Go! Onderwijs Van De Vlaamse Gemeenschap

Oproep tot aanvraag tot deelneming - MARIAKERKE Atheneum - uitbreiding op de bestaande constructie van het hoofdgebouw



Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een:  AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT 
Uittreksel uit de officiële tekst.

AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST

I.1. Naam en adressen

Officiële benaming: GO! Onderwijs van de Vlaamse Gemeenschap
Postadres: Willebroekkaai 36,BE-1000 Brussel
Contactpersoon: De heer Laurens De Moor
Tel: +32 27909579
E-mail: laurens.de.moor@g-o.be
Internetadres(sen): www.g-o.be 


AFDELING II. VOORWERP

II.1. Omvang van de aanbesteding

II.1.1. Benaming
Oproep tot aanvraag tot deelneming - MARIAKERKE Atheneum - uitbreiding op de bestaande constructie van het hoofdgebouw 
Referentienummer: GO/21714/22904003/2020/4411/LDM
II.1.2. Voornaamste CPV-code: 71200000
II.1.3. Type opdracht: diensten
II.1.4. Korte beschrijving
zie II.2.4
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE


II.2. Beschrijving

II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE2
Voornaamste plaats van uitvoering: Domein GO! - GENT, AMAND CASIER DE TER BEKENLAAN 26, 9030 Mariakerke (Gent)
II.2.4. Beschrijving
Door het stijgend aantal leerlingen is er dringend nood aan bijkomende accommodatie voor deze middelbare school. De max. bruto-oppervlakte voor deze opdracht is 765 m². Het kunnen toepassen van innovatief onderwijs en klasoverschrijdend werken is een noodzakelijke vereiste voor dit ontwerp.  Gelet op het stedenbouwkundig advies zijn wij verplicht uit te breiden bovenop de bestaande constructie van het hoofdgebouw. Deze bestaat uit een betonskelet en is hiervoor geschikt. Wel dient de uitbreiding te bestaan uit een lichte constructie (bv. hout). Door de positionering van de nieuwe constructie zijn aanpassingswerken noodzakelijk aan het bestaande gebouw. Gelet op de laatste wetgeving en normering dienen nieuwe o.a. toegangswegen te worden gecreëerd, trappenhallen en lift dienen te worden uitgebreid. De bestaande dakconstructie dient gefaseerd en ingrijpend te worden aangepast. Deze bijkomende studie en werken zijn inclusief de opdracht.  Ook de uitbreiding van de bestaande eetzaal is bovendien een absolute noodzaak. De huidige refter bevindt zich nu in een piramidevormig gebouw waar een bijkomend niveau in gebouwd kan worden. Voor de veiligheid wordt een bijkomende vluchtweg voorzien naar een nieuw te bouwen vluchttrap aan de buitenzijde. De totale oppervlakte van deze uitbreiding bedraagt ±135m². De realisatie van een bijkomend verdiep geïntegreerd in de spits van de constructie, met vluchtwegen conform laatste wetgeving en normering, behoren tot de opdracht. (zie foto's bijlage1) 
II.2.7. Looptijd
24 maand(en)
Verlenging mogelijk: NEE


AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN

III.1. Voorwaarden voor deelneming

III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden: 
//Verplichte uitsluitingsgronden//§1. Tenzij in het geval waarbij de kandidaat in zijn aanvraag tot deelneming aantoont toereikende corrigerende maatregelen te hebben genomen om zijn betrouwbaarheid aan te tonen, sluit de Opdrachtgever een kandidaat van deelname aan de plaatsingsprocedure uit, in welk stadium van de procedure ook, wanneer zij heeft vastgesteld of anderszins ervan op de hoogte is dat deze kandidaat door een rechterlijke beslissing met kracht van gewijsde veroordeeld is om een van de volgende misdrijven :1.deelneming aan een criminele organisatie als bedoeld in artikel 324bis van het Strafwetboek of in artikel 2 van Kaderbesluit 2008/841/JBZ van de Raad van 24 oktober 2008 ter bestrijding van georganiseerde criminaliteit;2.omkoping als bedoeld in artikelen 246 en 250 van het Strafwetboek of in artikel 3 van de Overeenkomst ter bestrijding van corruptie waarbij ambtenaren van de Europese Gemeenschappen of van de lidstaten van de Europese Unie betrokken zijn of in artikel 2.1, van Kaderbesluit 2003/568/JBZ van de Raad van 22 juli 2003 inzake de bestrijding van corruptie in de privésector;3.fraude als bedoeld in artikel 1 van de overeenkomst aangaande de bescherming van de financiële belangen van de Europese Gemeenschappen, goedgekeurd door de wet van 17 februari 2002;4.terroristische misdrijven of strafbare feiten in verband met terroristische activiteiten als bedoeld in artikel 137 van het Strafwetboek of in de zin van de artikelen 1 of 3 van Kaderbesluit 2002/475/JBZ van de Raad van 13 juni 2002 inzake terrorismebestrijding dan wel uitlokking van, medeplichtigheid aan of poging tot het plegen van een dergelijk misdrijf of strafbaar feit als bedoeld in artikel 4 van genoemd kaderbesluit;5.witwassen van geld of financiering van terrorisme als bedoeld in artikel 5 van de wet van 11 januari 1993 tot voorkoming van het gebruik van het financiële stelsel voor het witwassen van geld en de financiering van terrorisme of in de zin van artikel 1 van Richtlijn 2005/60/EG van het Europees Parlement en de Raad van 26 oktober 2005 tot voorkoming van het gebruik van het financiële stelsel voor het witwassen van geld en de financiering van terrorisme;6.kinderarbeid en andere vormen van mensenhandel als bedoeld in artikel 433quinquies van het Strafwetboek of in de zin van artikel 2 van Richtlijn 2011/36/EU van het Europees Parlement en de Raad van 5 april 2011 inzake de voorkoming en bestrijding van mensenhandel en de bescherming van slachtoffers daarvan, en ter vervanging van Kaderbesluit 2002/629/JBZ van de Raad7.tewerkstelling van onderdanen van derde landen die illegaal in het land verblijven in de zin van artikel 35/7 van de wet van 12 april 1965 betreffende de bescherming van het loon der werknemers of in de zin van de wet van 30 april 1999 betreffende de tewerkstelling van vreemde arbeiders.De onder 1° tot 6° bedoelde uitsluitingen van deelname aan overheidsopdrachten gelden voor een periode van vijf jaar vanaf de datum van de veroordeling. De onder 7°, bedoelde uitsluiting van deelname aan overheidsopdrachten, geldt voor een periode van vijf jaar vanaf de beëindiging van de inbreuk.§2. In afwijking van de eerste paragraaf sluit de Opdrachtgever zelfs bij afwezigheid van een in kracht van gewijsde gegane veroordeling, de kandidaat die als werkgever illegaal verblijvende onderdanen van derde landen heeft tewerkgesteld uit, van zodra deze inbreuk is vastgesteld door een administratieve of rechterlijke beslissing, met inbegrip van een in uitvoering van artikel 49/2 van het Sociaal Strafwetboek opgestelde schriftelijke kennisgeving. Deze afwijking doet geen afbreuk aan de mogelijkheid voor de kandidaat om desgevallend corrigerende maatregelen in te roepen.§3. In afwijking van de eerste paragraaf kan de Opdrachtgever, bij wijze van uitzondering, een afwijking op de verplichte uitsluiting toestaan om dwingende redenen .(zie opdrachtdocumenten)

III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
1. De kandidaat dient over voldoende financiële en economische draagkracht te beschikken om een volledige fase van de opdracht uit te voeren zonder de verrichte prestaties tussentijds te factureren. Immers, enkel voor de uitvoeringsfase is het toegelaten om tussentijds te factureren. Deze buffer dient minimaal rekening te houden met de prestaties van de betrokken fase, de verificatietermijn van 30 kalenderdagen en de betalingstermijn van 30 kalenderdagen. 2. voor de architect: een bewijs van een tot 31 december van het lopende jaar geldige verzekering tegen beroepsrisico's.3. een passende bankverklaring van de Kandidaat conform het model in bijlage;
Eventuele minimumeisen:
1. Een ondertekende verklaring betreffende de maximale grootte van de opdracht die de indiener kan uitvoeren zonder tussentijdse facturen van verrichte en goedgekeurde prestaties.
2. voor de architect: een bewijs van een tot 31 december van het lopende jaar geldige verzekering tegen beroepsrisico's. (2.4.3 Kwalitatieve selectie - financiële en economische draagkracht-
3. een passende bankverklaring van de Kandidaat conform het model in bijlage;

III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
1. A. Studie- of beroepskwalificaties: samenstelling van het StudieteamDe aanbestedende overheid wenst een beknopte en duidelijke informatie over de samenstelling van het team:De verdeling van de verschillende onder art. 2.4.1 vermelde disciplines binnen het team, waarbij de onderlinge samenwerking verduidelijkt wordt. De kandidaat geeft aan welke taken uit de opdracht hij intern zal opnemen en voor welke taken en op welke manier hij zich zal laten ondersteunen door externe s. Er wordt een organigram toegevoegd met duidelijke vermelding van de namen en taken van de medewerkers binnen het team dat kan ingezet worden bij de uitvoering van de opdracht. 2. B. PortfolioNaast de nodige beroepskwalificaties dient het Studieteam ook te beschikken over voldoende relevante ervaring. Hierbij wordt uitdrukkelijk aangehaald dat een doorgedreven ervaring met bouwprojecten en aanbestedingen van eenzelfde aard, schaal en complexiteit noodzakelijk wordt geacht.De aanbestedende overheid wenst een op maat samengestelde portfolio met relevante en bij voorkeur recentste projecten die werden verwezenlijkt.De kandidaat illustreert zijn ervaring in de verschillende vakgebieden door het overmaken van projectfiches van de hieronder gevraagde referenties. De projectfiches moeten toelaten een duidelijk beeld te vormen van het project.Elke projectfiche bevat 1 referentieproject en wordt opgemaakt volgens model als bijlage en beslaat maximum 3 bladzijden A4. Indien een kandidaat toch een projectfiche indient die uit meer dan het gevraagde aantal bladzijden bestaat, zal de aanbestedende overheid enkel het gevraagde aantal pagina's lezen.Indien een kandidaat een projectfiche wil gebruiken voor meerdere referenties, dient hij dit duidelijk op de projectfiche te vermelden voor welke referentie-eis de projectfiche van toepassing is.Een publiek gebouw is een gebouw gerealiseerd rechtstreeks of onrechtstreeks in opdracht van een openbare instelling. De aanstelling gebeurde daarbij steeds volgens de wetgeving overheidsopdrachten.Elke projectfiche vat de kerninformatie van het project als volgt samen:Aard, onderwerp en korte omschrijving van het project;Naam en adres van de bouwheer/opdrachtgever;Beeldmateriaal: enkele representatieve foto's, schetsen, plannen welke kenmerkend zijn voor het referentieproject;Bruto-oppervlakte van het gebouw;Naakte bouwkost (excl. btw, erelonen) bij eindafrekening indien reeds beschikbaar;Indien de naakte bouwkost nog niet beschikbaar is: Gunningsbedrag indien reeds beschikbaar;Raming bij aanbesteding;Datum van oplevering of indien niet beschikbaar: startdatum van uitvoering of indien deze ook nog niet beschikbaar is: datum van opmaak aanbestedingsdossier.

Eventuele minimumeisen:
1. Hiertoe levert de kandidaat minimum volgende elementen aan:
Organigram van de kandidaat: maximaal 1 bladzijden A4 bedraagt (inclusief organigram)
Cv's van de verantwoordelijken die voor de leiding van de ontwerpopdracht zal/zullen instaan. De Opdrachtgever wenst per gevraagde discipline een cv te ontvangen. Maximaal 1 bladzijde A4 (enkelzijdig) per cv. De cv's bevatten een duidelijke vermelding van de namen, studies, relevante opleidingen, beroepskwalificaties, relevante beroepsanciënniteit, anciënniteit binnen het team/studiebureau en omschrijving van de taken; Afschriften van de diploma's, getuigschriften, certificaten worden niet gevraagd.
Voor de architect van het Studieteam: bewijs van inschrijving bij de Orde van Architecten van België. Kandidaten die onderdaan zijn van een lidstaat van de Europese Unie of van een Staat die partij is bij het akkoord betreffende de Europese Economische Ruimte, moeten bij hun aanvraag tot deelneming een attest voegen dat verklaart dat ze genieten van de machtiging bedoeld in Artikel 8 van de Wet van 26 juni 1963 houdende oprichting van een Orde van Architecten en/of een verklaring dat ze wettelijk de activiteiten van architect uitoefenen in de Staat waar ze gevestigd zijn. Of voor de buitenlandse architect levert het bewijs dat hij/zij het beroep in België mag uitvoeren.
Indien de kandidaat zich laat ondersteunen door derde partners in onderaanneming voor bepaalde onderdelen van de opdracht, zal er een verbintenis, ondertekend door deze partners, tot samenwerking voor deze opdracht (indien de opdracht aan hen wordt gegund) worden toegevoegd.
De EPB-verslaggever dient te voldoen aan de erkenningsvoorwaarden bedoeld in hoofdstuk 7 van het Energiebesluit. Hij dient te zijn geregistreerd te zijn bij het Vlaams Energieagentschap (VEA) als verslaggever en als dusdanig te beschikken over een verslaggeverscode (code die bestaat uit 'EP', gevolgd door 5 cijfers).
2. Referenties architectuur:
De architect ontwerper zal zijn technische bekwaamheid aantonen aan de hand van maximaal drie (3) projectfiches, waarvan:
 één (1) referentieproject betreffende de nieuwbouw van een kleuter en/of basisschool en/of secundaire school. De voorlopige oplevering van de bouwwerken vond plaats na 1 januari 2017 OF moet zich op het moment van indienen minstens in fase van uitvoering of van opmaak van aanbestedingsdossier bevinden.
 twee (2) referentieprojecten betreffende de nieuwbouw van een publiek gebouw met een bouwkost van minstens 1 miljoen euro excl. BTW en erelonen. De definitieve oplevering van de bouwwerken vond plaats na 1 januari 2017.
 voor minstens twee (2) referentieprojecten wordt er, naast de projectfiche, een attest van goede uitvoering bijgevoegd. Het attest is ondertekend door de bouwheer en vermeldt minimum de volgende gegevens: naam van het project, bouwplaats, bouwheer, bedrag van de werken, naam van het studiebureau met desbetreffende discipline, datum van oplevering. De vermelding van handhaving en opvolging van de budgetten en termijnen zijn een belangrijk gegeven en kunnen eveneens op dit attest worden vermeld.
Scholen van Morgen wordt aanvaard.
Een project uitgevoerd binnen een DB of DBFM wordt aanvaard.
Referenties stabiliteit:
De Ingenieur Stabiliteit zal zijn technische bekwaamheid aantonen aan de hand van maximaal één projectfiche en één (1) attest van goede uitvoering, waarvan:
 Eén (1) referentieproject stabiliteit uitgevoerd voor één publiek gebouw met een bouwkost van minstens 1 miljoen euro excl. BTW en erelonen, waarbij de definitieve oplevering van de bouwwerken plaatsvond na 1 januari 2017.
 Naast de projectfiche, wordt er een attest van goede uitvoering bijgevoegd. Het attest is ondertekend door de bouwheer en vermeldt minimum de volgende gegevens : naam van het project, bouwplaats, bouwheer, bedrag van de werken, naam van het studieb.(zie opdrachtdocumenten)

III.2 Voorwaarden met betrekking tot de opdracht

III.2.1 Inlichtingen over een bepaalde beroepsgroep:
Het verrichten van de dienst is voorbehouden aan een bepaalde beroepsgroep: JA
Verwijzing naar de toepasselijke wettelijke of bestuursrechtelijke bepaling:




AFDELING IV. PROCEDURE

IV.1.1 Proceduretype
Niet-openbare procedure

IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: NEE

IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2020-08-12 11:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming:  NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
Looptijd in maanden: 4 (vanaf de datum van ontvangst van de inschrijving)


AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN


VI.3. Nadere inlichtingen
De kandidaturen en offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.

VI.4 Beroepsprocedures

VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van State
Wetenschapsstraat 33, BE-1040 Brussel

VI.4.2 Orgaan verantwoordelijk voor de bemiddelingsprocedures
Raad van State
Wetenschapsstraat 33, BE-1040 Brussel

VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2020-06-16

Annonces similaires du BDA :