Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een: AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
I.1. Naam en adressen
Officiële benaming: Vlaamse Dienst voor Arbeidsbemiddeling en Beroepsopleiding
Postadres: Keizerslaan 11,BE-1000 Brussel
Contactpersoon: De heer Fons Leroy
Tel: +32 25061340
E-mail: fons.leroy@vdab.be
Internetadres(sen): www.vdab.be
I.3. Communicatie
Officiële benaming: Vlaamse Dienst voor Arbeidsbemiddeling en Beroepsopleiding
Postadres: Keizerslaan 11,BE-1000 Brussel
Contactpersoon: De heer Peter Binders
Tel: +32 25061340
E-mail: Peter.binders@vdab.be
Internetadres(sen): www.vdab.be
AFDELING II. VOORWERP
II.1. Omvang van de aanbesteding
II.1.1. Benaming
MILIEUBEWUST WASSEN VAN RAMEN bij VDAB Vestigingen Referentienummer: 2019/022/INK/FAC/PB
II.1.2. Voornaamste CPV-code: 90911300
II.1.3. Type opdracht: diensten
II.1.4. Korte beschrijving
Het voorwerp van de opdracht bestaat uit het milieubewust wassen en schoonmaken:
- van alle glaswerk (of vervangende kunststoffen) en omkadering van ramen, deuren, gevels, lichtstraten, koepels, veranda's, afdaken langs binnen- en buitenkant
- alle extensies van de omkadering langs binnen- en buitenkant
- alle separatieglas (bv loketten, glas in binnendeuren, glas in binnengangen, enz.)
- alle glasdallen
- alle slagen (= sluitkanten)
De verkoopsvoorwaarden van de inschrijver worden uitdrukkelijk niet van toepassing verklaard op deze opdracht.
Deze opdracht dient te worden uitgevoerd op de VDAB - vestigingen, per provincie vermeld onder rubriek Plaats van Uitvoering van dit bestek (Bijlage 5 - Plaats van Uitvoering).
Voor de omvang van de opdracht verwijzen we naar de Bijlage 3 - Meetstaat per provincie en de vermeldingen in Deel 3 Technische Bepalingen.
De gegevens vermeld in deze meetstaat zijn vr.(zie opdrachtdocumenten)
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: JA
II.2. Beschrijving
Lot 1II.2.1. Benaming
Perceel 1 : Regio Oost-Vlaanderen II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE2
Voornaamste plaats van uitvoering: VDAB Oost-Vlaanderen
II.2.4. Beschrijving
zie II.2.1
II.2.7. Looptijd
12 maand(en)
Verlenging mogelijk: JA
Het contract is jaarlijks opzegbaar per aangetekend schrijven, door de VDAB, minstens 30 dagen voor het einde van elke periode van één jaar, de opzeggingstermijn van de dienstverlener bedraagt 90 dagen. In geval van opzeg kan de dienstverlener geen enkele vergoeding eisen.
Lot 2II.2.1. Benaming
Perceel 2 : Regio West-Vlaanderen II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE2
Voornaamste plaats van uitvoering: VDAB West-Vlaanderen
II.2.4. Beschrijving
zie II.2.1
II.2.7. Looptijd
12 maand(en)
Verlenging mogelijk: JA
Het contract is jaarlijks opzegbaar per aangetekend schrijven, door de VDAB, minstens 30 dagen voor het einde van elke periode van één jaar, de opzeggingstermijn van de dienstverlener bedraagt 90 dagen. In geval van opzeg kan de dienstverlener geen enkele vergoeding eisen.
Lot 3II.2.1. Benaming
Perceel 3 : Regio Antwerpen II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE2
Voornaamste plaats van uitvoering: VDAB Provincie Antwerpen
II.2.4. Beschrijving
zie II.2.1
II.2.7. Looptijd
12 maand(en)
Verlenging mogelijk: JA
Het contract is jaarlijks opzegbaar per aangetekend schrijven, door de VDAB, minstens 30 dagen voor het einde van elke periode van één jaar, de opzeggingstermijn van de dienstverlener bedraagt 90 dagen. In geval van opzeg kan de dienstverlener geen enkele vergoeding eisen.
Lot 4II.2.1. Benaming
Perceel 4 : Regio Vlaams-Brabant - Centrale Diensten II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE2
Voornaamste plaats van uitvoering: VDAB Brussel, 1000 Brussel / VDAB Vlaams-Brabant
II.2.4. Beschrijving
zie II.2.1
II.2.7. Looptijd
12 maand(en)
Verlenging mogelijk: JA
Het contract is jaarlijks opzegbaar per aangetekend schrijven, door de VDAB, minstens 30 dagen voor het einde van elke periode van één jaar, de opzeggingstermijn van de dienstverlener bedraagt 90 dagen. In geval van opzeg kan de dienstverlener geen enkele vergoeding eisen.
Lot 5II.2.1. Benaming
Perceel 5 : Regio Limburg II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE2
Voornaamste plaats van uitvoering: VDAB Limburg
II.2.4. Beschrijving
zie II.2.1
II.2.7. Looptijd
12 maand(en)
Verlenging mogelijk: JA
Het contract is jaarlijks opzegbaar per aangetekend schrijven, door de VDAB, minstens 30 dagen voor het einde van elke periode van één jaar, de opzeggingstermijn van de dienstverlener bedraagt 90 dagen. In geval van opzeg kan de dienstverlener geen enkele vergoeding eisen.
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.1. Voorwaarden voor deelneming
III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:
* Het UEA, waarmee de inschrijver verklaart dat hij zich niet bevindt in een van de uitsluitingssituaties als bedoeld in de artikelen 67 tot 69 van de wet van 17 juni 2016.
III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Het UEA, waarmee de inschrijver verklaart dat hij voldoet aan de onderstaande selectiecriteria:1. De jaarrekening van het afgelopen boekjaar. De jaarrekening van Belgische inschrijvers zal door de VDAB op basis van het ondernemingsnummer van de inschrijver in de Kruispuntbank van Ondernemingen via elektronische weg gecontroleerd worden. Enkel buitenlandse inschrijver moeten hun jaarrekening toevoegen.
Eventuele minimumeisen:
1. De inschrijver moet over een positief eigen vermogen beschikken. Dit moet blijken uit de jaarrekening van het afgelopen boekjaar.
III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Het UEA, waarmee de inschrijver verklaart dat hij voldoet aan de onderstaande selectiecriteria:1. Een lijst met referenties van minimum 5 representatieve klanten (projecten) van de voorbije 3 jaar, met korte beschrijving van het project, totaalbedrag van het project, vermelding van naam, telefoon en emailadres van de contactpersoon. 2. Beschrijving van de wijze waarop de kwaliteit van het werk van het onderhoudspersoneel wordt opgevolgd.3. Verklaring die de werktuigen, het materieel en de technische uitrusting vermeldt waarover de dienstverlener zal beschikken voor de uitvoering van de diensten, van de maatregelen die hij treft om de kwaliteit te waarborgen. 4. Opgave van het gedeelte van de opdracht dat de dienstverlener desgevallend voornemens is in onderaanneming te geven5. Opgave van de al dan niet tot de onderneming behorende technici of technische diensten, in het bijzonder van die welke belast zijn met de kwaliteitscontrole6. De beschrijving van de structuur en de organisatie van de onderneming en de gespecialiseerde diensten die hij kan aanbieden al dan niet via onderaanneming7. Het bewijs dat de inschrijver voldoet aan bepaalde kwaliteitsnormen inzake kwaliteitsbewaking zoals ISO 90018. Het bewijs dat de inschrijver voldoet aan bepaalde milieunormen inzake milieubewaking zoals EMAS, ISO 140019. Door het bewijs te leveren dat het personeel belast met de opdracht beschikt over de nodige vaardigheden en bekwaamheden (opleiding, kwalificaties, talenkennis)
Eventuele minimumeisen:
1. Minstens 5 representatieve klanten (projecten) van laatste 3 jaar met de gevraagde informatie: korte beschrijving project ; totaalbedrag opdracht/project
; naam, telefoon en email adres van contactpersoon
2. Een document voorleggen dat beschrijft hoe de kwalitaeit van het personeel wordt opgevolgd. Dit kan ook het kwaliteitssysteem zijn dat de inschrijver gebruikt of heeft ingevoerd voor deze opvolging en controle.
3. Lijst van de werktuigen, het materieel en de technische uitrusting met opgave van: staat van de uitrusting ; certificaat, indien vereist ; kwalitatieve opvolging, zoals preventief onderhoud of onderhoudscontract, of ander gelijksoortige kwalitatieve opvolging
4. 1) Lijst met opgave van de onderdelen in onderaanneming, opgave van de naam en ondernemingsnummer van de onderaannemer. 2) Verklaring op eer van de inschrijver dat zijn gekozen onderaannemers volledig voldoen aan alle technische bekwaamheidsvoorwaarden, zoals VDAB in dit bestek vraagt.
5. Lijst van de technici en/of technische diensten, met vermelding van hun voornaamste taak.
6. Beschrijving van de organisatie, met organigram en opgave van de diensten.
7. Ofwel een certificaat van ISO9001;
Ofwel een gelijkwaardig kwaliteitszorgsysteem, met opgave van de beleidsverklaring, het actieplan, de kwaliteitscoördinator, het kwaliteitsverslag(en), trainingsprogramme, werkinstructies, kwaliteitsmetingen en -verbeteringen.
8. Ofwel het certificaat van ISO14001, of van EMAS
Ofwel Een gelijkwaardig milieuzorgsysteem met opgave van beleidsverklaring, actieplan, milieucoördinator, milieuverslag, trainingsprogramma, werkinstructies, .
9. Lijst met opgave van personeel, hun vaardigheden en bekwaamheden (opleiding, kwalificatie, talenkennis, .)
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1.1 Proceduretype
Openbare procedure
IV.1.3 Inlichtingen over een raamovereenkomst of dynamisch aankoopsysteem
De aanbesteding betreft het sluiten van een raamovereenkomst: JA
Raamovereenkomst met één onderneming
IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: JA
IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2019-03-26 11:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming: NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
De inschrijving moet geldig blijven tot (dd/mm/jjjj): 2019-07-24
IV.2.7 Begin van de gunningsprocedures
Datum: 2019-03-26
Plaatselijke tijd: 11:00
Adres: Dienst Inkoop, Keizerslaan 11, lokaal 008 te 1000 Brussel
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. Nadere inlichtingen
Plaatsbezoek vereist en verzuimen aan plaatsbezoek leidt tot nietigheid van de offerte: De inschrijver dient een verplicht plaatsbezoek te brengen op alle locaties waarvoor hij zich wil inschrijven om de inschrijver toe te laten inzicht te krijgen in de opdracht. De inschrijver is verplicht bij ieder plaatsbezoek Bijlage 3 - Plaatsbezoek te laten ondertekenen en als bewijs toe te voegen aan de offerte. In het geval een inschrijver zou verhinderd zijn om deel te nemen aan een plaatsbezoek of plaatsbezoeken op de door de VDAB voorgestelde datum/data dient de inschrijver ten laatste op datum van het/de voorgesteld(e) plaatsbezoek/plaatsbezoeken waarvoor hij verhinderd is per email een vraag te richten aan hieronder vermelde VDAB-medewerkers teneinde een andere datum voor het verplichte plaatsbezoek af te spreken.De offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.
VI.4 Beroepsprocedures
VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van State
Wetenschapsstraat 33, BE-1040 Brussel
VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2019-02-19