Gemeente Olen

Restauratie van de Sint-Martinuspastorie



Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een:  AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT 
Uittreksel uit de officiële tekst.

AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST

I.1. Naam en adressen

Officiële benaming: Gemeente Olen
Postadres: Dorp 1,BE-2250 Olen
Contactpersoon: De heer College van Burgemeester en Schepenen
Tel: +32 14263111
Fax: +32 14263120
E-mail: college.vanburgemeesterenschepenen@olen.be
Internetadres(sen): www.olen.be 

I.3. Communicatie

Officiële benaming: Erfgoed & Visie bvba
Postadres: Lierselei 84,BE-2390 Oostmalle
Tel: +32 33090993
Fax: +32 33090459
E-mail: architecten@erfgoed-en-visie.be
Internetadres(sen): www.erfgoed-en-visie.be 

AFDELING II. VOORWERP

II.1. Omvang van de aanbesteding

II.1.1. Benaming
Restauratie van de Sint-Martinuspastorie 
Referentienummer: 2019-014 TD
II.1.2. Voornaamste CPV-code: 45454100
II.1.3. Type opdracht: werken
II.1.4. Korte beschrijving
zie II.2.4
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE


II.2. Beschrijving

II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE211
Voornaamste plaats van uitvoering: Dorp 18
II.2.4. Beschrijving
Restauratie van de Sint-Martinuspastorie 
II.2.7. Looptijd
Aanvang (dd/mm/jjjj): 2020-01-06
Einde (dd/mm/jjjj): 2020-12-31
Verlenging mogelijk: NEE


AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN

III.1. Voorwaarden voor deelneming

III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden: 
* * I.5.1 Verplichte uitsluitingsgronden (Artikel 67 Overheidsopdrachtenwet - artikelen 61 en 72, § 2 KB van 18 april 2017)Onderstaande bepalingen zijn individueel toepasselijk op alle deelnemers die samen een offerte indienen als combinatie van ondernemers evenals op de derden op wiens draagkracht wordt beroep gedaan met het oog op de kwalitatieve selectie.§1. Tenzij in het geval waarbij de inschrijver in zijn offerte aantoont toereikende corrigerende maatregelen te hebben genomen om zijn betrouwbaarheid aan te tonen, sluit de Aanbestedende Overheid een inschrijver van deelname aan de plaatsingsprocedure uit, in welk stadium van de procedure ook, wanneer zij heeft vastgesteld of anderszins ervan op de hoogte is dat deze inschrijver door een rechterlijke beslissing met kracht van gewijsde veroordeeld is om een van de volgende misdrijven : 1° deelneming aan een criminele organisatie als bedoeld in artikel 324bis van het Strafwetboek of in artikel 2 van Kaderbesluit 2008/841/JBZ van de Raad van 24 oktober 2008 ter bestrijding van georganiseerde criminaliteit; 2° omkoping als bedoeld in artikelen 246 en 250 van het Strafwetboek of in artikel 3 van de Overeenkomst ter bestrijding van corruptie waarbij ambtenaren van de Europese Gemeenschappen of van de lidstaten van de Europese Unie betrokken zijn of in artikel 2.1, van Kaderbesluit 2003/568/JBZ van de Raad van 22 juli 2003 inzake de bestrijding van corruptie in de privésector; 3° fraude als bedoeld in artikel 1 van de overeenkomst aangaande de bescherming van de financiële belangen van de Europese Gemeenschappen, goedgekeurd door de wet van 17 februari 2002; 4° terroristische misdrijven of strafbare feiten in verband met terroristische activiteiten als bedoeld in artikel 137 van het Strafwetboek of in de zin van de artikelen 1 of 3 van Kaderbesluit 2002/475/JBZ van de Raad van 13 juni 2002 inzake terrorismebestrijding dan wel uitlokking van, medeplichtigheid aan of poging tot het plegen van een dergelijk misdrijf of strafbaar feit als bedoeld in artikel 4 van genoemd kaderbesluit; 5° witwassen van geld of financiering van terrorisme als bedoeld in artikel 5 van de wet van 11 januari 1993 tot voorkoming van het gebruik van het financiële stelsel voor het witwassen van geld en de financiering van terrorisme of in de zin van artikel 1 van Richtlijn 2005/60/EG van het Europees Parlement en de Raad van 26 oktober 2005 tot voorkoming van het gebruik van het financiële stelsel voor het witwassen van geld en de financiering van terrorisme; 6° kinderarbeid en andere vormen van mensenhandel als bedoeld in artikel 433quinquies van het Strafwetboek of in de zin van artikel 2 van Richtlijn 2011/36/EU van het Europees Parlement en de Raad van 5 april 2011 inzake de voorkoming en bestrijding van mensenhandel en de bescherming van slachtoffers daarvan, en ter vervanging van Kaderbesluit 2002/629/JBZ van de Raad; 7° tewerkstelling van onderdanen van derde landen die illegaal in het land verblijven in de zin van artikel 35/7 van de wet van 12 april 1965 betreffende de bescherming van het loon der werknemers of in de zin van de wet van 30 april 1999 betreffende de tewerkstelling van vreemde arbeiders.De onder 1° tot 6° bedoelde uitsluitingen van deelname aan overheidsopdrachten gelden voor een periode van vijf jaar vanaf de datum van de veroordeling. De onder 7°, bedoelde uitsluiting van deelname aan overheidsopdrachten, geldt voor een periode van vijf jaar vanaf de beëindiging van de inbreuk.§2. In afwijking van de eerste paragraaf sluit de Aanbestedende Overheid, zelfs bij afwezigheid van een in kracht van gewijsde gegane veroordeling, de inschrijver die als werkgever illegaal verblijvende onderdanen van derde landen heeft tewerkgesteld uit, van zodra deze inbreuk is vastgesteld door een administratieve of rechterlijke beslissing, met inbegrip van een.(zie opdrachtdocumenten)

III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
1. Een minimumjaaromzet van 500.000 euro voor de laatste drie beschikbare boekjaren is vereist opdat de inschrijver voor selectie in aanmerking zou komen.2. De financiële en economische draagkracht van de inschrijver moet worden aangetoond door de overlegging van de laatste drie beschikbare jaarrekeningen (of uittreksels uit de jaarrekeningen), indien de wetgeving van het land waar de ondernemer is gevestigd publicatie van jaarrekeningen voorschrijft.

III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
1. De inschrijver dient een referentielijst bij te voegen inzake in het verleden uitgevoerde gelijkaardige opdrachten, die gedurende de afgelopen vijf (5) jaren werden verricht, met vermelding van het bedrag van de restauratiewerken, de datum (begindatum en oplevering), plaats van uitvoering en van de publiek- of privaatrechtelijke instanties waarvoor zij bestemd waren vergezeld met een duidelijke weergave van de inhoud van de werken en het verloop van de restauratiewerken. Als "gelijkaardige" opdrachten worden beschouwd: restauratiewerken, enkel van historische gebouwen.De referentielijst dient minstens drie (3) referenties te vermelden die zijn beëindigd (= voorlopig opgeleverd). Een attest van goede uitvoering van deze referenties moet worden bijgevoegd (of desgevallend het PV van oplevering). De waarde van de restauratiewerken van deze minstens drie (3) referenties dient minimaal 700.000 euro incl. BTW te bedragen. Minstens één (1) opgeleverde referentie dient (ook) het verwijderen van behangpapier en pleister, het herstel van bepleistering in historische gebouwen en meubelrestauratie te omvatten.Referenties die niet aan alle bovengenoemde voorwaarden beantwoorden, worden niet in aanmerking genomen.2. Een overzicht van de relevante studie- en beroepskwalificatiesHieronder wordt verstaan de studie- en beroepskwalificaties van de verantwoordelijke(n) voor de leiding van de restauratiewerkzaamheden.

Eventuele minimumeisen:
Vereiste erkenning: D24 (Restauratie van monumenten), Klasse 5


AFDELING IV. PROCEDURE

IV.1.1 Proceduretype
Openbare procedure

IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: NEE

IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2019-08-26 13:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming:  NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
De inschrijving moet geldig blijven tot (dd/mm/jjjj): 2019-11-24
IV.2.7 Begin van de gunningsprocedures
Datum: 2019-08-26
Plaatselijke tijd: 13:00
Adres: Gemeentehuis Olen, Dorp 1, 2250 Olen

AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN


VI.3. Nadere inlichtingen
Plaatsbezoek vereist: De inschrijver dient verplicht, met het oog op een correcte inschatting van de omvang van de werken, een plaatsbezoek uit te voeren.Het plaatsbezoek kan enkel plaatsvinden op afspraak.De inschrijver neemt voor het maken van de afspraak contact op met Karen Bernaerts en/of Paulien Goffinghs van Erfgoed & Visie bvba.karen@erfgoed-en-visie.be of paulien@erfgoed-en-visie.beDe offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.

VI.4 Beroepsprocedures

VI.4.1 Beroepsinstantie
Gemeentebestuur Olen
Dorp 1, BE-2250 Olen

VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2019-07-04

Annonces similaires du BDA :