Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een: AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
I.1. Naam en adressen
Officiële benaming: Stad Aalst
Postadres: Werf 9,BE-9300 Aalst
Tel: +32 53779300
E-mail: aanbestedingen@aalst.be
Internetadres(sen): www.aalst.be
I.3. Communicatie
Officiële benaming: Forum e-notification
Postadres: nvt,BE-nvt nvt
E-mail: e.proc@publicprocurement.be
Internetadres(sen): https://enot.publicprocurement.be
AFDELING II. VOORWERP
II.1. Omvang van de aanbesteding
II.1.1. Benaming
cluster Facility. Restauratie Sint Martinuskerk fase VII Referentienummer: 17/I-162
II.1.2. Voornaamste CPV-code: 45000000
II.1.3. Type opdracht: werken
II.1.4. Korte beschrijving
zie II.2.4
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE
II.2. Beschrijving
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE231
Voornaamste plaats van uitvoering: Sint-Martinuskerk Aalst, Priester Daensplein te 9300 Aalst
II.2.4. Beschrijving
cluster Facility. Restauratie Sint Martinuskerk fase VII
II.2.7. Looptijd
730 dag(en)
Verlenging mogelijk: NEE
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.1. Voorwaarden voor deelneming
III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:
* De inschrijver legt het door hen ingevulde Uniform Europees Aanbestedingsdocument voor, dat bestaat uit een bijgewerkte eigen verklaring en dat door de aanbestedende overheid als voorlopig bewijs wordt aanvaard ter vervanging van door overheidsinstanties of derden afgegeven documenten of certificaten die bevestigen dat de betrokken inschrijver aan alle hierna vermelde voorwaarden voldoet :1° hij bevindt zich niet in een van de uitsluitingssituaties als bedoeld in de artikelen 67 tot 69 van de wet van 17 juni 2016;2° hij voldoet aan de toepasselijke selectiecriteria als vastgesteld overeenkomstig artikel 71 van de wet van 17 juni 2016.
III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij voldoet aan de onderstaande selectiecriteria:1. niet van toepassing
Eventuele minimumeisen:
1. niet van toepassing
III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij voldoet aan de onderstaande selectiecriteria:Zie artikel 25 in het besluit van de Vlaamse Regering van 14 december 2001 houdende vaststelling van het premiestelsel voor restauratiewerkzaamheden aan beschermde monumenten, gewijzigd bij besluit van de Vlaamse Regering van 20 september 2002.De selectie van de uitvoerder(s) voor de restauratiewerkzaamheden inzake hun algemene en restauratiespecifieke bekwaamheid en in het bijzonder de verantwoordelijke(n) voor de leiding van de restauratiewerkzaamheden gebeurt op basis van de volgende selectiecriteria:A. Kwalificatiesa) Studiekwalificaties: diploma's en studiecertificaten an de uitvoerders en/of van het ondernemingskader en, in het bijzonder, van de verantwoordelijke(n) voor de leiding van de restauratiewerkzaamhedenb) Beroepskwalificaties: opgave van het aantal jaar relevante beroepservaring en/of getuigschriftenB. Technische beroepsbekwaamheidB1. Een verklaring waarin behoudens de bepaling vermeld in artikel 30, §2, de technici of de technische diensten vermeld worden die, al dan niet deel uitmakend van de onderneming, ter beschikking zullen staan van de uitvoerder voor de uitvoering van de restauratiewerkzaamheden en dienstenB2. Een verklaring waaruit blijkt dat de projectleider vande hoofdaannemer een diploma van ingenieur/architect bezit en/of Master in Monumenten- en Landschapszorg en/of Master in Conservatie/Restauratie.Een verklaring waarin gesteld wordt dat de werfleider voltijds op de werf aanwezig zal zijn.B3. Een verklaring waaruit blijkt dat de projectleider ivm de brandglasrestauratie een diploma van Master/Meester in de Glaskunst bezit of evenwaardig en heeft minstens 5 jaar ervaring.C. Referenties specifiek voor dit bestekC1. Opgave van minimaal 2 restauratiewerken over de laatste 7 jaar met in hoofdzaak de restauratie van interieur voor een uitgave per werk van meer dan 1 000 000 EUR netto aan als monument beschermd kerkelijk Erfgoed1. gestaafd door getuigschriften van goede uitvoering, af te leveren door de bouwheer2. de werken dienden in hun vooraf vastgestelde termijn te zijn opgeleverd3. deze getuigschriften bevatten:a) het gunningsbedrag van de restauratiewerkzaamhedenb) de eindafrekening van de restauratiec) in het geval de eindafrekening groter is dan 110% van het gunningsbedrag de reden hiervoord) de opgelegde uitvoeringstermijn en de vastgestelde termijn tussen gunning en opleveringe) een duidelijke weergave of deze restauratiewerkzaamheden volgens de regels van de kunst en op een regelmatige wijze tot een goed einde werden gebracht, de nodige attesten van de bouwheer die dit bewijzenf) de opgave van de gedeelten die in onderaanneming werden gegeven met vermelding van de onderaannemer(s)g) het verslag van het verloop van de restauratiewerkzaamheden, met beknopte fotodocumentatie, ook van specifieke problemen, voor en nah) de processen-verbaal van de oplevering van de restauratiewerkzaamhedenC2. Opgave van minimaal 1 restauratie-uitvoering over de laatste 7 jaar van elk van volgende elementen aan als monument beschermd Erfgoed van vergelijkbare oorsprong (dit mogen ook referenties van onderaannemers zijn waarop beroep gedaan wordt voor huidige aanneming = duidelijk te vermelden)- monumentaal altaar in steen 25 000 EUR netto- monumentaal altaar in gepolychromeerd hout 25 000 EUR netto- altaarschilderij op doek 10 000 EUR netto- monumentaal paneelschilderij 10 000 EUR netto- restauratie kerkelijk textiel (dit mag een ensemble zijn) 5 000 EUR netto- restauratie brandglasramen 25 000 EUR netto- restauratie van gewelf/muurschilderingen 25 000 EUR nettoElkeen gestaafd door getuigschriften van goede uitvoering, af te leveren door de .(zie opdrachtdocumenten)
Eventuele minimumeisen:
Zie artikel 25 in het besluit van de Vlaamse Regering van 14 december 2001 houdende vaststelling van het premiestelsel voor restauratiewerkzaamheden aan beschermde monumenten, gewijzigd bij besluit van de Vlaamse Regering van 20 september 2002.
De selectie van de uitvoerder(s) voor de restauratiewerkzaamheden inzake hun algemene en restauratiespecifieke bekwaamheid en in het bijzonder de verantwoordelijke(n) voor de leiding van de restauratiewerkzaamheden gebeurt op basis van de volgende selectiecriteria:
A. Kwalificaties
a) Studiekwalificaties: diploma's en studiecertificaten an de uitvoerders en/of van het ondernemingskader en, in het bijzonder, van de verantwoordelijke(n) voor de leiding van de restauratiewerkzaamheden
b) Beroepskwalificaties: opgave van het aantal jaar relevante beroepservaring en/of getuigschriften
B. Technische beroepsbekwaamheid
B1. Een verklaring waarin behoudens de bepaling vermeld in artikel 30, §2, de technici of de technische diensten vermeld worden die, al dan niet deel uitmakend van de onderneming, ter beschikking zullen staan van de uitvoerder voor de uitvoering van de restauratiewerkzaamheden en diensten
B2. Een verklaring waaruit blijkt dat de projectleider vande hoofdaannemer een diploma van ingenieur/architect bezit en/of Master in Monumenten- en Landschapszorg en/of Master in Conservatie/Restauratie.
Een verklaring waarin gesteld wordt dat de werfleider voltijds op de werf aanwezig zal zijn.
B3. Een verklaring waaruit blijkt dat de projectleider ivm de brandglasrestauratie een diploma van Master/Meester in de Glaskunst bezit of evenwaardig en heeft minstens 5 jaar ervaring.
C. Referenties specifiek voor dit bestek
C1. Opgave van minimaal 2 restauratiewerken over de laatste 7 jaar met in hoofdzaak de restauratie van interieur voor een uitgave per werk van meer dan 1 000 000 EUR netto aan als monument beschermd kerkelijk Erfgoed
1. gestaafd door getuigschriften van goede uitvoering, af te leveren door de bouwheer
2. de werken dienden in hun vooraf vastgestelde termijn te zijn opgeleverd
3. deze getuigschriften bevatten:
a) het gunningsbedrag van de restauratiewerkzaamheden
b) de eindafrekening van de restauratie
c) in het geval de eindafrekening groter is dan 110% van het gunningsbedrag de reden hiervoor
d) de opgelegde uitvoeringstermijn en de vastgestelde termijn tussen gunning en oplevering
e) een duidelijke weergave of deze restauratiewerkzaamheden volgens de regels van de kunst en op een regelmatige wijze tot een goed einde werden gebracht, de nodige attesten van de bouwheer die dit bewijzen
f) de opgave van de gedeelten die in onderaanneming werden gegeven met vermelding van de onderaannemer(s)
g) het verslag van het verloop van de restauratiewerkzaamheden, met beknopte fotodocumentatie, ook van specifieke problemen, voor en na
h) de processen-verbaal van de oplevering van de restauratiewerkzaamheden
C2. Opgave van minimaal 1 restauratie-uitvoering over de laatste 7 jaar van elk van volgende elementen aan als monument beschermd Erfgoed van vergelijkbare oorsprong (dit mogen ook referenties van onderaannemers zijn waarop beroep gedaan wordt voor huidige aanneming = duidelijk te vermelden)
- monumentaal altaar in steen 25 000 EUR netto
- monumentaal altaar in gepolychromeerd hout 25 000 EUR netto
- altaarschilderij op doek 10 000 EUR netto
- monumentaal paneelschilderij 10 000 EUR netto
- restauratie kerkelijk textiel (dit mag een ensemble zijn) 5 000 EUR netto
- restauratie brandglasramen 25 000 EUR netto
- restauratie van gewelf/muurschilderingen 25 000 EUR netto
Elkeen gestaafd door getuigschriften van goede uitvoering, af te leveren door de bouwheer.
E. Bescherming van het vakmanschap (BS 19 januari 2002 zie afdeling II, artikel 30 en.(zie opdrachtdocumenten)
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1.1 Proceduretype
Openbare procedure
IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: JA
IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2019-09-02 10:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming: NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
De inschrijving moet geldig blijven tot (dd/mm/jjjj): 2020-04-09
IV.2.7 Begin van de gunningsprocedures
Datum: 2019-09-02
Plaatselijke tijd: 10:00
Adres: Administratief Centrum (AC), Werf 9 te 9300 Aalst
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. Nadere inlichtingen
Plaatsbezoek vereist: 13/08/2019 om 14.00Het plaatsbezoek gaat door op 13/08/19 en 20/08/19, telkens om 14u00.De offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.
VI.4 Beroepsprocedures
VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad Van State
Wetenschapsstraat 33, BE-1040 Brussel
VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2019-06-27