Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een: AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
I.1. Naam en adressen
Officiële benaming: GO! onderwijs van de Vlaamse Gemeenschap
Postadres: Willebroekkaai 36,BE-1000 Brussel
E-mail: aanbestedingen@g-o.be
Internetadres(sen): www.g-o.be https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=372680
I.3. Communicatie
Officiële benaming: AVENIR architecten
Postadres: Diestersteenweg 358 b0.1 ,BE-3510 HASSELT (SPALBEEK)
Contactpersoon: Maryse Vermeiren
Tel: +32 13551144
E-mail: maryse@avenirarchitecten.be
Internetadres(sen): https://www.avenirarchitecten.be/ https://www.avenirarchitecten.be/
AFDELING II. VOORWERP
II.1. Omvang van de aanbesteding
II.1.1. Benaming
LEUVEN BS Pee & Nel - Renovatie conciergewoning (bouwen van kleuterklassen) Referentienummer: GO!-GO/53306/11414001/2020/4317-F02_0
II.1.2. Voornaamste CPV-code: 45000000
II.1.3. Type opdracht: werken
II.1.4. Korte beschrijving
Na voorafgaand sloopwerk (exterieur met vernieuwen daken en interieur) wordt een voormalige conciergewoning met huidige tijdelijke klassen verbouwd. Hellende en platte daken boven conciergewoning worden vernieuwd en binnenkoer wordt ingericht. Er worden 2 klaslokalen, en vernieuwd sanitair voorzien. Het secretariaat krijgt een nieuw binnenraam en de gang wordt gerenoveerd, inclusief technieken en rekening houdend met Monumentenzorg.
Achter op de speelplaats wordt fietsenberging vernieuwd en bijhorende luifel gebouwd.
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE
II.2. Beschrijving
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE242
Voornaamste plaats van uitvoering: Jean-Baptiste Van Monsstraat 6/8 - 3000 LEUVEN
II.2.4. Beschrijving
Na voorafgaand sloopwerk (exterieur met vernieuwen daken en interieur) wordt een voormalige conciergewoning met huidige tijdelijke klassen verbouwd. Hellende en platte daken boven conciergewoning worden vernieuwd en binnenkoer wordt ingericht. Er worden 2 klaslokalen, en vernieuwd sanitair voorzien. Het secretariaat krijgt een nieuw binnenraam en de gang wordt gerenoveerd, inclusief technieken en rekening houdend met Monumentenzorg. Achter op de speelplaats wordt fietsenberging vernieuwd en bijhorende luifel gebouwd. Voor deze opdracht is er een voorwaardelijk deel voorzien. Indien tijdig omgevingsvergunning worden ook de twee inkomdeuren aangepakt : extra inkom langs secretariaat en toegankelijk maken van hoofd inkom.
II.2.7. Looptijd
120 dag(en)
Verlenging mogelijk: NEE
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.1. Voorwaarden voor deelneming
III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:
Door in te schrijven op deze opdracht, verklaart de inschrijver dat er geen uitsluitingsgrond op hem van toepassing is, voor zover het gaat om uitsluitingsgronden die bewezen worden aan de hand van documenten die de aanbestedende overheid zelf kan opvragen via elektronische weg. Het gaat met name om het RSZ-attest, het attest van fiscale schulden en het attest van niet-faling via elektronische weg.Eventuele corrigerende maatregelen moet de inschrijver echter bewijzen door schriftelijke stukken toe te voegen aan de offerte.De inschrijver dient tevens volgende documenten toe te voegen: de Belgische inschrijver: een uittreksel uit het strafregister dat maximaal 6 maand oud is op het uiterste tijdstip van ontvangst van de offertes; de Belgische inschrijver die personeel tewerkstelt dat onderworpen is aan de sociale zekerheidswetgeving van een andere lidstaat van de Europese Unie: een recent attest uitgereikt door de bevoegde buitenlandse overheid waarin bevestigd wordt dat hij voldaan heeft aan zijn verplichtingen inzake betaling van de bijdragen voor sociale zekerheid overeenkomstig de wettelijke bepalingen van het land waar hij gevestigd is; de buitenlandse inschrijver: uittreksel uit het strafregister, certificaten inzake fiscale en sociale schulden, en een certificaat inzake niet-faling.Wanneer een document of certificaat niet wordt uitgereikt in het betrokken land of dit niet afdoend voor alle uitsluitingsgronden het nodige bewijs levert, kan ter vervanging een verklaring onder eed toegevoegd worden, of in landen waar dit niet voorzien is, een plechtige verklaring van de betrokkene voor een bevoegde rechterlijke of administratieve instantie, notaris of bevoegde beroepsorganisatie van het land van herkomst of van het land waar de ondernemer gevestigd is.Overeenkomstig de Belgische overheidsopdrachtenreglementering heeft de aanbestedende overheid, in elke fase van de gunningsprocedure, de mogelijkheid om de kandidaat/inschrijver uit te sluiten die, bij wijze van een in kracht van gewijsde gegane strafrechtelijke uitspraak veroordeeld werd voor een misdrijf dat zijn professionele integriteit aantast.De niet-naleving van strafrechtelijk sanctioneerbare milieu- en sociale wetgeving kan worden geacht een misdrijf te zijn dat de professionele integriteit aantast. Van zodra deze wordt vastgelegd in een in kracht van gewijsde gegaan vonnis of arrest kan deze worden aangewend als uitsluitingsgrond, ongeacht de stand van de procedure.Onder sociale wetgeving wordt onder meer verstaan:- het decreet van 10 juli 2008 houdende een kader voor het Vlaamse gelijke kansen- en gelijke behandelingsbeleid; de wet van 10 mei 2007 ter bestrijding van bepaalde vormen van discriminatie, de wet van 10 mei 2007 tot wijziging van de wet van 30 juli 1981 tot bestraffing van bepaalde, door racisme of xenofobie ingegeven daden en de wet van 10 mei 2007 ter bestrijding van discriminatie tussen vrouwen en mannen;- de wet van 4 augustus 1996 betreffende het welzijn van de werknemers bij de uitvoering van hun werk, meer bepaald hoofdstuk Vbis. Bijzondere bepalingen betreffende geweld, pesterijen en ongewenst seksueel gedrag op het werk.
III.2 Voorwaarden met betrekking tot de opdracht
III.2.2 Voorwaarden inzake de uitvoering van de opdracht:
De Uitvoeringstermijn wordt bepaald in kalenderdagen en bedraagt: 120 kalenderdagen. Er geldt een absolute einddatum 1 september 2020 waarop de klaslokalen beschikbaar moeten zijn.Conform artikel 76 §4, in fine van het KB Uitvoering 2013 wordt de uitvoeringstermijn in kalenderdagen uitgedrukt en niet in werkdagen. De specifieke organisatie van de school maakt het noodzakelijk dat de school op 1 september 2020 de leerlingen moet huisvesten. Het niet behalen van deze deadline zou immers resulteren in economische schade. Het gebouw moet dan ook beschikbaar zijn voor het inrichten van het onderwijs.Op basis van een inschatting van de communicatie in de media over de Covid-19-maatregelen die reeds werden genomen en anticiperend op die maatregelen die thans worden voorgesteld, gaat de aanbestedende overheid ervan uit dat de verplichte vakantieperiode zoals omschreven in artikel 76, § 4, in fine van het KB Uitvoering 2013 in het jaar 2020 niet zal plaatsvinden in de gebruikelijke maanden juli en augustus 2020. Derhalve wordt de vooropgestelde planning en uitvoeringstermijn gehanteerd opdat de school operationeel kan zijn op 1 september 2020.Startdatum te bepalen in onderling overleg maar gezien de absolute datum van ingebruikname van 1 september 2020 best ingaand maximum 30 kalenderdagen na sluiting van de opdracht.Het voorwaardelijk deel "aanpassingen in voorgevel, extra inkomdeur" zal besteld worden, na het bekomen van bouwvergunning. Hiervoor wordt een bijkomend uitvoeringstermijn van 20 KD voorzien.
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1.1 Proceduretype
Mededingingsprocedure met onderhandeling
Versnelde procedure: JA
Motivering
IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: NEE
IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2020-05-20 11:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming: NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
Looptijd in maanden: 6 (vanaf de datum van ontvangst van de inschrijving)
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. Nadere inlichtingen
maryse@avenirarchitecten.be marleen@avenirarchitecten.bejoachim.simons@g-o.beaanbestedingen@g-o.be
VI.4 Beroepsprocedures
VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van State
Wetenschapsstraat 33, BE-1040 Brussel
Internetadres(sen): http://www.raadvst-consetat.be/
VI.4.2 Orgaan verantwoordelijk voor de bemiddelingsprocedures
Raad van State
Wetenschapsstraat 33, BE-1040 Brussel
Internetadres(sen): http://www.raadvst-consetat.be/
VI.4.4 Dienst waar inlichtingen over de beroepsprocedures kunnen worden verkregen
Raad van State
Wetenschapsstraat 33, BE-1040 Brussel
Internetadres(sen): http://www.raadvst-consetat.be/
VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2020-04-20