Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een: AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
I.1. Naam en adressen
Officiële benaming: vzw Jan Yperman Ziekenhuis
Postadres: Briekestraat 12,BE-8900 Ieper
Contactpersoon: Mevrouw Ellen Maes
Tel: +32 57356540
E-mail: ellen.maes@yperman.net
Internetadres(sen): www.yperman.net
AFDELING II. VOORWERP
II.1. Omvang van de aanbesteding
II.1.1. Benaming
aankoop, levering, indienststelling en onderhoud van urine- en hematoanalyzers met bijhorend reagentiacontract Referentienummer: 2018/005
II.1.2. Voornaamste CPV-code: 33696500
II.1.3. Type opdracht: leveringen
II.1.4. Korte beschrijving
Het VZW Jan Yperman Ziekenhuis is voor haar laboratorium klinische biologie op zoek naar een vervanging van de huidige urineanalyer en hematoanalyzer.
De opdracht omvat het leveren, installeren en in dienst stellen van volgende configuratie: een automaat voor urinediagnostiek, met hierin een dipstickreader, urinesedimentanalyser. De dipstickreader en de sedimentenanalyser dienen fysisch gekoppeld te zijn. De opdrachtnemer dient de nodige opleidingen, middleware en bidirectionele koppeling met het LIS te voorzien.
De opdracht omvat eveneens het leveren, installeren en in dienst stellen van volgende configuratie: een automaat voor hematologietelling en differentiatie met een identieke back-up analyzer, beide met 6 differentiatie. De analyzer en het identieke back-up toestel moeten gekoppeld zijn. Beide toestellen dienen ook gekoppeld te worden aan een toestel voor automatische uitstrijk en kleuring (SMS). Er wordt gevraagd optioneel een digi.(zie opdrachtdocumenten)
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: JA
II.2. Beschrijving
Lot 1II.2.1. Benaming
aankoop,levering, indienststelling en onderhoud van urineanalyzer met bijhorend reagentiacontract II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE253
Voornaamste plaats van uitvoering: vzw Jan Yperman Ziekenhuis, Briekestraat 12 te 8900 Ieper
II.2.4. Beschrijving
De opdracht omvat het leveren, installeren en in dienst stellen van volgende configuratie: een automaat voor urinediagnostiek, met hierin een dipstickreader, urinesedimentanalyser. De dipstickreader en de sedimentenanalyser dienen fysisch gekoppeld te zijn. Het geheel dient aangeboden te worden met de nodige reagentia en verbruiksmaterialen. Er wordt tevens een onderhoudscontract gevraagd. De opdrachtnemer dient de nodige opleidingen, middleware en bidirectionele koppeling met het LIS te voorzien.De in dit artikel vermelde vereisten zijn minimale vereisten, waaraan elk aangeboden toestel, verbruiksproduct (reagentia), verbruiksgoed, software en onderhoudscontract dient te voldoen. De huidige dipstick reader en sediment analyzer worden verwijderd door en op kosten van de aanbieder. Dit dient uitgevoerd te worden volgens de geldende voorschriften qua hygiëne en veiligheid ivm laboratorium apparatuur.
II.2.7. Looptijd
84 maand(en)
Verlenging mogelijk: NEE
Lot 2II.2.1. Benaming
aankoop, levering, indienststelling, en onderhoud van hematoanalyzer met bijhorend reagentiacontract II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE253
Voornaamste plaats van uitvoering: vzw Jan Yperman Ziekenhuis, Briekestraat 12 te 8900 Ieper
II.2.4. Beschrijving
De opdracht omvat het leveren, installeren en in dienst stellen van volgende configuratie: een automaat voor hematologietelling en differentiatie met een identieke back-up analyzer, beide met 6 differentiaties en een slidemaker stainer met als verplichte optie een digitale microscoop. De beide celtellers moeten fysiek gekoppeld zijn aan een toestel voor automatische uitstrijk en kleuring (SMS). Er wordt gevraagd optioneel een digitale microscoop aan te bieden (verplichte optie). Er moet een mogelijkheid zijn om ook deze microscoop fysiek te koppelen aan alle toestellen. Het geheel dient aangeboden te worden met de nodige reagentia en verbruiksmaterialen. Er wordt eveneens een onderhoudscontract gevraagd. De opdrachtnemer dient de nodige opleidingen, middleware (validatiesysteem) en bidirectionele koppeling met het LIS te voorzien.De in dit artikel vermelde vereisten zijn minimale vereisten, waaraan elk aangeboden toestel, verbruiksproduct (reagentia), verbruiksgoed, software en onderhoudscontract dient te voldoen.De huidige hematologieapparatuur dient verwijderd te worden door en op kosten van de aanbieder. Dit dient uitgevoerd te worden volgens de geldende voorschriften qua hygiëne en veiligheid ivm laboratoriumapparatuur.
II.2.7. Looptijd
84 maand(en)
Verlenging mogelijk: NEE
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.1. Voorwaarden voor deelneming
III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:
* Het UEA, waarmee de inschrijver verklaart dat hij zich niet bevindt in een van de uitsluitingssituaties als bedoeld in de artikelen 67 tot 69 van de wet van 17 juni 2016.
III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Het UEA, waarmee de inschrijver verklaart dat hij voldoet aan de onderstaande selectiecriteria:1. Z-score:Om de financiële draagkracht van de kandidaat te controleren zal de inschrijver tevens een document bezorgen uitgaande van erkend accountingkantoor of revisor met vermelding van Z-score (Altman) van de aanbiedende partij. Berekeningswijze in geval private onderneming:717 x Werkkapitaal / Totale bezittingen +847 x Totaal van ingehouden winsten / Totale bezittingen +107 x Winst voor belastingen en interest / Totale bezittingen +420 x Boekwaarde van de bezittingen / Boekwaarde van de schulden + 998 x Omzet / Totale bezittingen. De score dient bevestigd te worden door boekhouder of revisor, met vermelding van naam en erkenningsnummer.Indien de inschrijver een beroep doet op de draagkracht van een andere entiteit, moeten de nodige documenten toegevoegd worden aan de aanvraag tot deelneming waaruit blijkt dat de inschrijver daadwerkelijk zal beschikken over de voor de uitvoering van de opdracht noodzakelijke middelen.Omzet: De inschrijver dient een verklaring in betreffende de totale omzet en de omzet die verband houdt met de opdracht, over de laatste drie boekjaren. Indien de kandidaat bestaat uit een combinatie van ondernemers, wordt deze informatie meegedeeld voor elk van de deelnemers aan de combinatie afzonderlijk.
Eventuele minimumeisen:
1. Z-score:
Uit de behaalde score moet een gezonde financiële toestand blijken. Deze score dient dan ook gelijk aan of hoger te zijn dan 1,8. Wanneer de score lager is, is een expliciete verklaring van een erkend boekhouder of revisor vereist waarbij uitgelegd wordt waarom de score lager ligt en waarom dit geen probleem vormt voor de uitvoering van deze opdracht. In voorkomend geval zal opdrachtnemer toch een borg van10% moeten stellen gedurende de looptijd van de uitvoering van de opdracht. De aanbestedende overheid heeft, bij vaststelling van een lagere score dan 1,8 tijdens de looptijd van het contract, steeds de mogelijkheid een nieuwe berekening van de laatst gekende Z-score te vragen. Indien deze lager zou zijn kan de opdrachtnemer door de aanbestedende overheid verzocht worden om de nodige waarborgen aan te leveren om de uitvoering van de opdracht te garanderen. Bij gebreke hieraan zal de overeenkomst kosteloos en met een nader af te spreken einddatum te verbreken en dit zonder enige schadevergoeding verschuldigd te zijn.
Omzetverklaring:
De minimale jaarlijkse totale omzet van de kandidaat dient voor de laatste 3 boekjaren minstens 2 maal de omzet mbt tot deze opdracht te bedragen . Indien de kandidaat bestaat uit een combinatie van ondernemers, volstaat het dat deze omzet wordt gehaald door de deelnemers aan deze combinatie gezamenlijk.
III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Het UEA, waarmee de inschrijver verklaart dat hij voldoet aan de onderstaande selectiecriteria:1. -Referenties: een lijst van gelijkaardige instellingen van de afgelopen 3 jaar waar de gevraagde dienstverlening succesvol wordt uitgeoefend. De aanbestedende overheid behoudt zich het recht voor om contact op te nemen met de doorgegeven contactpersoon ter verificatie. -Bekwaamheid personeel: overzicht van de kwalificaties, talenkennis, ervaring en opleidingsniveau van het huidig medewerkersbestand belast met analoge dienstverlening en waarmee in het Nederlands kan gecommuniceerd worden.
Eventuele minimumeisen:
1. Referentie:
De inschrijver moet aantonen dat hij ervaring heeft met gelijkwaardige opdrachten als de hier voorliggende, zowel naar grootte als complexiteit van de opdracht.
Per referentie wordt minimaal volgende informatie meegegeven:
naam instelling, coördinaten van een contactpersoon in deze instelling, gedetailleerde omschrijving van de opdracht, jaarbudget.
De kandidaat dient te beschikken over minimaal drie (3) gelijkwaardige referenties. De kandidaat moet deze gelijkwaardigheid op voldoende wijze aantonen.
Personeel:
overzicht + voldoende wijze aantonen dat de Nederlandstalige ondersteuning geboden zal kunnen worden bij uitvoering van deze opdracht
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1.1 Proceduretype
Openbare procedure
IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: JA
IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2019-03-11 09:30
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming: NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
De inschrijving moet geldig blijven tot (dd/mm/jjjj): 2019-07-09
IV.2.7 Begin van de gunningsprocedures
Datum: 2019-03-11
Plaatselijke tijd: 09:30
Adres: e tendering
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. Nadere inlichtingen
De offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.
VI.4 Beroepsprocedures
VI.4.1 Beroepsinstantie
Ondernemingsrechtbank Gent -afdeling Ieper
Grote Markt 10, BE-8900 Ieper
VI.4.3 Beroepsprocedure
Precieze aanduiding van de termijn(en) voor beroepsprocedures
Alle betwistingen met betrekking tot de uitvoering van deze opdracht worden uitsluitend beslecht voor de bevoegde rechtbanken van het gerechtelijk arrondissement West-Vlaanderen, afdeling Ieper.De aanbestedende overheid zal een wachttermijn van 15 kalenderdagen in acht nemen tussen de kennisgeving en de sluiting van de opdracht, conform artikel 11 van de wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten, bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en concessies. Deze termijn gaat in vanaf de dag die volgt op de datum van verzending van deze kennisgeving.Overeenkomstig artikel 15, 23 en 24 van de wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten, bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en concessies, kan u binnen een termijn van 15 dagen, vanaf de dag volgend op de verzenddatum van deze kennisgeving, eventueel een vordering tot schorsing indienen bij een rechtscollege. Dit mag uitsluitend gebeuren in het kader van een procedure in kort geding voor de justitiële rechter (Voorzitter van de Ondernemingsrechtbank van Gent, Afdeling Ieper, zetelend in kort geding).Indien wij binnen de toegestane termijn geen schriftelijke kennisgeving in die zin ontvangen, zullen wij de procedure verder zetten.Overeenkomstig artikel 14,23 en 24 van de wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten, bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en concessies, melden wij u dat u zich ook kan richten tot de Ondernemingsrechtbank van Gent, Afdeling Ieper, mocht u een beroep tot nietigverklaring wensen aan te tekenen tegen deze beslissing. Dit beroep moet op straffe van onontvankelijkheid worden ingediend binnen de 60 dagen na de betekening die gedaan wordt.De aanbestedende overheid verzoekt u haar hiervan binnen deze termijn per fax, e-mail of een ander elektronisch middel te verwittigen.
VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2019-02-05