Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een: AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT - NUTSSECTOREN
Uittreksel uit de officiële tekst.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
I.1. Naam en adressen
Officiële benaming: Havenbedrijf Antwerpen
Postadres: Zaha Hadidplein 1,BE-2030 Antwerpen
E-mail: procurement@portofantwerp.com
Internetadres(sen): www.portofantwerp.com
I.3. Communicatie
Officiële benaming: Procurement
Postadres: Zaha Hadidplein 1,BE-2030 Antwerpen
E-mail: procurement@portofantwerp.com
Internetadres(sen): www.portofantwerp.com
AFDELING II. VOORWERP
II.1. Omvang van de aanbesteding
II.1.1. Benaming
Oproep tot aanvraag tot deelneming - Het uitvoeren van schoonmaakwerken, de ongediertebestrijding, de dieptereiniging van tapijten en stoelen, het periodiek plaatsen en vervangen van inloopmatten en het groenonderhoud in de verschillende dienstgebouwen en loodsen in het havengebied Referentienummer: B10815
II.1.2. Voornaamste CPV-code: 90919000
II.1.3. Type opdracht: diensten
II.1.4. Korte beschrijving
zie II.2.4
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE
II.2. Beschrijving
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE211
Voornaamste plaats van uitvoering: Haven van Antwerpen
II.2.4. Beschrijving
Het Havenbedrijf beschikt over een 40 tal dienstgebouwen waar dagelijks schoonmaak dient uitgevoerd te worden. Dit kan gaan van administratieve dienstgebouwen (Havenhuis) tot nautische locaties die 24/7 bemand zijn tot sanitaire installaties (Parking Goordijk) en die steeds hun eigen specifieke schoonmaakregime nodig hebben. Bijkomend wil het Havenbedrijf enkele bijkomende facilitaire diensten centraliseren met dit bestek: - periodieke plaatsing en vervanging van schoonloopmatten - periodieke dieptereiniging van vast tapijt en stoffen stoelen - uitvoeren van ongediertebestrijding - periodiek onderhoud van groen binnen de dienstgebouwen.
II.2.7. Looptijd
365 dag(en)
Verlenging mogelijk: JA
Niet gespecifieerd
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.1. Voorwaarden voor deelneming
III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:
* Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij zich niet bevindt in een van de uitsluitingssituaties als bedoeld in de artikelen 67 tot 69 van de wet van 17 juni 2016.* De inschrijver van vreemde nationaliteit moet, opdat zijn inschrijving als regelmatig zou worden beschouwd, attesten voorleggen die door de bevoegde overheden zijn uitgereikt, overeenkomstig de wettelijke bepalingen van het land waar hij gevestigd is, en waaruit blijkt dat hij:- niet in staat van faillissement verkeert;- voldaan heeft aan zijn fiscale verplichtingen;- en voldaan heeft aan zijn verplichtingen ten aanzien van betalingen van de bijdragen voor sociale zekerheid.Meer info m.b.t. deze documenten: http://ec.europa.eu/markt/ecertis/searchDocument.do
III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij voldoet aan de onderstaande selectiecriteria:1. De kandidaat dient een verklaring op eer in betreffende de totale omzet en dit over de laatste drie boekjaren. De gemiddelde totale jaaromzet van de onderneming over de laatste drie boekjaren bedraagt minimaal 2.000.000,00 euro.
Eventuele minimumeisen:
1. 2.000.000,00 euro
III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij voldoet aan de onderstaande selectiecriteria:1. Schoonmaak: - De kandidaat dient minimaal 3 referenties aan te leveren van gelijkaardige diensten in een periode van de laatste 3 jaar: En multi-sites (= niet op 1 grote en minimum 10 verschillende locaties) En =300.000 EUR/ jaar en per multi-site En minimum reinigingsoppervlakte van 500m² per locatie En een mix van administratieve schoonmaak en ruimtes met een ander soort gebruik zoals technische werkzaamheden waardoor er een ander soort vervuiling aanwezig is dan bij administratieve schoonmaak (bv site met technisch personeel, kleedkamers, ruimere openingstijden, continudiensten,.).- De kandidaat dient minimum 2 referenties in een periode van de laatste 3 jaar aan te leveren van de reiniging van administratieve gebouwen met een minimum reinigingsoppervlakte van 10.000m². Deze referenties dienen aangetoond te worden met een attest van de betreffende opdrachtgevers, die de uitgevoerde diensten gunstig hebben beoordeeld., alsook de contactgegevens van de opdrachtgevers en de grootte van de opdracht (reinigingsoppervlakte + financieel).In totaal dienen er dus minimum 5 unieke referenties aangeleverd worden.Algemeen: De kandidaat dient minimaal 5 referenties aan te leveren van de gevraagde aanvullende facilitaire diensten van de laatste 3 jaar: En multi-site (= niet op 1 grote en minimum 5 verschillende locaties) En =10.000 EUR/jaar en per multi-siteEr dient minimum 1 referentie van schoonloopmatten, minimum 1 referentie van dieptereiniging en minimum 1 referentie van ongediertebestrijding aangeleverd te worden. Groenonderhoud is niet verplicht als referentie, maar indien beschikbaar geldt dit ook als referentieDeze referenties dienen aangetoond te worden met een attest van de betreffende opdrachtgevers, die de uitgevoerde diensten gunstig hebben beoordeeld., alsook de contactgegevens van de opdrachtgevers en de grootte van de opdracht.
Eventuele minimumeisen:
1. -
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1.3 Inlichtingen over een raamovereenkomst of dynamisch aankoopsysteem
De aanbesteding betreft het sluiten van een raamovereenkomst: JA
Raamovereenkomst met één onderneming
IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: JA
IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2020-06-08 14:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming: NL
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. Nadere inlichtingen
* Wijze van indienen - e-procurementHet indienen en ontvangen van offertes en/of aanvragen tot deelneming verloopt volledig en uitsluitend op elektronische wijze.Met elektronische indiening wordt indiening bedoeld via de e-tendering applicatie en niet per e-mail!De offertes en/of aanvragen tot deelneming dienen digitaal ondertekend te zijn volgens het e-tenderingsysteem.De elektronische indiening van offertes en/of aanvragen tot deelneming gebeurt via:https://eten.publicprocurement.be Voor meer informatie wordt verwezen naar : http://www.publicprocurement.be.Indien u dit dossier toevoegt aan uw favorieten, wordt u via mail op de hoogte gesteld van alle wijzigingen.Het betreft hier enkel een oproep tot kandidaten. Het bestek wordt pas in de tweede ronde van de procedure toegezonden aan de geselecteerde kandidaten. Momenteel is er nog geen bestek voorhanden.U dient het begeleidend document kandidatuurstelling in te vullen en bij uw kandidatuurstelling te voegen. Zo niet, kan uw kandidatuurstelling geweerd worden.* Richtlijnen bij het invullen van het UEA:- Ga naar de website https://uea.publicprocurement.be en kies uw taal.- Op de vraag 'Wie bent u' antwoordt u 'Ik ben een ondernemer'.- Op de vraag 'Wat wilt u doen' antwoordt u 'Een antwoord aanmaken'.- Selecteer uw land en klik op 'Volgende'.- Doorloop het formulier en antwoord op de vragen in de onderdelen 'Procedure' en 'Uitsluiting'.- In het onderdeel 'Selectie' mag u 'Nee' antwoorden op de vraag 'Wilt u de selectiecriteria van A tot en met D gebruiken?'- Zodra het volledige formulier ingevuld is, klikt u op 'Overzicht' onderaan de pagina. Het door u ingevulde UEA wordt weergegeven en kan worden gedownload in PDF formaat om vervolgens bij uw offerte te voegen.De kandidaturen en offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.
VI.4 Beroepsprocedures
VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad Van State Griffie van de afdeling bestuursrechtspraak
Wetenschapstraat 33, BE-1040 Brussel (Etterbeek)
Tel: +32 22349611
VI.4.4 Dienst waar inlichtingen over de beroepsprocedures kunnen worden verkregen
Raad Van State Griffie van de afdeling bestuursrechtspraak
Wetenschapstraat 33, BE-1040 Brussel (Etterbeek)
Tel: +32 22349611
VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2020-04-30