Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een: AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
I.1. Naam en adressen
Officiële benaming: BELGOPROCESS NV
Postadres: Gravenstraat 73,BE-2480 DESSEL
Contactpersoon: Mevrouw Sylvie Wauters
Tel: +32 14334038
E-mail: sylvie.wauters@belgoprocess.be
Internetadres(sen): www.belgoprocess.be
I.3. Communicatie
Officiële benaming: Aankoopdienst
Postadres: Gravenstraat 73,BE-2480 DESSEL
Contactpersoon: Mevrouw Sylvie Wauters
Tel: +32 14334038
E-mail: sylvie.wauters@belgoprocess.be
Internetadres(sen): www.belgoprocess.be
AFDELING II. VOORWERP
II.1. Omvang van de aanbesteding
II.1.1. Benaming
R.O.K. METAALCONSTRUCTIE: DRAAI- EN FREESWERK Referentienummer: SYWA/MIDP/METAAL_DRAAI_FREES/2019
II.1.2. Voornaamste CPV-code: 44110000
II.1.3. Type opdracht: leveringen
II.1.4. Korte beschrijving
zie II.2.4
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE
II.2. Beschrijving
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE213
Voornaamste plaats van uitvoering: BELGOPROCESS NV, Gravenstraat 73 te 2480 DESSEL
II.2.4. Beschrijving
Afsluiten van een raamovereenkomst voor diverse soorten metaalwerken, voornamelijk bestaande uit draai- en freeswerk op basis van toegeleverde tekeningen.
II.2.7. Looptijd
48 maand(en)
Verlenging mogelijk: NEE
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.1. Voorwaarden voor deelneming
III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:
* Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij zich niet bevindt in een van de uitsluitingssituaties als bedoeld in de artikelen 67 tot 69 van de wet van 17 juni 2016.
III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij voldoet aan de onderstaande selectiecriteria:* De aanbesteder zal de jaarrekeningen van de inschrijvers in detail analyseren met behulp van Companyweb. De inschrijver voegt hiertoe de 3 recentste afgesloten of neergelegde jaarrekeningen toe aan zijn dossier. In toepassing van artikel 73§4 wet overheidsopdrachten dient de Belgische inschrijver de jaarrekening niet bij zijn dossier te voegen. De aanbestedende overheid zal deze informatie zelf opvragen.
Eventuele minimumeisen:
* De inschrijver dient aan volgende criteria te beantwoorden:
De verhouding tussen de waarde van de opdracht over het jaar met de hoogste geraamde spend ( EUR 39.741) ten opzichte van de totale omzet van de inschrijver in de laatst goedgekeurde jaarrekening (of omzetverklaring) mag niet hoger zijn dan 50%.
Het rendement van het totaal vermogen dient in de laatste goedgekeurde jaarrekening positief te zijn. Indien negatief, dient dit rendement gemiddeld positief te zijn over de drie laatste goedgekeurde jaarrekeningen. Indien negatief, dient de inschrijver in de laatst goedgekeurde jaarrekening te beschikken over een eigen vermogen dat groter is dan de helft van het kapitaal van de onderneming;
De operationele cashflow dient hetzij in de laatste goedgekeurde jaarrekening, hetzij over de drie laatste goedgekeurde jaarrekeningen gemiddeld positief te zijn;
De verhouding tussen het eigen vermogen en het totaal vermogen dient positief te zijn.
Enkel inschrijvers met voldoende financiële en economische draagkracht zullen weerhouden worden.
III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij voldoet aan de onderstaande selectiecriteria:* Een geldig ISO 9001 (versie 2015) certificaat, of een verklaring of bewijzen inzake gelijkaardige maatregelen op het gebied van kwaliteitsbewaking. Indien geen geldig ISO9001-certificaat kan worden voorgelegd, dient de kandidaat aan de hand van zijn procedures aan te tonen te beschikken over gelijkaardige werkwijzen op volgende domeinen:? beheer van documenten (werkinstructies, klantspecificaties, .)? beheer van registraties (bvb van produktiegegevens,.)? beheer van kalibraties (een systeem voor kalibratie van meetmiddelen en andere tools, beheer en validatie van meetmethodes voor het produktieproces, .)? beheer van de opleidingen en de kwalificaties van zijn personeel? beheer van wijzigingen? het selecteren en kwalificeren van onderaannemers en leveranciers? beheer van klachten en non-conformiteiten* Een lijst van de voornaamste leveringen die gedurende de afgelopen drie jaar werden verricht, met vermelding van het bedrag, de datum en van de publiek- of privaatrechtelijke instanties waarvoor zij bestemd waren. De leveringen worden aangetoond door attesten die de bevoegde autoriteit heeft afgegeven of medeondertekend of, in geval van leveringen voor een particuliere afnemer, door attesten van de afnemer of bij ontstentenis eenvoudigweg door een verklaring van de leverancier. * Een beschrijving van de technische uitrusting, van de door de leverancier getroffen maatregelen om de kwaliteit te waarborgen, en van de door zijn onderneming geboden mogelijkheden op het vlak van studie en onderzoek.* Opgave van de al dan niet tot de onderneming behorende technici of technische organen, in het bijzonder van die welke verantwoordelijk zijn voor de kwaliteitscontrole. * Een verklaring op eer dat de personen die met de uitvoering van de opdracht zullen belast worden, de Nederlandse taal zeer goed beheersen, zowel op het vlak van begrijpen, spreken en schrijven.* Indien de inschrijver beroep doet op onderaannemers, dienen deze aan dezelfde voorwaarden te voldoen als de hoofdaannemer. Dit betekent dat alle hoger gevraagde bewijzen en documenten van de onderaannemer deel moeten uitmaken van het kandidatuurdossier.* Organisatie:- organigram en structuur van het bedrijf;- normale projectorganisatie voor gelijkaardige projecten;- gemiddeld aantal werknemers in dienst gedurende de laatste 3 jaren;- CV van de belangrijkste medewerkers + attesten studie en beroepsbekwaamheid;- aantonen te beschikken over voldoende personeel dat kan communiceren in het Nederlands voor de uitvoering van de opdracht.
Eventuele minimumeisen:
*Een geldig ISO 9001 (versie 2015) certificaat, of een verklaring of bewijzen inzake gelijkaardige maatregelen op het gebied van kwaliteitsbewaking.
*Minimum drie uitgewerkte voorbeelden van uitgevoerde leveringen/werken, individuele opdracht of binnen een raamovereenkomst, in hetzelfde domein, met attest van goede uitvoering, van dezelfde omvang.
*Een overzicht van de werkplaatsuitrusting, de inschrijver dient minimaal te beschikken over één:
- Draaibanken, machinebereik: tot diameter 500mm, lengte 1500mm
- Freesbanken, machinebereik: tot 500 x 500 x 500mm
- Kolomboormachine: tot 45mm diameter, diepte 240mm
*De inschrijver voegt aan zijn offerte een lijst toe met CV's met de identiteit van het personeel dat aan onderstaande vereisten voldoet, met opgave van de studie- en beroepskwalificaties. Deze lijst toont aan dat ze voldoende onderlegd zijn in materiaalkennis, ervaring werkplaatsmachines, technische tekeningen lezen, maken en aanpassen.
Desbetreffende lijst bevat minstens:
1. Draaier - frezer
a. CNC (computer numerical control)
b. Minimum 5 jaar ervaring
2. Metaalbewerker
a. Werknemer met minimum 5 jaar ervaring
3. Lasser
a. Certificaat volgens NBN EN ISO 9606
b. Werknemer met minimum 5 jaar ervaring
4. Technisch tekenaar / ontwerper
a. Werknemer met minimum 5 jaar ervaring in Autocad
III.2 Voorwaarden met betrekking tot de opdracht
III.2.3 Inlichtingen over het personeel dat verantwoordelijk zal zijn voor de uitvoering van de opdracht:
Verplichting tot vermelding van de namen en beroepskwalificaties van het personeel dat met het uitvoeren van de opdracht wordt belast: JA
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1.1 Proceduretype
Openbare procedure
IV.1.3 Inlichtingen over een raamovereenkomst of dynamisch aankoopsysteem
De aanbesteding betreft het sluiten van een raamovereenkomst: JA
Raamovereenkomst met één onderneming
IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: JA
IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2020-04-16 10:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming: NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
De inschrijving moet geldig blijven tot (dd/mm/jjjj): 2020-08-14
IV.2.7 Begin van de gunningsprocedures
Datum: 2020-04-16
Plaatselijke tijd: 10:00
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. Nadere inlichtingen
De offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.
VI.4 Beroepsprocedures
VI.4.1 Beroepsinstantie
RECHTBANK EERSTE AANLEG
KASTEELPLEIN 1, BE-2300 Turnhout
Tel: +32 14447100
VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2020-03-16