Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een: AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
I.1. Naam en adressen
Officiële benaming: GO! Onderwijs van de Vlaamse Gemeenschap
Postadres: Willebroekkaai 36,BE-1000 Brussel
Contactpersoon: De heer Wouter Van Cappellen
Tel: +32 27909258
E-mail: wouter.van.cappellen@g-o.be
Internetadres(sen): www.g-o.be
AFDELING II. VOORWERP
II.1. Omvang van de aanbesteding
II.1.1. Benaming
Oproep tot aanvraag tot deelneming - MECHELEN-GO! BSBO Den Anker-Acaciastraat-nieuwbouwuitbreiding Referentienummer: GO/33909/05904001/2020/4388
II.1.2. Voornaamste CPV-code: 71200000
II.1.3. Type opdracht: diensten
II.1.4. Korte beschrijving
zie II.2.4
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE
II.2. Beschrijving
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE2
Voornaamste plaats van uitvoering: Domein GO! - MECHELEN, ACACIASTRAAT 100 - 102, 2800 MECHELEN
II.2.4. Beschrijving
Korte omschrijving van het project De GO! school BSBO Den Anker is gehuisvest op 2 locaties in Mechelen. De eerste vestiging (hoofdschool) bevindt zich in de Sint Sint-Janstraat in de Mechelse binnenstad, tegenover de Sint Sint-Janskerk en naast het Museum Hof van Buysleyden . De tweede vestiging (vestiging Acaciastraat) betreft het domein dat zich op de hoek van de AcaciaAcacia-en de Wilgenstraat bevindt in de Colomawijk ten zuiden van Mechelen. De GO! school Den Anker is een basisschool voor buitengewoon onderwijs : type 2 en basisaanbod in de hoofdschool in de Sint Sint-Janstraat, type 9 in de vestiging Acaciastraat. Het project beoogt de school op 1 locatie te huisvesten en de hoofdschool in de Sint Sint-Janstraat te verhuizen naar het domein van de vestiging Acaciastraat. Deze site wordt hiervoor uitgebreid met een nieuwbouw. Het project omvat in hoofdzaak de bouw van +/ +/-8 klassen, een kleine turnzaal, sanitair, administratieve lokalen en enkele meer specifieke lokalen voor het buitengewoon basisonderwijs. De nieuwbouw (m.u.v. de kleine turnzaal) zal bij voorkeur geheel of gedeeltelijk worden ingeplant op de onbebouwde zone van de site langsheen de Acaciastraat. De bij te bouwen kleine turnzaal sluit liefst bij de bestaande turnzaal aan. Het project omvat ook de sloopwerken, beperkte buitenaanleg en de koppeling met de bestaande gebouwengebouwen. De inpassing van een nieuwbouw laat toe om de toegang tot het domein een nieuw gezicht te geven. In de 2de fase van de procedure zullen de geselecteerde kandidaten de projectdefinitie ontvangen met een gedetailleerde beschrijving van het programma.
II.2.7. Looptijd
36 maand(en)
Verlenging mogelijk: NEE
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.1. Voorwaarden voor deelneming
III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:
* Door in te schrijven op deze opdracht verklaart de inschrijver zich niet in een toestand van uitsluiting te bevinden, zoals bedoeld in artikels 67 tot en met 69 van de wet van 17 juni 2016 betreffende overheidsopdrachten.* De volgende documenten zijn beschikbaar via elektronische weg en de aanbesteder vraagt zelf deze inlichtingen: - Het attest van aangifte en van betaling van de sociale zekerheidsbijdragen van de RSZ; - Het attest van BTW-plichtigheid (FOD Financiën); - De juridische situatie (niet-faillissement of soortgelijke situatie) bij de KBO; - Het attest fiscale schulden (FOD Financiën); - De jaarrekeningen ingediend bij de Nationale Bank (indien van toepassing); - De erkenning der aannemers van werken (FOD Economie) (indien van toepassing).De andere documenten zullen aan de vermoedelijke opdrachtnemer gevraagd worden.
III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
1. een passende bankverklaring van de Kandidaat conform het model in bijlage;2. voor de architect: een bewijs van een tot 31 december van het lopende jaar geldige verzekering tegen beroepsrisico's.3. Een ondertekende verklaring betreffende de maximale grootte van de opdracht die de indiener kan uitvoeren zonder tussentijdse facturen van verrichte en goedgekeurde prestaties.
Eventuele minimumeisen:
1. een passende bankverklaring van de Kandidaat conform het model in bijlage;
2. voor de architect: een bewijs van een tot 31 december van het lopende jaar geldige verzekering tegen beroepsrisico's.
3. Een ondertekende verklaring betreffende de maximale grootte van de opdracht die de indiener kan uitvoeren zonder tussentijdse facturen van verrichte en goedgekeurde prestaties.
III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
1. A. Studie- of beroepskwalificaties: samenstelling van het StudieteamDe aanbestedende overheid wenst een beknopte en duidelijke informatie over de samenstelling van het team:De verdeling van de verschillende onder art. 2.4.1 vermelde disciplines binnen het team, waarbij de onderlinge samenwerking verduidelijkt wordt. De kandidaat geeft aan welke taken uit de opdracht hij intern zal opnemen en voor welke taken en op welke manier hij zich zal laten ondersteunen door externe dienstverleners. Er wordt een organigram toegevoegd met duidelijke vermelding van de namen en taken van de medewerkers binnen het team dat kan ingezet worden bij de uitvoering van de opdracht. 2. B. PortfolioNaast de nodige beroepskwalificaties dient het Studieteam ook te beschikken over voldoende relevante ervaring. Hierbij wordt uitdrukkelijk aangehaald dat een doorgedreven ervaring met bouwprojecten en aanbestedingen van eenzelfde aard, schaal en complexiteit noodzakelijk wordt geacht.De aanbestedende overheid wenst een op maat samengestelde portfolio met relevante en bij voorkeur recentste projecten die werden verwezenlijkt.De kandidaat illustreert zijn ervaring in de verschillende vakgebieden door het overmaken van projectfiches van de hieronder gevraagde referenties. De projectfiches moeten toelaten een duidelijk beeld te vormen van het project.Elke projectfiche bevat 1 referentieproject en wordt opgemaakt volgens model als bijlage en beslaat maximum 3 bladzijden A4 (enkelzijdig). Indien een kandidaat toch een projectfiche indient die uit meer dan het gevraagde aantal bladzijden bestaat, zal de aanbestedende overheid enkel het gevraagde aantal pagina's lezen.Indien een kandidaat een projectfiche wil gebruiken voor meerdere referenties, dient hij dit duidelijk op de projectfiche te vermelden voor welke referentie-eis de projectfiche van toepassing is.Een publiek gebouw is een gebouw gerealiseerd rechtstreeks of onrechtstreeks in opdracht van een openbare instelling. De aanstelling gebeurde daarbij steeds volgens de wetgeving overheidsopdrachten.Elke projectfiche vat de kerninformatie van het project als volgt samen: Aard, onderwerp, en korte omschrijving van het project; Naam en adres van de bouwheer/opdrachtgever; Beeldmateriaal: enkele representatieve foto's, schetsen, plannen welke kenmerkend zijn voor het referentieproject; Bruto-oppervlakte van het gebouw; Naakte bouwkost (excl. btw, erelonen) bij eindafrekening indien reeds beschikbaar; Indien de naakte bouwkost nog niet beschikbaar is: Gunningsbedrag indien reeds beschikbaar; Raming bij aanbesteding; Datum van oplevering, of indien niet beschikbaar: startdatum van uitvoering, of indien deze ook nog niet beschikbaar is: startdatum van opmaak aanbestedingsdossier.
Eventuele minimumeisen:
1. Hiertoe levert de kandidaat minimum volgende elementen aan:
Organigram van de kandidaat: maximaal 1 bladzijden A4 bedraagt (inclusief organigram)
Cv's van de verantwoordelijken die voor de leiding van de ontwerpopdracht zal/zullen instaan. De Opdrachtgever wenst per gevraagde discipline een cv te ontvangen. Maximaal 1 bladzijde A4 (enkelzijdig) per cv. De cv's bevatten een duidelijke vermelding van de namen, studies, relevante opleidingen, beroepskwalificaties, relevante beroepsanciënniteit, anciënniteit binnen het team/studiebureau en omschrijving van de taken; Afschriften van de diploma's, getuigschriften, certificaten worden niet gevraagd.
Voor de architect van het Studieteam: bewijs van inschrijving bij de Orde van Architecten van België. Kandidaten die onderdaan zijn van een lidstaat van de Europese Unie of van een Staat die partij is bij het akkoord betreffende de Europese Economische Ruimte, moeten bij hun aanvraag tot deelneming een attest voegen dat verklaart dat ze genieten van de machtiging bedoeld in Artikel 8 van de Wet van 26 juni 1963 houdende oprichting van een Orde van Architecten en/of een verklaring dat ze wettelijk de activiteiten van architect uitoefenen in de Staat waar ze gevestigd zijn. Of voor de buitenlandse architect levert het bewijs dat hij/zij het beroep in België mag uitvoeren.
2. Referenties architectuur:
De architect ontwerper zal zijn technische bekwaamheid aantonen aan de hand van maximaal drie (3) projectfiches en twee (2) attesten van goede uitvoering, waarvan:
één (1) referentieproject betreffende een nieuwbouw of nieuwbouwuitbreiding van een school (basisschool en/of secundaire onderwijs). De voorlopige oplevering van de bouwwerken vond plaats na 1 januari 2017 OF het project moet zich op het moment van indienen van de kandidatuurstelling minstens in fase van uitvoering of van opmaak van aanbestedingsdossier bevinden.
twee (2) referentieprojecten betreffende de nieuwbouw van een publiek gebouw met een bouwkost van minstens 1.000.000 euro excl. BTW en excl.erelonen. De definitieve oplevering van de bouwwerken vond plaats na 1 januari 2017.
voor minstens twee (2) referentieprojecten wordt er, naast de projectfiche, een attest van goede uitvoering bijgevoegd. Het attest is ondertekend door de bouwheer en vermeldt minimum de volgende gegevens: naam van het project, bouwplaats, naam en adres van de bouwheer, bedrag van de werken, naam van het studiebureau met desbetreffende discipline, datum van oplevering of fase waarin het project zich bevindt. De vermelding van handhaving en opvolging van de budgetten en termijnen zijn een belangrijk gegeven en kunnen eveneens op dit attest worden vermeld.
Scholen van Morgen wordt aanvaard.
Een project uitgevoerd binnen een DB of DBFM wordt aanvaard.
Referenties stabiliteit:
De Ingenieur Stabiliteit zal zijn technische bekwaamheid aantonen aan de hand van één (1) projectfiche met één (1) attest van goede uitvoering, waarvan:
één (1) referentieproject stabiliteit uitgevoerd voor een publiek gebouw met een bouwkost van minstens 1.000.000 euro excl. BTW en excl.erelonen, waarbij de definitieve oplevering van de bouwwerken plaatsvond na 1 januari 2017.
Naast de projectfiche, wordt er een attest van goede uitvoering van het referentieproject bijgevoegd. Het attest is ondertekend door de bouwheer en vermeldt minimum de volgende gegevens : naam van het project, bouwplaats, naam en adres van de bouwheer, bedrag van de werken, naam van het studiebureau met desbetreffende discipline, datum van oplevering. De vermelding van handhaving en opvolging van de budgetten en termijnen zijn een belangrijk gegeven en kunnen eveneens op dit attest worden vermeld.
Scholen van Morgen wordt aanvaard.
Een project uitgevoerd binnen een DB of DBFM wordt aanvaard.
Referenties gebouwtechnieken:
De Ingenieur gebouwtechnieken z.(zie opdrachtdocumenten)
III.2 Voorwaarden met betrekking tot de opdracht
III.2.1 Inlichtingen over een bepaalde beroepsgroep:
Het verrichten van de dienst is voorbehouden aan een bepaalde beroepsgroep: JA
Verwijzing naar de toepasselijke wettelijke of bestuursrechtelijke bepaling:
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1.1 Proceduretype
Niet-openbare procedure
IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: NEE
IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2020-08-06 11:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming: NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
Looptijd in maanden: 4 (vanaf de datum van ontvangst van de inschrijving)
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. Nadere inlichtingen
De kandidaturen en offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.
VI.4 Beroepsprocedures
VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van State
Wetenschapsstraat 33, BE-1040 Brussel
VI.4.2 Orgaan verantwoordelijk voor de bemiddelingsprocedures
Raad van State
Wetenschapsstraat 33, BE-1040 Brussel
VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2020-06-17