Stad Kortrijk

Oproep tot aanvraag tot deelneming - Design & Build - O.L.Vrouw-kerk: nevenbestemming scenografie 1302



Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een:  AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT 
Uittreksel uit de officiële tekst.

AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST

I.1. Naam en adressen

Officiële benaming: stad Kortrijk
Postadres: Grote Markt 54,BE-8500 Kortrijk
Contactpersoon: De heer Bert Sabbe
Tel: +32 486088192
E-mail: bert.sabbe@kortrijk.be
Internetadres(sen): www.kortrijk.be 

I.3. Communicatie

Officiële benaming: directie vrije tijd - musea en tentoonstellingen
Postadres: Grote Markt 54,BE-8500 Kortrijk
Contactpersoon: De heer Rudy Vandeputte
Tel: +32 473862934
E-mail: rudy.vandeputte@kortrijk.be
Internetadres(sen): www.kortrijk.be 

AFDELING II. VOORWERP

II.1. Omvang van de aanbesteding

II.1.1. Benaming
Oproep tot aanvraag tot deelneming - Design & Build - O.L.Vrouw-kerk: nevenbestemming scenografie 1302 
Referentienummer: 2020/1475
II.1.2. Voornaamste CPV-code: 45212313
II.1.3. Type opdracht: werken
II.1.4. Korte beschrijving
zie II.2.4
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE


II.2. Beschrijving

II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE254
II.2.4. Beschrijving
De uit te voeren opdracht behelst de realisatie van een thematisch multimediaal scenografisch parcours als nevenbestemming in de OLV kerk Kortrijk: de presentatie van het verhaal over de Guldensporenslag, het Graafschap Vlaanderen en de symboliek van de Leeuw van Vlaanderen.  Het project is vooral scenografisch van aard. De bouwkundige en architecturale ingrepen in de beschermde kerk dienen tot een absoluut minimum te worden beperkt en moeten rekening houden met het sacrale karakter van de kerk en het monument.  Het project creëert een hoge belevingswaarde voor een breed, divers en internationaal publiek en gaat een dubbele uitdaging aan: - een ongedwongen en naadloos geïntegreerde en innovatieve presentatie in de historische Onze-Lieve-Vrouwekerk, met respect voor de ingetogen sfeer en het monument.  - een aantrekkelijke, publieksvriendelijke, immersieve en laagdrempelige beleving die de bezoekers geheel zelfstandig kunnen ondergaan. De gewenste scenografie focust op multimediale, interactieve digitale technieken en innovatieve technologie als motor voor de historische verhalen en actuele reflecties voor een zeer divers publiek. Er is slechts een beperkte tentoonstelling van collectiestukken en andere voorwerpen.  Keuze procedure Zowel voor de scenografie, inhoudelijk verhaal als de te ontwikkelen animaties en digitale tools streven we naar kwaliteit, innovatie, technische performantie, maar ook naar duurzame en onderhoudsvriendelijke oplossingen.  Er is gekozen om de opdracht aan te besteden als een design en build-opdracht. Dit is een 'outputgerichte' filosofie. Het aangeleverde narratief is leidend, maar aanpak in creatiteit en technologie is vrij en kan door . de deelnemers worden ingevuld naar eigen inzicht. Op die manier streeft de opdrachtgever ernaar creativiteit, innovatieve voorstellen en efficiëntie van de opdrachtnemers optimaal te benutten en meerwaarde te creëren voor de gebruikers.  De keuze voor het opzetten van deze contractuele vorm van samenwerking levert ook belangrijke voordelen op het vlak van synergie (inhoud en vorm) en timing.  Bestek en procedure Dit bestek, samen gelezen met haar bijlagen, bevat de verdere toelichting bij de opdracht, de opdrachtomschrijving en de gunningsprocedure voor de gunning en sluiting van de opdracht.  Dit bestek bevat in het bijzonder de beschrijving van de twee fases van de gunningsprocedure. De gunningsprocedure leidt tot het sluiten van een DB-Overeenkomst met een opdrachtnemer die verantwoordelijk is voor de integrale uitvoering van de opdracht, in overeenstemming met dit bestek. Met dit bestek werken de geselecteerde kandidaten een concrete offerte voor de opdracht uit. De aanbestedende overheid onderhandelt over de voorwaarden van de opdracht met de opdrachtnemers.  Dit bestek bevat tevens informatie in verband met de wijze waarop de offertes moeten worden ingediend door de opdrachtnemers. De uitgewerkte projectdefinitie is bijgevoegd als bijlage bij het bestek. Het bestek is met zorg samengesteld. Indien de geselecteerde kandidaat of de opdrachtnemer toch onduidelijkheden, onwettigheden of onvolkomenheden zou vaststellen, is hij verplicht om de aanbestedende overheid hiervan onverwijld en uiterlijk tien kalenderdagen voor de uiterste datum van indiening van de offerte, schriftelijk op de hoogte te stellen. Onduidelijkheden, onwettigheden of onvolkomenheden die na voornoemde datum ter kennis worden gebracht van de aanbestedende overheid, blijven (bij de beoordeling) buiten beschouwing.  Door de indiening van een offerte aanvaardt de opdrachtnemer onvoorwaardelijk de inhoud van het bestek. Het opdrachtgever kan, na finale selectie uit maximaal 5 kandidaat-opdrachtnemers, de volgende opdracht toevertrouwen aan het bouwteam (ontwerper met aannemer), die de opdracht aanvaardt. De opdracht wordt gesloten door ondertekening van een DB-O.(zie opdrachtdocumenten) 
II.2.7. Looptijd
395 dag(en)
Verlenging mogelijk: NEE


AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN

III.1. Voorwaarden voor deelneming

III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden: 
Door in te schrijven op deze opdracht verklaart de inschrijver zich niet in een toestand van uitsluiting te bevinden, zoals bedoeld in artikels 67 tot en met 69 van de wet van 17 juni 2016 betreffende overheidsopdrachten.BeoordelingscriteriaKwaliteit van de referentiesDe referenties van de inschrijving zullen onder andere beoordeeld worden basis van volgende criteria. Hierbij wordt uiteraard rekening gehouden met de mate waarin de opdrachtnemer (al dan niet aangetoonde) invloed gehad heeft op het beschouwde aspect. - in welke mate heeft de opdrachtnemer in de opgegeven referenties een kwalitatieve uitwerking gegeven aan volgende aspecten:o Prijs/kwaliteito Innovatie en creativiteito Functionaliteit en gebruiksgemako Vormgeving o Technische installatieso Levensduur en onderhoudsvriendelijk karakter/materiaalgebruikBijkomende criteriaDe inschrijving zal bovendien beter beoordeeld worden naarmate:- De voorgestelde referenties beter aansluiten bij het programma, de omvang, doelstellingen en uitdagingen van dit voorliggende project. - Niet één maar beide partijen ervaring hebben met design & build ;- Een eerdere of structurele samenwerking tussen opdrachtnemer en animator/animatiestudio wordt als een pluspunt gezien.De gevraagde documentatie bij de referenties moet deze beoordeling mogelijk maken. Voor elke kandidatuur wordt eerst gecontroleerd of de gevraagde referenties ingediend zijn. Indien de referenties ontoereikend zijn, onvoldoende informatie verschaffen of niet beantwoorden aan de gestelde eisen, kan de kandidatuur geweerd worden. Het geheel van de ingediende referenties wordt vervolgens beoordeeld per opdrachtnemer.

III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
1. Samenstelling ontwerp- en uitvoeringsteam2. Referenties van de opdrachtnemer3. Selectiecriterium animatie4. Selectiecriterium design & build

Eventuele minimumeisen:
1. o Opdrachtnemer: portfolio en een verklaring van de studie- en beroepskwalificaties, meer bepaald van de verantwoordelijke voor de leiding van de werken alsmede een verklaring van de gemiddelde jaarlijkse personeelsbezetting .
o Onderaannemers: portfolio en een verklaring van de studie en beroepskwalificaties ?
o Een bewijs van aansprakelijkheidsverzekering
2. - min. 2 referenties van een gerealiseerd project met gelijkaardige programma. Meer specifiek moet ervaring met het realiseren van innovatieve multimediale installaties in een erfgoedcontext en historisch-narratieve content. aangetoond worden.
o De kwaliteit van deze referentie(s) moeten beoordeeld kunnen worden aan de hand van foto's, sfeerbeelden, video, technische basisgegevens, projectbeschrijving .
o De projecten moeten opgeleverd zijn na 2013.
o Een geschreven nota moet toegevoegd worden met meer uitleg omtrent:
? Wat was het projectbudget (ontwerp en uitvoering, incl. technieken, inclusief btw)
? aantal m² vloeroppervlakte van het gebouw (bruto-oppervlakte)
? de inbreng en het aandeel van de opdrachtnemer bij de uitvoering van het project
(bv keuze narratieven, look & feel, animaties en technologieën, materialen, projectplanning, coördinatie onderaannemers,.)
? de uitvoeringsmethoden en materíalen, de technische installaties. (relevant voor aantonen kwaliteit van referentie)
? op welke manier is aandacht besteed is aan duurzaamheid en onderhoudsvriendelijkheid materialen
3. De ínschrijver geeft maximum drie referenties op voor animatoren of animatiebureaus waarmee de opdracht op een maximaal creatieve manier kan uitgevoerd worden.
- Met telkens min. 2 referenties van afgewerkte animaties die stijl en teneur van de voorgestelde animatie aangeven.
o De kwaliteit van deze referentie(s) moeten beoordeeld kunnen worden aan de hand van video-fragmenten, scenario's stills en storyboards .
o De projecten moeten opgeleverd zijn na 2013.
o Een geschreven nota moet toegevoegd worden met meer uitleg omtrent:
? Wat was doorlooptijd en het projectbudget (ontwerp en uitvoering, incl. technieken, inclusief btw)
? voor welke uitdagingen men specifiek bij dit project stond
4. De opdrachtnemer moet ervaring aantonen met de design & build procedure door middel van 1 referentie voor een gelijkaardige opdracht, opgeleverd na 2013. Deze referentie hoeft niet dezelfde te zijn als de referenties gevraagd onder punt 1 en 2.


AFDELING IV. PROCEDURE

IV.1.1 Proceduretype
Mededingingsprocedure met onderhandeling

IV.1.4 Inlichtingen over een beperking van het aantal oplossingen of inschrijvingen tijdens de onderhandeling of de dialoog
Gebruikmaking van een procedure in achtereenvolgende fasen waarbij geleidelijk het aantal te bespreken oplossingen of ter onderhandeling openstaande inschrijvingen wordt beperkt: JA

IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: NEE

IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2020-11-19 09:30
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming:  NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
Looptijd in maanden: 6 (vanaf de datum van ontvangst van de inschrijving)


AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN


VI.3. Nadere inlichtingen
De kandidaturen en offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.

VI.4 Beroepsprocedures

VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van State
Wetenschapsstraat 33, BE-1000 Brussel

VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2020-10-19

Annonces similaires du BDA :