Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een: AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
I.1. Naam en adressen
Officiële benaming: EMMAUS VZW
Postadres: Edgard Tinellaan 1c,BE-2800 Mechelen
Contactpersoon: Mevrouw An Desmet
Tel: +32 33803106
Fax: +32 15446710
E-mail: an.desmet@emmaus.be
Internetadres(sen): http://www.emmaus.be/
AFDELING II. VOORWERP
II.1. Omvang van de aanbesteding
II.1.1. Benaming
Oproep tot aanvraag tot deelneming - Selectie voor een aannemer voor bouwwerken incl technieken en omgevingswerken voor uitbreidings- en verbouwingswerken t.b.v. PC Bethanië Referentienummer: 2020-TD-002
II.1.2. Voornaamste CPV-code: 45000000
II.1.3. Type opdracht: werken
II.1.4. Korte beschrijving
zie II.2.4
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE
II.2. Beschrijving
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE212
Voornaamste plaats van uitvoering: PC Bethanie
II.2.4. Beschrijving
Deelproject 1 - 50050: Sporthal, Oude Liersebaan 8, 2390 Malle Deelproject 2 - 50100: Steiger, Andreas Vesaliuslaan 39, 2980 Zoersel Deelproject 3 - 50160: MBE, Oude Liersebaan 6, 2390 Malle
II.2.7. Looptijd
450 dag(en)
Verlenging mogelijk: NEE
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.1. Voorwaarden voor deelneming
III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:
* Door in te schrijven op deze opdracht verklaart de inschrijver zich niet in een toestand van uitsluiting te bevinden, zoals bedoeld in artikels 67 tot en met 69 van de wet van 17 juni 2016 betreffende overheidsopdrachten.* De volgende documenten zijn beschikbaar via elektronische weg en de aanbesteder vraagt zelf deze inlichtingen: - Het attest van aangifte en van betaling van de sociale zekerheidsbijdragen van de RSZ; - Het attest van BTW-plichtigheid (FOD Financiën); - De juridische situatie (niet-faillissement of soortgelijke situatie) bij de KBO; - Het attest fiscale schulden (FOD Financiën); - De jaarrekeningen ingediend bij de Nationale Bank (indien van toepassing); - De erkenning der aannemers van werken (FOD Economie) (indien van toepassing).
III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
1. Een verklaring betreffende de totale omzet en, in voorkomend geval, de omzet van de bedrijfsactiviteit die het voorwerp van de opdracht is, over ten hoogste de laatste drie beschikbare boekjaren, afhankelijk van de oprichtingsdatum of van de datum waarop de ondernemer met zijn bedrijvigheid is begonnen.2. Het bewijs van een verzekering beroepsaansprakelijkheid voor de contractuele en de niet-contractuele aansprakelijkheid ten opzichte van de opdrachtgever en derden naar aanleiding van een slechte of niet uitvoering van de contractuele verbintenissen. 3. Rentabiliteit (ebit marge), liquiditeit en solvabiliteit van de laatste drie beschikbare boekjaren: ebit marge, volgens onderstaande formule, uitgedrukt in %operationeel resultaat bedrijfsopbrengsten liquiditeit (current ratio)vlottende activa - vorderingen > 1jaarschulden op ten hoogste 1jaar + overlopende rekeningen solvabiliteit: financiële onafhankelijkheid, uitgedrukt in %eigen vermogen totaal passief
Eventuele minimumeisen:
1. minimumeis: de omzet bedraagt minimum 500.000 euro/jaar
De totale omzet moet geattesteerd worden door een accountant.
2. Deze polis heeft een dekking van minimum 250.000 euro per schadegeval en 5.000.000 euro per verzekeringsjaar.
De inschrijver voegt een ondertekend bewijs van de verzekeraar toe. De polis zelf dient niet toegevoegd te worden.
3. Het gemiddelde van de waarden over de laatste drie jaar moet minimaal de volgende zijn:
Ebit marge > 1,8%
Liquiditeit > 1
Solvabiliteit > 20%
De ratio's moeten geattesteerd worden door een accountant. Bovenstaande formules moeten vermeld worden op het attest.
III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
1. De inschrijver dient referenties van gelijkaardige en voorlopig opgeleverde projecten in het dossier op te nemen. Van elke referentie dient de inschrijver een door de bouwheer en de architect ondertekend getypt attest van goede uitvoering voor te leggen waarop minimaal volgende informatie te vinden is: type gebouw gevraagde erkenning en klasse start- en einddatum van het project eindbedrag (excl. BTW) contactgegevens van de bouwheer2. Een geldig ISO 9001 (versie 2015) certificaat, of een verklaring of bewijzen inzake gelijkaardige maatregelen op het gebied van kwaliteitsbewaking.3. Een VCA-certificaat (Veiligheid, gezondheid en milieu Checklist Aannemers) ten bewijze dat de firma voldoet aan de minimumeisen op het gebied van veiligheid, gezondheid en milieu of een gelijkwaardig document voor buitenlandse inschrijvers.4. Een omschrijving van het gedeelte van de opdracht dat de ondernemer eventueel in onderaanneming wil geven: ruwbouw, dakwerken, buitenschrijnwerken, afwerking, sportvloer, vast meubilair, sanitair, HVAC, elektriciteit, lift en omgevingswerken.
Eventuele minimumeisen:
1. Minimaal 5 referenties in de afgelopen 3 jaar, waarvan minimaal 1 referentie in de zorg en 1 referentie in het bouwen of verbouwen van een sporthal.
Minimaal 3 projecten volgens overheidsopdrachten.
De minimum waarde van elk voorgesteld project dient minstens 1,8 miljoen euro excl. BTW te bedragen.
4. De inschrijver is verplicht van minimaal 1 en maximaal 3 onderaannemers op te geven, tenzij de inschrijver deze werken zelf uitvoert. De inschrijver is verplicht om indien de opdracht aan hem gegund wordt met één van de voorgestelde onderaannemers te werken, tenzij een evenwaardige onderaannemer voorstelt, die door de bouwheer en de ontwerper aanvaardt wordt.
Vereiste erkenning: D (Bouwwerken), Klasse 7 of volgens inschrijvingsbedrag
Onderaannemer technieken die door de hoofdaannemer geselecteerd wordt voor de uitvoering van een deel van de opdracht moet minimaal voldoen aan onderstaande erkenning die overeenstemt met deze werken:
* Sanitair - erkenning D16 klasse 2
* HVAC - erkenning D17 en D18 klasse 3
* indien HVAC en sanitair gecombineerd wordt tot één uitvoerder - erkenning D16-17-18 klasse 4
* Elektriciteit - erkenning P1 klasse 3
* Lift - erkenning N1 klasse1
Bij inschrijving na selectie kan een onderaannemer bij verschillende hoofdaannemers inschrijven, er mag geen exclusiviteit bestaan.
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1.1 Proceduretype
Mededingingsprocedure met onderhandeling
IV.1.4 Inlichtingen over een beperking van het aantal oplossingen of inschrijvingen tijdens de onderhandeling of de dialoog
Gebruikmaking van een procedure in achtereenvolgende fasen waarbij geleidelijk het aantal te bespreken oplossingen of ter onderhandeling openstaande inschrijvingen wordt beperkt: JA
IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: NEE
IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2020-08-07 11:45
IV.2.3 Geraamde datum van verzending van uitnodigingen tot inschrijving of deelneming aan geselecteerde gegadigden
2020-08-21
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming: NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
Looptijd in maanden: 4 (vanaf de datum van ontvangst van de inschrijving)
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. Nadere inlichtingen
De kandidaturen en offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.
VI.4 Beroepsprocedures
VI.4.1 Beroepsinstantie
Rechtbank van Eerste Aanleg van het gerechtelijk arrondissement Antwerpen afdeling Mechelen, BE nvt
VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2020-07-02