Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een: AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
I.1. Naam en adressen
Officiële benaming: Het Ziekenhuisnetwerk Antwerpen (ZNA) VZW
Postadres: Leopoldstraat 26,BE-2000 Antwerpen
Contactpersoon: De heer Peter Binders
Tel: +32 32708606
E-mail: peter.binders@zna.be
Internetadres(sen): www.zna.be
AFDELING II. VOORWERP
II.1. Omvang van de aanbesteding
II.1.1. Benaming
Oproep tot aanvraag tot deelneming - Raamovereenkomst voor levering, installatie en onderhoud van netwerkinfrastructuur LAN/WLAN ZNA Referentienummer: 2019/755
II.1.2. Voornaamste CPV-code: 32420000
II.1.3. Type opdracht: leveringen
II.1.4. Korte beschrijving
zie II.2.4
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE
II.2. Beschrijving
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE211
Voornaamste plaats van uitvoering: ZNA CADIX, Kempenstraat te 2060 Antwerpen
II.2.4. Beschrijving
Ziekenhuis Netwerk Antwerpen draait momenteel volledig op Alcatel Lucent Enterprise apparatuur voor het LAN netwerk en HPE Aruba voor het WLAN netwerk. De aanbieder moet ondersteuning kunnen bieden voor de bestaande infrastructuur bij ZNA. Zowel voor de LAN als WLAN apparatuur, als voor de beheertools (HPE Clearpass & Airwave & ALE Omnivista). Deze opdracht omvat het leveren van nieuwe hard & software (WLAN infrastructuur, LAN switching, Routing, .) alsook van de beheertools daarvoor. Daarnaast is er ook ondersteuning gewenst in de vorm van consultancy, voor bv configuratie, installatie, onderhoud en incident afhandeling. Er wordt ook gevraagd om een trusted advisor te zijn en ZNA te kunnen bijstaan bij architectuur en lange termijn visies en design oefeningen. Hiervoor vragen we naar verschillende profielen, waaronder senior productspecialisten (referenties op de markt en experten in hun kennisgebied, met ruime ervaring en reeds meerdere projecten op de teller waarin ze eindverantwoordelijkheid dragen). Dit voor zowel de huidige ALE/HPE omgeving als de nieuw te leveren apparatuur. We verwachten een uitgebreide expertise van de partner binnen het LAN/WLAN vakgebied om ons bij te staan bij volgende projecten. Er zal eveneens ondersteuning noodzakelijk zijn voor de inrichting en implementatie van het nieuwbouw ziekenhuis CADIX (Ziekenhuis Noord ZNA).
II.2.7. Looptijd
72 maand(en)
Verlenging mogelijk: NEE
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.1. Voorwaarden voor deelneming
III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:
* Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij zich niet bevindt in een van de uitsluitingssituaties als bedoeld in de artikelen 67 tot 69 van de wet van 17 juni 2016.* Overeenkomstig de Belgische overheidsopdrachtenreglementering heeft de aanbestedende overheid, in elke fase van de gunningsprocedure, de mogelijkheid om de kandidaat/inschrijver uit te sluiten die, bij wijze van een in kracht van gewijsde gegane strafrechtelijke uitspraak veroordeeld werd voor een misdrijf dat zijn professionele integriteit aantast.De niet-naleving van strafrechtelijk sanctioneerbare milieu- en sociale wetgeving kan worden geacht een misdrijf te zijn dat de professionele integriteit aantast. Van zodra deze wordt vastgelegd in een in kracht van gewijsde gegaan vonnis of arrest kan deze worden aangewend als uitsluitingsgrond, ongeacht de stand van de procedure.Onder sociale wetgeving wordt onder meer verstaan:- het decreet van 10 juli 2008 houdende een kader voor het Vlaamse gelijkekansen- en gelijkebehandelingsbeleid; de wet van 10 mei 2007 ter bestrijding van bepaalde vormen van discriminatie, de wet van 10 mei 2007 tot wijziging van de wet van 30 juli 1981 tot bestraffing van bepaalde, door racisme of xenofobie ingegeven daden en de wet van 10 mei 2007 ter bestrijding van discriminatie tussen vrouwen en mannen;- de wet van 4 augustus 1996 betreffende het welzijn van de werknemers bij de uitvoering van hun werk, meer bepaald hoofdstuk Vbis. Bijzondere bepalingen betreffende geweld, pesterijen en ongewenst seksueel gedrag op het werk.
III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij voldoet aan de onderstaande selectiecriteria:1. Jaarrekeningen of uittreksels uit de jaarrekeningen van de laatste 3 boekjaren, indien de wetgeving van het land waar de ondernemer is gevestigd publicatie van jaarrekeningen voorschrijft. Ingeval Belgische inschrijvers zullen deze jaarrekeningen door de aanbestedende overheid zelf opgevraagd worden bij de Nationale Bank van België. Indien deze informatie niet ter beschikking staat, dient de inschrijver dit vooralsnog zelf aan te leveren bij de inschrijving. Buitenlandse inschrijvers dienen een kopij van deze jaarrekeningen zelf mee in te dienen bij inschrijving. De inschrijvende onderneming mag geen negatief vermogen hebben tijdens de laatste 3 boekjaren.
Eventuele minimumeisen:
1. Geen negatief vermogen over de laatste 3 boekjaren.
III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij voldoet aan de onderstaande selectiecriteria:1. De inschrijver dient een lijst te bezorgen van de voornaamste soortgelijke leveringen, diensten en implementatie die gedurende de afgelopen periode van maximaal drie jaar werden verricht. Hierbij dienen volgende vermeldingen bijgevoegd te worden: Budgettaire grootte, totaal en jaarlijks, opgedeeld in leveringen en diensten. Aantal jaar lopende De publiek- of privaatrechtelijke instanties waarvoor zij bestemd waren Aantal personeel betrokken en hun functie binnen de referentie Aantal toestellen te beheren De scope van het project Aantoonbaar maken via verklaringen van goede uitvoering van de referentie, met naam en contactgegevens Gebruikte technologieën binnen het project2. Alle geleverde producten en mogelijks aparte onderdelen dienen voorzien te zijn van een geldig CE-keurmerk aangeleverd in een apart document.3. De inschrijver heeft een kwaliteitsmanagement beleid of heeft de certificatie ISO9001. 4. De inschrijver heeft een informatie beveiligingsmanagement beleid of een certificatie ISO270015. De inschrijver dient een lijst te bezorgen van zijn eigen medewerkers, onderverdeeld in expertise en kwalificaties, certificering, waaruit blijkt dat de inschrijver over voldoende gekwalificeerde, gecertificeerde eigen mankracht beschikt om projecten te kunnen aannemen. Tevens geeft hij in de lijst ook het opleidingsplan weer van de medewerkers.6. De inschrijver toont aan via zijn organigram hoe hij georganiseerd is. Bij dit organigram geeft hij het aantal medewerkers per afdeling op.Tevens voegt hij een verklaring betreffende de gemiddelde personeelsbezetting en personeelsverloop van de kandidaat gedurende de laatste 3 jaar. De gemiddelde personeelsbezetting omvat het gemiddeld aantal personeelsleden binnen het bedrijf in een kalenderjaar.Het personeelsverloop tijdens een jaar wordt gedefinieerd als een percentage:(aantal personen die het bedrijf verlieten/gemiddelde personeelsbezetting) * 1007. De inschrijver toont via een lijst welke technologieën hij aan zijn klanten aanbiedt of kan aanbieden.8. De inschrijver voegt een verklaring op eer toe aan de offerte dat de contactpersonen en de personen die in contact zullen zijn met het personeel en de artsen het Nederlands machtig zijn, zowel wat betreft de technische aspecten en het onderhoud als wat betreft de opleidingen. Dit voor spreken, lezen en schrijven. Voor efficiency redenen moet dit kunnen zonder technologische hulpmiddelen.De enige uitzondering op het Nederlands, is de 1st line service desk, die ook correct Engels machtig moet zijn.
Eventuele minimumeisen:
1. De inschrijver dient een lijst voor te leggen met de gevraagde informatie en met minstens 2 referenties waarvan 1 binnen de sector van de ziekenhuizen. De referentie binnen de sector van ziekenhuizen dient minstens een ziekenhuis te zijn van minstens 400 bedden. Per referentie wordt maximaal 1A4 (recto-verso) opgeleverd, met de benodigde vermeldingen.
2. De inschrijver voegt een lijst van de producten en hun keurmerken toe.
3. Het voorleggen bij de inschrijving van het ISO9001 certificaat of gelijkwaardig (kwaliteitshandboek, auditrapporten, actieplan, .)
4. De inschrijver kan het certificaat ISO27001 voorleggen of kan bewijsstukken voorleggen dat hij een gelijkwaardig beleid heeft betreffende informatiebeveiliging management. (Bijv.: NIST, ISF Standard of Good Practice for Information Security, CCB Baseline Security Guidelines (BSG), . ) of hun eigen informatie beveiligingsbeleid.
5. De inschrijver voegt een lijst toe met de aantallen van eigen experten en hun kwalificaties.
De inschrijver moet aantonen dat hij over voldoende gecertificeerde medewerkers beschikt om de bestaande netwerktechnologie van Alcatel en HPE materiaal te kunnen ondersteunen en de hardware en softwaresupport te kunnen geven.
Een minimum van twee (2) senior (10 j) gecertificeerde Alcatel en twee (2) senior (10j) gecertificeerde HPE experten dient de kandidaat-inschrijver te kunnen voorleggen. Voor elke andere technologie dient hij ook te beschikken over minstens twee (2) senior (10j) gecertificeerde experten. Een expert kan meerdere technologieën en certificaten hebben.
6. Het organigram voorleggen met het aantal medewerkers per afdeling.
De verklaring betreffende de personeelsbezetting en het personeelsverloop, met de berekening.
7. Minimum dient de inschrijver 2 verschillende interchangeable en interoperabele technologieën aan te kunnen bieden. Dit bewijst hij door zijn lijst van alle aangeboden technologieën en door minstens 2 projecten voor te leggen waar dit operationeel is. De technologieën moeten Alcatel technologie en HPE technologie kunnen vervangen en er mee kunnen samenwerken.
8. De inschrijver voegt zijn verklaring op eer toe.
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1.1 Proceduretype
Mededingingsprocedure met onderhandeling
IV.1.3 Inlichtingen over een raamovereenkomst of dynamisch aankoopsysteem
De aanbesteding betreft het sluiten van een raamovereenkomst: JA
Raamovereenkomst met één onderneming
In het geval van raamovereenkomsten - motivering voor een looptijd van meer dan vier jaar:
IV.1.4 Inlichtingen over een beperking van het aantal oplossingen of inschrijvingen tijdens de onderhandeling of de dialoog
Gebruikmaking van een procedure in achtereenvolgende fasen waarbij geleidelijk het aantal te bespreken oplossingen of ter onderhandeling openstaande inschrijvingen wordt beperkt: JA
IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: JA
IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2020-01-29 11:00
IV.2.3 Geraamde datum van verzending van uitnodigingen tot inschrijving of deelneming aan geselecteerde gegadigden
2020-04-21
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming: NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
Looptijd in maanden: 4 (vanaf de datum van ontvangst van de inschrijving)
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. Nadere inlichtingen
De kandidaturen en offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.
VI.4 Beroepsprocedures
VI.4.1 Beroepsinstantie
Rechtbank van eerste aanleg van het gerechtelijk arrondissement Antwerpen, BE nvt
VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2019-12-24