Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een: AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
I.1. Naam en adressen
Officiële benaming: Universiteit Gent
Postadres: Sint-Pietersnieuwstraat 25,BE-9000 Gent
Contactpersoon: Mevrouw Sien Boes
Tel: +32 92643174
Fax: +32 92643596
E-mail: sien.boes@ugent.be
Internetadres(sen): www.ugent.be
I.3. Communicatie
Officiële benaming: Directie Gebouwen en Facilitair Beheer
Postadres: Sint-Pietersnieuwstraat 25,BE-9000 Gent
Contactpersoon: Mevrouw Els Werbrouck
Tel: +32 92647904
Fax: +32 92643596
E-mail: els.werbrouck@ugent.be
Internetadres(sen): www.ugent.be
AFDELING II. VOORWERP
II.1. Omvang van de aanbesteding
II.1.1. Benaming
UITVOERING SCENOGRAFIE GENTS UNIVERSITEITSMUSEUM: leveren en plaatsen van museale verlichting Referentienummer: A0216905b
II.1.2. Voornaamste CPV-code: 71318100
II.1.3. Type opdracht: leveringen
II.1.4. Korte beschrijving
zie II.2.4
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE
II.2. Beschrijving
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE234
Voornaamste plaats van uitvoering: F.I. 04.11 - campus Ledeganck - L11 - Ledeganck 3de fase, K.L. Ledeganckstraat 35 te 9000 Gent
II.2.4. Beschrijving
De Universiteit Gent richt een Gents Universitair Museum in in de westelijke vleugel van de Campus Ledeganck, K.L. Ledeganckstraat 35 te Gent. De onderhavige leveringen hebben tot doel: uitvoering van onderdelen van de scenografie van het Gents Universiteitsmuseum op bouwlaag 100, 120, 130 en 140 van de 3de fase van het Complex Ledeganck van de Universiteit Gent (deelproject A/02169). De opdracht omvat (niet limitatief) - Ontwerp van een lichtplan, inclusief advies en overleg met de aannemer 'decorbouw en grafiek'; - Leveren en plaatsen van museale spots en loopverlichting; - Uitlichten van de objecten en multimedia in situ.
II.2.7. Looptijd
Aanvang (dd/mm/jjjj): 2019-05-16
Einde (dd/mm/jjjj): 2020-03-19
Verlenging mogelijk: NEE
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.1. Voorwaarden voor deelneming
III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:
* Het UEA, waarmee de inschrijver verklaart dat hij zich niet bevindt in een van de uitsluitingssituaties als bedoeld in de artikelen 67 tot 69 van de wet van 17 juni 2016.
III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Het UEA, waarmee de inschrijver verklaart dat hij voldoet aan de onderstaande selectiecriteria:1. Een verklaring betreffende de totale omzet en de omzet van de bedrijfsactiviteit die het voorwerp van de opdracht is, over de laatste drie beschikbare boekjaren, afhankelijk van de oprichtingsdatum of van de datum waarop de ondernemer met zijn bedrijvigheid is begonnen, voor zover de betrokken omzetcijfers beschikbaar zijn.
Eventuele minimumeisen:
1. De jaarlijkse omzet van de bedrijfsactiviteit die het voorwerp van de opdracht is, bedraagt minimaal EUR100.000,00
III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Het UEA, waarmee de inschrijver verklaart dat hij voldoet aan de onderstaande selectiecriteria:2. De lijst van de voornaamste gelijkaardige leveringen die gedurende de afgelopen vijf jaar zijn verricht met minimaal vermelding van het bedrag, het tijdstip, opdrachtgever en de plaats van de uitvoering van de werken. Met 'gelijkaardige projecten' worden projecten bedoeld met een gelijkaardige technische complexiteit én omvang/oppervlakte (minimale tentoonstellingsoppervlakte van 600 m²).2. Een omschrijving van het gedeelte van de opdracht dat de ondernemer eventueel in onderaanneming wil geven.
Eventuele minimumeisen:
2. Minimaal twee referenties moeten worden gestaafd door getuigschriften die duidelijk weergeven of de werken uitgevoerd werden volgens de regels van de kunst en of ze op regelmatige wijze tot een goed einde werden gebracht. Op verzoek van de Universiteit Gent zullen bijkomende opgegeven referenties gestaafd moeten worden door de hier boven vermelde getuigschriften.
Het is toegelaten om zich te beroepen op de referenties van onderaannemers.
2. De omschrijving van het gedeelte van de opdracht dat de dienstverlener eventueel in onderaanneming wil geven, met tevens de samenstelling van dit team en motivering dat deze samenstelling borg staat voor een kwaliteitsvolle uitvoering van de opdracht in onderaanneming. De inschrijver is verplicht om de uitvoering van de opdracht met de opgegeven onderaannemers uit te voeren. Er dient bij de offerte een (principiële) samenwerkingsovereenkomst te worden toegevoegd.
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1.1 Proceduretype
Openbare procedure
Versnelde procedure: JA
Motivering
IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: JA
IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2019-03-29 10:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming: NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
De inschrijving moet geldig blijven tot (dd/mm/jjjj): 2019-08-26
IV.2.7 Begin van de gunningsprocedures
Datum: 2019-03-29
Plaatselijke tijd: 10:00
Adres: Directie Gebouwen en Facilitair Beheer - Afdeling Administratief Bureau, Sint-Pietersnieuwstraat 25 te 9000 Gent
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. Nadere inlichtingen
Plaatsbezoek vereist: Na telefonische afspraak wordt er een plaatsbezoek aan de 3de fase georganiseerd. Afspraak telkens aan de hoofdingang Complex Ledeganck, K.L. Ledeganckstraat 35 te 9000 Gent. Deze plaatsbezoeken gaan enkel door op reguliere werkdagen en -uren. Dit plaatsbezoek wordt gecombineerd met een prospectie van de antieke kasten die in het technisch bestek zijn opgenomen, zodat de inschrijver de actuele stand van zaken en de nodige handelingen (restauraties, belichting, vervanging glas, enz.) correct kan inschatten. Dit tweede luik van het plaatsbezoek gaat door op de Campus Sterre, Krijgslaan 281 te 9000 Gent. Dit plaatsbezoek is verplicht en vindt plaats voor het indienen van de offerte. Dit heeft als doel dat de inschrijvers zich een precies beeld kunnen vormen van de omstandigheden waarin de uit te voeren werken van het huidige bijzonder bestek dienen plaats te vinden, met name van de juiste ligging, toestand, omvang en aard van de verbouwing, van de ²bebouwing in en rond de bouwplaats en van alle andere factoren die van belang zijn voor de opmaak van zijn offerte (bv. grootte van de deuropeningen). Zij zullen zich achteraf nooit kunnen beroepen op onwetendheid over deze factoren. De inschrijver zal bijgevolg geen recht hebben op een extra vergoeding of termijnsverlenging door een slechte kennis van de bestaande situatie van zijn kant.De aanduidingen op de plannen betreffende de bestaande toestand worden slechts bij wijze van inlichting gegeven. De inschrijver wordt immers geacht het bedrag van zijn offerte volgens zijn eigen bevindingen en ramingen berekend te hebben. Een plaatsbezoek mag geen hinder veroorzaken voor de verschillende activiteiten in de aanhorigheden van de Universiteit Gent en de zone van de geplande werken in het bijzonder. De inschrijvers krijgen van de opdrachtgever een attest overhandigd van dit plaatsbezoek. Zij dienen dit toe te voegen bij het indienen van de offerte, op straffe van nietigheid. Inlichtingen inzake het bestek kunnen opgevraagd worden bij: Dhr. Koen Bovée, architect en scenograaftelefoon : 0475 59 10 15 - e-mail: koenbovée@skynet.beOf Dhr. Alexander Jonckheere, Productieleider Tentoonstellingen voor Gents Universiteitsmuseumtelefoon : 09/264.49.30 - e-mail: alexander.jonckheere@UGent.be Of mevrouw Els Werbrouck, projectcoördinator UGent voor Dienst Gebouwen en Facilitair Beheer telefoon : 09/264.79.04 - e-mail: els.werbrouck@UGent.beDe offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.Deze aankondiging betreft een versnelde, openbare procedure. Motivering voor het gebruik van een versnelde procedure: Hoogdringendheid
VI.4 Beroepsprocedures
VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad Van State
Wetenschapsstraat 33, BE-1040 Brussel
VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2019-03-13