Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een: AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
I.1. Naam en adressen
Officiële benaming: Stad Wervik
Postadres: Sint Maartensplein 16,BE-8940 Wervik
Tel: +32 56952000
E-mail: info@wervik.be
Internetadres(sen): www.wervik.be
AFDELING II. VOORWERP
II.1. Omvang van de aanbesteding
II.1.1. Benaming
Bouwen van een gemeenschapscentrum Geluwe Wervikstraat Referentienummer: GEB 049/007 - 3P979
II.1.2. Voornaamste CPV-code: 45211350
II.1.3. Type opdracht: werken
II.1.4. Korte beschrijving
zie II.2.4
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE
II.2. Beschrijving
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE253
Voornaamste plaats van uitvoering: Wervikstraat
II.2.4. Beschrijving
Voorwerp van deze werken: Bouwen van een gemeenschapscentrum Geluwe Wervikstraat. Geluwe, als enige deelgemeente van Wervik, telt ca. 6.500 inwoners. De gemeente kent een sterke eigen identiteit die zich uit in een heel actief verenigingsleven. De huidige infrastructuur is niet meer toereikend voor de activiteiten die de verenigingen er willen ontwikkelen. Het is sterk verouderd en staat onder druk door de groeiende vraag naar stedelijke infrastructuur door zowel cultuur-, jeugd- als sportverenigingen. Het bestuur kiest ervoor om de cultuurinfrastructuur te bundelen. In het nieuwe gemeenschapscentrum wil het bestuur de academie voor Beeldende Kunst (filiaal Geluwe), de afdeling Woord van de academie voor Muziek en Woord (filiaal Geluwe) en het jeugdhuis integreren en zo op de nieuwe site een dynamische en levendige ontmoetingsplaats creëren. De nieuwe locatie voor het gemeenschapscentrum situeert zich binnen een te ontwikkelen zone aan de rand van de dorpskern, met name Wervikstraat 39 te Geluwe. Het nieuw te bouwen gemeenschapscentrum bestaat uit 3 losstaande modules: module 1 (jeugdhuis), module 2 (polyvalente zaal) en module 3 (schouwburg en academie). In het nieuwe gemeenschapscentrum voorzien we een polyvalente zaal met keukenruimte, een toneelzaal met bijhorende kleedkamers, technische ruimte, opslag, het jeugdhuis, een vormingslokaal, een algemene berging, leslokalen academies, een algemene bar- en ontmoetingsruimte (inkom/foyer), toiletten, een vestiaire. We streven met andere woorden naar een multifunctioneel, polyvalent, duurzaam en toegankelijk geheel met een creatief en efficiënt gebruik van de beschikbare ruimtes. Het betreft een vloeroppervlakte van ongeveer 2.600m², verspreid over verschillende niveaus. In dit lot zijn de architectuur, stabiliteit en technieken inbegrepen. In een later stadium zal het lot meubilair, lot theatertechnieken en lot omgevingsaanleg aanbesteed worden. Toelichting: Het dossier bevat volgende onderdelen: Het huidige aanbestedingsdossier wordt beschouwd als "Lot 1: algemene aanneming". Daarin zijn volgende onderdelen inbegrepen: deel 0 - administratieve bepalingen deel 1 - architectuur deel 2 - stabiliteit deel 3 - technieken (HVAC, sanitair, elektra en lift) Plaats van uitvoering: Wervikstraat 39 te Geluwe (Wervik) Kadastrale gegevens: Wervik, 3de afdeling/Geluwe, sectie C, nr. 470m en 471d
II.2.7. Looptijd
350 dag(en)
Verlenging mogelijk: NEE
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.1. Voorwaarden voor deelneming
III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:
Door in te schrijven op deze opdracht verklaart de inschrijver zich niet in een toestand van uitsluiting te bevinden, zoals bedoeld in artikels 67 tot en met 69 van de wet van 17 juni 2016 betreffende overheidsopdrachten.Door in te schrijven op deze opdracht, verklaart de inschrijver dat er geen uitsluitingsgrond op hem van toepassing is, voor zover het gaat om uitsluitingsgronden die bewezen worden aan de hand van documenten die de aanbestedende overheid zelf kan opvragen via elektronische weg. Het gaat met name om het RSZ-attest, het attest van fiscale schulden en het attest van niet-faling via elektronische weg.Eventuele corrigerende maatregelen moet de inschrijver echter bewijzen door schriftelijke stukken toe te voegen aan de offerte.De inschrijver dient tevens volgende documenten toe te voegen:- de Belgische inschrijver: een uittreksel uit het strafregister dat maximaal 6 maand oud is op het uiterste tijdstip van ontvangst van de offertes;- de Belgische inschrijver die personeel tewerkstelt dat onderworpen is aan de sociale zekerheidswetgeving van een andere lidstaat van de Europese Unie: een recent attest uitgereikt door de bevoegde buitenlandse overheid waarin bevestigd wordt dat hij voldaan heeft aan zijn verplichtingen inzake betaling van de bijdragen voor sociale zekerheid overeenkomstig de wettelijke bepalingen van het land waar hij gevestigd is;- de buitenlandse inschrijver: uittreksel uit het strafregister, certificaten inzake fiscale en sociale schulden, en een certificaat inzake niet-faling.Wanneer een document of certificaat niet wordt uitgereikt in het betrokken land of dit niet afdoend voor alle uitsluitingsgronden het nodige bewijs levert, kan ter vervanging een verklaring onder eed toegevoegd worden, of in landen waar dit niet voorzien is, een plechtige verklaring van de betrokkene voor een bevoegde rechterlijke of administratieve instantie,notaris of bevoegde beroepsorganisatie van het land van herkomst of van het land waar de ondernemer gevestigd is.
III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
1. De inschrijver dient zijn financiële en economische draagkracht aan te tonen aan de hand van de volgende documenten:1. Een verklaring betreffende de totaal gerealiseerde omzet, alsook een verklaring van de gerealiseerde omzet door het gedeelte van de bedrijfsactiviteit dat betrekking heeft op de realisatie van publieke gebouwen, met betrekking tot de laatste drie beschikbare boekjaren (afhankelijk van de oprichtingsdatum of van de datum waarop de inschrijver met zijn bedrijvigheid is begonnen, voor zover de betrokken omzetcijfers beschikbaar zijn).De inschrijver dient aan te tonen dat voor elk van de drie laatst gekende boekjaren een minimum jaaromzet (zoals weergegeven in rubriek 70 van de jaarrekening) werd gerealiseerd van minimaal 8.000.000 (acht miljoen) euro per boekjaar, dit gezien de omvang van aanneming, voorwerp van voorliggende aanbestedingsprocedure.2. Het bewijs van verzekerd zijn tegen beroepsrisico's middels een aansprakelijkheids-verzekering.2. Een verklaring betreffende de totaal gerealiseerde omzet3. Het bewijs van verzekerd zijn tegen beroepsrisico's middels een aansprakelijkheids-verzekering.4. De inschrijver dient zijn financiële en economische draagkracht aan te tonen aan de hand van de volgende documenten:1. Een verklaring betreffende de totaal gerealiseerde omzet, alsook een verklaring van de gerealiseerde omzet door het gedeelte van de bedrijfsactiviteit dat betrekking heeft op de realisatie van publieke gebouwen, met betrekking tot de laatste drie beschikbare boekjaren (afhankelijk van de oprichtingsdatum of van de datum waarop de inschrijver met zijn bedrijvigheid is begonnen, voor zover de betrokken omzetcijfers beschikbaar zijn).De inschrijver dient aan te tonen dat voor elk van de drie laatst gekende boekjaren een minimum jaaromzet (zoals weergegeven in rubriek 70 van de jaarrekening) werd gerealiseerd van minimaal 8.000.000 (acht miljoen) euro per boekjaar, dit gezien de omvang van aanneming, voorwerp van voorliggende aanbestedingsprocedure.2. Het bewijs van verzekerd zijn tegen beroepsrisico's middels een aansprakelijkheids-verzekering.2. Technische
Eventuele minimumeisen:
1. zie bepalingen beschreven in het bestek
2. zie bepalingen beschreven in het bestek
3. zie bepalingen beschreven in het bestek
4. zie bepalingen beschreven in het bestek
III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
1. De inschrijver dient zijn technische en beroepsbekwaamheid aan te tonen aan de hand van de volgende documenten:1) Een omschrijving van het gedeelte van de opdracht dat de inschrijver eventueel in onderaanneming wil geven (art. 68 § 4, 10°).De inschrijver voegt een lijst toe van de werkzaamheden die hij in onderaanneming wil laten uitvoeren en geeft voor elk ervan de gekozen onderaannemer op. Dit zijn minimaal de 4 werkzaamheden vermeld onder selectiecriterium nr. 3 hieronder (zover deze daadwerkelijk in onderaanneming worden gegeven).Een minimum van 20% van de totale bouwkost dient de inschrijver door eigen tewerkgesteld personeel uit te voeren en kan niet in onderaanneming worden uitbesteed.2) Opgave van referenties voor het gedeelte architectuur:Opgave van 2 reeds opgeleverde referenties, daterend van uiterlijk vijf jaar voorafgaand aan de aankondiging van de opdracht, welke betrekking hebben op de realisatie van een publiek gebouw, waarvan de totale bouwkost minimaal 2 miljoen euro (geïndexeerd bedrag excl. BTW) bedroeg.Deze referenties dienen te worden vergezeld van certificaten, ondertekend door de bouwheer, die bewijzen dat de belangrijkste werken naar behoren zijn uitgevoerd, zowelmet betrekking tot de wijze van uitvoering als met betrekking tot het resultaat (art. 68 §4, 1°).3) Opgave van referenties voor het gedeelte technieken:Opgave van 2 reeds opgeleverde referenties, daterend van uiterlijk vijf jaar,voorafgaand aan de aankondiging van de opdracht, welke betrekking hebben op de volgende gebouwtypes (keuze is toegestaan): cultureel centrum, kantoorgebouw of dienstencentrum. Per perceel is maar één referentie per gebouwtype toegestaan.De referenties moeten minimaal de volgende waardes hebben (geïndexeerd bedrag excl. BTW) voor wat betreft het perceel (dus niet de totale bouwkost van het gebouw):- perceel elektriciteit: minstens 350.000 EUR- perceel HVAC: minstens 350.000 EURDeze referenties dienen te worden vergezeld van certificaten, ondertekend door de bouwheer, die bewijzen dat de belangrijkste werken naar behoren zijn uitgevoerd, zowel met betrekking tot de wijze van uitvoering als met betrekking tot het resultaat (art. 68 §4, 1°).4) Een referentielijst van gerealiseerde bouwwerken gedurende de laatste vijf jaar, met telkens opgave van minimaal één referentie van uitgevoerde projecten waarin aan volgende werkzaamheden duidelijke bouwtechnische en esthetische eisen werden opgelegd:4.1. dakbedekking hellend dak (art. 32.31. golfplaten - vezelcement van deel 1 - architectuur)4.2. fabriceren en aanbrengen wanden in prefab zichtbeton (art. 26.12.13. materialen - beton/stortklaar beton - zichtbeton van deel 2 - stabiliteit)4.3. aanbrengen vloeren in gepolierd beton (art. 52.71. bedrijfsvloeren - gepolierd beton van deel 1 - architectuur)4.4. plaatsen buitenschrijnwerk (art. 40.12. profielsysteem - aluminium van deel 1 - architectuur)De ter zake naar voor te brengen referenties met betrekking tot de bovenstaande onderdelen, dienen betrekking te hebben op minimaal 100 m², voor wat betreft de dakbedekking (4.1), prefabwanden (4.2) en vloeren (4.3).Iedere referentie dient te worden omschreven op A4-formaat ten belope van maximaal 2 pagina's per referentie en voorzien van minstens 3 foto's na de uitvoering van het betreffende werk.Wanneer de referenties niet werden gerealiseerd in eigen aanneming, doch middels onderaanneming, dienen de naar voor gebrachte referenties betrekking te hebben op de uitvoering van werken uitgevoerd door de onder selectiecriterium 1 vermelde onderaannemer in kwestie.OnderaannemingOnderaanneming wordt toegestaan zoals aangegeven onder punt 1 van het selectiecriterium 'technische en beroepsbekwaamheid'.De inschrijver dient in zijn offerte te vermelden:voor welk deel hij de onderaann.(zie opdrachtdocumenten)
Eventuele minimumeisen:
1. zie bepalingen beschreven in het bestek
2. zie bepalingen beschreven in bestek
3. zie bepalingen beschreven in het bestek
4. zie bepalingen beschreven in bestek
5. zie bepalingen beschreven in bestek
6. zie bepalingen beschreven in bestek
7. zie bepalingen beschreven in bestek
8. zie bepalingen beschreven in bestek
Vereiste erkenning: D (Bouwwerken), Klasse 7 voor de hoofdaannemer
P1 (Elektrische installaties in gebouwen, inbegrepen het installeren van stroomaggregaten, alarm-toestellen tegen brand- en diefstal, telecommunicatie in en om gebouwen en voorzieningen voor gemengde t), Klasse 4 voor onderaannemer elektriciteit
D1 (Ruwbouwwerken en onder kap brengen van gebouwen), Klasse 4 voor onderaannemer HVAC
D16 (Sanitaire installaties en gasverwarmingsinstallaties met individuele toestellen), Klasse 2 voor onderaannemer sanitair
N1 (Liften, goederenliften, roltrappen en roltapijten), Klasse 1 voor onderaannemer lift
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1.1 Proceduretype
Openbare procedure
IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: NEE
IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2020-06-29 11:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming: NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
De inschrijving moet geldig blijven tot (dd/mm/jjjj): 2020-12-26
IV.2.7 Begin van de gunningsprocedures
Datum: 2020-06-29
Plaatselijke tijd: 11:00
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. Nadere inlichtingen
De offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.
VI.4 Beroepsprocedures
VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van State
Wetenschapsstraat 33, BE-1040 Brussel
Internetadres(sen): http://www.raadvanstate.be/?page=about_competent&lang=nl
VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2020-05-13