Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een: AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT - NUTSSECTOREN
Uittreksel uit de officiële tekst.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
I.1. Naam en adressen
Officiële benaming: Havenbedrijf Antwerpen
Postadres: Zaha Hadidplein 1,BE-2030 Antwerpen
E-mail: procurement@portofantwerp.com
Internetadres(sen): www.portofantwerp.com
I.3. Communicatie
Officiële benaming: Procurement
Postadres: Zaha Hadidplein 1,BE-2030 Antwerpen
E-mail: procurement@portofantwerp.com
Internetadres(sen): www.portofantwerp.com
AFDELING II. VOORWERP
II.1. Omvang van de aanbesteding
II.1.1. Benaming
Uitnodiging tot indienen offerte - Bouwen van 3 prototypes 'recreatieve infrastructuur Havenland', incl. omgevingsaanleg. - Vereenvoudigde onderhandelingsprocedure met voorafgaande oproep tot mededinging Referentienummer: B10693
II.1.2. Voornaamste CPV-code: 72244000
II.1.3. Type opdracht: werken
II.1.4. Korte beschrijving
zie II.2.4
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE
II.2. Beschrijving
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE211
Voornaamste plaats van uitvoering: Haven van Antwerpen
II.2.4. Beschrijving
De bouw van de 3 prototypes kadert in het strategisch project 'Havenland'. 'Havenland' staat voor een toegankelijk en herkenbaar gebied en probeert, door middel van doordachte ingrepen op specifieke locaties, het recreatieve aspect van de haven in de kijker te zetten. Voor 'Havenland' werd een eigen huisstijl ontworpen die toegepast wordt op alle nieuwe recreatieve infrastructuur in de haven. Bijlage 7 'Catalogus Recreatieve Infrastructuur' geeft meer toelichting bij deze huisstijl. In dit bestek (B10693) krijgt de catalogus een eerste uitwerking in volgende 3 prototypes: - Uitkijktoren te Prosperpolder - Kijkhut te Kuifeend - Mobiel Infopunt Het 'proefkarakter' houdt in dat er een aantal zaken getest kunnen worden, maar ook dat er eventueel onvolkomenheden zullen zijn. De opgedane kennis uit dit bestek zal meegenomen worden in een bestek voor de realisatie van meerdere modules dat d.m.v. een ander contract gegund zal worden. B10693 betreft een performantiebestek. De aannemer staat in voor de coördinatie, alle noodzakelijke studies/berekeningen en detailplannen, leveringen, werkzaamheden volgens de regels van de kunst, testen, eventuele keuringen en indienstneming om de gebouwde constructies op te leveren volgens de functionele, technische en architecturale eisen van dit bestek, alle bestaande normen en regelgeving terzake.
II.2.7. Looptijd
70 dag(en)
Verlenging mogelijk: NEE
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.1. Voorwaarden voor deelneming
III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:
De inschrijver mag zich niet bevinden in één van de situaties van artikelen 67 tot 69 van de wet van 17 juni 2016. De indiening van de offerte geldt als impliciete verklaring op erewoord dat hij zich niet bevindt in één van de uitsluitingsgevallen bedoeld in artikelen 67 tot 69 van de wet van 17 juni 2016. De aanbestedende overheid behoudt zich het recht voor om de gegevens die deze impliciete verklaring ondersteunen, te verifiëren. Voor zover ze daartoe over de mogelijkheid beschikt, zal ze, via elektronische middelen bij de gegevensbeheerders inlichtingen en documenten opvragen om de persoonlijke toestand van de inschrijver te onderzoeken. Indien deze mogelijkheid niet bestaat, kan de aanbestedende overheid de inschrijver in elk stadium van de procedure verzoeken om de nodige bewijsstukken voor te leggen.De inschrijver voldoet aan de toepasselijke selectiecriteria als vastgesteld overeenkomstig artikel 71 van de wet van 17 juni 2016.
III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
1. De inschrijver toont zijn financiële en economische bekwaamheid aan door een bankverklaring.
III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
1. De inschrijver dient een lijst te bezorgen met minimaal 3 referenties van gelijkaardige opdrachten gedurende de laatste 5 jaar voorafgaand aan deze opdracht. Bij één van de 3 referenties dient de inschrijver aan te tonen dat het structureel ontwerp van de staal-/houtconstructie deel uitmaakte van de opdracht.De referenties vermelden: - Een beschrijving van de uitgevoerde werken - De locatie van de uitgevoerde werken- Het bedrag van de opdracht (minimum EUR 50.000,00)- De uitvoeringstermijn van de opdracht- De contactgegevens van een contactpersoon bij de opdrachtgeverEr dient een bewijs van goede uitvoering toegevoegd te worden.
Eventuele minimumeisen:
Vereiste erkenning: D (Bouwwerken), Klasse 2
of
D1 (Ruwbouwwerken en onder kap brengen van gebouwen), Klasse 2
of
D5 (Timmerwerk, houten spanten en trappen), Klasse 2
of
D7 (Smeedwerk), Klasse 2
of
D20 (Metalen schrijnwerk), Klasse 2
of
D22 (Metalen dakbedekkingen en zinkwerk), Klasse 2
of
E (Burgerlijke bouwkunde), Klasse 2
of
E2 (Paalfunderingen, dam- en diepwanden), Klasse 2
of
F (Metaalconstructies), Klasse 2
of
F1 (Montage- en demontagewerken (zonder leveringen)), Klasse 2
of
F2 (Metalen draagstructuren bouwen), Klasse 2
of
G (Grondwerken), Klasse 2
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: NEE
IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2019-04-29 14:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming: NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
Looptijd in maanden: 6 (vanaf de datum van ontvangst van de inschrijving)
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. Nadere inlichtingen
Wijze van indienen - e-procurementHet indienen en ontvangen van offertes en/of aanvragen tot deelneming verloopt volledig en uitsluitend op elektronische wijze.Met elektronische indiening wordt indiening bedoeld via de e-tendering applicatie en niet per e-mail!De offertes en/of aanvragen tot deelneming dienen digitaal ondertekend te zijn volgens het e-tenderingsysteem.De elektronische indiening van offertes en/of aanvragen tot deelneming gebeurt via:https://eten.publicprocurement.be Voor meer informatie wordt verwezen naar : http://www.publicprocurement.be.Indien u dit dossier toevoegt aan uw favorieten, wordt u via mail op de hoogte gesteld van alle wijzigingen.De meetstaat wordt u eveneens in excelformaat bezorgd. Vermits wij geen vat hebben op de wijze waarmee u met dit document omspringt, wijzen wij u op de bepaling van artikel 75 van het KB van 18 juni 2017 "Vorm en inhoud van de offerte".De meetstaat dient aangeleverd te worden in Excel.Gelieve de desbetreffende bepaling van dit artikel nauwgezet te volgen.Huidige opdracht betreft een vereenvoudigde onderhandelingsprocedure met bekendmaking. Hieruit volgt dat u dient te voldoen aan de selectiecriteria vermeld in het bestek (en hiervoor de vereiste documenten dient over te maken) en dat u een offerte dient in te dienen. Het indienen van uw kandidatuurstelling en uw offerte vindt dus in één fase plaats.De offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.
VI.4 Beroepsprocedures
VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad Van State Griffie van de afdeling bestuursrechtspraak
Wetenschapstraat 33, BE-1040 Brussel (Etterbeek)
Tel: +32 22349611
VI.4.4 Dienst waar inlichtingen over de beroepsprocedures kunnen worden verkregen
Raad Van State Griffie van de afdeling bestuursrechtspraak
Wetenschapstraat 33, BE-1040 Brussel (Etterbeek)
Tel: +32 22349611
VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2019-03-12