Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een: AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
I.1. Naam en adressen
Officiële benaming: Stad Sint-Niklaas
Postadres: Grote Markt 1,BE-9100 Sint-Niklaas
Contactpersoon: Mevrouw Shana Baert
Tel: +32 37783573
E-mail: shana.baert@sint-niklaas.be
Internetadres(sen): https://www.sint-niklaas.be
AFDELING II. VOORWERP
II.1. Omvang van de aanbesteding
II.1.1. Benaming
Restauratie Huis Janssens: fase 2: interieur Referentienummer: 2020/016aa
II.1.2. Voornaamste CPV-code: 45454100
II.1.3. Type opdracht: werken
II.1.4. Korte beschrijving
zie II.2.4
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE
II.2. Beschrijving
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE236
II.2.4. Beschrijving
De uit te voeren opdracht omvat de werken, leveringen en prestaties nodig voor het restaureren van het interieur van Huis Janssen gelegen te Sint-Niklaas, Zamanstraat 49. De werken omvatten: Afbraakwerken, vloerplaat kelder, restauratie en nieuw binnenschrijnwerk, herstel en restauratie houten en stenen vloeren, herstel vloerconstructies, aanbrengen nieuwe draagstructuurvloer, plaatsen van nieuwe tegelvloeren, herstel binnen pleisterwerk en schilderwerken, restauratie van decoratief plafond en schilderwerken, decoratieve schilderwerken. De werken dienen uitgevoerd te worden volgens bijgevoegde plannen en bijzonder bestek.
II.2.7. Looptijd
250 dag(en)
Verlenging mogelijk: NEE
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.1. Voorwaarden voor deelneming
III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:
* Door in te schrijven op deze opdracht verklaart de inschrijver zich niet in een toestand van uitsluiting te bevinden, zoals bedoeld in artikels 67 tot en met 69 van de wet van 17 juni 2016 betreffende overheidsopdrachten.* Uittreksel uit het strafregister of evenwaardig document waaruit blijkt dat de inschrijver:- niet veroordeeld is geweest voor deelname aan criminele organisaties, omkoping, fraude, terrorisme of witwassen;- niet in staat van faillissement of vereffening verkeert;- geen aangifte van faillissement heeft gedaan of geen procedure van vereffening of gerechtelijke reorganisatie aanhangig is tegen hem;- niet veroordeeld is geweest voor een misdrijf dat de professionele integriteit aantast.Het uittreksel uit het strafregister of evenwaardig document mag maximum 6 maand oud zijn.
III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
1. De inschrijver dient de vereiste bewijsstukken toe te voegen aan de offerte2. De financiële en economische draagkracht van de inschrijver moet worden aangetoond door deoverlegging van de laatste drie beschikbare jaarrekeningen (of uittreksels uit de jaarrekeningen),indien de wetgeving van het land waar de ondernemer is gevestigd publicatie van jaarrekeningenvoorschrijft.
Eventuele minimumeisen:
2. Uit deze overlegging dient een minimumjaaromzet van 6.000.000 EUR voor de laatste drie
beschikbare boekjaren te worden afgeleid opdat de inschrijver voor selectie in aanmerking kan
komen.
III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
1. Een overzicht van de relevante studie- en beroepskwalificaties2. Algemene referenties3. Gespecialiseerde werkzaamheden
Eventuele minimumeisen:
1. Hieronder wordt verstaan de studie- en beroepskwalificaties van de verantwoordelijke(n) voor
de leiding van de restauratiewerkzaamheden. Er wordt duidelijk opgegeven welk team op dit
project zal geplaatst worden en wie de leiding over het team én de werf zal nemen. Deze
persoon heeft de dagelijkse leiding van het project in handen en bezit minstens over een
diploma in de monumentenzorg of tien jaar ervaring hebben binnen de monumentensector.
Van alle teamleden wordt de relevante beroepservaring aangetoond aan de hand van een
referentielijst.
2. De inschrijver voegt minstens vier (4) referenties van gelijkaardige opdrachten toe die zijn
beëindigd (= voorlopig opgeleverd), met vermelding van
- het bedrag van de restauratiewerken,
- de datum (begindatum en oplevering),
- plaats van uitvoering
- de publiek- of privaatrechtelijke instanties waarvoor zij bestemd waren
- een duidelijke weergave van de inhoud van de werken en het verloop van de
restauratiewerken.
- Vermelding van de werken die in onderaannemering zijn uitgevoerd en met welke
onderaannemers werd samengewerkt.
Een attest van goede uitvoering van deze referenties moet worden bijgevoegd (of
desgevallend het PV van oplevering). De waarde van de restauratiewerken van deze
referenties dient minimaal EUR 1.000.000 incl. BTW te bedragen.
Als gelijkaardige opdrachten worden beschouwd: restauratiewerken aan historische
gebouwen waarin minstens één van volgende werken in zijn toegepast:
- Herstel decoratieve bepleistering (stucwerk)
- Restauratie binnenschrijnwerk (trappen, lambrisering, deuren,.)
- Restauratie glas-in-lood
- Decoratief schilderwerk (sjabloontechniek en houtimitatie)
Referenties die niet aan alle bovengenoemde voorwaarden beantwoorden, worden niet in
aanmerking genomen.
3. In het dossier zijn enkele gespecialiseerde werken opgenomen die moeten worden
uitgevoerd door de hoofdaannemer of door een onderaannemer die deel uitmaakt van het
team dat inschrijft voor het project. Indien wordt samengewerkt met een onderaannemer, is
hij onderworpen aan dezelfde criteria met betrekking tot de algemene deskundigheid en
studie- en beroepskwalificaties als de aannemer, uiteraard voor deze specifieke werken. Er
worden minstens drie relevante referenties toegevoegd.
Zie ook onderaannemers en beroep op draagkracht - punt 5.
Volgende gespecialiseerde werkzaamheden zijn opgenomen in het bestek:
- Herstel decoratieve bepleistering (stucwerk)
- Restauratie binnenschrijnwerk (trappen, lambrisering, deuren,.)
- Restauratie glas-in-lood
- Decoratief schilderwerk (sjabloontechniek en houtimitatie)
Vereiste erkenning: D24 (Restauratie van monumenten), Klasse 4
De aannemer moet voldoen aan de voorwaarden tot erkenning in de (onder-) categorie D24, in klasse
4 of hogere (op basis van de kostenraming).
De personen die als onderaannemer optreden moeten op de lijst van de erkende aannemers
ingeschreven zijn, voor zover de hun opgedragen werken de in art. 2 van het KB van 26/09/1991
bepaalde bedragen overschrijden, te weten 75.000 EUR voor de in categorieën ingedeelde werken en
50.000 EUR voor de in ondercategorieën ingedeelde werken.
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1.1 Proceduretype
Openbare procedure
IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: NEE
IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2020-06-12 11:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming: NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
De inschrijving moet geldig blijven tot (dd/mm/jjjj): 2020-12-09
IV.2.7 Begin van de gunningsprocedures
Datum: 2020-06-12
Plaatselijke tijd: 11:00
Adres: Techniekhuis, Industriepark-Noord 4 9100 Sint-Niklaas
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. Nadere inlichtingen
Plaatsbezoek vereist: woensdag 13/05/2020 en dinsdag 19/05/2020 na afspraak op bert@erfgoed-en-visie.be.De offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.
VI.4 Beroepsprocedures
VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van State
Wetenschapsstraat 33, BE-1040 Brussel (Etterbeek)
Tel: +32 22349611
VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2020-04-16