Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een: AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT - NUTSSECTOREN
Uittreksel uit de officiële tekst.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
I.1. Naam en adressen
Officiële benaming: North Sea Port Flanders nv van publiek recht
Postadres: John Kennedylaan 32 - Haven 3000A ,BE-9042 Gent
Contactpersoon: De heer Mark Van den Bosch
Tel: +32 92510550
Fax: +32 92515406
E-mail: mark.vandenbosch@northseaport.com
Internetadres(sen): www.northseaport.com
AFDELING II. VOORWERP
II.1. Omvang van de aanbesteding
II.1.1. Benaming
Oproep tot aanvraag tot deelneming - Schoonmaak gebouwen Referentienummer: 2020-001
II.1.2. Voornaamste CPV-code: 90911200
II.1.3. Type opdracht: diensten
II.1.4. Korte beschrijving
North Sea Port wenst een facilitair dienstverlener aan te stellen voor het schoonmaken en onderhouden van haar gebouwen. De wijze van schoonmaken is deels resultaatgericht, deels prestatiegericht.
North Sea Port draagt maatschappelijk verantwoord ondernemen hoog in het vaandel en wenst een overeenkomst te sluiten met een dienstverlener die dit op eenzelfde manier benadert zonder dat de dienstverlening hier onder lijdt.
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: JA
II.2. Beschrijving
Lot 1II.2.1. Benaming
België II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE234
Voornaamste plaats van uitvoering: North Sea Port Flanders nv van publiek recht, John Kennedylaan 32 - Haven 3000A te 9042 Gent / Technisch gebouw Skaldenstraat, Skaldenstraat 56, Haven 3645A te 9042 G.(zie opdrachtdocumenten)
II.2.4. Beschrijving
Het gaat om een 5-tal gebouwen op Belgisch grondgebied.
II.2.7. Looptijd
48 maand(en)
Verlenging mogelijk: JA
Niet gespecifieerd
Lot 2II.2.1. Benaming
Nederland II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE234
Voornaamste plaats van uitvoering: North Sea Port Netherlands, Schelpenpad 2 te NL-4531 PD Terneuzen / Hoofdzetel, Westkade 89 te NL- Sas van Gent / Mariahoeve, Akkerweg 1 te NL- Vlissingen / Onderhoud.(zie opdrachtdocumenten)
II.2.4. Beschrijving
Het gaat om een 4-tal gebouwen op Nederlands grondgebied.
II.2.7. Looptijd
48 maand(en)
Verlenging mogelijk: JA
Niet gespecifieerd
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.1. Voorwaarden voor deelneming
III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:
Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij zich niet bevindt in een van de uitsluitingssituaties als bedoeld in de artikelen 67 tot 69 van de wet van 17 juni 2016.
III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij voldoet aan de onderstaande selectiecriteria:1. Het bewijs van een verzekering tegen beroepsrisico's.2. Een passende bankverklaring opgesteld overeenkomstig het model vervat in bijlage 11 van het KB van 18 april 2017.
Eventuele minimumeisen:
1. .
2. .
III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij voldoet aan de onderstaande selectiecriteria:1. Een lijst van gelijk(w)aardige, resultaatgerichte projecten uitgevoerd tijdens de laatste drie jaar, met vermelding van bedrag en datum en van de publiek- of privaatrechtelijke instanties waarvoor zij bestemd waren:- indien het diensten aan overheden betreft, worden de diensten aangetoond door certificaten die door de bevoegde overheid zijn opgesteld of goedgekeurd;- indien het gaat om diensten aan privaatrechtelijke personen worden de diensten aangetoond door certificaten opgesteld door deze personen of, bij ontstentenis, door een verklaring van de dienstverlener.Per referentie worden volgende zaken opgesomd (per referentie max. 1 pagina): Referentie Contactpersoon + functie + contactgegevens Korte omschrijving van de opdracht Jaarlijks 'volume' Soort contract Resultaatgericht of prestatiegerichtBij het niet opgegeven van de contactpersoon of -gegevens bij een referentie wordt de vermelding van de desbetreffende referentie als niet-geschreven beschouwd.2. De kandidaat geeft een algemene toelichting van de organisatie van het bedrijf. Hij richt zich daarbij niet uitsluitend op de schoonmaakactiviteiten maar op de volledige facilitaire dienstverlening die kan worden aangeboden.3. Een geldig ISO 9001 (versie 2015) certificaat, of een verklaring of bewijzen inzake gelijkaardige maatregelen op het gebied van kwaliteitsbewaking.4. Een omstandige beschrijving van het kwaliteitsmeetsysteem, methode van controle op de dienstverlening en rapportering hiervan.5. Een geldig EMAS/ISO 14001 certificaat, of een verklaring of bewijzen inzake gelijkaardige maatregelen op het gebied van milieubeheersystemen. 6. Opgave van de ondertekende milieubeleidsverklaring, het milieuprogramma of actieplan van het afgelopen jaar en de opgave van de milieucoördinator die instaat voor de coördinatie en implementatie van milieumaatregelen in de onderneming.7. Een VCA-certificaat (Veiligheid, gezondheid en milieu Checklist Aannemers) ten bewijze dat de firma voldoet aan de minimumeisen op het gebied van veiligheid, gezondheid en milieu of een gelijkwaardig document voor buitenlandse inschrijvers.8. Een interpretatie van het begrip Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen in relatie tot de bedrijfsvoering en de opdracht en aanvullend op de invulling waar in overige selectiecriteria wordt om gevraagd9. Een verklaring door middel van cijfers met betrekking tot de personeelsrotatie en het ziekteverzuim van het schoonmaakpersoneel dat voor de opdracht kan worden ingezet. Dit wordt weergegeven volgens onderstaande formule. Het ziekteverzuimpercentage geeft aan welk deel van de arbeidscapaciteit in een bepaalde periode wegens ziekteverzuim verloren is gegaan. Verzuimpercentage (2019) = aantal verzuimde kalenderdagen in 1 jaar / aantal werknemers x aantal kalenderdagen in 1 jaar x 100 %De cijfers dienen gebenchmarkt in relatie tot de gemiddeldes in de sector om een juiste interpretatie en vergelijking tussen dienstverleners mogelijk te maken.10. Een verklaring met betrekking tot de opleiding van het personeel (waaronder de kwaliteitsverantwoordelijke, de werfleiding en het uitvoerend personeel). De kandidaat toont dit aan via een opleidingskalender voor personeel en leidinggevende. Max. 10 bladzijden/personeelslid.11. Een omschrijving van het gedeelte van de opdracht dat de ondernemer eventueel in onderaanneming wil geven.12. Enkel voor perceel 1: De inschrijver toont aan dat hij de normeringen voor wat betreft de lonen van de schoonmaaksters volgt. Lidmaatschap van ABSU kan daarbij voldoende zijn.13. Enkel voor perceel 2: De insc.(zie opdrachtdocumenten)
Eventuele minimumeisen:
1. minstens drie referenties
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1.4 Inlichtingen over een beperking van het aantal oplossingen of inschrijvingen tijdens de onderhandeling of de dialoog
Gebruikmaking van een procedure in achtereenvolgende fasen waarbij geleidelijk het aantal te bespreken oplossingen of ter onderhandeling openstaande inschrijvingen wordt beperkt: JA
IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: JA
IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2020-10-08 10:45
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming: NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
Looptijd in maanden: 3 (vanaf de datum van ontvangst van de inschrijving)
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. Nadere inlichtingen
De kandidaturen en offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.
VI.4 Beroepsprocedures
VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van State
Wetenschapsstraat 33, BE-1040 BRUSSEL
VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2020-09-07