Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een: AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
I.1. Naam en adressen
Officiële benaming: I.V.I.O
Postadres: Lodewijk de Raetlaan 12,BE-8870 Izegem
Contactpersoon: De heer Dirk Aelvoet
Tel: +32 51311796
E-mail: dirk.aelvoet@ivio.be
Internetadres(sen): www.ivio.be
I.3. Communicatie
Officiële benaming: I.V.I.O
Postadres: Lodewijk de Raetlaan 12,BE-8870 Izegem
Contactpersoon: De heer Dirk Aelvoet
Tel: +32 51311796
E-mail: dirk.aelvoet@ivio.be
Internetadres(sen): www.ivio.be
AFDELING II. VOORWERP
II.1. Omvang van de aanbesteding
II.1.1. Benaming
ophaling van asbest in containers Referentienummer: 2020/01
II.1.2. Voornaamste CPV-code: 90512000
II.1.3. Type opdracht: diensten
II.1.4. Korte beschrijving
zie II.2.4
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE
II.2. Beschrijving
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE254
Voornaamste plaats van uitvoering: I.V.I.O, Lodewijk de Raetlaan 12 te 8870 Izegem
II.2.4. Beschrijving
De opdrachtgever wil op haar grondgebied een bronophaling van hechtgebonden asbest organiseren voor inwoners, verenigingen en landbouwbedrijven. Hiervoor doet de aanbestedende overheid een beroep op de medewerking van een dienstverlener die containers ter beschikking stelt voor inwoners/verenigingen/landbouwbedrijven die hun asbesthoudende platen in de container kunnen deponeren, waarna de dienstverlener de container komt ophalen en afvoert voor verwerking naar een erkend verwerker van asbestafval. De opdracht bestaat derhalve uit plaatsing en de ophaling op afroep van de recipiënten bij de betrokkenen, het transport naar een erkend verwerker van asbestafval en de verwerking. Voor de organisatie van deze opdracht heeft de opdrachtgever een projectsubsidie met een maximaal vastgelegd subsidiebedrag gekregen van OVAM. Dit project loopt 3 jaar. De eindtermijn van dit project wordt vervroegd mocht deze projectsubsidie uitgeput zijn. Deze dienstverlening vindt plaats op het grondgebied van de gemeenten en steden gelegen in het werkingsgebied van I.V.I.O. nl. Ardooie, Dentergem, Ingelmunster, Izegem, Ledegem, Lendelede, Meulebeke, Oostrozebeke, Pittem, Ruiselede en Tielt.
II.2.7. Looptijd
36 maand(en)
Verlenging mogelijk: NEE
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.1. Voorwaarden voor deelneming
III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:
* Door in te schrijven op deze opdracht verklaart de inschrijver zich niet in een toestand van uitsluiting te bevinden, zoals bedoeld in artikels 67 tot en met 69 van de wet van 17 juni 2016 betreffende de overheidsopdrachtenA. Uitsluitingscriteria (art. 67-70 Wet, art. 61-64 en 73 KB Plaatsing)De inschrijver mag zich niet bevinden in één van de in de artikelen 67 tot en met 69 van de Wet Overheidsopdrachten bedoelde situaties. Dit behelst de verplichte uitsluitingsgronden, de uitsluitingsgronden in verband met fiscale en sociale schulden, en de facultatieve uitsluitingsgronden.Indien een verplichte of facultatieve uitsluitingsgrond van toepassing is op de inschrijver, mag de inschrijver bewijzen dat de corrigerende maatregelen die hij heeft genomen voldoende zijn om zijn betrouwbaarheid aan te tonen ondanks de toepasselijke uitsluitingsgrond. Als de aanbestedende overheid dat bewijs toereikend acht, wordt de betrokken inschrijver niet uitgesloten van de plaatsingsprocedure.Deze bepaling is individueel van toepassing op de deelnemers die samen als een combinatie een offerte indienen, alsook op entiteiten op wiens draagkracht de inschrijver een beroep doet met het oog op het voldoen aan de eisen inzake kwalitatieve selectie.Door in te schrijven op deze opdracht, verklaart de inschrijver dat er geen uitsluitingsgrond op hem van toepassing is, voor zover het gaat om uitsluitingsgronden die bewezen worden aan de hand van documenten die de aanbestedende overheid zelf kan opvragen via elektronische weg. Eventuele corrigerende maatregelen moet de inschrijver echter bewijzen door schriftelijke stukken toe te voegen aan de offerte.B. Gebruik van het UEADe inschrijver legt het door hen ingevulde Uniform Europees Aanbestedingsdocument voor, dat bestaat uit een bijgewerkte verklaring en dat door de aanbestedende overheid als voorlopig bewijs wordt aanvaard ter vervanging van door overheidsinstanties of derden afgegeven documenten of certificaten die bevestigen dat de betrokken inschrijver aan alle hierboven vermelde voorwaarden voldoet.Richtlijnen bij het invullen van het UEA:1. Ga naar de website https://uea.publicprocurement.be en kies uw taal.2. Op de vraag 'Wie bent u' antwoordt u 'Ik ben een ondernemer'.3. Op de vraag 'Wat wilt u doen' antwoordt u 'Een antwoord aanmaken'.4. Selecteer uw land en klik op 'Volgende'.5. Doorloop het formulier en antwoord op de vragen in de onderdelen 'Procedure' en 'Uitsluiting'.6. In het onderdeel 'Selectie' mag u 'Nee' antwoorden op de vraag 'Wilt u de selectiecriteria van A tot en met D gebruiken?' In dit geval wordt u een algemene aanwijzing voor alle selectiecriteria gevraagd.7. Geef aan of je voldoet aan de voorgeschreven selectiecriteria.8. Zodra het volledige formulier ingevuld is, klikt u op 'Overzicht' onderaan de pagina. Het door u ingevulde UEA wordt weergegeven en kan worden gedownload in PDF en/of xml formaat zodat deze op elektronische wijze bij uw offerte kan worden gevoegd.
III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
1. RSZ-attest2. attest van fiscale schulden3. attest van niet-faling4. de Belgische inschrijver die personeel tewerkstelt dat onderworpen is aan de sociale zekerheidswetgeving van een andere lidstaat van de Europese Unie: een recent attest uitgereikt door de bevoegde buitenlandse overheid waarin bevestigd wordt dat hij voldaan heeft aan zijn verplichtingen inzake betaling van de bijdragen voor sociale zekerheid overeenkomstig de wettelijke bepalingen van het land waar hij gevestigd is;5. de buitenlandse inschrijver:wanneer een document of certificaat niet wordt uitgereikt in het betrokken land of dit niet afdoend voor alle uitsluitingsgronden het nodige bewijs levert, kan ter vervanging een verklaring onder eed toegevoegd worden, of in landen waar dit niet voorzien is, een plechtige verklaring van de betrokkene voor een bevoegde rechterlijke of administratieve instantie, notaris of bevoegde beroepsorganisatie van het land van herkomst of van het land waar de ondernemer gevestigd is;
Eventuele minimumeisen:
5. uittreksel uit het strafregister
III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
1. het voorleggen van een referentielijst m.b.t. de ophaling van asbestafval gedurende de voorbije 3 jaar met een omschrijving van de afnemers, het afnamevolume en de duur van het contract;2. het voorleggen van de registratie als IHM overeenkomstig het Vlarema;3. het voorleggen van een milieu- of omgevingsvergunning voor de verwerking van asbest.Indien de inschrijver zich beroept op een derde partij voor de verwerking, dient tevens aangetoond te worden dat deze derde partij zich verbindt deze verwerking uit te voeren;Indien de inschrijver het ingezamelde afval tussentijds opslaat voor de afvoer naar de plaats van verwerking: het voorleggen van een milieu- of omgevingsvergunning voor de opslag van asbest;Indien de inschrijver zicht beroept op een derde partij voor de opslag, dient tevens aangetoond te worden dat deze derde partij zich verbindt deze opslag uit te voeren;4. het voorleggen van een lijst van het ingezette materiaal;5. het voorleggen van het CV van de ingezette projectleider, projectmedewerkers met vermelding van hun opleiding en ervaring m.b.t. het omgaan met asbest. De projectleider beschikt over relevante ervaring met de inzameling van asbesthoudend afval;6. een actueel attest van een verzekeringsmaatschappij of -makelaar dat het voldoen aan de verzekeringsvereisten bevestigt7. een recent uittreksel strafregister.8. voorleggen bewijs ophaalvoertuigen min. EURO 5
Eventuele minimumeisen:
5. minimaal 4 jaar relevante ervaring
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1.1 Proceduretype
Openbare procedure
IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: NEE
IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2020-10-12 08:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming: NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
De inschrijving moet geldig blijven tot (dd/mm/jjjj): 2021-04-10
IV.2.7 Begin van de gunningsprocedures
Datum: 2020-10-12
Plaatselijke tijd: 08:00
Adres: I.V.I.O, Lodewijk de Raetlaan 12 te 8870 Izegem
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. Nadere inlichtingen
Bijkomende inlichtingen i.v.m. indienen offertes/kandidaturen: I.V.I.O.Lodewijk de Raetlaan 12 - 8870 Izegemtel. 051 31 17 96email: info@ivio.beDe offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.
VI.4 Beroepsprocedures
VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad Van State
Wetenschapsstraat 33, BE-1040 Brussel
Internetadres(sen): http://www.raadvanstate.be
VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2020-09-09