Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een: AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
I.1. Naam en adressen
Officiële benaming: Stad Gent
Postadres: Botermarkt 1,BE-9000 Gent
Contactpersoon: Mevrouw Aline De Cokere
Tel: +32 92665512
Fax: +32 92667379
E-mail: aline.decokere@stad.gent
Internetadres(sen): www.gent.be
AFDELING II. VOORWERP
II.1. Omvang van de aanbesteding
II.1.1. Benaming
Raamovereenkomst voor facilitaire dienstverlening voor diverse gebouwen van de Groep Gent (schoonmaak en bijhorende soft facilities) Referentienummer: SLS/2019/055 - ID4729
II.1.2. Voornaamste CPV-code: 90900000
II.1.3. Type opdracht: diensten
II.1.4. Korte beschrijving
zie II.1.1
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: JA
II.2. Beschrijving
Lot 1II.2.1. Benaming
Facilitaire dienstverlening voor de musea en historische gebouwen (schoonmaak en bijhorende soft facilities) II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE234
Voornaamste plaats van uitvoering: Diverse locaties grondgebied Gent
II.2.4. Beschrijving
zie II.2.1
II.2.7. Looptijd
48 maand(en)
Verlenging mogelijk: NEE
Lot 2II.2.1. Benaming
Facilitaire dienstverlening voor de bibliotheekfilialen, buurtcentra, open huizen, kastelen, lokalen van de jeugddienst, . (schoonmaak en bijhorende soft facilities) II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE234
Voornaamste plaats van uitvoering: Diverse locaties grondgebied Gent
II.2.4. Beschrijving
zie II.2.1
II.2.7. Looptijd
48 maand(en)
Verlenging mogelijk: NEE
Lot 3II.2.1. Benaming
Facilitaire dienstverlening voor de administratieve gebouwen (schoonmaak en bijhorende soft facilities) II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE234
Voornaamste plaats van uitvoering: Diverse locaties grondgebied Gent
II.2.4. Beschrijving
zie II.2.1
II.2.7. Looptijd
48 maand(en)
Verlenging mogelijk: NEE
Lot 4II.2.1. Benaming
Perceel 4 (VSR-controles perceel 1 + advies) II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE234
Voornaamste plaats van uitvoering: Diverse locaties grondgebied Gent
II.2.4. Beschrijving
zie II.2.1
II.2.7. Looptijd
48 maand(en)
Verlenging mogelijk: NEE
Lot 5II.2.1. Benaming
Perceel 5 (VSR-controles perceel 2 + advies) II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE234
Voornaamste plaats van uitvoering: Diverse locaties grondgebied Gent
II.2.4. Beschrijving
zie II.2.1
II.2.7. Looptijd
48 maand(en)
Verlenging mogelijk: NEE
Lot 6II.2.1. Benaming
Perceel 6 (VSR-controles perceel 3 + advies) II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE234
Voornaamste plaats van uitvoering: Diverse locaties grondgebied Gent
II.2.4. Beschrijving
zie II.2.1
II.2.7. Looptijd
48 maand(en)
Verlenging mogelijk: NEE
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.1. Voorwaarden voor deelneming
III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:
* Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij zich niet bevindt in een van de uitsluitingssituaties als bedoeld in de artikelen 67 tot 69 van de wet van 17 juni 2016.
III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij voldoet aan de onderstaande selectiecriteria:1. Enkel voor perceel 1, perceel 2, perceel 3: Omzet
Eventuele minimumeisen:
1. Een verklaring betreffende de totale omzet van de onderneming over de laatste drie boekjaren, waarbij in één van de drie laatste jaren per perceel een omzet moet gerealiseerd zijn van minstens EUR 3.000.000,00. Deze verklaring dient aangevuld te worden in de hiervoor voorziene bijlage.
III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij voldoet aan de onderstaande selectiecriteria:1. Enkel voor perceel 1, perceel 2, perceel 3: Referenties2. Enkel voor perceel 1, perceel 2, perceel 3: Kwaliteitsbeleid3. Enkel voor perceel 1, perceel 2, perceel 3: Milieuzorgsysteem4. Enkel voor perceel 1, perceel 2, perceel 3: Gedeelte interim
Eventuele minimumeisen:
1. Een attest van goede uitvoering van minimaal drie van gelijkaardige opdrachten in gebouwen (publiek en/of privé) en dit vanaf 2016 en met een waarde van elk minimaal EUR 1.000.000,00 exclusief btw per jaar en een minimale oppervlakte van 25.000,00 m². De attesten dienen opgemaakt te worden aan de hand van het in bijlage aangereikte sjabloon.
De aanbesteder behoudt zich het recht voor om voormalige opdrachtgevers te contacteren, indien nodig verduidelijkingen te vragen en hun bevindingen mee te nemen in de beoordeling. Op vraag van de aanbesteder kunnen tevens bijkomende bewijsstukken opgevraagd worden.
2. Een ISO-certificaat 9001: 2015 of gelijkwaardig, conform art. 77 van de Wet Overheidsopdrachten van 17 juni 2016, gecertificeerd door de instanties die voldoen aan de Europese kwaliteitsnormenreeks.
Het certificaat moet afgeleverd zijn op naam van de inschrijver die de offerte indient en moet gespecificeerd zijn als omschreven voor de uitvoering van deze opdracht (bv. "klassieke schoonmaak en glazenwasserij, algemeen onderhoud en ruitenschoonmaak, algemeen schoonmaakonderhoud en glaswas, adviseren en uitvoeren van schoonmaakonderhoud en glaswaswerkzaamheden".
Het certificaat moet in het Nederlands opgesteld zijn of er moet een correcte Nederlandstalige vertaling ervan toegevoegd worden.
3. Een ISO-certificaat 14001: 2015, een EMAS-certificaat of gelijkwaardig. Hiermee wordt aangetoond dat de inschrijver bezit over een milieuzorgsysteem dat voldoet aan bepaalde minimumeisen.
4. In het kader van duurzame tewerkstelling vereist de aanbesteder dat minimaal 75% van de medewerkers een vast contract heeft. Met andere woorden: inschrijvers die werken met meer dan 25% interimcontracten voor opdrachten worden niet toegelaten. De inschrijver dient hiertoe de laatst beschikbare sociale balansen aan te leveren bij het indienen van de offerte.
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1.1 Proceduretype
Openbare procedure
IV.1.3 Inlichtingen over een raamovereenkomst of dynamisch aankoopsysteem
De aanbesteding betreft het sluiten van een raamovereenkomst: JA
Raamovereenkomst met één onderneming
IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: JA
IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2020-02-17 09:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming: NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
De inschrijving moet geldig blijven tot (dd/mm/jjjj): 2020-08-15
IV.2.7 Begin van de gunningsprocedures
Datum: 2020-02-17
Plaatselijke tijd: 09:00
Adres: Dienst Aankoop & Logistiek - afdeling Aankoop, Sint-Salvatorstraat 16 te 9000 Gent
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. Nadere inlichtingen
Plaatsbezoek vereist en verzuimen aan plaatsbezoek leidt tot nietigheid van de offerte: 21/01/2020 om 08.30Plaatsbezoek verplicht voor de percelen 1, 2 en 3.Informatiesessie verplicht voor alle percelen.De offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.
VI.4 Beroepsprocedures
VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad Van State
Wetenschapsstraat 33, BE-1040 Brussel (Etterbeek)
VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2019-12-19