Regionaal Ziekenhuis H Hart Tienen

Oproep tot aanvraag tot deelneming - Geautomatiseerd verpakking- en inspectiesysteem voor de individuele herverpakking van geneesmiddelen



Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een:  AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT 
Uittreksel uit de officiële tekst.

AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST

I.1. Naam en adressen

Officiële benaming: Regionaal Ziekenhuis H Hart Tienen
Postadres: Kliniekstraat 45,BE-3300 Tienen
Contactpersoon: De heer Koen Boogaerts
Tel: +32 16803746
Fax: +32 16809272
E-mail: koen.boogaerts@rztienen.be
Internetadres(sen): www.rztienen.be 


AFDELING II. VOORWERP

II.1. Omvang van de aanbesteding

II.1.1. Benaming
Oproep tot aanvraag tot deelneming - Geautomatiseerd verpakking- en inspectiesysteem voor de individuele herverpakking van geneesmiddelen 
Referentienummer: 2019/053
II.1.2. Voornaamste CPV-code: 31213400
II.1.3. Type opdracht: leveringen
II.1.4. Korte beschrijving
zie II.2.4
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE


II.2. Beschrijving

II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE242
Voornaamste plaats van uitvoering: Ziekenhuisapotheek RZT, Kliniekstraat 45 te 3300 Tienen
II.2.4. Beschrijving
Individuele medicatievoorbereiding (IMV) wordt in het KB 24.09.2012 omschreven als de handeling waarbij een of meerdere geneesmiddelen uit hun primaire verpakking worden verwijderd en vervolgens, indien nodig, samengevoegd in een enkele gesloten verpakking voor individuele toediening. Deze verpakkingen zijn bestemd voor een individuele patiënt op een bepaald tijdstip. De apotheek van het Regionaal Ziekenhuis Tienen (RZT) wenst hiervoor een nieuw Geneesmiddelen Distributie Systeem (GDS) aan te kopen. Hieronder wordt verstaan: een verpakkingsmachine (robot) voor het individueel herverpakken van persoons- en tijdsgebonden geneesmiddelen alsook een geneesmiddelen inspectie systeem ter controle en eventuele correctie van de geneesmiddelenzakjes met een oprolsysteem. De ganse installatie wordt door de opdrachtnemer geleverd, geplaatst, bedrijfsklaar gemaakt en indienst gesteld waaronder ook de validatie van de gekalibreerde cassettes. De nodige koppelingen met alle individuele toestellen worden succesvol uitgevoerd en zijn functioneel bij oplevering dwz zowel de hardware matige koppelingen als de softwarematige koppelingen met het reeds bestaande softwarepakket van de ziekenhuisapotheek RZT. 
II.2.7. Looptijd
120 maand(en)
Verlenging mogelijk: NEE


AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN

III.1. Voorwaarden voor deelneming

III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden: 
Het UEA, waarmee de inschrijver verklaart dat hij zich niet bevindt in een van de uitsluitingssituaties als bedoeld in de artikelen 67 tot 69 van de wet van 17 juni 2016.

III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij voldoet aan de onderstaande selectiecriteria:1. Document uitgaande van erkend accountingkantoor of revisor (gelieve naam en ondernemingsnummer toe te voegen aub) met vermelding van Z-score (Altman) van de aanbiedende partij.Berekeningswijze in geval private onderneming:0,717 x Werkkapitaal / Totale bezittingen +0,847 x Totaal van ingehouden winsten / Totale bezittingen +3,107 x Winst voor belastingen en interest (*) / Totale bezittingen +0,420 x Boekwaarde van de bezittingen / Boekwaarde van de schulden +0,998 x Omzet / Totale bezittingen.(*) indien er een verlies is, dient dit bedrag van een minteken te worden voorzien.De score dient bevestigd te worden door een erkend boekhouder of revisor, met vermelding van naam en erkenningsnummer.
Eventuele minimumeisen:
1. * Uit de behaalde score moet een gezonde financiële toestand blijken. Deze score dient dan ook hoger te zijn dan 1,8.
Wanneer de score lager is, is een expliciete verklaring van de boekhouder / revisor vereist waarbij uitgelegd wordt waarom de score lager ligt en waarom dit geen probleem vormt voor de uitvoering van deze opdracht. De financiële diensten van de ziekenhuizen, zullen aan de hand van deze verklaring oordelen, of de ondernemer al dan niet verder kan weerhouden worden.
In voorkomend geval dient de boekhouder / revisor ieder jaar bij het neerleggen van de jaarrekening een update van deze verklaring te geven én zal de aanbieder toch een borg van 5% stellen gedurende de looptijd van de overeenkomst.
De Aanbestedende Overheid heeft, bij vaststelling van een lagere Z-score dan 1,8 tijdens de looptijd van het contract, steeds de mogelijkheid de overeenkomst kosteloos en met een nader af te spreken einddatum te verbreken en dit zonder enige schadevergoeding verschuldigd te zijn.

III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij voldoet aan de onderstaande selectiecriteria:1. Een geldig CE-attest / verklaring van overeenstemming.2. De inschrijver vermeldt in zijn offerte minimaal volgende gegevens: Beschikbaarheid van het aantal ICT werknemers die ingezet kunnen worden voor de realisatie van o.a. de koppeling met KWS (Nexuzhealth). Ervaring die iedere ICT werknemer heeft inzake opzetten van een koppeling (hoeveel koppelingen werden gerealiseerd?). Beschrijving van de bekwaamheid en ervaring van de ICT werknemer(s) betrokken in een gelijkaardig proces.3. Customerservice is bereikbaar 24/24u 7/7d, Nederlandstalig en gevestigd in België.4. Voldoen aan de minimale technische vereisten (minimumvereisten) in hoofdstuk III van dit bestek.

Eventuele minimumeisen:
1. Aanleveren van de gevraagde attesten
2. Zoals hierboven omschreven.
3. De inschrijver bevestigt dit in het aangeboden onderhoudscontract (fase 2).
4. Voeg de gedetailleerde technische fiche(s) van het aangeboden toestel(len) toe aan de offerte.


AFDELING IV. PROCEDURE

IV.1.1 Proceduretype
Mededingingsprocedure met onderhandeling

IV.1.3 Inlichtingen over een raamovereenkomst of dynamisch aankoopsysteem
De aanbesteding betreft het sluiten van een raamovereenkomst: JA
Raamovereenkomst met één onderneming
In het geval van raamovereenkomsten - motivering voor een looptijd van meer dan vier jaar: 

IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: JA

IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2019-05-27 11:00
IV.2.3 Geraamde datum van verzending van uitnodigingen tot inschrijving of deelneming aan geselecteerde gegadigden
2019-05-31
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming:  NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
Looptijd in maanden: 6 (vanaf de datum van ontvangst van de inschrijving)


AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN


VI.3. Nadere inlichtingen
De kandidaturen en offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.

VI.4 Beroepsprocedures

VI.4.1 Beroepsinstantie
Rechtbank Eerste Aanleg Leuven
Ferdinand Smoldersplein 5, BE-3000 Leuven

VI.4.2 Orgaan verantwoordelijk voor de bemiddelingsprocedures
Rechtbank Eerste Aanleg Leuven
Ferdinand Smoldersplein 5, BE-3000 Leuven

VI.4.3 Beroepsprocedure
Precieze aanduiding van de termijn(en) voor beroepsprocedures
Rechtbank Eerste Aanleg Leuven, Ferdinand Smoldersplein 5 te 3000 Leuven

VI.4.4 Dienst waar inlichtingen over de beroepsprocedures kunnen worden verkregen
Rechtbank Eerste Aanleg Leuven
Ferdinand Smoldersplein 5, BE-3000 Leuven

VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2019-04-26

Annonces similaires du BDA :