Stad Aalst

Cluster Mobiliteit en openbaar domein. Visueel onderzoek van de rioolinfrastructuur



Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een:  AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT 
Uittreksel uit de officiële tekst.

AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST

I.1. Naam en adressen

Officiële benaming: Stad Aalst
Postadres: Werf 9,BE-9300 Aalst
Tel: +32 53779300
E-mail: aanbestedingen@aalst.be
Internetadres(sen): www.aalst.be 

I.3. Communicatie

Officiële benaming: Forum e-notification
Postadres: nvt,BE-nvt nvt
E-mail: e.proc@publicprocurement.be
Internetadres(sen): https://enot.publicprocurement.be 

AFDELING II. VOORWERP

II.1. Omvang van de aanbesteding

II.1.1. Benaming
Cluster Mobiliteit en openbaar domein. Visueel onderzoek van de rioolinfrastructuur 
Referentienummer: 20/MJI-49/20-24V
II.1.2. Voornaamste CPV-code: 90491000
II.1.3. Type opdracht: diensten
II.1.4. Korte beschrijving
Deze opdracht is een opdracht voor diensten in de zin van art. 2, 21° Wet Overheidsopdrachten.
Deze opdracht is een raamovereenkomst. De opdracht is opgedeeld in 2 percelen.
De aanbestedende overheid plaatst bestellingen in functie van haar behoeften. De werkelijk bestelde hoeveelheden in de inventaris zijn dan ook louter indicatief en dienen enkel voor de vergelijking van de offertes op het vlak van de prijs. Dit is dan ook in afwijking van "AUR Art. 148 Diensten met vaste hoeveelheden of minimaal te verlenen diensten".
Aangezien bij de opmaak van dit bestek nog niet alle deelopdrachten bekend zijn, garandeert de aanbestedende overheid geen minimum bedrag dat in dit contract zal worden uitgevoerd. De opdrachtgever behoudt zich onverkort het recht voor om bepaalde posten uit de prijslijst niet toe te wijzen. Dit kan onder geen enkele voorwaarde aanleiding geven tot schadevergoeding ten voordele van de inschrijver of wijziging van een.(zie opdrachtdocumenten)
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: JA


II.2. Beschrijving

Lot 1

II.2.1. Benaming
Visuele Inspectie 
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE231
Voornaamste plaats van uitvoering: grondgebied stad Aalst
II.2.4. Beschrijving
 visuele inspectie van rioleringen vanuit het inwendige van de leiding d.m.v. een rijdende camera  visuele inspectie van rioolputten vanuit de rioolput d.m.v. een camera die met een vaste geleiding in de rioolput neergelaten wordt .  Visuele inspectie van aansluitingen op riolen vanuit het inwendige van de riolering met satellietcamera (laterale inspectie)  Visueel onderzoek van de riolering en de aansluiting van de te onderzoeken leiding met de inspectieput vanuit de rioolput, inspectieput of inspectieconstructie vanaf het maaiveld d.m.v. een op afstand bediende rioolinspectiecamera  Het registreren en coderen in combinatie met alle karakteriseringen, kwantificeringen detailinformatie volgens de NBN EN 13508-2:2003 +A1:2011 en zijn Nationale Voorwoord.  Het opmaken en afleveren van de rapportering  Het voldoen aan de opgelegde kwaliteits- en veiligheidsvoorschriften 
II.2.7. Looptijd
Einde (dd/mm/jjjj): 2020-12-31
Verlenging mogelijk: JA
Niet gespecifieerd 

Lot 2

II.2.1. Benaming
Manvideo 
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE231
Voornaamste plaats van uitvoering: grondgebied stad Aalst
II.2.4. Beschrijving
 onderzoek riolering vanuit het inwendige van de leiding of put door een persoon die afdaalt in de riolering en zich in de riolering begeeft  het registreren en coderen in combinatie met alle karakteriseringen, kwantificeringen detailinformatie volgens de NBN EN 13508-2:2003 +A1:2011 en zijn Nationale Voorwoord.  het opmaken en afleveren van de rapportering  het voldoen aan de opgelegde kwaliteits- en veiligheidsvoorschriften. 
II.2.7. Looptijd
Einde (dd/mm/jjjj): 2020-12-31
Verlenging mogelijk: JA
Niet gespecifieerd 


AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN

III.1. Voorwaarden voor deelneming

III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden: 
* Het attest blanco strafregister kan door de aanbestedende overheid niet rechtstreeks opgevraagd worden via de elektronische middelen van de federale overheid (telemarc/digiflow). Daarom vragen wij om een attest blanco strafregister bij uw offerte te voegen dat u kan opvragen via strafregister@just.fgov.be.U hoeft enkel de firmanaam, adres, btw nummer en reden van aanvraag "in het kader van onderzoek inschrijving van een overheidsopdracht" op te geven. Het attest zal u vervolgens met de post worden overgemaakt.Indien u al in het bezit bent van dergelijk attest, gelieve er dan voor te zorgen dat dit niet ouder is dan maximum 5 maanden voor datum inschrijving.* De inschrijver mag zich niet bevinden in één van de in de artikelen 67 tot 69 van de Wet 2016 inzake overheidsopdrachten en artikel 62 KBP bedoelde situaties. Dit betreft de verplichte uitsluitingsgronden, de uitsluitingsgronden i.v.m. met de fiscale en sociale schulden en de facultatieve uitsluitingsgronden. Ten bewijze daarvan zullen de volgende stukken indien noodzakelijk opgevraagd worden door de opdrachtgever: - Uittreksel uit het strafregister of evenwaardig document waaruit blijkt dat de inschrijver: niet veroordeeld is geweest voor deelname aan criminele organisaties, omkoping, fraude, terrorisme of witwassen, kinderarbeid, mensenhandel, tewerkstelling van illegalen (artikel 67 wet en 61 KPB) (de overheid kan dit zelf niet opvragen bij de FOD justitie, dit zal pas na onze vraag door jullie moeten aangeleverd worden).- Bewijsstuk dat aantoont dat voldaan is aan de verplichtingen op vlak van betaling sociale zekerheidsbijdragen en belastingen in de zin van artikel 68 wet en 62 en 63 KBP (overheid zal dit zelf opvragen bij Telemarc);- Bewijsstuk dat aantoont dat de inschrijver;*niet in staat van faillissement of vereffening verkeert, staking werkzaamheden, gerechtelijke reorganisatie (overheid zal dit zelf opvragen bij Telemarc); *geen aangifte van faillissement heeft gedaan of geen procedure van vereffening of gerechtelijke reorganisatie aanhangig is tegen hem ((overheid zal dit zelf opvragen bij Telemarc).Indien een verplichte of facultatieve uitsluitingsgrond van toepassing is op de inschrijver, mag de inschrijver bewijzen dat de corrigerende maatregelen die hij heeft genomen voldoende zijn om zijn betrouwbaarheid aan te tonen ondanks de toepasselijke uitsluitingsgrond. Als de aanbestedende overheid dat bewijs toereikend acht, wordt de betrokken inschrijver niet uitgesloten van de plaatsingsprocedure. De bepaling is individueel van toepassing op de deelnemers die samen als een combinatie een offerte indienen, alsook op entiteiten op wiens draagkracht de inschrijver een beroep doet met het oog op het voldoen aan de eisen inzake kwalitatieve selectie. De verplichte uitsluitingsgronden zijn ook van toepassing in hoofde van personen die lid zijn van het bestuurs-, leidinggevend of toezichthoudend orgaan van de inschrijver of daarin vertegenwoordigings-, beslissings-, of controlebevoegdheid hebben. Bewijsmiddelen aangaande de uitsluitingsgronden: De inschrijver legt een ingevuld Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) voor als verklaring dat er geen uitsluitingsgrond op hem van toepassing is. De hierboven beschreven voor te leggen stukken dienen NIET aan het UEA toegevoegd te worden maar zal de aanbesteder later opvragen indien noodzakelijk. Zie verder voor meer info inzake UEA.Eventuele corrigerende maatregelen vermeldt de inschrijver op dit UEA.(HET UEA is een verplicht toe te voegen document bij de offerte en het ontbreken ervan leidt tot uitsluiting van de offerte) De inschrijver legt overeenkomstig artikel 73 van de Wet van 17 juni 2016 een ingevuldUniform Europees Aanbestedingsdocument ("UEA") voor als verklaring dat er geenuitsluitingsgrond op hem van toepassing is samen met de offert.(zie opdrachtdocumenten)

III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij voldoet aan de onderstaande selectiecriteria:

III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij voldoet aan de onderstaande selectiecriteria:1. De onderzoeken dienen uitgevoerd te worden door een dienstverlener die geaccrediteerd is door BELAC volgens ISO 17025 (huidig ISO17025:2017 met overgangsperiode) voor visueel onderzoek met een zelfrijdende camera voor de diameters tussen 200mm en 900mm en de codering volgens de norm NBN EN 13508-2:2003. Het bewijs van accreditatie dient te worden toegevoegd aan de offerte. Indien bij indiening van de inschrijving de accreditatie nog niet werd verkregen, volstaat een kopie van de aanvraag tot accreditatie. Ten laatste op moment van gunning dient de dienstverlener geaccrediteerd te zijn. Het onderzoek van leidingen met diameter kleiner dan 200 mm en tussen 900mm en 1400mm, grote betreedbare kokers of gewelven, het onderzoek van eivormige leidingen of andere kokers, en de hiervan op te maken rapportering dienen te voldoen aan dezelfde vereisten uit dit bestek, met dezelfde kwaliteit zoals gewaarborgd via de accreditatie. De bekwaamheid om kleinere of grotere diameters (1000 - 1200 - 1400mm), grote betreedbare kokers of gewelven, eivormige leidingen en niet betreedbare kokers te onderzoeken en te rapporteren volgens dezelfde eisen en voorwaarden als uit de accreditatie, dient bij inschrijving te worden aangetoond (opgave installatie en apparatuur, opnames van voorgaande onderzoeken, .).De inschrijver verbindt er zich toe om de opdrachtgever in te lichten over eventuele intrekking of stopzetting van zijn accreditatie.2. Ter beoordeling dient een opgave te gebeuren van de inspectieploegen Elke persoon die een onderzoek beoordeelt, is verplicht een cursus te hebben gevolgd ingericht door VLARIO-OCW en moet geslaagd zijn op de afsluitende interactieve proef. Per opgegeven inspectieploeg moet een bekwaamheidsgetuigschrift worden voorgelegd. 2.a. (van toepassing op perceel 1) Een onderzoeksteam voor perceel 1, de visuele inspectie met zelfrijdende camera of putvideo bestaat uit minstens twee personen. (zie opgave teams in bijlage).2.b. (van toepassing op perceel 2)Er moet aangetoond worden dat voldoende personen, meer bepaald één volledig onderzoeksteam, de nodige opleiding, training hebben gekregen voor het betreden van rioleringen en deze opleidingen met goed gevolg voltooid hebben (aan de hand van attesten uitgereikt door de organisatie die de opleidingen heeft verstrekt). Zo'n onderzoeksteam bestaat uit minstens 3 tot 6 personen afhankelijk van de situatie. De mogelijke situaties zijn aan de hand van typeschema's beschreven in de brochure veilig afdalen in bijlage bij het bestek. In een onderzoeksteam moeten alle leden van het team de opleiding hebben gevolgd voor het veilig betreden van riolen (veiligheidswacht). De opleiding veiligheidswacht omvat onder andere een theoretische en praktische opleiding in verband met werken in besloten ruimten, EHBO (reanimatie), gebruik van gasdetectieapparatuur, gebruik van veiligheidslijn, gepast reageren in noodsituaties, evacuatie van personen in nood, gebruik van reddingsmiddelen en ademhalingsapparatuur (escape-sets, ademvluchttoestel) enzo-voort. Een voorbeeld van dergelijke opleiding vindt men o.a. bij http://www.g4sfiresafety.be. Minstens twee personen in een team hebben ook de opleiding gevolgd voor het gebruik van autonome (=onafhankelijke) ademhalingsapparatuur (het gebruik van flessen met perslucht, ademtoestellen, enzovoort).2.c. (van toepassing op perceel 1 en perceel 2) De inspecteur en overige leden van het onderzoeksteam moeten bovendien attesten kunnen voorleggen van volgende gevolgde opleidingen: - EHBO3. De kandidaat-opdrachtnemer dient een lijst met referenties (periode 2016 t/m 2019, minstens 3 referenties per jaar) voor te leggen . De referenties zijn afkomstig van een van de hiernavolgende opdrachtgevers: Aquafin, Vivaqua, Agentschap Wegen-.(zie opdrachtdocumenten)

Eventuele minimumeisen:
1. bewijs van accreditatie
2. Minstens twee personen in een team hebben ook de opleiding gevolgd voor het gebruik van autonome (=onafhankelijke) ademhalingsapparatuur (het gebruik van flessen met perslucht, ademtoestellen, enzovoort).
3. periode 2016 t/m 2019, minstens 3 referenties per jaar afkomstig van een van de hiernavolgende opdrachtgevers: Aquafin, Vivaqua, Agentschap Wegen- en Verkeer, Infrax (Fluvius), Farys, Pidpa, IWVA, Rio-Link.


AFDELING IV. PROCEDURE

IV.1.1 Proceduretype
Openbare procedure

IV.1.3 Inlichtingen over een raamovereenkomst of dynamisch aankoopsysteem
De aanbesteding betreft het sluiten van een raamovereenkomst: JA
Raamovereenkomst met één onderneming

IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: JA

IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2020-09-02 09:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming:  NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
De inschrijving moet geldig blijven tot (dd/mm/jjjj): 2020-12-31
IV.2.7 Begin van de gunningsprocedures
Datum: 2020-09-02
Plaatselijke tijd: 09:00
Adres: Administratief Centrum (AC), Werf 9 te 9300 Aalst

AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN


VI.3. Nadere inlichtingen
Bijkomende inlichtingen i.v.m. indienen offertes/kandidaturen: We verwijzen naar de handleiding e-Notification voor ondernemers. Deze handleiding kunt u terugvinden op http://www.publicprocurement.be, onder de rubriek algemeen, e-procurement, FAQ.Wij raden u dan ook ten stelligste aan om u te registreren, op die manier wordt u automatisch op de hoogte gebracht bij eventuele addenda, rectificatieberichten, aanvullende info, enz.De offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.

VI.4 Beroepsprocedures

VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad Van State
Wetenschapsstraat 33, BE-1040 Brussel

VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2020-07-14

Annonces similaires du BDA :