Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een: AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
I.1. Naam en adressen
Officiële benaming: Provincie Oost-Vlaanderen
Postadres: Gouvernementstraat 1,BE-9000 Gent
Contactpersoon: Mevrouw Sunay Durgun
Tel: +32 92677936
E-mail: sunay.durgun@oost-vlaanderen.be
Internetadres(sen): www.oost-vlaanderen.be
I.3. Communicatie
Officiële benaming: dienst Patrimonium
Postadres: Woodrow Wilsonplein 2,BE-9000 Gent
Contactpersoon: Mevrouw Sunay Durgun
Tel: +32 92677936
E-mail: sunay.durgun@oost-vlaanderen.be
Internetadres(sen): www.oost-vlaanderen.be
AFDELING II. VOORWERP
II.1. Omvang van de aanbesteding
II.1.1. Benaming
RAAMOVEREENKOMST: Opdracht voor aanneming van werken voor het uitvoeren van herstellings-, onderhouds- en beperkte investeringsweken betreffende RUWBOUWWERKEN Referentienummer: 2020-0331
II.1.2. Voornaamste CPV-code: 45000000
II.1.3. Type opdracht: werken
II.1.4. Korte beschrijving
zie II.2.4
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE
II.2. Beschrijving
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE23
Voornaamste plaats van uitvoering: Alle gebouwen, domeinen en patrimonium van het provinciebestuur en paraprovinciale instellingen Oost-Vlaanderen, 9000 Gent
II.2.4. Beschrijving
De raamovereenkomst omvat meer specifiek volgende werkzaamheden: - metsel- en betonwerken; - vloer- en tegelwerken; - pleisterwerken; - gevelreiniging; - timmerwerk, houten spanten en trappen. Er worden voor de huidige raamovereenkomst drie raamcontractanten (voor zover het aantal geschikte offertes voldoende groot is) aangesteld, waarbij aan de inschrijver met de voordeligste offerte initieel alle deelopdrachten worden gegund. Enkel omwille van tijdelijke onbeschikbaarheid of bij verbreking van het contract, hetzij door bestuur, hetzij door de initiële aannemer, worden deelopdrachten gegeven aan de tweede, respectievelijk de derde aannemer. Een deelopdracht zal echter nooit in mededinging geplaatst worden. Per deelopdracht wordt een afzonderlijke betekening gegeven, waarbij aard en omvang van de werken, aanvangsdatum en uitvoeringstermijn worden opgegeven. Een eigen pv van vaststelling voor aanvaarding van de werken van de deelopdracht zal worden opgemaakt, conform de bepalingen van dit bestek. Elke deelopdracht wordt afzonderlijk gegund, op basis van een meetstaat en voorafgaand geraamd bedrag. Er kan echter geen minimumbedrag, noch een minimum aantal deelopdrachten gegarandeerd worden.
II.2.7. Looptijd
12 maand(en)
Verlenging mogelijk: NEE
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.1. Voorwaarden voor deelneming
III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:
* Door in te schrijven op deze opdracht verklaart de inschrijver zich niet in een toestand van uitsluiting te bevinden, zoals bedoeld in artikels 67 tot en met 69 van de wet van 17 juni 2016 betreffende overheidsopdrachten.* De opdrachtgever zal dmv Telemarc/digiflow volgende controles doen :- RSZ-schulden- FOD-fiscale schulden- KBO- niet-faillissement- FOD-btw-hoedanigheidAlvorens over te gaan tot gunning zal de opdrachtgever moeten nagaan of de gekozen inschrijver zich niet in één van volgende uitsluitingssituaties bevindt :Art. 61 [KB 18/04/2017)§ 1. Overeenkomstig artikel 67 van de wet wordt in elk stadium van de gunningsprocedure uitgesloten van de toegang ertoe, de kandidaat of inschrijver die bij rechterlijke beslissing die in kracht van gewijsde is gegaan en waarvan de aanbestedende overheid kennis heeft, veroordeeld is voor : 1° deelneming aan een criminele organisatie; 2° omkoping; 3° fraude als bedoeld in artikel 1 van de overeenkomst aangaande de bescherming van de financiële belangen van de Gemeenschap, goedgekeurd door de wet van 17 februari 2002; 4° terroristische misdrijven of strafbare feiten in verband met terroristische activiteiten; 5° witwassen van geld of financiering van terrorisme; 6° kinderarbeid en andere vormen van mensenhandel;7° tewerkstelling van onderdanen van derde landen die illegaal in het land verblijven. Met het oog op de toepassing van deze paragraaf moet de inschrijver een uittreksel uit het strafregister, dat hoogstens 3 maand oud is, op naam van de firma bij FOD Justitie opvragen en bij de offerte voegen. Dit uittreksel kan via email opgevraagd worden (email: strafregister@just.fgov.be).* De buitenlandse kandidaat of inschrijver voegt bij zijn aanvraag tot deelneming of zijn offerte, al naargelang, een attest waaruit blijkt dat hij voldaan heeft aan zijn beroepsmatige fiscale verplichtingen overeenkomstig de wettelijke bepalingen van het land waar hij gevestigd is. Het attest heeft betrekking op de laatste afgelopen fiscale periode vóór de uiterste datum voor de ontvangst van de aanvragen tot deelneming of offertes, al naargelang.De opdracht wordt slechts gegund onder voorwaarde dat de aannemer op de dag van de gunning van de opdracht in de afwezigheid verkeert van fiscale schulden. De aannemer zal tevens op datum van betaling van elke vorderingsstaat of factuur, en dit voor de gehele uitvoeringsduur van de opdracht, geen fiscale schulden mogen hebben.* De kandidaat of inschrijver die personeel tewerkstelt dat onderworpen is aan de wet van 27 juni 1969 tot herziening van de besluitwet van 28 december 1944 betreffende de sociale zekerheid der arbeiders, moet voldaan hebben aan alle vereisten inzake de betaling van zijn bijdragen voor de sociale zekerheid.De opdracht wordt slechts gegund onder voorwaarden dat de aannemer op de dag van de gunning van de opdracht in de afwezigheid verkeert van sociale schulden. De aannemer zal tevens op de datum van betaling van elke vorderingsstaat of factuur, en dit voor de gehele uitvoeringsduur van de opdracht, geen sociale schulden mogen hebben.De aanbestedende overheid zal, conform de op 01/08/2008 en 19/02/2009 in het Belgisch Staatsblad gepubliceerde adviezen van de Commissie voor de Overheidsopdrachten, nagaan of de inschrijvers sociale en fiscale schulden hebben in de zin van de bepalingen van de registratiewetgeving over de hoofdelijke aansprakelijkheid op sociaal en fiscaal vlak.
III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
1. Voldoende inzetbaar personeel (minstens 2 ploegen)Ploeg binnen een redelijke termijn inzetbaar voor spoedinterventies2. Personeel binnen redelijke termijn inzetbaar voor spoedinterventies3. Een passende bankverklaring opgesteld overeenkomstig het model vervat in bijlage 11 van het KB van 18 april 20174. Een bewijs van de jaarlijkse minimumomzet in het domein waarop de opdracht betrekking heeft die maximaal twee maal de geraamde waarde van de opdracht bedraagt (KB Plaatsing, artikel 67§3 van KB Pl 2017).
Eventuele minimumeisen:
1. 2 ploegen
2. 1 ploeg
3. Positieve bankverklaring
III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
1. Teneinde de technische bekwaamheid van de aannemer na te gaan moeten bij de offerte volgende documenten worden bijgevoegd:Bedrijfsorganogram met opgave van beroepskwalificaties en relevante ervaring waaruit de bekwaamheid blijkt van het kader en uitvoerend personeel die effectief instaan voor de uitvoering van de opdracht. De categorie per arbeider is mee te geven.cat. I: ongeschoolde, cat. Ia: eerste ongeschoolde, cat. II: geoefende, cat. IIa: eerste geoefende, cat. III: geschoolde 1°graad, cat. IV: geschoolde 2°graadOrganisatiestructuur waaruit blijkt dat de aannemer effectief, adequaat en binnen de opgestelde termijnen kan reageren op bestellingen binnen deze opdracht. Dit wil zeggen: de vorm van bereikbaarheid en het aantal inzetbaar personeel, materieel en materiaal.Beschrijving van toegepaste maatregelen en werkwijze inzake milieu-voorschriften en afvalverwerking van zowel watergedragen als solventgedragen verpakkingen, verf of vernisresten, inclusief spoelwater voor het reinigen van materiaal, .Schriftelijke bevestiging dat de werfleiding of verantwoordelijke voor deze opdracht Nederlands spreekt en schrijft in voldoende mate om werfproblemen te behandelen. De na(a)m(en) van de werfleiding en/of verantwoordelijke wordt hierbij opgegeven.Referentielijst van twee of meerdere opdrachten vergelijkbaar met deze opdracht qua aard, looptijd en omvang van de afgelopen 5 jaar, gedocumenteerd met een omschrijving van de werken, kostprijs, termijn en positieve evaluatie ondertekend door de opdrachtgever.2. Erkenning
Eventuele minimumeisen:
1. Zie bestek
2. D1, klasse 3
Vereiste erkenning: D1 (Ruwbouwwerken en onder kap brengen van gebouwen), Klasse 3
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1.1 Proceduretype
Openbare procedure
IV.1.3 Inlichtingen over een raamovereenkomst of dynamisch aankoopsysteem
De aanbesteding betreft het sluiten van een raamovereenkomst: JA
Raamovereenkomst met meerdere ondernemingen
Beoogd maximum aantal deelnemers aan de raamovereenkomst:
IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: NEE
IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2020-06-08 09:30
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming: NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
De inschrijving moet geldig blijven tot (dd/mm/jjjj): 2020-10-06
IV.2.7 Begin van de gunningsprocedures
Datum: 2020-06-08
Plaatselijke tijd: 09:30
Adres: Dienst Patrimonium, Woodrow Wilsonplein 2, 6de verdiep te 9000 Gent
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. Nadere inlichtingen
Bijkomende inlichtingen i.v.m. indienen offertes/kandidaturen: De offertes mogen alleen verstuurd worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/ die de naleving waarborgt van de voorwaarden van artikel 14 §7 van de wet van 17 juni 2016.In e-tendering zijn er drie mogelijkheden:- De bevoegde persoon tekent de offerte en alle bijhorende documenten met de elektronische identiteitskaart.- De bevoegde persoon geeft volmacht aan de persoon die de offerte en de bijhorende documenten met zijn elektronische identiteitskaart tekent. De volmacht is een eenvoudig (word) document getekend met elektronische identiteitskaart door de bevoegde persoon en bij de offerte gevoegd of per post op papier verstuurd.- De inschrijver koopt een gekwalificeerd certificaat bij een (private) certificatiedienstverlener.De elektronische identiteitskaart of het certificaat mag op het moment van de inschrijving NIET vervallen zijn.Er dient opgemerkt te worden dat het versturen van een offerte per e-mail niet aan deze voorwaarden voldoet. Daarom wordt het niet toegestaan op deze wijze offerte in te dienen.De offerte kan niet ingediend worden op papier.De inschrijver kan bepaalde bij te voegen documenten die niet of uiterst moeilijk via elektronische middelen kunnen worden aangemaakt op papier bezorgen vóór de uiterste ontvangstdatum. Indien nodig worden bijkomende documenten gescand om ze bij de offerte te voegen.Door zijn offerte volledig of gedeeltelijk via elektronische middelen in te dienen, aanvaardt de inschrijver dat de gegevens die voortvloeien uit de werking van het ontvangstsysteem van zijn offerte worden geregistreerd.De offerte moet bij de aanbestedende overheid toekomen vóór de uiterste ontvangstdatum van de offertes.Meer informatie kan u vinden op volgende website : http://www.publicprocurement.be of via de e-procurement helpdesk op het nummer : +32 (0)2 790 52 00.Wie moet de offerte tekenen?Bron: https://www.bestuurszaken.be/aanbestedende-overheden/veelgestelde-vragen#tekenenDe offertes die namens een rechtspersoon worden ingediend, moeten ondertekend zijn door de personen die bevoegd zijn om de vennootschap te vertegenwoordigen en de offerte in te dienen, met bijvoeging van de stukken waaruit hun bevoegdheid blijkt. Deze vertegenwoordigingsbevoegdheid kan blijken uit de statuten van de vennootschap of uit een bijzondere volmacht.De offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.
VI.4 Beroepsprocedures
VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van State
Wetenschapstraat 33, BE-1040 Brussel
Tel: +32 22349611
E-mail: info@raadvst-consetat.be
VI.4.3 Beroepsprocedure
Precieze aanduiding van de termijn(en) voor beroepsprocedures
In overeenstemming met artikel 14, 15, 23 en 24 van de Wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten en bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten, zijn de volgende beroepsprocedures mogelijk:- een verzoek tot nietigverklaring, binnen een termijn van 60 dagen;- een verzoek tot schorsing (bij uiterst dringende noodzakelijkheid), binnen een termijn van 15 dagen.
VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2020-05-07