Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een: AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
I.1. Naam en adressen
Officiële benaming: De Vlaamse Waterweg nv
Postadres: Havenstraat 44,BE-3500 Hasselt
Contactpersoon: ir. Frederiek Vanhessche
E-mail: bovenschelde@vlaamsewaterweg.be
Internetadres(sen): www.vlaamsewaterweg.be https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=357044
AFDELING II. VOORWERP
II.1. Omvang van de aanbesteding
II.1.1. Benaming
Kanaal Gent-Oostende. Renovatie Mariakerkebrug te Mariakerke (Gent). Referentienummer: De Vlaamse Waterweg-ABS-18-007-F02_0
II.1.2. Voornaamste CPV-code: 45221119
II.1.3. Type opdracht: werken
II.1.4. Korte beschrijving
Het voorwerp van de opdracht is een aanneming van werken voor de renovatie van de Mariakerkebrug (brug 2.540.031.1) over het kanaal Gent-Oostende (Brugsesteenweg) te Gent.
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE
II.2. Beschrijving
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE234
Voornaamste plaats van uitvoering: Mariakerke
II.2.4. Beschrijving
Het voorwerp van de opdracht is een aanneming van werken voor de renovatie van de Mariakerkebrug (brug 2.540.031.1) over het kanaal Gent-Oostende (Brugsesteenweg) te Gent.
II.2.7. Looptijd
250 dag(en)
Verlenging mogelijk: NEE
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.1. Voorwaarden voor deelneming
III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:
zie bestek
III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
De werken van de door onderhavig bestek geregelde opdracht zijn gerangschikt in de categorie E, en de aanbestedende overheid is van oordeel dat ze tot de klasse 6 behoren.
Eventuele minimumeisen:
Onverminderd de bepalingen betreffende de erkenning van aannemers van werken, tonen de inschrijvers hun economische en financiële draagkracht aan door overlegging van het volgende document:
3° het bewijs van een verzekering tegen beroepsrisico's.
De inschrijver dient de vereiste bewijsstukken toe te voegen aan de offerte.
III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
registratie vereist
Eventuele minimumeisen:
Onverminderd de bepalingen betreffende de erkenning van aannemers van werken, tonen de inschrijvers hun technische bekwaamheid en beroepsbekwaamheid aan door de volgende referentie(s):
1) De inschrijvers tonen hun technische bekwaamheid aan door het voorleggen van het bewijs dat de inschrijver ervaring heeft met gelijkwaardige projecten. De inschrijver legt hiervoor de volgende referentie(s) voor:
Een lijst met minstens 2 gelijkwaardige werken, waarbij onder gelijkwaardige werken bedoeld wordt het saneren van een betonnen brug voor wegverkeer, en waarvan 1 referentie een overspanning tussen 2 opeenvolgende steunpunten bevat van minimaal 30m. De referenties dienen gedurende de afgelopen periode van maximaal 5 jaar voorafgaand aan de publicatie van deze opdracht uitgevoerd, en uit de opgegeven referenties moet de ervaring van de inschrijver in de bedoelde materie blijken.
De referenties dienen te worden gestaafd met getuigschriften van goede uitvoering.
Deze getuigschriften van goede uitvoering vermelden:
de inhoud van de opdracht;
het bedrag van de opdracht;
de uitvoeringsperiode van de opdracht;
de naam en contactgegevens van een contactpersoon bij het bedrijf, de instelling of de organisatie waarvoor de opdracht werd verricht;
In geval van werken voor particulieren, kunnen de referenties, bij ontstentenis van een getuigschrift van de opdrachtgever, worden gestaafd door een verklaring van de inschrijver zelf.
Indien de aannemer zich beroept op andere entiteiten of onderaannemers om de technische bekwaamheid aan te tonen, dan wordt de inschrijver expliciet gewezen op art. 78 "Beroep op de draagkracht van andere entiteiten".
De aanbestedende overheid behoudt zich het recht voor ten aanzien van de opgegeven referentielijst van uitgevoerde opdrachten rekening te houden met haar eigen ervaring met de betrokken kandidaat/inschrijver alsook onderzoek te verrichten betreffende de opdrachten, die de kandidaat/inschrijver bij andere entiteiten heeft verricht.
Het meegeven van deze referenties en bijhorende informatie is essentieel voor de beoordeling van de offerte.
Referenties waarvan de gevraagde informatie ontbreekt, worden als niet ontvankelijk beschouwd.
Indien de inschrijver gebruik maakt van onderaannemers is het de inschrijver verboden, na de toewijzing van de opdracht, nog te wijzigen van onderaannemer voor de uitvoering van de staalconstructie van de brug.
Indien dit om noodzakelijke redenen toch nodig blijkt kan dit enkel na schriftelijke toestemming van de aanbestedende overheid, op basis van een gemotiveerde schriftelijke aanvraag. Deze schriftelijke aanvraag dient opnieuw de drie gevraagde referenties en bijhorende informatie te bevatten van de onderaannemer waarmee samengewerkt wenst te worden.
Alleen de inschrijver blijft aansprakelijk ten opzichte van de aanbestedende overheid wanneer hij dergelijke opdrachten aan derden toevertrouwt. De aanbestedende overheid acht zich door geen enkele rechtsband met derden verbonden.
De inschrijver dient de vereiste bewijsstukken toe te voegen aan de offerte.
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1.1 Proceduretype
Openbare procedure
IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: NEE
IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2019-11-28 09:30
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming: NL
IV.2.7 Begin van de gunningsprocedures
Datum: 2019-11-28
Plaatselijke tijd: 09:30
Adres: Merelbeke
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. Nadere inlichtingen
- uitvoeringstermijn : 250 kalenderdagen- Vanaf 1 januari 2017 moeten alle facturen die in het kader van deze opdracht worden ingediend op een elektronische manier (e-facturen in XML formaat) worden verstuurd. Meer info over e-invoicing is terug te vinden via https://overheid.vlaanderen.be/e-invoicing.- Bij toepassing van art. 42, §1, 2° Wet 2016 heeft de aanbestedende overheid het recht deze opdracht te herhalen.- De inventaris wordt via een Excel-bestand ter beschikking gesteld.De inschrijver maakt gebruik van dit bestand voor het invullen van zijn inventaris.AAN DIT BESTAND MOGEN GEEN WIJZIGINGEN WORDEN AANGEBRACHT MET UITZONDERING VAN HET INVULLEN VAN DE GRIJZE INVULVELDEN.De inschrijver dient het ingevulde Excel-document te converteren naar een afdrukbaar pdf-bestand.ZOWEL HET EXCEL- ALS HET PDF-BESTAND MOETEN WORDEN OPGELADEN EN INGEDIEND VIA E-TENDERING.Bij tegenstrijdigheid tussen beide bestanden, wordt het pdf- bestand geacht de werkelijke bedoeling van de inschrijver te zijn en is het pdf-bestand aldus het enige rechtsgeldige.Een handleiding voor het omzetten van de inventaris van Excel naar pdf is beschikbaar ophttp://mow.vlaanderen.be/qc en is ook bijgevoegd als bijlage bij dit bestek.
VI.4 Beroepsprocedures
VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van State, BE Brussel
VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2019-10-24