Kerkfabriek Heilige Amandus (vl - Sint-amands)

Restauratie binnenparement Sint-Amanduskerk



Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een:  AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT 
Uittreksel uit de officiële tekst.

AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST

I.1. Naam en adressen

Officiële benaming: Kerkfabriek Heilige Amandus (VL - Sint-Amands)
Postadres: Oude Kerkstraat 5 ,BE-2890 Puurs-Sint-Amands
E-mail: eddy@augustinusbvba.be
Internetadres(sen): https://kerkkleinbrabant.be/sint-amands 

I.3. Communicatie

Officiële benaming: ARTER ARCHITECTS SC SPRL
Postadres: Stoofstraat 30,BE-1000 Brussel
Contactpersoon: De heer Jochen Ketels
Tel: +32 25137795
Fax: +32 25114604
E-mail: j.ketels@arter.be
Internetadres(sen): www.arter.be 

AFDELING II. VOORWERP

II.1. Omvang van de aanbesteding

II.1.1. Benaming
Restauratie binnenparement Sint-Amanduskerk 
Referentienummer: 433.120/R
II.1.2. Voornaamste CPV-code: 45454100
II.1.3. Type opdracht: werken
II.1.4. Korte beschrijving
zie II.2.4
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE


II.2. Beschrijving

II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE212
Voornaamste plaats van uitvoering: Kerk Sint-Amandus, Oude Kerkstraat 18 te 2890 Puurs-Sint-Amands (Sint-Amands)
II.2.4. Beschrijving
De restauratie, voorgesteld in dit dossier opteert om het bestaande binnenparement en drager te restaureren waar nodig, en het geheel af te werken met een neutrale kleurstelling - dit in overleg met het agentschap Ruimte & Erfgoed. 
II.2.7. Looptijd
100 dag(en)
Verlenging mogelijk: NEE


AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN

III.1. Voorwaarden voor deelneming

III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden: 
Door in te schrijven op deze opdracht verklaart de inschrijver zich niet in een toestand van uitsluiting te bevinden, zoals bedoeld in artikels 67 tot en met 69 van de wet van 17 juni 2016 betreffende overheidsopdrachten.

III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
1. Het bewijs van een verzekering tegen beroepsrisico's.
Eventuele minimumeisen:
1. Het bewijs moet geldig zijn tijdens de periode waarin de werken worden uitgevoerd.

III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
1. Kwalificaties:a) Studiekwalificaties: diploma's en studiecertificaten van de uitvoerder(s) en eventuele onderaannemers.b) Beroepskwalificaties: de voltijds leidinggevende en toezichthoudende werfleiding dient in kader van restauratiewerken een beroepservaring van minstens 5 jaar als restaurator- conservator aan te tonen. Hij/zij zal tevens 2 verslagen voorleggen van soortgelijke dienstopdrachten uitgevoerd tijdens de laatste 5 jaar. Deze persoon zal als aanspreekpunt dienen voor de opdrachtgever en de subsidiërende overheden.2. Referenties:Relevante referenties betreffende restauraties, uitgevoerd tijdens de laatste drie jaar, met inbegrip van de processen-verbaal van de opleveringen van de restauratiewerkzaamheden. Dit omvat:1) Beschrijving van het referentieproject;2) Datum van oplevering;3) Naam en adres van de opdrachtgever;4) Mate van betrokkenheid bij het referentieproject: als eindverantwoordelijke, als medewerker, dan wel als stagiair.5) Op verzoek moet de inschrijver de restauratierapporten kunnen voorleggen.Indien geen relevante referenties beschikbaar zijn, schrijft de uitvoerder een grondige motivering waarom hij meent in aanmerking te komen voor de opdracht.

Eventuele minimumeisen:
1. De inschrijver dient de namen en adressen van alle personen die effectief met de opdracht belast worden op te geven. Hun studiekwalificaties (zie hiervoor bij punt a) en beroepservaring dient bij de inschrijving te worden gevoegd.
2. - Referenties van minimaal 3 uitgevoerde en vergelijkbare restauratiewerkzaamheden aan beschermde monumenten van de laatste vijf jaar voor een bedrag van minimum 275.000 euro (excl. BTW) per werk. Deze referenties moeten gestaafd worden door de hierop betrekking hebbende attesten van de bouwheer over de geleverde kwaliteit en het bedrag van de werken voor de verschillende restauratiewerken.
- Referenties van minimaal 3 uitgevoerde en vergelijkbare restauratiewerken van polychroom beschilderd natuurstenen of gipsen beeldhouwwerk van de laatste acht jaar (door eigen personeel of door de aangeduide onderaannemer) voor een totaalbedrag van minimum 10.000 euro (excl. BTW) voor alle werken samen. Deze referenties moeten gestaafd worden door de hierop betrekking hebbende attesten van de bouwheer, architect of hoofdaannemer met vermelding van het bedrag van de werken. Indien de inschrijver verkiest een lijst van mogelijke onderaannemers op te geven waaruit zal gekozen worden, dan zal hij per opgegeven onderaannemer aan deze voorwaarde moeten voldoen.
De referenties moeten gestaafd worden door:
1. beschrijving van het referentieproject, aangevuld met fotos
2. PV van oplevering (voorlopig of definitief),
3. bouwkost,
4. naam en adres van de opdrachtgever;
5.vermelding van de gedeelten die desgevallend in onderaanneming werden gegeven.
Vereiste erkenning: D24 (Restauratie van monumenten), Klasse 3 of hoger


AFDELING IV. PROCEDURE

IV.1.1 Proceduretype
Openbare procedure

IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: NEE

IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2019-09-05 14:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming:  NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
De inschrijving moet geldig blijven tot (dd/mm/jjjj): 2019-12-04
IV.2.7 Begin van de gunningsprocedures
Datum: 2019-09-05
Plaatselijke tijd: 14:00
Adres: Gemeentehuis Puurs-Sint-Amands, Hoogstraat 29 te 2870 Puurs-Sint-Amands (Puurs)Inlichtingen over gemachtigde personen en de openingsprocedure
Er is een publieke opening van de offertes voorzien


AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN


VI.3. Nadere inlichtingen
Plaatsbezoek vereist: De inschrijver is verplicht een plaatsbezoek uit te voeren. De inschrijver wordt verondersteld vòòr de opmaak van zijn offerte de bouwplaats te hebben bezocht. De bouwplaats kan worden bezocht na telefonische afspraak met Jochen Ketels - T 32 (0)2 513 77 95.De inschrijver dient het attest in bijlage correct ingevuld toe te voegen aan zijn offerte. Zonder dit ondertekende document wordt de offerte niet beoordeeld.

VI.4 Beroepsprocedures

VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van State
Wetenschapsstraat 33, BE-1040 Brussel

VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2019-07-05

Annonces similaires du BDA :