De Vlaamse Waterweg Nv

Onderhoud en dringende interventies in het ambtsgebied van district 2 Boven-Schelde.



Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een:  AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT 
Uittreksel uit de officiële tekst.

AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST

I.1. Naam en adressen

Officiële benaming: De Vlaamse Waterweg nv
Postadres: Havenstraat 44,BE-3500 Hasselt
Contactpersoon: An De Waele
E-mail: regiowest@vlaamsewaterweg.be
Internetadres(sen): www.vlaamsewaterweg.be https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=372005


AFDELING II. VOORWERP

II.1. Omvang van de aanbesteding

II.1.1. Benaming
Onderhoud en dringende interventies in het ambtsgebied van district 2 Boven-Schelde. 
Referentienummer: De Vlaamse Waterweg-ARW-20-005-F02_0
II.1.2. Voornaamste CPV-code: 45240000
II.1.3. Type opdracht: werken
II.1.4. Korte beschrijving
De opdracht heeft tot doel onderhoudswerken en dringende interventies uit te voeren op de waterlopen van De Vlaamse Waterweg nv, afdeling Regio West in het district Boven-Schelde en hun aanhorigheden voor de duur van 1 jaar.
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE


II.2. Beschrijving

II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE2
Voornaamste plaats van uitvoering: Boven-Schelde
II.2.4. Beschrijving
De opdracht heeft tot doel onderhoudswerken en dringende interventies uit te voeren op de waterlopen van De Vlaamse Waterweg nv, afdeling Regio West in het district Boven-Schelde en hun aanhorigheden voor de duur van 1 jaar. 
II.2.7. Looptijd
12 maand(en)
Verlenging mogelijk: JA
De aanbestedende overheid heeft het recht de opdracht geheel of gedeeltelijk te verlengen in één of meerdere malen met een maximale looptijd van 4 jaar.  Iedere verlenging wordt aan de opdrachtnemer meegedeeld tenminste 30 kalenderdagen voor het verstrijken van de looptijd. 


AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN

III.1. Voorwaarden voor deelneming

III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden: 
zie bestek

III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
De werken van de door onderhavig bestek geregelde opdracht zijn gerangschikt in de (onder)categorie(ën) B, en de aanbestedende overheid is van oordeel dat ze tot de klasse 6 behoren.

III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Onverminderd de bepalingen betreffende de erkenning van aannemers van werken, tonen de inschrijvers hun technische bekwaamheid en beroepsbekwaamheid aan door overlegging van de volgende documenten:1° Een lijst van de belangrijkste werken uitgevoerd de afgelopen vier jaar (2016 - 2020, geen andere jaren) voorafgaand aan de aankondiging van deze opdracht, waaruit zijn ervaring in de bedoelde materie moet blijken en die worden gestaafd met getuigschriften van goede uitvoering. Deze getuigschriften vermelden:- de inhoud van de opdracht;- het bedrag van de opdracht;- de uitvoeringsperiode van de opdracht;- de naam en contactgegevens van een contactpersoon bij het bedrijf, de instelling of de organisatie waarvoor de opdracht werd verricht;- of de werken werden uitgevoerd volgens de regels van de kunst en of ze op regelmatige wijze tot een goed einde werden gebracht.In geval van werken voor particulieren, kunnen de referenties worden gestaafd door een verklaring op erewoord van de inschrijver zelf een lijst van de relevante werken die gedurende de afgelopen periode van maximaal vier jaar werden verricht en vergezeld gaat van certificaten die bewijzen dat de belangrijkste werken naar behoren zijn uitgevoerd, zowel met betrekking tot de wijze van uitvoering als met betrekking tot het resultaat;Minimaal worden 3 referenties opgegeven met elk een minimumwaarde van 800.000?, waarbij de inhoud van de opdracht minstens voor 50% waterbouwkundige werken omvat. Voor minstens één van deze referenties dienen de waterbouwkundige werken te bestaan uit werkzaamheden aan een sluis op een bevaarbare waterweg. De aanbestedende overheid oordeelt aan de hand van de overgemaakte lijst of de inschrijver op dit vlak voldoende ervaring heeft om de opdracht uit te voeren.2° Een verklaring die de gemiddelde jaarlijkse personeelsbezetting van de onderneming en de omvang van het kaderpersoneel weergeeft tijdens de laatste drie jaren.3° een verklaring welke de werktuigen, het materieel en de technische uitrusting vermeldt waarover de inschrijver voor het realiseren van de opdracht beschikt, De inschrijver dient minimaal over volgend materieel te beschikken:VAREND MATERIEEL- Ponton m draagvermogen tot 100 ton.- Ponton m draagvermogen v 101 tot 400 ton.- Ponton m draagvermogen v 401 tot 1.000 ton.- Ponton m draagvermogen v min. 1001 ton.- Zelfvarend werkponton m draagvermogen tot 250 ton.- Zelfvarend werkponton m draagvermogen v min. 251 ton.- Vaartuigen: duw - sleepboot m vermogen tot 120 kW.- Vaartuigen: duw - sleepboot m vermogen tss 121 en 350 kW.- Vaartuigen: duw - sleepboot m vermogen > 350 kW.De aanbestedende overheid behoudt zich het recht voor ten aanzien van de opgegeven referentielijst van uitgevoerde werken rekening te houden met haar eigen ervaring met de betrokken inschrijver alsook onderzoek te verrichten inzake de opgegeven referentieopdrachten bij andere entiteiten.Technische bekwaamheid onderaannemer(s)De onderaannemers dienen te voldoen aan de wetgeving inzake de erkenning van de aannemers voor het deel van de opdracht dat zij zullen uitvoeren.Indien de inschrijver de opdracht uit hoofdstuk A1 en A2 voor meer dan 30 % wenst toe te vertrouwen aan eenzelfde onderaannemer, geldt bovendien dat deze onderaannemers, in verhouding tot het deel van de opdracht dat zij zullen uitvoeren, moeten voldoen aan de minimumeisen inzake technische beroepsbekwaamheid die door de opdrachtdocumenten zijn opgelegd. De documenten die dit bewijzen worden bij de offerte gevoegd.



AFDELING IV. PROCEDURE

IV.1.1 Proceduretype
Openbare procedure

IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: NEE

IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2020-05-25 09:30
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming:  NL
IV.2.7 Begin van de gunningsprocedures
Datum: 2020-05-25
Plaatselijke tijd: 09:30
Adres: Merelbeke

AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN


VI.3. Nadere inlichtingen
- uitvoeringstermijn : 365 kalenderdagen- Vanaf 1 januari 2017 moeten alle facturen die in het kader van deze opdracht worden ingediend op een elektronische manier (e-facturen in XML formaat) worden verstuurd. Meer info over e-invoicing is terug te vinden via https://overheid.vlaanderen.be/e-invoicing.- Bij toepassing van art. 42, §1, 2° Wet 2016 heeft de aanbestedende overheid het recht deze opdracht te herhalen.- De inventaris wordt via een Excel-bestand ter beschikking gesteld.De inschrijver maakt gebruik van dit bestand voor het invullen van zijn inventaris.AAN DIT BESTAND MOGEN GEEN WIJZIGINGEN WORDEN AANGEBRACHT MET UITZONDERING VAN HET INVULLEN VAN DE GRIJZE INVULVELDEN.De inschrijver dient het ingevulde Excel-document te converteren naar een afdrukbaar pdf-bestand.ZOWEL HET EXCEL- ALS HET PDF-BESTAND MOETEN WORDEN OPGELADEN EN INGEDIEND VIA E-TENDERING.Bij tegenstrijdigheid tussen beide bestanden, wordt het pdf- bestand geacht de werkelijke bedoeling van de inschrijver te zijn en is het pdf-bestand aldus het enige rechtsgeldige.Een handleiding voor het omzetten van de inventaris van Excel naar pdf is beschikbaar ophttp://mow.vlaanderen.be/qc en is ook bijgevoegd als bijlage bij dit bestek.

VI.4 Beroepsprocedures

VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van State, BE Brussel

VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2020-04-07

Annonces similaires du BDA :