Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een: AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
I.1. Naam en adressen
Officiële benaming: VZW Onderwijsinrichtingen Voorzienigheid
Postadres: Demerstraat 12,BE-3290 Diest
Contactpersoon: De heer Maarten Honinx
Tel: +32 13337420
E-mail: Maarten.honinx@ksdiest.Be
Internetadres(sen): www.ksdiest.Be
AFDELING II. VOORWERP
II.1. Omvang van de aanbesteding
II.1.1. Benaming
Reinigen schoolgebouwen - raamovereenkomst (2019-2023) Referentienummer: RO.02 - (2019 - 2023)
II.1.2. Voornaamste CPV-code: 90911100
II.1.3. Type opdracht: diensten
II.1.4. Korte beschrijving
zie II.2.4
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE
II.2. Beschrijving
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE242
II.2.4. Beschrijving
Voorwerp van deze diensten: Reinigen schoolgebouwen - raamovereenkomst. Toelichting: Het betreft de uitvoering van de dagelijkse schoonmaak (regulier en periodiek) van de gebouwen van de Katholieke Scholen Diest. Deze raamovereenkomst wordt afgesloten voor 1 jaar (10 prestatiemaanden voor regulier en periodiek) en is maximaal 3 keer telkens voor de duur van 1 jaar verlengbaar, mits een positieve evaluatie. Het bestuur heeft het recht om het volume in prestaties (zowel in uren als campussen) ten alle tijden te verminderen. Enkel gepresteerde uren kunnen gefactureerd worden (d.w.z. dat afwezigheden omwille van ziekte enz. in de overheadkost verwerkt zijn en ten laste van de dienstverlener zijn). Het reinigen van de ramen maakt geen deel uit van deze opdracht. Campussen: 1. CAMPUS VOORZIENINGHEID (Secundaire - en basisschool), Demerstraat 12, Diest (verplicht online tijdsregistratiesysteem verplicht) 2. CAMPUS ST. JAN (Secundaire - en basisschool), Mariëndaalstraat 44 en Peetersstraat 14, Diest (verplicht online tijdsregistratiesysteem) 3. CAMPUS DE WIJNGAARD (Kleuterschool), Wijngaardstraat 6, 4. CAMPUS DEURNE (Kleuterschool), Jozef Sweygersstraat 14, 3290 Deurne 5. CAMPUS WARANDE (basisschool), Rode Kruisstraat 13, Diest 6. 't SCHOLEKE (basisschool) Halensebaan 102, Molenbeek - Wersbeek 7. MINNEPOORTJE, Minnestraat 9, 3460 Assent 8. SCHERPENHEUVEL, OLV, Rozenkranslaan 4b, 3270 Scherpenheuvel - Zichem 9. SCHERPENHEUVEL, OLV Basilieklaan, 3270 Scherpenheuvel - Zichem 10. ONS WERELDJE, Brabantsebaan 46, Okselaar 11. DE ZONNEBLOEM, Oude Diestsestraat 4/Z, 3271 Waanrode Deze lijst is niet limitatief of 100% exclusief. De opdracht kan uitgebreid worden met nieuwe scholen die aansluiten bij KSD. De opdracht kan tevens ten alle tijden verminderd worden c.f.r. de behoeften noden. De aanbesteder besluit de opdracht niet in percelen te verdelen om volgende redenen: - Er wordt verwacht van de dienstverlener belast met de uitvoering van deze opdracht dat er een maximale flexibiliteit is in personeelsinzet. Het moet nl. mogelijk zijn om bij schoolfeesten, zomerschoonmaak, verbouwingswerken schoonmaakpersoneel van de ene campus te kunnen inzetten op de andere campus zonder dat we het overzicht verliezen in uurprestaties, materialen of ingezet personeel. Het is ook de bedoeling dat 1 "single point of contact" binnen de schoonmaakfirma deze planning en uitwisseling kan en zal beheren zonder dat er overleg moet gebeuren tussen meerdere schoonmaakfirma' s. Er wordt ook gevraagd om 1 tijdsregistratiesysteem te plaatsen dat simultaan werkt voor alle de grote 3 campussen. Hetzelfde moet tevens ook mogelijk zijn om materialen, gebruiksmiddelen en werktuigen (o.a. schoonmaakmachines) te verplaatsen tussen de verschillende werkplaatsen. In tegenstelling tot vele andere scholen beschikken wij namelijk niet meer over een eigen schoonmaakteam om "ad hoc" brandjes te blussen: flexibiliteit op meerdere campussen is dus cruciaal; - We wensen uniformiteit in de werkwijze binnen KSD: schoonmaakinspecties en - verslagen, opslag van schoonmaakproducten (en de bijhorende veiligheidsfiches) moet overal op dezelfde manier verlopen zodat alles beheersbaar en overzichtelijk wordt; - Het doel van de pas gerealiseerde fusie tussen was het realiseren van een besparing en een betere organisatie o.a. door het beperken van leveranciers en dienstverleners, facturen en bestelbonnen en het besparen door het verhogen van omzetvolumes zodat de uitgaven maximaal op het pedagogisch vlak gericht kunnen worden; - KSD wenst van haar kant te besparen in tijd m.b.t. facturen, overlegmomenten, oplossen van calamiteiten. Het is daarom noodzakelijk om met 1 schoonmaakpartner te werken i.p.v. meerdere.
II.2.7. Looptijd
48 maand(en)
Verlenging mogelijk: NEE
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.1. Voorwaarden voor deelneming
III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:
* De inschrijver legt het door hen ingevulde Uniform Europees Aanbestedingsdocument voor, dat bestaat uit een bijgewerkte eigen verklaring en dat door de aanbestedende overheid als voorlopig bewijs wordt aanvaard ter vervanging van door overheidsinstanties of derden afgegeven documenten of certificaten die bevestigen dat de betrokken inschrijver aan alle hierna vermelde voorwaarden voldoet :1° hij bevindt zich niet in een van de uitsluitingssituaties als bedoeld in de artikelen 67 tot 69 van de wet van 17 juni 2016;2° hij voldoet aan de toepasselijke selectiecriteria als vastgesteld overeenkomstig artikel 71 van de wet van 17 juni 2016.
III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Het UEA, waarmee de inschrijver verklaart dat hij voldoet aan de onderstaande selectiecriteria:1. Een passende bankverklaring opgesteld overeenkomstig het model vervat in bijlage 11 van het KB van 18 april 2017.2. Het bewijs van een verzekering tegen beroepsrisico's.3. Een verklaring betreffende de totale omzet en de omzet van de bedrijfsactiviteit die het voorwerp van de opdracht is, over de laatste drie beschikbare boekjaren, afhankelijk van de oprichtingsdatum of van de datum waarop de ondernemer met zijn bedrijvigheid is begonnen, voor zover de betrokken omzetcijfers beschikbaar zijn.
Eventuele minimumeisen:
1. Opgesteld volgens bijgevoegd model.
2. Geen.
3. Het omzetcijfer bedraagt minimaal 700.000 euro per jaar m.b.t. reinigen van gebouwen.
III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Het UEA, waarmee de inschrijver verklaart dat hij voldoet aan de onderstaande selectiecriteria:1. 1.4. Een bewijs dat de inschrijver lid is van de Algemene Belgische Schoonmaakunie of gelijkaardige beroepsfederatie met dezelfde kwaliteits - en deelnamenormen. Een buitenlandse inschrijver moet voldoen aan dezelfde eisen overeenkomstig een evenwaardig kwaliteitswaarborgingssysteem van het land waar zij gevestigd zijn.2. 1.5. Bekwaamheid van de persoon die belast zal worden met de inspecties aan te tonen door het cv en de certificaten van deze persoon en het bijvoegen van ondertekende referenties.3. 1.6. Bekwaamheid van de persoon die belast zal worden met het operationeel management aan te tonen door het cv en de certificaten van deze persoon en het bijvoegen van ondertekende referenties. Minstens 5 jaar ervaring in de hygiënesector. In het bezit zijn van relevante diploma's en certificaten.4. 1.7. De inschrijver moet over voldoende gekwalificeerd personeel beschikken. Een verklaring betreffende de gemiddelde jaarlijkse personeelsbezetting wordt aan de offerte toegevoegd. 5. 1.8. Een lijst van de voornaamste diensten die gedurende de laatste drie jaar werden verricht m.b.t. schoonmaak van gebouwen, met vermelding van het bedrag, de datum en de publiek- of privaatrechtelijke instanties waarvoor zij bestemd waren.6. 1.9. Een beschrijving van de technische uitrusting van de ondernemer, van de maatregelen die hij treft om de kwaliteit te waarborgen en van de mogelijkheden van zijn onderneming ten aanzien van studie en onderzoek.7. 1.10. Een geldig ISO 9001 (versie 2015) certificaat, of een verklaring of bewijzen inzake gelijkaardige maatregelen op het gebied van kwaliteitsbewaking.8. 1.11. Een VCA-certificaat (Veiligheid, gezondheid en milieu Checklist Aannemers) ten bewijze dat de firma voldoet aan de minimumeisen op het gebied van veiligheid, gezondheid en milieu of een gelijkwaardig document voor buitenlandse inschrijvers.9. 1.12. De inschrijver beschikt over een online digitaal tijdsregistratiesysteem dat gekoppeld is aan de facturatiediensten.
Eventuele minimumeisen:
1. Lid zijn van een ABSU of gelijkaardige beroepsfederatie met dezelfde kwaliteits - en deelnamenormen.
2. Minstens 5 jaar ervaring in de hygiënesector.
In het bezit zijn van relevante diploma's en certificaten.
3. Minstens 5 jaar ervaring in de hygiënesector.
In het bezit zijn van relevante diploma's en certificaten.
4. De inschrijver moet voor de elk van de laatste 3 jaren een gemiddelde personeelsbezetting hebben van minstens 75 FTE waarvan minimaal 5 FTE omkaderingspersoneel. De inschrijver voegt de nodige bewijsstukken mee.
5. 3 van deze referenties moeten aan de volgende vereisten voldoen:
- minstens de helft van de oppervlakte die in deze opdracht vermeld wordt bij één en dezelfde klant/instelling
- een gelijkaardige typologie van gebouwen (onderwijslokalen)
- een uitvoeringsbedrag op jaarbasis van minstens 75.000 euro excl. btw
- een attest van goede uitvoering bij te voegen
6. Software voor planning en taakkaarten en calculaties.
7. ISO 9001
8. VCA Certificaat
9. Beschrijving van tijdsregistratiesysteem toe te voegen.
De inschrijver heeft op minstens 3 plaatsen dit systeem operationeel in werking. De referenties worden toegevoegd.
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1.1 Proceduretype
Openbare procedure
IV.1.3 Inlichtingen over een raamovereenkomst of dynamisch aankoopsysteem
De aanbesteding betreft het sluiten van een raamovereenkomst: JA
Raamovereenkomst met één onderneming
IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: JA
IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2019-05-09 10:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming: NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
De inschrijving moet geldig blijven tot (dd/mm/jjjj): 2019-11-05
IV.2.7 Begin van de gunningsprocedures
Datum: 2019-05-09
Plaatselijke tijd: 10:00
Adres: Katholieke Scholen Diest, dienst overheidsopdrachten.
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. Nadere inlichtingen
De offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.
VI.4 Beroepsprocedures
VI.4.1 Beroepsinstantie
Rechtbank van eerste aanleg - Leuven, BE nvt
VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2019-04-04