Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een: AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
I.1. Naam en adressen
Officiële benaming: Gemeente Boutersem
Postadres: Neervelpsestraat 11,BE-3370 Boutersem
Contactpersoon: Mevrouw Sylvia Renquin
Tel: +32 16721057
Fax: +32 16721076
E-mail: sylvia.renquin@boutersem.be
Internetadres(sen): www.boutersem.be
AFDELING II. VOORWERP
II.1. Omvang van de aanbesteding
II.1.1. Benaming
Oproep tot aanvraag tot deelneming - DESIGN&BUILD - NIEUWBOUW KLEUTERSCHOOL + BKO te BOUTERSEM Referentienummer: 2020/BKO/kleuterschool
II.1.2. Voornaamste CPV-code: 45000000
II.1.3. Type opdracht: werken
II.1.4. Korte beschrijving
zie II.2.4
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE
II.2. Beschrijving
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE242
Voornaamste plaats van uitvoering: Gemeente Boutersem > Gemeentelijke Basisschool Boutersem
II.2.4. Beschrijving
DESIGN&BUILD - NIEUWBOUW KLEUTERSCHOOL + BKO te BOUTERSEM
II.2.7. Looptijd
Aanvang (dd/mm/jjjj): 2021-05-03
Verlenging mogelijk: NEE
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.1. Voorwaarden voor deelneming
III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:
* Kan uitgesloten worden van deelneming aan de Opdracht , in welk stadium van de procedure ook, elk basisteamlid (dit zijn de Aannemer, de Ontwerper, de Ingenieur Technieken, de Ingenieur Stabiliteit, de Verantwoordelijke Omgevingsaanleg, de Veiligheidscoördinator en de EPB-verslaggever) of bijkomende onderaannemer die deel uitmaakt van de Aanvraag tot deelneming:1. die in staat van faillissement of van vereffening verkeert, die zijn werkzaamheden heeft gestaakt of die een gerechtelijk akkoord heeft bekomen, of die in een overeenstemmende toestand verkeert als gevolg van een gelijkaardige procedure die bestaat in de nationale wetgevingen en reglementeringen;2. die aangifte heeft gedaan van zijn faillissement, voor wie een procedure van vereffening of van gerechtelijk akkoord aanhangig is of die het voorwerp is van een gelijkaardige procedure bestaande in de nationale wetgevingen en reglementeringen;3. die, bij een vonnis dat in kracht van gewijsde is gegaan, veroordeeld is geweest voor een misdrijf dat zijn professionele integriteit aantast;4. die bij zijn beroepsuitoefening een ernstige fout heeft begaan, vastgesteld op elke grond die de aanbestedende overheden aannemelijk kunnen maken;5. die niet voldaan heeft aan zijn verplichtingen inzake betaling van de bijdragen voor de sociale zekerheid;6. die niet in orde is met de betaling van zijn belastingen overeenkomstig de Belgische wetgeving of die van het land waar hij gevestigd is;7. die zich in ernstige mate heeft schuldig gemaakt aan het afleggen van valse verklaringen bij het verstrekken van inlichtingen inzake de selectie.Deze opsomming wordt aangevuld door de uitsluitingsgronden die vermeld zijn in de artikelen 67 tot en met 69 van de Wet OverheidsopdrachtenDe beoordeling inzake de uitsluitingsgronden gebeurt vooreerst aan de hand van een geldig ondertekende verklaring op eer en de gevraagde documenten. Elke Kandidaat moet verplicht een ingevulde en ondertekende Bijlage F toevoegen bij de kandidaatstelling voor alle Verplicht Betrokken Partijen. Zodra blijkt dat één van de Verplicht Betrokken Partijen niet langer voldoet, wordt de Kandidaat uitgesloten. Een foutieve Verklaring leidt tot de aansprakelijkheid van de Verplicht Betrokken Partijen die hoofdelijk aansprakelijk zijn voor de schade die de Aanbestedende Overheid hierdoor lijdt. Elke Kandidaat die in een of meerdere voornoemde situaties verkeert, die leiden tot verplichte of facultatieve uitsluiting, mag conform artikel 70 van de Wet Overheidsopdrachten bewijzen dat de maatregelen die hij heeft genomen voldoende zijn om zijn betrouwbaarheid aan te tonen ondanks de toepasselijke uitsluitingsgrond.Als de Aanbestedende Overheid dat bewijs toereikend acht, wordt de betrokken Kandidaat niet uitgesloten van de plaatsingsprocedure.* Uittreksel uit het strafregister of evenwaardig document waaruit blijkt dat de inschrijver:- niet veroordeeld is geweest voor deelname aan criminele organisaties, omkoping, fraude, terrorisme of witwassen;- niet in staat van faillissement of vereffening verkeert;- geen aangifte van faillissement heeft gedaan of geen procedure van vereffening of gerechtelijke reorganisatie aanhangig is tegen hem;- niet veroordeeld is geweest voor een misdrijf dat de professionele integriteit aantast.* Attest van in orde zijn met de betaling van de sociale zekerheidsbijdragen.* In navolging van art. 63 van het KB van 18 april 2017 moet de kandidaat of inschrijver bij zijn aanvraag tot deelneming of zijn offerte een attest toevoegen waaruit blijkt dat hij voldaan heeft aan zijn fiscale verplichtingen overeenkomstig de wettelijke bepalingen van het land waar hij gevestigd is. Voor een Belgische kandidaat of inschrijver betreft dit de naleving van de fiscale verplichtingen ten opzichte van de FOD Financiën.Iedere valse verklaring is een uitslu.(zie opdrachtdocumenten)
III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
1. Jaarrekeningen of uittreksels uit de jaarrekeningen, indien de wetgeving van het land waar de ondernemer is gevestigd publicatie van jaarrekeningen voorschrijft.
Eventuele minimumeisen:
1. De Kandidaat moet voldoende financiële en economische draagkracht hebben om de Opdracht te realiseren zonder dat zich een financieel risico voor de Opdrachtgever voordoet. Hiertoe moeten alle leden van het basisteam te voldoen aan dit selectiecriterium.
De draagkracht van de Kandidaat zal door de Opdrachtgever worden beoordeeld aan de hand van de publiek beschikbare jaarverslagen
De Opdrachtnemer verklaart zich door de kandidaatstelling akkoord om desgewenst een antecedentenonderzoek door de Opdrachtgever te ondergaan.
III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
1. Minimumeisen betreffende de technische bekwaamheid. Alle gevraagde referenties die opgeleverd zijn worden gestaafd met een attest van goede uitvoering waaruit de datum van uitvoering duidelijk blijkt. Kandidaten die niet voldoen aan de minimumeisen betreffende de technische bekwaamheid worden geweerd.
Eventuele minimumeisen:
1. 3.5.3.1. Technische bekwaamheid Aannemer
De Hoofdaannemer zal zijn technische bekwaamheid aantonen aan de hand van:
1. Zijn erkenning, categorie D, klasse 7.
2. Eén (1) referentieproject uitgevoerd in een design en build formule, dit wil zeggen dat het een overheidsopdracht betrof in functie van de realisatie van publiek vastgoed (bvb. school, sporthal, gemeentehuis, zwembad, cultuurcentrum, .) waarbij het ontwerp en de bouw van dit publiek vastgoed te samen werden gegund in het kader van één gunningsprocedure conform de wetgeving overheidsopdrachten en waarbij de inschrijver zich engageerde om zijn ontwerp te realiseren tegen een vaste prijs. De oplevering van de bouwwerken vond plaats na 1 januari 2015 en de totale projectkost is minstens 3,5 mln. euro incl. erelonen en excl. BTW. DBF(M) en DBm wordt aanvaard, Scholen van Morgen wordt niet aanvaard.
3. Eén (1) referentieproject inzake nieuwbouw basisschool met kost van 3,5 miljoen euro excl. BTW en erelonen. De oplevering van dit bouwwerken vond plaats na 1 januari 2015. Oudere referenties worden niet in aanmerking genomen.
3.5.3.2. Technische bekwaamheid Ontwerper
De Ontwerper zal zijn technische bekwaamheid aantonen aan de hand van:
1. De studies en beroepskwalificaties van de voorgestelde architect, zijn ondernemingskader en, in het bijzonder, van de verantwoordelijke(n) die voor de leiding van de ontwerpopdracht zal/zullen instaan.
2. Eén (1) referentieproject uitgevoerd in een design en build formule, dit wil zeggen dat het een overheidsopdracht betrof in functie van de realisatie van publiek vastgoed (bvb. school, sporthal, gemeentehuis, zwembad, cultuurcentrum, .) waarbij het ontwerp en de bouw van dit publiek vastgoed te samen werden gegund in het kader van één gunningsprocedure conform de wetgeving overheidsopdrachten en waarbij de inschrijver zich engageerde om zijn ontwerp te realiseren tegen een vaste prijs. De oplevering van de bouwwerken vond plaats na 1 januari 2015 en het totale Projectbudget is minstens 3,5 miljoen euro inclusief studiekosten excl. BTW. DBF(M) enb DBm worden aanvaard, Scholen van Morgen wordt niet aanvaard
3. Eén (1) referentieproject betreffende de nieuwbouw van een publiek gebouw van minstens 5 miljoen euro incl. BTW en erelonen. De voorlopige oplevering van de bouwwerken vond plaats na 1 januari 2015.
4. Eén (1) referentieproject betreffende de nieuwbouw van een basisschool van minstens 3 miljoen euro incl. BTW en erelonen. De oplevering van de bouwwerken vond plaats na 1 januari 2015.
5. Eén (1) referentieproject betreffende de nieuwbouw van een school die met AGION subsidies werd gesubsidieerd.
3.5.3.3. Technische bekwaamheid Studiebureau technieken
Het Studiebureau Technieken zal zijn technische bekwaamheid aantonen aan de hand van:
1. De studies en beroepskwalificaties van de voorgestelde ingenieur, zijn ondernemingskader en, in het bijzonder, van de verantwoordelijke(n) die voor de leiding van de ontwerpopdracht zal/zullen instaan.
2. Eén (1) referentieproject studie technieken uitgevoerd in een design en build formule, dit wil zeggen dat het een overheidsopdracht betrof in functie van de realisatie van publiek vastgoed (bvb. school, sporthal, gemeentehuis, zwembad, cultuurcentrum, .) waarbij het ontwerp en de bouw van dit publiek vastgoed te samen werden gegund in het kader van één gunningsprocedure conform de wetgeving overheidsopdrachten en waarbij de inschrijver zich engageerde om zijn ontwerp te realiseren tegen een vaste prijs. De oplevering van de bouwwerken vond plaats na 1 januari 2015.
3. Eén (1) referentieproject studie technieken uitgevoerd voor één school met een investeringswaarde van 3,5 miljoen euro excl. BTW en erelonen waarbij de oplevering van de bouwwerken plaatsvond na 1 januari 2015.
3.5.3.4. Technische bekwaamheid Studiebureau stabiliteit
Het Studieb.(zie opdrachtdocumenten)
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1.1 Proceduretype
Mededingingsprocedure met onderhandeling
IV.1.4 Inlichtingen over een beperking van het aantal oplossingen of inschrijvingen tijdens de onderhandeling of de dialoog
Gebruikmaking van een procedure in achtereenvolgende fasen waarbij geleidelijk het aantal te bespreken oplossingen of ter onderhandeling openstaande inschrijvingen wordt beperkt: JA
IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: NEE
IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2020-07-09 10:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming: NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
Looptijd in maanden: 4 (vanaf de datum van ontvangst van de inschrijving)
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. Nadere inlichtingen
De kandidaturen en offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.Opmerkingen over de gunningscriteria: De mededingingsprocedure met onderhandeling gebeurt in twee stappen, nl. een kandidatuurstelling en een gunningsfase met onderhandelingen.Na toetsing van de kandidaten aan de kwalitatieve selectiecriteria, worden de geselecteerde kandidaten (maximaal 3) uitgenodigd tot indiening van een offerte aan de hand van een Bijzonder bestek. Dat Bijzonder bestek zal dan ook bestaan uit een actualisatie, waar nodig, van de gegevens van de selectiedraad. In die zin kunnen de bepalingen van de selectiedraad dan ook verder worden aangevuld, gewijzigd en verfijnd in het Bijzonder bestek. Tussen de selectie van de Kandidaten en het indienen van de offerte zal een collectief Informatiemoment met rondgang voor alle Kandidaten georganiseerd worden. Hiernaast wordt ook een individueel informatiemoment voorzien per Kandidaat. Na elk Informatiemoment zal een nota aan alle Kandidaten bezorgd worden met aanvullingen van het bestek en de antwoorden op de gestelde vragen.Ten einde de studiekosten voor de inschrijvers te beperken alsook het vlotte verloop van de gunningsprocedure te bevorderen, wordt gekozen voor een gefaseerde gunningsprocedure die concreet als volgt wordt georganiseerd:2.5.1 Stap 1. Selectiefase Door een officiële bekendmaking in het Europees Publicatieblad en het Bulletin der Aanbestedingen (medium E-Notification) wordt de markt van professionele aannemers en ontwerpers geïnformeerd over het bestaan van de opdracht en uitgenodigd om over te gaan tot het indienen van een aanvraag tot deelneming voor de opdracht.In het kader van deze selectieprocedure wordt er een selectieleidraad ter beschikking gesteld van alle geïnteresseerde partijen. Aan de hand van deze selectieleidraad kunnen kandidaten een aanvraag tot deelneming indienen.Indien meer dan drie kandidaten zouden voldoen aan de minimale selectiecriteria die in deze selectieleidraad worden bepaald voor deze opdracht, zal de opdrachtgever overgaan tot een doorselectie ten einde het maximaal aantal kandidaten dat toegang krijgt tot de offertefase te beperken tot drie kandidaten.De niet-geselecteerde kandida(a)t(en) wordt/worden in kennis gesteld van de motieven van niet- selectie.Na het verstrijken van een termijn van vijftien (15) dagen om in een vordering tot schorsing bij uiterst dringende noodzakelijkheid voor de Raad van State in beroep te gaan tegen de motieven tot niet selectie, wordt de gunningsprocedure voortgezet ten aanzien van de Geselecteerden.Voor de selectiefase worden volgende data vooropgesteld: - publicatie selectiedraad: juni 2020 - deadline kandidaatstelling: 9 juli 2020- bekendmaking selectie kandidaten: augustus 20202.5.2 Stap 2: gunningsfase2.5.2.1 Algemeen verloop De aanbestedende overheid zal de ingediende eerste offertes in eerste instantie beoordelen op hun regelmatigheid. De regelmatig bevonden eerste offertes worden vervolgens inhoudelijk beoordeeld aan de hand van de gunningscriteria die nauwkeurig worden omschreven in het Bijzonder Bestek. Voor de selectiefase worden volgende data vooropgesteld: - Bezorgen bestek aan weerhouden kandidaten: begin september 2020- Organisatie informatiemomenten: september en oktober 2020 - Indienen offertes+ mondelinge toelichting: december 2020- Beoordeling offertes + aanstellen preferred bidder: januari 2021- Gunning en indienen vergunning: maart en april 2021In de uitnodigingsbrief aan de Geselecteerden worden de concrete data vermeld.2.5.2.2 Informatiemomenten De Opdrachtgever voorziet na het bezorgen van het Bijzonder Bestek een aantal informatiemomenten. Het initiatief gaat daarbij uit van de Opdrachtgever. Tijdens ee.(zie opdrachtdocumenten)
VI.4 Beroepsprocedures
VI.4.1 Beroepsinstantie
College van Burgemeester en Schepenen
Neervelpsestraat 11, BE-3370 Boutersem
VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2020-05-29