Gemeente Lennik

Dagelijkse en periodieke schoonmaak van diverse openbare instellingen gelegen in de gemeente Lennik - 2020 - 2024



Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een:  AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT 
Uittreksel uit de officiële tekst.

AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST

I.1. Naam en adressen

Officiële benaming: Gemeente Lennik
Postadres: Markt 18,BE-1750 Lennik
Contactpersoon: De heer Jos Pappaert
Tel: +32 25310221
Fax: +32 25322175
E-mail: jos.pappaert@lennik.be
Internetadres(sen): www.lennik.be 


AFDELING II. VOORWERP

II.1. Omvang van de aanbesteding

II.1.1. Benaming
Dagelijkse en periodieke schoonmaak van diverse openbare instellingen gelegen in de gemeente Lennik - 2020 - 2024 
Referentienummer: 2019/053
II.1.2. Voornaamste CPV-code: 90900000
II.1.3. Type opdracht: diensten
II.1.4. Korte beschrijving
zie II.2.4
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE


II.2. Beschrijving

II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE241
Voornaamste plaats van uitvoering: diverse locaties
II.2.4. Beschrijving
Dagelijkse en periodieke schoonmaak van diverse openbare instellingen gelegen in de gemeente Lennik - 2020 - 2024 
II.2.7. Looptijd
24 maand(en)
Verlenging mogelijk: JA
Niet gespecifieerd 


AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN

III.1. Voorwaarden voor deelneming

III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden: 
* Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij zich niet bevindt in een van de uitsluitingssituaties als bedoeld in de artikelen 67 tot 69 van de wet van 17 juni 2016.

III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij voldoet aan de onderstaande selectiecriteria:1. verklaring inzake de totale omzet gerealiseerd tijdens de laatste drie boekjaren
Eventuele minimumeisen:
1. De inschrijver moet tijdens één van de laatste drie boekjaren een totale omzet inzake de activiteiten die rechtstreeks verband houden met de diensten die in dit bestek worden beschreven hebben gerealiseerd die ten minste 2.500.000 EURO bedroeg. Hij voegt bij zijn offerte een verklaring inzake de totale omzet gerealiseerd tijdens de laatste drie boekjaren, tenzij de totale omzet vermeld staat op de goedgekeurde jaarrekeningen die via het elektronisch loket kunnen worden geraadpleegd (dit zijn de jaarrekeningen neergelegd bij de Nationale Bank van België, opgesteld volgens het volledig boekhoudkundig schema, of volgens het verkort boekhoudkundig schema waarop de facultatieve vermelding van de gerealiseerde totale omzet ingevuld werd).

III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij voldoet aan de onderstaande selectiecriteria:1. lijst van drie gelijkaardige dienstenopdrachten2. beschrijving of certificaat van milieuzorgsysteem3. Een VCA-certificaat, een BESACC-certificaat of een gelijkwaardig certificaat of attest toe te voegen4. beschrijving opleiding en verklaring op erewoord

Eventuele minimumeisen:
1. De inschrijvers voegen bij hun offerte een lijst van de drie voornaamste gelijkaardige dienstenopdrachten die gedurende de afgelopen vijf jaar werden verricht, met vermelding van het bedrag, de datum en de publiek- of privaatrechtelijke instanties waarvoor zij bestemd waren (inclusief contactgegevens).
De aanbestedende overheid behoudt zich het recht voor om de vermelde opdrachtgevers te contacteren ter controle van de opgegeven referenties in het kader van deze gunningsprocedure, en indien nodig, verduidelijking te vragen over de aangeleverde attesten en hun bevindingen mee te nemen in de beoordeling van dit kwalitatief selectiecriterium.
2. De inschrijver dient aan te tonen dat hij een milieuzorgsysteem heeft geïmplementeerd dat aan bepaalde minimumeisen voldoet. Dit kan door middel van het indienen van een kopie van een ISO 14001-certificaat of een kopie van een EMAS-certificaat. Als de inschrijver hier niet over beschikt, moet hij aantonen dat zijn milieuzorgsysteem gericht is op continue verbetering en minimaal aan (een van) de volgende voorwaarden voldoet:
- er is een actuele door de directie ondertekende milieubeleidsverklaring (eventueel als onderdeel
van het kwaliteitszorgsysteem);
- er is een milieuprogramma of actieplan waarin staat welke stappen de organisatie gaat nemen om de milieubelasting te verminderen, en men kan een referentielijst overleggen;
- er is een formeel aangestelde milieucoördinator of functionaris die de milieumaatregelen van de
 organisatie coördineert;
- er is een milieuverslag of andere (management-) rapportage waarin gerapporteerd wordt over de
 milieumaatregelen en de behaalde resultaten;
- er is een plan waaruit blijkt hoe het personeel wordt geschoold in milieuvriendelijk gedrag en
 hoe de controle hierop wordt uitgevoerd.
3. De dienstverlener dient een VCA-certificaat, een BESACC-certificaat of een gelijkwaardig certificaat of attest toe te voegen, afgeleverd door een bevoegde instantie om het toepassen van een veiligheidszorgsysteem aan te tonen. Via dit attest toont hij in het bijzonder aan dat hij de noodzakelijke preventiemaatregelen in acht neemt zodat de risico's voor hun eigen werknemers en voor deze van de opdrachtgever tot het minimum beperkt worden.
4. De dienstverlener dient de gebruikte systemen voor opleiding van het uitvoerend personeel en de kwalificaties van het uitvoerend personeel van de dienstverlener aan te tonen. De dienstverlener zal een verklaring op erewoord bijvoegen dat deze, bij wisselingen in de aangeduide schoonmaakploeg, altijd gekwalificeerd en opgeleid personeel zal tewerkstellen.


AFDELING IV. PROCEDURE

IV.1.1 Proceduretype
Openbare procedure

IV.1.3 Inlichtingen over een raamovereenkomst of dynamisch aankoopsysteem
De aanbesteding betreft het sluiten van een raamovereenkomst: JA
Raamovereenkomst met één onderneming

IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: JA

IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2019-11-14 10:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming:  NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
De inschrijving moet geldig blijven tot (dd/mm/jjjj): 2020-03-13
IV.2.7 Begin van de gunningsprocedures
Datum: 2019-11-14
Plaatselijke tijd: 10:00
Adres: Gemeentehuis, Raadzaal

AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN


VI.3. Nadere inlichtingen
Plaatsbezoek vereist: 18/10/2019 om 09.00tijdens het plaatsbezoek is er een info sessie met mogelijkheid tot het stellen van vragen.De offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.

VI.4 Beroepsprocedures

VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van State, BE nvt

VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2019-10-09

Annonces similaires du BDA :