de hoogte gesteld van alle wijzigingen.De meetstaat wordt u eveneens in excelformaat bezorgd. Vermits wij geen vat hebben op de wijze waarmee u met dit document omspringt, wijzen wij u op de bepaling van artikel 75 van het KB van 18 juni 2017 "Vorm en inhoud van de offerte".De meetstaat dient aangeleverd te worden in Excel.Gelieve de desbetreffende bepaling van dit artikel nauwgezet te volgen.Huidige opdracht betreft een vereenvoudigde onderhandelingsprocedure met bekendmaking. Hieruit volgt dat u dient te voldoen aan de selectiecriteria vermeld in het bestek (en hiervoor de vereiste documenten dient over te maken) en dat u een offerte dient in te dienen. Het indienen van uw kandidatuurstelling en uw offerte vindt dus in één fase plaats.De offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.

VI.4 Beroepsprocedures

VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad Van State Griffie van de afdeling bestuursrechtspraak
Wetenschapstraat 33, BE-1040 Brussel (Etterbeek)
Tel: +32 22349611

VI.4.4 Dienst waar inlichtingen over de beroepsprocedures kunnen worden verkregen
Raad Van State Griffie van de afdeling bestuursrechtspraak
Wetenschapstraat 33, BE-1040 Brussel (Etterbeek)
Tel: +32 22349611

VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2020-10-29

Annonces similaires du BDA :