Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een: KENNISGEVING VAN AANVULLENDE INFORMATIE, INFORMATIE OVER EEN ONVOLLEDIGE PROCEDURE OF RECTIFICATIE
Uittreksel uit de officiële tekst.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
I.1. Naam en adressen
Officiële benaming: Mobiliteit en Openbare Werken, Agentschap Wegen en Verkeer, Afdeling West-Vlaanderen
Postadres: VAC Jacob van Maerlant, Koning Albert I-laan 1.2 bus 82 ,BE-8200 Brugge
Contactpersoon: Wegen en Verkeer West-Vlaanderen
Tel: +32 50248024
E-mail: hendrik.vanderdonckt@mow.vlaanderen.be
Internetadres(sen): https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=374967 https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=374967
AFDELING II. VOORWERP
II.1. Omvang van de aanbesteding
II.1.1. Benaming
A10 Oostende - afbraak van de brug (vnr. 2227) in Oprit Referentienummer: AWV W-Vl-20/03_X30/A10/106_EVDV-F02_1
II.1.2. Voornaamste CPV-code: 45111000
II.1.3. Type opdracht: werken
II.1.4. Korte beschrijving
De opdracht omvat hoofdzakelijk:
- Afbraak van de bovenbouw van de brug, met behoud van de landhoofden
- Het afsluiten van de straat Oprit ter hoogte van de afgebroken brug
- Plaatsen van werfsignalisatie
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2020-05-19
AFDELING VII. WIJZIGINGEN VAN DE OPDRACHT/CONCESSIEOVEREENKOMST
VII.1. Informatie die moet worden gewijzigd of toegevoegd
VII.1.1. Reden voor de wijziging
Wijziging van de oorspronkelijke door de aanbestedende dienst opgegeven informatie
VII.2 Inlichtingen over de wijzigingen
VII.2.1 Beschrijving van de wijzigingen
Aard en omvang van de wijzigingen (met vermelding van eventuele eerdere veranderingen van de opdracht)
Alle wijzigingen of aanvullingen zijn in italic weergegeven :
1. Bijzonder bestek
1. Administratief deel
§ 2 ADMINISTRATIEVE VOORSCHRIFTEN bij TOEPASSING VAN de wet van 17.06.2016 inzake overheidsopdrachten (Wet 2016) (BS 14 juli 2016)
Art. 53. Technische specificaties
Naast de wettelijke en reglementaire voorschriften zijn de volgende documenten op deze aanneming van toepassing:
Aanvulling:
het addendum "Corona-crisis - maatregelen tegen de verspreiding van het coronavirus op bouwplaatsen" op het algemeen V&G-Plan
§3 ADMINISTRATIEVE VOORSCHRIFTEN bij TOEPASSING VAN HET KONINKLIJK BESLUIT VAN 18.04.2017 plaatsing overheidsopdrachten in de klassieke sectoren (KB Plaatsing) (BS 09.05.2017) :
Art. 32 Elementen die in de prijzen begrepen zijn
Onverminderd hetgeen bepaald is in het Standaardbestek 250 dienen de hierna volgende elementen in de eenheidsprijzen en globale prijzen van de opdracht te zijn begrepen:
Aanvulling :
alle kosten met betrekking tot noodzakelijke preventiemaatregelen ter voorkoming van besmetting en verspreiding van het coronavirus (COVID 19) en soortgelijke, zoals door de inschrijver te vermelden in het offerteformulier - §K Veiligheids- en gezondheidsplan, art. 2.2.1
§4 ADMINISTRATIEVE VOORSCHRIFTEN bij TOEPASSING VAN HET KONINKLIJK BESLUIT VAN 14.01.2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopDrachten (KB uitvoering), zoals gewijzigd door het Koninklijk Besluit van 22.06.2017 (BS 27.06.2017
Art. 79. Organisatie van de bouwplaats
1. Veiligheid en hygiëne
Aanvulling :
Ingeval er werken worden uitgevoerd tijdens de COVID 19-pandemie, dient de aannemer alle vereiste preventiemaatregelen i.f.v. "social distancing" en hygiëne op de bouwplaats conform het MB van 23 maart 2020 (inclusief alle gepubliceerde wijzigingen tot op moment van aanbesteding) te treffen en in stand te houden zolang dit nodig is.
Het betreft zowel bijkomende preventiemaatregelen van logistieke aard als extra collectieve beschermingsmiddelen (CBM) en persoonlijke beschermingsmiddelen (PBM) ter voorkoming van besmetting en verspreiding van het coronavirus (COVID 19) en soortgelijke op de bouwplaats.
De aannemer dient zijn aangepaste uitvoeringswijze met de daaraan gekoppelde specifieke preventiemaatregelen te beschrijven in zijn eigen V&G-plan incl. risico-analyse (in toepassing het Standaard veiligheids- en gezondheidsplan voor de Wegenbouw (SVGP), hfdst. 5.1 - VGP hoofdaannemer) en vóór de start van de werken ter goedkeuring voor te leggen aan het bestuur en de veiligheidscoördinator-verwezenlijking.
Het eigen V&G-plan incl. risico-analyse van de aannemer vormt een aanvulling op het bijzonder veiligheids- en gezondheidsplan (BVGP) dat werd opgesteld door de veiligheidscoördinator-ontwerp en integraal deel uitmaakt van dit bestek (zie deel II - Technisch gedeelte).
De werken kunnen pas worden aangevat na goedkeuring door het bestuur en de veiligheidscoördinator-verwezenlijking.
2. Offerte
A Offerteformulier
Zie aangepaste versie van het offerteformulier in bijlage, dit vervangt en annuleert de vorige versie.