Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een: AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
I.1. Naam en adressen
Officiële benaming: De Vlaamse Waterweg nv
Postadres: Havenstraat 44,BE-3500 Hasselt
Contactpersoon: Nathalie Devaere
E-mail: regio.west@vlaamsewaterweg.be
Internetadres(sen): www.vlaamsewaterweg.be https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=389916
AFDELING II. VOORWERP
II.1. Omvang van de aanbesteding
II.1.1. Benaming
Bestrijding van invasieve plantenexoten. Referentienummer: De Vlaamse Waterweg-ARW-20-008-F02_0
II.1.2. Voornaamste CPV-code: 77000000
II.1.3. Type opdracht: diensten
II.1.4. Korte beschrijving
Deze opdracht heeft tot doel het uitvoeren van een duurzaam beheer van invasieve plantenexoten.
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE
II.2. Beschrijving
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE2
Voornaamste plaats van uitvoering: Vlaams Gewest
II.2.4. Beschrijving
Deze opdracht heeft tot doel het uitvoeren van een duurzaam beheer van invasieve plantenexoten.
II.2.7. Looptijd
365 dag(en)
Verlenging mogelijk: JA
De aanbestedende overheid heeft het recht de opdracht geheel of gedeeltelijk te verlengen in één of meerdere malen met een maximale looptijd van 4 jaar. Iedere verlenging wordt aan de opdrachtnemer meegedeeld tenminste 30 kalenderdagen voor het verstrijken van de looptijd.
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.1. Voorwaarden voor deelneming
III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:
zie bestek
III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Onverminderd de bepalingen betreffende de erkenning van aannemers van werken (indien van toepassing), tonen de inschrijvers hun economische en financiële draagkracht aan door overlegging van het volgende document / de volgende documenten:- het bewijs van een verzekering tegen beroepsrisico's.
III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
De inschrijvers tonen hun technische bekwaamheid en beroepsbekwaamheid aan door overlegging van de volgende documenten:1) Een lijst van 3 diensten uitgevoerd gedurende 5 jaar voorafgaand aan de aankondiging van deze opdracht, waaruit zijn ervaring in de bedoelde materie moet blijken en die worden gestaafd met getuigschriften van goede uitvoering. Deze getuigschriften vermelden: de inhoud van de opdracht; het bedrag van de opdracht; de uitvoeringsperiode van de opdracht; de naam en contactgegevens van een contactpersoon bij het bedrijf, de instelling of de organisatie waarvoor de opdracht werd verricht; of de diensten werden uitgevoerd volgens de regels van de kunst en of ze op regelmatige wijze tot een goed einde werden gebracht.In geval van diensten voor particulieren, kunnen de referenties worden gestaafd door een verklaring op erewoord van de inschrijver zelf.? Concreet gaat het om voorbeelden van opdracht voor groenonderhoud of invasieve exotenbestrijding. ? Minimaal worden 3 referenties opgegeven met elk een minimale waarde van 50.000 euro.2) Een lijst die de werktuigen, het materieel en de technische uitrusting vermeldt waarover de dienstverlener zal beschikken voor de uitvoering van de diensten. Dit wordt voldoende gedetailleerd met een opsomming van de technische kernmerken en een foto. De inschrijver levert het bewijs om effectief over deze werktuigen en materieel te kunnen beschikken. ? Minimaal worden de technische fiches + foto van volgend materiaal opgegeven:o Bosmaaiero Lichte vrachtwagen met klein materieel en PBM'so Klepelmaaier met opzuigcombinatieo Varend materiaalIndien bepaalde delen van de opdracht in onderaanneming worden uitgevoerd, dient aangetoond dat de onderaannemer over de nodige technische uitrusting kan beschikken voor zijn deel van de aanneming. Indien één van bovenstaande toestellen wordt gehuurd dient een overeenkomst met de verhuurder worden bijgevoegd. Dit document dient gedagtekend en door beide partijen ondertekend (zie artikel 74 hieronder).3) De dienstverlener dient te beschikken over een geldig VCA-certificaat. VCA staat voor Veiligheid, Gezondheid en Milieu (VGM) Checklist Aannemers.? Een kopie van een geldig VCA-certificaat wordt bijgevoegd.De inschrijver dient de vereiste bewijsstukken toe te voegen aan de offerte.
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1.1 Proceduretype
Openbare procedure
IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: NEE
IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2020-11-17 11:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming: NL
IV.2.7 Begin van de gunningsprocedures
Datum: 2020-11-17
Plaatselijke tijd: 11:00
Adres: Merelbeke
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. Nadere inlichtingen
- uitvoeringstermijn : 365 kalenderdagen- Vanaf 1 januari 2017 moeten alle facturen die in het kader van deze opdracht worden ingediend op een elektronische manier (e-facturen in XML formaat) worden verstuurd. Meer info over e-invoicing is terug te vinden via https://overheid.vlaanderen.be/e-invoicing.- Bij toepassing van art. 42, §1, 2° Wet 2016 heeft de aanbestedende overheid het recht deze opdracht te herhalen.- De inventaris wordt via een Excel-bestand ter beschikking gesteld.De inschrijver maakt gebruik van dit bestand voor het invullen van zijn inventaris.AAN DIT BESTAND MOGEN GEEN WIJZIGINGEN WORDEN AANGEBRACHT MET UITZONDERING VAN HET INVULLEN VAN DE GRIJZE INVULVELDEN.De inschrijver dient het ingevulde Excel-document te converteren naar een afdrukbaar pdf-bestand.ZOWEL HET EXCEL- ALS HET PDF-BESTAND MOETEN WORDEN OPGELADEN EN INGEDIEND VIA E-TENDERING.Bij tegenstrijdigheid tussen beide bestanden, wordt het pdf- bestand geacht de werkelijke bedoeling van de inschrijver te zijn en is het pdf-bestand aldus het enige rechtsgeldige.Een handleiding voor het omzetten van de inventaris van Excel naar pdf is beschikbaar ophttp://mow.vlaanderen.be/qc en is ook bijgevoegd als bijlage bij dit bestek.
VI.4 Beroepsprocedures
VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van State, BE Brussel
VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2020-10-14