Odisee Vzw

Oproep tot aanvraag tot deelneming - Raamovereenkomst voor toegangscontrole



Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een:  AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT 
Uittreksel uit de officiële tekst.

AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST

I.1. Naam en adressen

Officiële benaming: ODISEE VZW
Postadres: Warmoesberg 26,BE-1000 Brussel
Contactpersoon: Mevrouw Greet Raspoet
Tel: +32 22101211
E-mail: greet.raspoet@odisee.be
Internetadres(sen): www.odisee.be 

I.3. Communicatie

Officiële benaming: Facilitair Beheer en Technische Dienst
Postadres: Warmoesberg 26,BE-1000 Brussel
Contactpersoon: De heer Pieter De Herdt
Tel: +32 477341765
E-mail: pieter.deherdt@odisee.be
Internetadres(sen): www.odisee.be 

AFDELING II. VOORWERP

II.1. Omvang van de aanbesteding

II.1.1. Benaming
Oproep tot aanvraag tot deelneming - Raamovereenkomst voor toegangscontrole 
Referentienummer: 2020/06 - ID198
II.1.2. Voornaamste CPV-code: 45312000
II.1.3. Type opdracht: werken
II.1.4. Korte beschrijving
zie II.2.4
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE


II.2. Beschrijving

II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE1
Voornaamste plaats van uitvoering: diverse locaties
II.2.4. Beschrijving
Odisee wenst een raamovereenkomst voor toegangscontrole om hun bestaande deuren met sleutel zoveel mogelijk te vervangen door deuren met toegangscontrole. Hiervoor zoekt Odisee een partij voor de komende jaren om samen hun plan te realiseren. Odisee heeft campussen in Brussel, Dilbeek, Aalst, Gent, Schaarbeek en Sint-Niklaas. Het nieuwe campus-overkoepelende systeem dient centraal beheerd te worden. Dit systeem mag cloud based zijn of op de IT-omgeving van Odisee. Het doel is op alle campussen zoveel mogelijk deuren met toegangscontrole te voorzien binnen het geraamde beschikbare budget (circa 450.000 EUR over een periode van 5 jaar).  Eerst zal vooral gefocust worden op de campus Gent. De bestaande toegangscontrole-installaties (Argina en Aras), over alle sites, zullen op vandaag behouden blijven en parallel blijven functioneren en beheerd worden door Odisee. Waar nodig en mogelijk kan er een koppeling of integratie voorzien worden tussen de oude systemen en het nieuwe systeem. De informatie (personeelsgegevens) voor de verschillende toegangscontrolesystemen wordt beschikbaar gesteld via een database van Odisee. In voorkomend geval bij defect van een deur met toegangscontrole of strategische keuze, kunnen bestaande deuren ook vervangen worden door het nieuwe systeem.  Op de campussen van Odisee worden ook gebouwen gebruikt door KU Leuven. Deze studenten en docenten hebben een verschillend Mifare communicatieprotocol ten opzichte van wat Odisee momenteel gebruikt. De installatie dient hierop voorzien te worden om de installatie voor beide systemen compatibel te maken. De gegevens van KU Leuven worden ook in de database van Odisee ingelezen. In de dagdagelijkse werking zal Odisee het beheer volledig zelf realiseren. Ze zullen enkel beroep doen op de opdrachtnemer indien het probleem niet binnen hun kennisdomein ligt. Odisee zal vanaf het begin eigenaar zijn van het systeem EN zal alle masterkeys overhandigd krijgen om toegang te krijgen tot alle niveaus van de toegangscontrole-installatie. Tijdens deze periode maken volgende items minstens deel uit van de opdracht:  De afbraak of integratie van bestaande toegangscontrole indien nodig;  Analyse en studie voor implementatie van de nieuwe componenten/installatie;  Voorbereidende werken;  Levering, installatie, indienststelling en testen van de nieuwe componenten/installatie;  Coördinatie met opdrachtnemers die het schrijnwerk, branddetectie,. voor hun rekening nemen;  Onderhoud volgens het onderhoudscontract tijdens de raamovereenkomst voor de nieuwe toegangscontrole-installatie. Plaats van uitvoering: Verschillende locaties (zie hierboven) De raamovereenkomst wordt gesloten voor een periode van 2 jaar en wordt daarna, verlengd voor een periode van nogmaals 1 jaar en dit telkens met een periode van 1 jaar zonder dat dit de totale duur van 5 jaar kan overschrijden. Hierdoor kan de totale contractduur 4 jaar overschrijden, dit wordt verantwoord door:  - De technische complexiteit van de installaties die een grondige kennis vereisen van de installaties en een knowhow die de opdrachtnemer slechts na lange tijd verwerft. - De continuïteit van de activiteiten en het efficiënt en betrouwbaar uitvoeren van de werkzaamheden is sterk afhankelijk van de ervaring die de opdrachtnemer ter plaatse verwerft. - Voor de waarborg eigen aan de opdracht is het efficiënter als bij herstellingen nog steeds dezelfde opdrachtnemer aan het werk is. 
II.2.7. Looptijd
60 maand(en)
Verlenging mogelijk: NEE


AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN

III.1. Voorwaarden voor deelneming

III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden: 
* Door in te schrijven op deze opdracht verklaart de kandidaat zich niet in een toestand van uitsluiting te bevinden, zoals bedoeld in artikels 67 tot en met 69 van de wet van 17 juni 2016 betreffende overheidsopdrachten.* De volgende documenten zijn beschikbaar via elektronische weg en de aanbesteder vraagt zelf deze inlichtingen: - Het attest van aangifte en van betaling van de sociale zekerheidsbijdragen van de RSZ; - Het attest van BTW-plichtigheid (FOD Financiën); - De juridische situatie (niet-faillissement of soortgelijke situatie) bij de KBO; - Het attest fiscale schulden (FOD Financiën); - De erkenning der aannemers van werken (FOD Economie).

III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
1. Het bewijs van een verzekering tegen beroepsrisico's.
Eventuele minimumeisen:
1. Deze verzekering dient geldig te zijn tijdens de uitvoeringsperiode en de dekking van enige aansprakelijkheid van de opdrachtnemer blijft doorlopen na de uitvoering van de opdracht. De opdrachtnemer zal tevens een afdoende verzekering afsluiten voor enige vervolgschade die kan ontstaan ten gevolge van enige slechte uitvoering.

III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
1. De kandidaat moet aantonen dat het aangeboden merk van toegangscontrole door minstens drie erkende installateurs kan geïnstalleerd en onderhouden worden. Als de kandidaat geselecteerd wordt is deze ook verplicht om met het voorgestelde merk aan te bieden.2. Het voorleggen van relevante referenties van de laatste 5 jaar, met attesten van goede uitvoering voor de belangrijkste werken. Deze attesten vermelden het bedrag en de aard van de werken, de plaats van uitvoering en het tijdstip waarop ze werden uitgevoerd. Er wordt aangegeven of de werken regelmatig tot een goed einde zijn gebracht en volgens de regels van de kunst zijn uitgevoerd. Waarbij de onderstaande parameters gelden. Totaal op 70 punten.3. De kandidaat dient aan te tonen aan de hand van het voorleggen van opleidingsattesten dat de medewerkers die zullen ingezet worden voor de uitvoering van de opdracht over de vereiste bekwaamheid beschikken voor de te leveren systemen. Totaal op 30 punten4. Indien de referentieparameters niet kunnen vervuld worden legt de kandidaat zo goed mogelijk benaderende referenties voor. Dewelke dan tot een lagere puntentoekenning zal leiden. Enkel de 4 kandidaten met de hoogste scores zullen geselecteerd worden om een offerte in te dienen.

Eventuele minimumeisen:
1. Indien de kandidaat dit niet kan aantonen wordt hij niet geselecteerd voor deze opdracht.
2. Minimum drie (3) referenties moeten betrekking hebben op het uitvoeren van werken waar er toegangscontrole werd geïnstalleerd waarbij 1 centraal beheersysteem werd opgezet voor verschillende sites: 15 punten
Minimum één (1) van deze referenties moet betrekking hebben op een openbare instelling: 10 punten
De referenties moeten alle in een multi-site-situatie zijn uitgevoerd: 6 punten
De referenties mogen maximum vijf (5) jaar oud zijn (te rekenen vanaf de Aankondiging van de Opdracht): 7,5 punten
Er moet sprake zijn van minimum 300.000 EUR omzet / project (voor elke referentie): 12 punten
Een attest van goede uitvoering uitgaande van de klant moet worden voorgelegd voor elke referentie: 7,5 punten
Minimum één referentie moet ook het uitvoeren van het onderhoud betreffen voor een minimum omzet van 20.000 euro jaarlijks: 4 punten
Minimum één referentie tonen aan dat ook de inkoppeling van een bestaand systeem van toegangscontrole werd gedaan: 3 punten
Minimum twee referenties tonen aan dat de database voor persoonsgegevens in real time kunnen uitgewisseld worden met de database van de klant: 5 punten.
Er wordt enkel rekening gehouden met de eerste 3 opgegeven referenties die werden toegevoegd.
De referenties mogen elk max. 2 bladzijde A4 zijn en moeten alle bovenstaande informatie duidelijk bevatten. Het attest van goede uitvoering telt niet mee voor het aantal pagina's.
3. 1. Voor alle medewerkers die zullen ingezet worden voor de uitvoering van deze opdracht worden attesten van gevolgde opleidingen bij leveranciers die aantonen dat de medewerkers gecertificeerd zijn om werken uit te voeren die verband houden met deze opdracht (bv. attest certificatie koperbekabeling) toegevoegd. Per certificaat 1 punt met een max. van 10 te verdienen punten.
2. Lijst van minimum 10 personen in dienstverband van de kandidaat met een BA4 of BA5 attest: 10 punten
3. Lijst van minimum 15 personen in dienstverband van de kandidaat met een VCA attest: 10 punten
4. .
Vereiste erkenning: P1 (Elektrische installaties in gebouwen, inbegrepen het installeren van stroomaggregaten, alarm-toestellen tegen brand- en diefstal, telecommunicatie in en om gebouwen en voorzieningen voor gemengde t), Klasse 3
Dit criterium betreft een uitsluitingscriterium. Indien de vereiste klasse niet kan worden behaald dan zal de kandidaat niet geselecteerd worden.


AFDELING IV. PROCEDURE

IV.1.1 Proceduretype
Mededingingsprocedure met onderhandeling

IV.1.3 Inlichtingen over een raamovereenkomst of dynamisch aankoopsysteem
De aanbesteding betreft het sluiten van een raamovereenkomst: JA
Raamovereenkomst met één onderneming
In het geval van raamovereenkomsten - motivering voor een looptijd van meer dan vier jaar: 

IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: NEE

IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2020-06-23 10:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming:  NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
Looptijd in maanden: 3 (vanaf de datum van ontvangst van de inschrijving)


AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN


VI.3. Nadere inlichtingen
De kandidaturen en offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.

VI.4 Beroepsprocedures

VI.4.1 Beroepsinstantie
Rechtbank van Eerste Aanleg
Quatre Brasstraat 13, BE-1000 BRUSSEL
Tel: +32 25087111
Internetadres(sen): https://www.rechtbanken-tribunaux.be/nl/rechtbanken-hoven/rechtbank-van-eerste-aanleg/nederlandstalige-rechtbank-van-eerste-aanleg-brussel

VI.4.4 Dienst waar inlichtingen over de beroepsprocedures kunnen worden verkregen
Rechtbank van Eerste Aanleg
Quatre Brasstraat 13, BE-1000 BRUSSEL
Tel: +32 25087111
Internetadres(sen): https://www.rechtbanken-tribunaux.be/nl/rechtbanken-hoven/rechtbank-van-eerste-aanleg/nederlandstalige-rechtbank-van-eerste-aanleg-brussel

VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2020-05-20

Annonces similaires du BDA :