Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een: AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
I.1. Naam en adressen
Officiële benaming: Vrije Universiteit Brussel
Postadres: Pleinlaan 2,BE-1050 Brussel
Contactpersoon: De heer Nic Van Craen, Algemeen Beheerder
Tel: +32 26292294
E-mail: sonia.dewulf@vub.be
Internetadres(sen): www.vub.be
I.3. Communicatie
Officiële benaming: Directie Infrastructuur
Postadres: Pleinlaan 2,BE-1050 Brussel
Contactpersoon: Mevrouw Linda De Backer, Afdelingshoofd Projectbureau, wd. directeur infrastructuur (afwezig)
Tel: +32 26293000
Fax: +32 26293090
E-mail: directeur.infra@vub.be
Internetadres(sen): http://www.vub.be
AFDELING II. VOORWERP
II.1. Omvang van de aanbesteding
II.1.1. Benaming
Werken - Uitbreiding van gebouw Z - verhogen met een verdieping van een bestaand gebouw - inrichten van burelen, vergaderzalen en gemeenschappelijke functies Referentienummer: 13000-17049_Z
II.1.2. Voornaamste CPV-code: 45214400
II.1.3. Type opdracht: werken
II.1.4. Korte beschrijving
zie II.2.4
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE
II.2. Beschrijving
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE1
Voornaamste plaats van uitvoering: VUB campus Etterbeek, pleinlaan 2 en 5 te 1050 Brussel
II.2.4. Beschrijving
Uitbreiding van gebouw Z door het verhogen met een verdieping van het enige deel van het gebouw dat maar over 1 niveau gebouwd is. De overige gebouwdelen zijn reeds hoger opgetrokken. De nieuwe ruimtes zullen bureaus, vergaderzalen en een gemeenschappelijke ruimte onderbrengen. In het bestaande gebouwdeel wordt een lift geplaatst die het volledige gebouw toegankelijk maakt. Het gebouw blijft in gebruik tijdens de werken.
II.2.7. Looptijd
250 dag(en)
Verlenging mogelijk: NEE
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.1. Voorwaarden voor deelneming
III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:
Door in te schrijven op deze opdracht verklaart de inschrijver zich niet ineen toestand van uitsluiting te bevinden, zoals bedoeld in artikels 67 tot en met 69 van de wet van 17 juni 2016 betreffende overheidsopdrachten.Het offerteformulier moet vergezeld zijn van volgende stukken:Door de inschrijver zelf bij de offerte te voegen:- uittreksel uit het strafregister of, bij gebreke daarvan, een gelijkwaardig document dat is afgegeven door een bevoegde rechterlijke of administratieve instantie van het land van oorsprong of het land waar de ondernemer is gevestigd.
III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
1. Een verklaring betreffende de totale omzet en de omzet van de bedrijfsactiviteit die het voorwerp van de opdracht is, over de laatste drie beschikbare boekjaren, afhankelijk van de oprichtingsdatum of van de datum waarop de ondernemer met zijn bedrijvigheid is begonnen, voor zover de betrokken omzetcijfers beschikbaar zijn.
Eventuele minimumeisen:
1. De inschrijver moet tijdens één van de laatste drie boekjaren een totale omzet hebben gerealiseerd die ten minste *** 2.400.000 euro *** bedroeg.
Hij voegt bij zijn offerte een verklaring inzake de totale omzet gerealiseerd tijdens de laatste drie boekjaren, tenzij de totale omzet vermeld staat op de goedgekeurde jaarrekeningen die via het elektronisch loket kunnen worden geraadpleegd (dit zijn de jaarrekeningen neergelegd bij de Nationale Bank van België, opgesteld volgens het volledig boekhoudkundig schema, of volgens het verkort boekhoudkundig schema waarop de facultatieve vermelding van de gerealiseerde totale omzet ingevuld werd).
Voor de buitenlandse ondernemingen dienen tevens de goedkeurende jaarrekeningen van de drie laatste jaren of een staat van alle activa en passiva van de onderneming bij de offerte te worden gevoegd. Indien de onderneming nog geen jaarrekening heeft gepubliceerd, volstaat een tussentijdse balans voor echt verklaard door de accountant of door de bedrijfsrevisor of door de persoon of organisme dat een soortgelijke functie in zijn land uitoefent.
III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
1. Een lijst van de werken die gedurende de laatste vijf jaar werden verricht en vergezeld gaat van certificaten die bewijzen dat de belangrijkste werken naar behoren zijn uitgevoerd, zowel met betrekking tot de wijze van uitvoering als met betrekking tot het resultaat.Van deze lijst worden referentieprojecten uitvoerig toegelicht.
Eventuele minimumeisen:
1. Minimaal 5 referentieprojecten worden toegelicht.
Deze referentieprojecten zijn elijkaardig aan onderhavige opdracht, en volgende elementen worden in het bijzonder verduidelijkt :
- min. 2 referenties : publieke gebouwen, die in bedrijf bleven tijdens de uitgevoerde werken,
- min. 2 referenties : betreffen uitvoering met systeembouw
- min. 1 referentie betreft een gelijkaardige overheidsopdracht, met gunningsbedrag tussen 800.000 euro en 1.500.000 euro (excl. btw).
Een referentieproject mag uiteraard aan meerdere van deze eisen voldoen, zonder echter het minimale aantal gevraagde referentieprojecten te verminderen.
Vereiste erkenning: D (Bouwwerken), Klasse 5
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1.1 Proceduretype
Openbare procedure
IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: NEE
IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2019-09-05 11:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming: NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
De inschrijving moet geldig blijven tot (dd/mm/jjjj): 2020-03-03
IV.2.7 Begin van de gunningsprocedures
Datum: 2019-09-05
Plaatselijke tijd: 11:00
Adres: Vrije Universiteit Brussel, Pleinlaan 2, 1000 Brussel
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. Nadere inlichtingen
Plaatsbezoek vereist en verzuimen aan plaatsbezoek leidt tot nietigheid van de offerte: De inschrijver is verplicht een plaatsbezoek uit te voeren op straffe van nietigheid van zijn offerte. Data:- woensdag 21 augustus 2019 om 14.30 uur- donderdag 22 augustus 2019 om 13.00 uurVooraf inschrijven via e-mail (directeur.infra@vub.be) is verplicht, en kan tot uiterlijk 1 werkdag voor het plaatsbezoek, tot 11.00u.Een bevestiging van de inschrijving zal bezorgd worden via e-mail.Bijeenkomst plaatsbezoek :Inkomhal gebouw Z Trefpunt digitaal : gps coördinaten : 50.824277, 4.397139 (hetzij : 50°49'27.4"N 4°23'49.7"E)Routeplanner: URL : https://www.google.com/maps/dir//50.824277,4.397139/@50.8231489,4.4151681,14z/data=!4m2!4m1!3e0U dient het attest dat in bijlage of bij het plaatsbezoek blanco wordt aangeleverd correct ingevuld toe te voegen aan uw offerte. Bij ontstentenis van dit document, behoudt de aanbestedende overheid zich het recht voor om hetzij de offerte als substantieel onregelmatig af te wijzen, hetzij verduidelijking te vragen aan de inschrijver. In geen geval kan de uitvoerder tijdens de uitvoering, aanspraak maken op bijkomende vergoedingen voor werken, die vaststelbaar zijn tijdens een plaatsbezoek.De inschrijver die heeft deelgenomen aan het verplicht plaatsbezoek kan schriftelijke vragen stellen via directeur.infra@vub.be tot uiterlijk 10 dagen voor het openen van de offertes. De antwoorden op deze vragen zullen gebundeld worden en aan alle kandidaten bezorgd worden. De inschrijver dient in het onderwerp van de mail de referentie van het bestek te vermelden.De offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.
VI.4 Beroepsprocedures
VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van State
Wetenschapsstraat 33, BE-1040 Brussel (Etterbeek)
Internetadres(sen): https://eproadmin.raadvst-consetat.be/
VI.4.4 Dienst waar inlichtingen over de beroepsprocedures kunnen worden verkregen
Raad van State
Wetenschapsstraat 33, BE-1040 Brussel (Etterbeek)
Internetadres(sen): https://eproadmin.raadvst-consetat.be/
VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2019-07-11