Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een: AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
I.1. Naam en adressen
Officiële benaming: Vlaamse Dienst voor Arbeidsbemiddeling en Beroepsopleiding
Postadres: Keizerslaan 11,BE-1000 Brussel
Contactpersoon: Mevrouw Fatgol Sarafihaghighi
Tel: +32 25061384
E-mail: Fatgol.sarafihaghighi@vdab.be
Internetadres(sen): www.vdab.be
AFDELING II. VOORWERP
II.1. Omvang van de aanbesteding
II.1.1. Benaming
Plaatsing van vendingmachines in full service Referentienummer: 2019/027/INK/FAC/FS
II.1.2. Voornaamste CPV-code: 42933300
II.1.3. Type opdracht: leveringen
II.1.4. Korte beschrijving
zie II.2.4
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE
II.2. Beschrijving
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE2
Voornaamste plaats van uitvoering: Locaties verspreid over het Vlaamse landsgedeelte en het Brussels Hoofdstedelijk Gewest
II.2.4. Beschrijving
Het voorwerp van de opdracht bestaat uit: Het leveren, plaatsen, verhuren en technisch onderhouden van warme dranken-, koude drank-, snack- en combi-automaten inclusief opvullen met verbruiksgoederen en reinigen (full service). Er worden geen automaten aangekocht door VDAB. De leverancier staat in voor de volledige dienstverlening (full service), zoals verderop beschreven in de technische bepalingen van dit bestek (DEEL III). De VDAB zal geen minimum-afnames garanderen van automaten, noch van grondstoffen. De inschrijver kan dit ook niet eisen. De VDAB voorziet in de opstartfase de installatie van: - 140 warme drankautomaten (vermoedelijke hoeveelheid) - 55 frisdrankautomaten (vermoedelijke hoeveelheid) - 60 snoepautomaten waarvan 25 combitoestellen (fris/snack)(vermoedelijke hoeveelheid) - 2-tal betalende koffie-automaten met verse bonen (uitbreiding naar 10-tal toestellen) (vermoedelijke hoeveelheid)
II.2.7. Looptijd
48 maand(en)
Verlenging mogelijk: JA
De looptijd is 4 jaar met mogelijkheid tot een verlenging(stilzwijgend) met 1 jaar, behoudens wanneer de VDAB betekent dat ze de overeenkomst niet wenst te verlengen.
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.1. Voorwaarden voor deelneming
III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:
* Het UEA, waarmee de inschrijver verklaart dat hij zich niet bevindt in een van de uitsluitingssituaties als bedoeld in de artikelen 67 tot 69 van de wet van 17 juni 2016.
III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij voldoet aan de onderstaande selectiecriteria:1. De jaarrekening van het afgelopen boekjaar. De jaarrekening van Belgische inschrijvers zal door de VDAB op basis van het ondernemingsnummer van de inschrijver in de Kruispuntbank van Ondernemingen via elektronische weg gecontroleerd worden. Enkel buitenlandse inschrijver moeten hun jaarrekening toevoegen.2. Verklaring betreffende de totale omzet van de onderneming over de laatste drie boekjaren en een omzetverklaring betreffende de omzet gerelateerd aan het voorwerp van de opdracht.
Eventuele minimumeisen:
1. De inschrijver moet over een positief eigen vermogen beschikken. Dit moet blijken uit de jaarrekening van de laatste drie boekjaren.
2. Om in aanmerking te komen voor de selectie moet de totale omzet van de onderneming in minstens één van de laatste drie boekjaren minstens 4.000.000 euro zijn voor vendingmachines snacks, warme- en koude dranken.
III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij voldoet aan de onderstaande selectiecriteria:1. Een lijst met referenties van minimum 3 representatieve klanten (projecten) van de voorbije 3 jaar, met korte beschrijving van het project, totaalbedrag van het project, vermelding van naam, telefoon en emailadres van de contactpersoon. 2. Het bewijs dat de inschrijver voldoet aan bepaalde kwaliteitsnormen inzake kwaliteitsbewaking zoals ISO 90013. Het bewijs dat de inschrijver voldoet aan bepaalde milieunormen inzake milieubewaking zoals EMAS, ISO 140014. Opgave van het gedeelte van de opdracht dat de dienstverlener desgevallend voornemens is in onderaanneming te geven.5. Verklaring die de werktuigen, het materieel en de technische uitrusting vermeldt waarover de dienstverlener zal beschikken voor de uitvoering van de diensten, van de maatregelen die hij treft om de kwaliteit te waarborgen. 6. Het bewijs dat de inschrijver voldoet aan de wetgeving rond voedselveiligheid en hygiëne. Dit betekent dat de leverancier zelf moet kunnen aantonen dat zij alles in het werk heeft gesteld opdat hun product geen risico vormt voor de gezondheid.
Eventuele minimumeisen:
1. Een door de inschrijver gedagtekende en ondertekende lijst met minstens 3 referenties (recent: max. 3 jaar oud), met vermelding van de benaming en attesten van goede uitvoering, het adres, telefoonnummer en contactpersoon va openbare besturen of privaatrechterlijke instanties waarvoor gelijkaardige opdrachten hebben uitgevoerd.
2. Dit kan getoond worden door een certificaat van ISO 9001; Ofwel een gelijkwaardig kwaliteitszorgsysteem, met opgave van de beleidsverklaring, het actieplan, de kwaliteitscoördinator, het kwaliteitsverslag(en), trainingsprogramma's, werkinstructies, kwaliteitsmetingen en -verbeteringen.
3. Dit kan aangetoond worden door een certificaat van ISO 140001 of van een milieubeheer- en milieuauditsysteem EMAS ofwel een gelijkwaardig milieuzorgsysteem met opgave van de beleidsverklaring, het actieplan, de milieucoördinator, het milieuverslag, het trainingsprogramma, de werkinstructies, ed.
4. 1) Lijst met opgave van de onderdelen in onderaanneming, opgave van de naam en ondernemingsnummer van de onderaannemer. 2) Verklaring op eer van de inschrijver dat zijn gekozen onderaannemers volledig voldoen aan alle technische bekwaamheidsvoorwaarden, zoals VDAB in dit bestek vraagt.
5. Lijst van de werktuigen, het materieel en de technische uitrusting met opgave van: staat van de uitrusting; een certificaat (indien vereist); kwalitatieve opvolging, zoals preventief onderhoud of onderhoudscontract, of ander gelijksoortige kwalitatieve opvolging.
6. Afhankelijk van de handelingen m.b.t. voedingswaren en de doelgroep gelden verschillende manieren om tegemoet te komen aan de eisen rond voedingsmiddelenhygiëne: Het toepassen van Goede hygiëne praktijken (GHP) Versoepeld HACCP (Business-to-Consumer en onder bepaalde voorwaarden ook Business-to-Business) via de Autocontrolegids 'Grootkeukens en verzorgingsinstellingen' Volledig HACCP via een eigen risicoanalyse
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1.1 Proceduretype
Openbare procedure
IV.1.3 Inlichtingen over een raamovereenkomst of dynamisch aankoopsysteem
De aanbesteding betreft het sluiten van een raamovereenkomst: JA
Raamovereenkomst met één onderneming
IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: JA
IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2020-06-25 11:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming: NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
De inschrijving moet geldig blijven tot (dd/mm/jjjj): 2020-10-23
IV.2.7 Begin van de gunningsprocedures
Datum: 2020-06-25
Plaatselijke tijd: 11:00
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. Nadere inlichtingen
De offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.
VI.4 Beroepsprocedures
VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van State
Wetenschapsstraat 33, BE-1040 Brussel
VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2020-05-20