Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een: AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
I.1. Naam en adressen
Officiële benaming: Vrije Universiteit Brussel
Postadres: Pleinlaan 2,BE-1050 Brussel
Contactpersoon: De heer Nic Van Craen, Algemeen Beheerder
Tel: +32 26292294
E-mail: sonia.dewulf@vub.be
Internetadres(sen): www.vub.be
I.3. Communicatie
Officiële benaming: Directie Infrastructuur
Postadres: Pleinlaan 2,BE-1050 Brussel
Contactpersoon: De heer Iwein Baeyens
Tel: +32 26293018
Fax: +32 26293090
E-mail: Directeur.infra@vub.be
Internetadres(sen): http://www.vub.be
AFDELING II. VOORWERP
II.1. Omvang van de aanbesteding
II.1.1. Benaming
RAAMOVEREENKOMST VOOR HVAC, STOOM, SANITAIRE en KOELINSTALLATIES IN DE VRIJE UNIVERSITEIT BRUSSEL(VUB) Referentienummer: VUB/2020/DI/01000-20001
II.1.2. Voornaamste CPV-code: 45331000
II.1.3. Type opdracht: werken
II.1.4. Korte beschrijving
zie II.2.4
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE
II.2. Beschrijving
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE1
Voornaamste plaats van uitvoering: VUB campus Etterbeek, pleinlaan 2 te 1050 Brussel / VUB Campus Jette, Laarbeeklaan 103 te 1090 Brussel
II.2.4. Beschrijving
De opdrachten die in het kader van deze raamovereenkomst kunnen worden toegewezen zijn van volgende aard: Grote en kleine verbouwingswerken waarbij de technische installatie dient aangepast te worden of volledig worden vernieuwd, dit over het algemeen in samenwerking met andere aannemingen (elektriciteit, regeling, meubilair, ruwbouw, .). Dagelijkse storingen en herstellingen aan HVAC, stoom, sanitaire en koelinstallaties. Deze werken worden in regie uitgevoerd. De werken worden toegewezen via werkopdrachten van de dienst INFRA van de VUB. Onderhoud van de koelinstallaties van de VUB (incl vervangen van defecte installaties). Onderhoud van de HVAC en SANITAIRE installaties van de VUB (incl. vervangen van defecte installaties). Studieopdrachten ter bepaling van budgetten: bijvoorbeeld voor werken die moeten uitgevoerd worden zal soms eerst een studie moeten gebeuren teneinde kostenramingen op te stellen. Het bestuur zal deze ramingen dan opnemen voor bepaling van de budgetten.
II.2.7. Looptijd
12 maand(en)
Verlenging mogelijk: JA
De opdracht kan 3 keer verlengd worden met uitdrukkelijke beslissing telkens voor een periode van 1 jaar met een totaal maximum periode van 4 jaar.
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.1. Voorwaarden voor deelneming
III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:
* Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij zich niet bevindt in een van de uitsluitingssituaties als bedoeld in de artikelen 67 tot 69 van de wet van 17 juni 2016.
III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij voldoet aan de onderstaande selectiecriteria:1. Een passende bankverklaring opgesteld overeenkomstig het model vervat in bijlage 11 van het KB van 18 april 2017.2. Het bewijs van een verzekering tegen beroepsrisico's.3. Een verklaring betreffende de totale omzet en de omzet van de bedrijfsactiviteit die het voorwerp van de opdracht is, over de laatste drie beschikbare boekjaren, afhankelijk van de oprichtingsdatum of van de datum waarop de ondernemer met zijn bedrijvigheid is begonnen, voor zover de betrokken omzetcijfers beschikbaar zijn.
Eventuele minimumeisen:
1. Zie bijlage C
2. Min. 1.000.000 euro
3. De kandidaat dient een verklaring toe te voegen betreffende de omzet inzake de bedrijfsactiviteit die het voorwerp van deze opdracht is, waarin aangetoond wordt dat hij een minimumomzet van EUR 1.000.000 per jaar behaald heeft in de laatste drie beschikbare boekjaren.
III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij voldoet aan de onderstaande selectiecriteria:1. De opgave van de behorende technici of technische organen, in het bijzonder van die welke belast zijn met de kwaliteitscontrole en van die welke de aannemer ter beschikking zullen staan om de werken uit te voeren.2. Een lijst van de werken die gedurende de laatste drie jaar werden verricht en vergezeld gaat van certificaten die bewijzen dat de belangrijkste werken naar behoren zijn uitgevoerd, zowel met betrekking tot de wijze van uitvoering als met betrekking tot het resultaat.3. Geregistreerd als koeltechnisch bedrijf4. ISO 9001Een geldig ISO 9001 certificaat, of een verklaring of bewijzen inzake gelijkaardige maatregelen op het gebied van kwaliteitsbewaking.5. VCA certificaatEen VCA-certificaat (Veiligheid, gezondheid en milieu Checklist Aannemers) ten bewijze dat de firma voldoet aan de minimumeisen op het gebied van veiligheid, gezondheid en milieu of een gelijkwaardig document voor buitenlandse inschrijvers.
Eventuele minimumeisen:
1. min opgave van 2 uitvoerende technici met hun diploma specifiek per specialiteit + min opgave van 2 coördinerende technici (onderhoud) met hun diploma en een min. ervaring van 10 jaar.
2. Min. 3 referenties voor projecten met min. omvang van 500.000 EUR. Min 3 referenties voor onderhoud met min. omvang 500.000 EUR
3. Attest registratie in Brussels Hoofdstedelijk Gewest
4. Een geldige ISO 9001-certificaat
5. De inschrijver dient een geldig VCA-certificaat ten hoofde van de firma voor te leggen.
Vereiste erkenning: D16 (Sanitaire installaties en gasverwarmingsinstallaties met individuele toestellen), Klasse 4
D17 (Centrale verwarming, thermische installaties), Klasse 4
D18 (Ventilatie, luchtverwarming en airconditioning), Klasse 4
T3 (Koelinstallaties), Klasse 4
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1.1 Proceduretype
Openbare procedure
IV.1.3 Inlichtingen over een raamovereenkomst of dynamisch aankoopsysteem
De aanbesteding betreft het sluiten van een raamovereenkomst: JA
Raamovereenkomst met één onderneming
IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: JA
IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2020-08-26 09:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming: NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
De inschrijving moet geldig blijven tot (dd/mm/jjjj): 2021-02-22
IV.2.7 Begin van de gunningsprocedures
Datum: 2020-08-26
Plaatselijke tijd: 09:00
Adres: Vrije Universiteit Brussel - Aankoop, Pleinlaan 2 te 1050 Brussel
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. Nadere inlichtingen
Plaatsbezoek vereist en verzuimen aan plaatsbezoek leidt tot nietigheid van de offerte: 11/08/2020 om 09.30De aannemer erkent de verschillende sites voorafgaandelijk aan zijn inschrijving bezocht te hebben en zich rekenschap te hebben gegeven van de toestand der plaatsen, de omvang van de opdracht, de aard der werken en de eventuele moeilijkheden.Dit teneinde alle risico's en moeilijkheden bij de uitvoering van de werken, zelfs onvoorziene, en zonder uitzondering in te schatten. In geen geval mag de aannemer de aard van de grond of leveringen waarmede hij belast is, inroepen om gelijk wat te betwisten, schadevergoeding te vragen, of zich te onttrekken aan de gedeeltelijke of algehele uitvoering van zijn verbintenis.Voor dit verplichte plaatsbezoek maakt de aannemer een afspraak met de projectverantwoordelijke van de dienst INFRA van de VUB.De gebouwen zijn alleen toegankelijk langs de wegen, ingangen en trappen aangeduid door het Bestuur. De dienstverlener worden slechts toegelaten op de in deze aanneming bedoelde werf en niet in de andere gebouwdelen. Plaatsbezoek is verplicht op beide sites:Dinsdag 11/8/2020 om 9u30: Campsu Etterbeek, Triomflaan Toegang 6, gebouw T, T1.14 vergaderzaal Braem, 1050 BrusselDonderdag 13/8/2020 om 9u30: Campus Jette, Laarbeeklaan 103, gebouw A niv -1 Technische Dienst, 1090 BrusselInschrijven voor plaatsbezoek:Via volgend mailadres: directeur.infra@vub.beMet vermelding: dossier VUB/2020/DI/DI/01000-20001: Inschrijven PlaatsbezoekVoor datum: 5/8/2020 om 12uU ontvangt een bevestiging van uw inschrijving plaatsbezoekDe offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.
VI.4 Beroepsprocedures
VI.4.1 Beroepsinstantie
Rechtbank van Eerste Aanleg
Quatre Brasstraat 13, BE-1000 Brussel
VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2020-07-01