Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een: AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
I.1. Naam en adressen
Officiële benaming: AG Stedelijk Onderwijs Antwerpen (AG SO)
Postadres: Lange Gasthuisstraat 15,BE-2000 Antwerpen
Contactpersoon: Mevrouw Sandra Van Osta
Tel: +32 33381674
E-mail: sandra.vanosta@so.antwerpen.be
Internetadres(sen): https://so.antwerpen.be
AFDELING II. VOORWERP
II.1. Omvang van de aanbesteding
II.1.1. Benaming
Raamovereenkomst voor schoonmaak van schoolgebouwen van het AG Stedelijk Onderwijs Antwerpen Referentienummer: SO2018_952
II.1.2. Voornaamste CPV-code: 90900000
II.1.3. Type opdracht: diensten
II.1.4. Korte beschrijving
Het afsluiten van een raamovereenkomst voor het resultaatsgericht schoonmaken van de lokalen, inhoud en aanverwanten van de schoolgebouwen van het AG Stedelijk Onderwijs Antwerpen (AG SO).
De uit te voeren diensten bestaan uit:
1. Reguliere schoonmaakopdrachten volgens 2 verschillende schoonmaakprogramma's (1 schoon-maakprogramma voor percelen 1 en 2, 1 schoonmaakprogramma voor perceel 3)
2. Regulier uitvoeren van vastgelegde uurpakketten aan servicetaken (hospitality, vaatwas, wasgoed, afvalverwerking, proper houden buitenruimtes.)
3. Reguliere grote schoonmaak
4. Schoonmaakopdrachten en servicetaken op afroep (extra beurt, extra oppervlaktes, extra logistieke taak .)
5. Periodiek reinigen van dampkappen, afzuiginstallaties en ventilatoren
6. Gespecialiseerde schoonmaak (grondige schoonmaak na werven, curatief vloeronderhoud .)
7. Vervangingspool voor kortlopende vervangingen (< 30 dagen) in basissc.(zie opdrachtdocumenten)
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: JA
II.2. Beschrijving
Lot 1II.2.1. Benaming
Perceel 1 - Resultaatsgerichte schoonmaak VWO - SEO - BUSO - DKO in volgende regio's van Antwerpen: 2000, 2020, 2050, 2140, 2600, 2610 en 2660 II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE211
Voornaamste plaats van uitvoering: Diverse locaties van het AG Stedelijk Onderwijs Antwerpen
II.2.4. Beschrijving
De opdracht omvat het resultaatsgericht schoonmaken van de lokalen, inhoud en aanverwanten van de schoolgebouwen van het AG Stedelijk Onderwijs Antwerpen voor Volwassenenonderwijs, Secundair Onderwijs, Buitengewoon Secundair Onderwijs en Deeltijds KunstOnderwijs, in de regio's 2000, 2020, 2050, 2140, 2600, 2610 en 2660. De uit te voeren diensten bestaan uit: 1. Reguliere schoonmaakopdrachten volgens 2 verschillende schoonmaakprogramma's (1 schoonmaakprogramma voor percelen 1 en 2, 1 schoonmaakprogramma voor perceel 3) 2. Regulier uitvoeren van vastgelegde uurpakketten aan servicetaken (hospitality, vaatwas, wasgoed, afvalverwerking, proper houden buitenruimtes .) 3. Reguliere grote schoonmaak 4. Schoonmaakopdrachten en servicetaken op afroep (extra beurt, extra oppervlaktes, extra logistieke taak .) 5. Periodiek reinigen van dampkappen, afzuiginstallaties en ventilatoren (percelen 1 en 2) 6. Gespecialiseerde schoonmaak (grondige schoonmaak na werven, curatief vloeronderhoud .) 7. Vervangingspool voor kortlopende vervangingen (< 30 dagen) in basisscholen met schoonmaak in eigen beheer gedurende het ganse schooljaar (inclusief vervangen van servicetaken) (perceel 3). Meer informatie over de uit te voeren schoonmaaktaken is terug te vinden onder III.2 tot en met III.7. De inschrijver wordt na toewijzing van de opdracht geacht de nodige voorbereidingen te treffen om een vlotte en efficiënte dienstverlening te kunnen uitvoeren bij de start van deze opdracht. De opdrachtnemer staat in voor een propere schoolomgeving door het resultaatsgericht schoonmaken van de lokalen en de inhoud van de schoolgebouwen van het Autonoom Gemeentebedrijf Stedelijk Onderwijs Antwerpen. In deze schoolgebouwen wordt gewoon en buitengewoon basisonderwijs, secundair en buitengewoon secundair onderwijs, deeltijds kunstonderwijs en volwassenenonderwijs aangeboden. Voor percelen 1 en 2 geldt m.b.t. de inschakeling van werknemers in gesubsidieerde tewerkstelling: Tijdens de uitvoering van de gehele periode van deze opdracht zal de opdrachtnemer personen in gesubsidieerde tewerkstelling inzetten bij de uitvoering van percelen 1 en 2, volgens het aantal manuren/periode waartoe hij zich verbindt. Per jaar/periode dienen er minstens 7.800 manuren gepresteerd te worden door personen in gesubsidieerde tewerkstelling (voor de uitvoering van de opdracht van percelen 1 en 2). Dit betekent dat: - voor de uitvoering van perceel 1 minstens 4.300 manuren door personen in gesubsidieerde tewerkstelling per jaar/periode gepresteerd dienen te worden. - voor de uitvoering van perceel 2 minstens 3.500 manuren door personen in gesubsidieerde tewerkstelling per jaar/periode gepresteerd dienen te worden. Inschrijvers die bij de inschrijving voor een perceel niet het beoogde minimum van 4.300 manuren per jaar/periode (perceel 1) of het beoogde minimum van 3.500 manuren per jaar/periode (perceel 2) behalen, zullen niet weerhouden worden voor het desbetreffende perceel. Schrijft een inschrijver voor zowel perceel 1 als voor perceel 2 in, dan zal hij m.a.w. voor elk perceel afzonderlijk minstens het vooropgestelde minimum aantal manuren in gesubsidieerde tewerkstelling per jaar/periode dienen te voorzien. De manuren van de personen die doorstromen naar een niet-gesubsidieerde tewerkstelling in de uitvoering van deze opdracht, worden blijvend meegerekend in het minimum te behalen manuren gesubsidieerde tewerkstelling gedurende de uitvoering van onderhavige opdracht. Indien tijdens de uitvoering van de diensten de vooropgestelde waardes die de opdrachtnemer bij de inschrijving heeft opgegeven voor de gunningscriteria niet nagekomen worden, zullen deze aanleiding geven tot een korting wegens minderwaarde.
II.2.7. Looptijd
47 maand(en)
Verlenging mogelijk: NEE
Lot 2II.2.1. Benaming
Perceel 2 - Resultaatsgerichte schoonmaak VWO - SEO - BUSO - DKO in volgende regio's van Antwerpen: 2018, 2030, 2060, 2100, 2170, 2180, de regio Brasschaat en de locatie Cadix II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE211
Voornaamste plaats van uitvoering: Diverse locaties van het AG Stedelijk Onderwijs Antwerpen
II.2.4. Beschrijving
De opdracht omvat het resultaatsgericht schoonmaken van de lokalen, inhoud en aanverwanten van de schoolgebouwen van het AG Stedelijk Onderwijs Antwerpen voor Volwassenenonderwijs, Secundair Onderwijs, Buitengewoon Secundair Onderwijs en Deeltijds KunstOnderwijs, in de regio's 2018, 2030, 2060, 2100, 2170, 2180, de regio Brasschaat en de locatie Cadix. De uit te voeren diensten bestaan uit: 1. Reguliere schoonmaakopdrachten volgens 2 verschillende schoonmaakprogramma's (1 schoon-maakprogramma voor percelen 1 en 2, 1 schoonmaakprogramma voor perceel 3) 2. Regulier uitvoeren van vastgelegde uurpakketten aan servicetaken (hospitality, vaatwas, wasgoed, afvalverwerking, proper houden buitenruimtes.) 3. Reguliere grote schoonmaak 4. Schoonmaakopdrachten en servicetaken op afroep (extra beurt, extra oppervlaktes, extra logistieke taak .) 5. Periodiek reinigen van dampkappen, afzuiginstallaties en ventilatoren (percelen 1 en 2) 6. Gespecialiseerde schoonmaak (grondige schoonmaak na werven, curatief vloeronderhoud .) 7. Vervangingspool voor kortlopende vervangingen (< 30 dagen) in basisscholen met schoonmaak in eigen beheer gedurende het ganse schooljaar (inclusief vervangen van servicetaken) (perceel 3). Meer informatie over de uit te voeren schoonmaaktaken is terug te vinden onder III.2 tot en met III.7 van het bestek. De inschrijver wordt na toewijzing van de opdracht geacht de nodige voorbereidingen te treffen om een vlotte en efficiënte dienstverlening te kunnen uitvoeren bij de start van deze opdracht. De opdrachtnemer staat in voor een propere schoolomgeving door het resultaatsgericht schoonmaken van de lokalen en de inhoud van de schoolgebouwen van het Autonoom Gemeentebedrijf Stedelijk Onderwijs Antwerpen. In deze schoolgebouwen wordt gewoon en buitengewoon basisonderwijs, secundair en buitengewoon secundair onderwijs, deeltijds kunstonderwijs en volwassenenonderwijs aangeboden. Voor percelen 1 en 2 geldt m.b.t. de inschakeling van werknemers in gesubsidieerde tewerkstelling: Tijdens de uitvoering van de gehele periode van deze opdracht zal de opdrachtnemer personen in gesubsidieerde tewerkstelling inzetten bij de uitvoering van percelen 1 en 2, volgens het aantal manuren/periode waartoe hij zich verbindt. Per jaar/periode dienen er minstens 7.800 manuren gepresteerd te worden door personen in gesubsidieerde tewerkstelling (voor de uitvoering van de opdracht van percelen 1 en 2). Dit betekent dat: - voor de uitvoering van perceel 1 minstens 4.300 manuren door personen in gesubsidieerde tewerkstelling per jaar/periode gepresteerd dienen te worden. - voor de uitvoering van perceel 2 minstens 3.500 manuren door personen in gesubsidieerde tewerkstelling per jaar/periode gepresteerd dienen te worden. Inschrijvers die bij de inschrijving voor een perceel niet het beoogde minimum van 4.300 manuren per jaar/periode (perceel 1) of het beoogde minimum van 3.500 manuren per jaar/periode (perceel 2) behalen, zullen niet weerhouden worden voor het desbetreffende perceel. Schrijft een inschrijver voor zowel perceel 1 als voor perceel 2 in, dan zal hij m.a.w. voor elk perceel afzonderlijk minstens het vooropgestelde minimum aantal manuren in gesubsidieerde tewerkstelling per jaar/periode dienen te voorzien. De manuren van de personen die doorstromen naar een niet-gesubsidieerde tewerkstelling in de uitvoering van deze opdracht, worden blijvend meegerekend in het minimum te behalen manuren gesubsidieerde tewerkstelling gedurende de uitvoering van onderhavige opdracht. Indien tijdens de uitvoering van de diensten de vooropgestelde waardes die de opdrachtnemer bij de inschrijving heeft opgegeven voor de gunningscriteria niet nagekomen worden, zullen deze aanleiding geven tot een korting wegens minderwaarde.
II.2.7. Looptijd
47 maand(en)
Verlenging mogelijk: NEE
Lot 3II.2.1. Benaming
Perceel 3 - Resultaatsgerichte schoonmaak in de gewone en buitengewone basisscholen (capaciteitsscholen + vervangingspool) II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE211
Voornaamste plaats van uitvoering: Diverse locaties van het AG Stedelijk Onderwijs Antwerpen
II.2.4. Beschrijving
De opdracht omvat het resultaatsgericht schoonmaken van de lokalen, inhoud en aanverwanten van de schoolgebouwen van het AG Stedelijk Onderwijs Antwerpen, in de gewone en buitengewone basisscholen (capaciteitsscholen + vervangingspool). De uit te voeren diensten bestaan uit: 1. Reguliere schoonmaakopdrachten volgens 2 verschillende schoonmaakprogramma's (1 schoonmaakprogramma voor percelen 1 en 2, 1 schoonmaakprogramma voor perceel 3) 2. Regulier uitvoeren van vastgelegde uurpakketten aan servicetaken (hospitality, vaatwas, wasgoed, afvalverwerking, proper houden buitenruimtes.) 3. Reguliere grote schoonmaak 4. Schoonmaakopdrachten en servicetaken op afroep (extra beurt, extra oppervlaktes, extra logistieke taak .) 5. Periodiek reinigen van dampkappen, afzuiginstallaties en ventilatoren (percelen 1 en 2) 6. Gespecialiseerde schoonmaak (grondige schoonmaak na werven, curatief vloeronderhoud .) 7. Vervangingspool voor kortlopende vervangingen (< 30 dagen) in basisscholen met schoonmaak in eigen beheer gedurende het ganse schooljaar (inclusief vervangen van servicetaken) (perceel 3). Meer informatie over de uit te voeren schoonmaaktaken is terug te vinden onder III.2 tot en met III.7 van het bestek. De inschrijver wordt na toewijzing van de opdracht geacht de nodige voorbereidingen te treffen om een vlotte en efficiënte dienstverlening te kunnen uitvoeren bij de start van deze opdracht. De opdrachtnemer staat in voor een propere schoolomgeving door het resultaatsgericht schoonmaken van de lokalen en de inhoud van de schoolgebouwen van het Autonoom Gemeentebedrijf Stedelijk Onderwijs Antwerpen. In deze schoolgebouwen wordt gewoon en buitengewoon basisonderwijs, secundair en buitengewoon secundair onderwijs, deeltijds kunstonderwijs en volwassenenonderwijs aangeboden.
II.2.7. Looptijd
47 maand(en)
Verlenging mogelijk: NEE
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.1. Voorwaarden voor deelneming
III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:
* De inschrijver legt het door hem ingevulde Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) voor, dat bestaat uit een bijgewerkte eigen verklaring en dat door de aanbestedende overheid als voorlopig bewijs wordt aanvaard ter vervanging van door overheidsinstanties of derden afgegeven documenten of certificaten die bevestigen dat de betrokken inschrijver aan alle hierna vermelde voorwaarden voldoet :1° hij bevindt zich niet in een van de uitsluitingssituaties als bedoeld in de artikelen 67 tot 69 van de wet van 17 juni 2016;2° hij voldoet aan de toepasselijke selectiecriteria als vastgesteld overeenkomstig artikel 71 van de wet van 17 juni 2016.Richtlijnen bij het invullen van het UEA- Ga naar de website https://uea.publicprocurement.be en kies uw taal.- Op de vraag 'Wie bent u' antwoordt u 'Ik ben een ondernemer'.- Op de vraag 'Wat wilt u doen' antwoordt u 'Een antwoord aanmaken'.- Selecteer uw land en klik op 'Volgende'.- Doorloop het formulier en antwoord op de vragen in de onderdelen 'Procedure' en 'Uitsluiting'.- In het onderdeel 'Selectie' mag u 'Nee' antwoorden op de vraag 'Wilt u de selectiecriteria van A tot en met D gebruiken?' In dit geval wordt u een algemene aanwijzing voor alle selectiecriteria gevraagd.- Geef aan of u voldoet aan de voorgeschreven selectiecriteria.- Zodra het volledige formulier ingevuld is, klikt u op 'Overzicht' onderaan de pagina. Het door u ingevulde UEA wordt weergegeven en kan worden gedownload in PDF-formaat zodat deze op elektronische wijze bij uw offerte kan worden gevoegd.Ondernemers kunnen het reeds in een vorige overheidsopdrachtenprocedure gebruikte UEA opnieuw gebruiken, mits zij bevestigen dat de daarin opgenomen gegevens nog steeds correct zijn.Verzoek tot indiening ondersteunende documentenDe aanbestedende overheid kan de inschrijver tijdens de procedure te allen tijde verzoeken de vereiste ondersteunende documenten geheel of gedeeltelijk in te dienen wanneer dit noodzakelijk is voor het goede verloop van de procedure.Corrigerende maatregelenElke kandidaat of inschrijver die in een van de in de artikelen 67 of 69 van de wet inzake overheidsopdrachten bedoelde situaties verkeert, mag bewijzen dat de "corrigerende maatregelen" die hij heeft genomen voldoende zijn om zijn betrouwbaarheid aan te tonen ondanks de toepasselijke uitsluitingsgrond (self-cleaning). Als de aanbestedende overheid dat bewijs toereikend acht, wordt de betrokken kandidaat of inschrijver niet uitgesloten van de plaatsingsprocedure. Hiertoe bewijst de kandidaat of inschrijver, op eigen initiatief, dat hij eventuele schade als gevolg van strafrechtelijke inbreuken of fouten heeft betaald of heeft toegezegd te zullen vergoeden, dat hij de feiten en omstandigheden heeft opgehelderd door actief mee te werken met de onderzoekende autoriteiten en dat hij concrete technische, organisatorische en personeelsmaatregelen heeft genomen die geschikt zijn om verdere strafrechtelijke inbreuken of fouten te voorkomen.De door de kandidaat of inschrijver genomen maatregelen worden beoordeeld met inachtneming van de ernst en de bijzondere omstandigheden van de strafrechtelijke inbreuken of de fout. Het betreft in alle gevallen een door de aanbestedende overheid te nemen beslissing die zowel op materieel als formeel vlak moet gemotiveerd worden. Wanneer de maatregelen onvoldoende worden geacht, worden aan de ondernemer de redenen daarvoor medegedeeld.Een ondernemer die bij rechterlijke beslissing met kracht van gewijsde is uitgesloten van deelneming aan plaatsingsprocedures of procedures voor de gunning van concessies mag gedurende de duur van de uitsluiting als gevolg van die beslissing geen gebruik kunnen maken van de in dit artikel geboden mogelijkheid in de lidstaten waar het vonnis van kracht is.Als de inschrijver in aanmerking komt als opdrachtnemer, gaat de aanbe.(zie opdrachtdocumenten)
III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Het UEA, waarmee de inschrijver verklaart dat hij voldoet aan de onderstaande selectiecriteria:1. Op te nemen in het UEA, waarmee de inschrijver verklaart dat hij voldoet aan de onderstaande selectiecriteria (geldig voor alle percelen):1. De aanbestedende overheid behoudt zich het recht voor de financiële en economische situatie van de inschrijver te beoordelen aan de hand van de jaarrekeningen. In voorkomend geval zal de aanbestedende overheid de current ratio, acid ratio, brutomarge, nettorendabiliteit van het totaal activa voor belastingen en solvabiliteit berekenen.De jaarrekeningen die beschikbaar zijn op de balanscentrale van de Belgische Nationale Bank zullen door de aanbestedende overheid worden opgevraagd. Indien de jaarrekeningen niet beschikbaar zijn op de balanscentrale van de Belgische Nationale Bank, dient de inschrijver deze zelf te verstrekken aan de aanbestedende overheid op diens eerste verzoek.De buitenlandse inschrijvers dienen zelf hun jaarrekeningen van de laatste 2 jaren bij hun offerte te voegen.De inschrijver dient over een voldoende financiële en economische draagkracht te beschikken om deze opdracht te kunnen uitvoeren. De financiële ratio's moeten overwegend positief zijn, tenzij kan aangetoond worden dat deze negatief zijn o.a. ten gevolge van bepaalde investeringen, een overname, fusie, interne structureringen .
Eventuele minimumeisen:
1. De financiële ratio's moeten overwegend positief zijn, tenzij kan aangetoond worden dat deze negatief zijn o.a. ten gevolge van bepaalde investeringen, een overname, fusie, interne structureringen .
III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Het UEA, waarmee de inschrijver verklaart dat hij voldoet aan de onderstaande selectiecriteria:1. Op te nemen in het UEA, waarmee de inschrijver verklaart dat hij voldoet aan de onderstaande selectiecriteria (geldig voor alle percelen):De inschrijver dient aan te tonen dat hij over de nodige kennis en ervaring beschikt om de gevraagde opdrachten naar behoren te kunnen uitvoeren. De inschrijver dient hiervoor volgende bewijsstukken aan te leveren:- een controleerbare referentielijst met minimum drie gelijkaardige opdrachten uitgevoerd tijdens de laatste drie jaar met vermelding van het bedrag, datum en aantal locaties, voor welk publiek- of privaatrechtelijke instanties ze bestemd waren (naam en telefoonnummer van de contactpersoon), zodat de aanbestedende overheid de bekwaamheid van de inschrijver kan nagaan.2. Op te nemen in het UEA, waarmee de inschrijver verklaart dat hij voldoet aan de onderstaande selectiecriteria (geldig voor alle percelen):De inschrijver dient aan te tonen dat hij over de nodige kennis en ervaring beschikt om de gevraagde opdrachten naar behoren te kunnen uitvoeren. De inschrijver dient hiervoor volgende bewijsstukken aan te leveren:- een beschrijving van de maatregelen die de inschrijver treft om de kwaliteit te waarborgen, meer bepaald deze inzake veiligheid, gezondheid en milieu.3. Op te nemen in het UEA, waarmee de inschrijver verklaart dat hij voldoet aan de onderstaande selectiecriteria (geldig voor alle percelen):De inschrijver dient aan te tonen dat hij over de nodige kennis en ervaring beschikt om de gevraagde opdrachten naar behoren te kunnen uitvoeren. De inschrijver dient hiervoor volgende bewijsstukken aan te leveren:- een vermelding van de maatregelen inzake milieubeheer die de inschrijver kan toepassen in het kader van uitvoering van de opdracht.4. Op te nemen in het UEA, waarmee de inschrijver verklaart dat hij voldoet aan de onderstaande selectiecriteria (geldig voor alle percelen):De inschrijver dient aan te tonen dat hij over de nodige kennis en ervaring beschikt om de gevraagde opdrachten naar behoren te kunnen uitvoeren. De inschrijver dient hiervoor volgende bewijsstukken aan te leveren:- een beschrijving van de personele middelen waarover de inschrijver zal beschikken voor de begeleiding van de gesubsidieerde tewerkstelling.
Eventuele minimumeisen:
1. Een controleerbare referentielijst van minimum drie gelijkaardige opdrachten uitgevoerd in de loop van de laatste drie jaar waarvan:
minstens twee schoonmaakopdrachten met een omvang van = 10 adressen/werven omvatten,
én
minstens twee schoonmaakopdrachten binnen een schoolomgeving.
2. Een VCA-certificaat (Veiligheid, gezondheid en milieu Checklist Aannemers) als bewijs dat de firma voldoet aan de minimumeisen op het gebied van veiligheid, gezondheid en milieu of een gelijkwaardig certificaat voor buitenlandse inschrijvers.
Een ISO-certificaat 9001 of een verklaring of bewijzen inzake gelijkaardige maatregelen op het gebied van kwaliteitsbewaking.
3. Een ISO 14001 of een geldig EMAS-certificaat (milieubeheersysteem) of een verklaring of bewijzen inzake gelijkaardige maatregelen op het gebied van milieubescherming.
4. Deze begeleiding moet minimaal voldoen aan de criteria die van toepassing zijn voor de betrokken subsidie.
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1.1 Proceduretype
Openbare procedure
IV.1.3 Inlichtingen over een raamovereenkomst of dynamisch aankoopsysteem
De aanbesteding betreft het sluiten van een raamovereenkomst: JA
Raamovereenkomst met één onderneming
IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: JA
IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2019-04-05 10:45
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming: NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
De inschrijving moet geldig blijven tot (dd/mm/jjjj): 2019-08-03
IV.2.7 Begin van de gunningsprocedures
Datum: 2019-04-05
Plaatselijke tijd: 10:45
Adres: AG Stedelijk Onderwijs Antwerpen (AG SO), Lange Gasthuisstraat 15 te 2000 Antwerpen.
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. Nadere inlichtingen
Plaatsbezoek vereist en verzuimen aan plaatsbezoek leidt tot nietigheid van de offerte: 13/02/2019 om 10.00INFOVERGADERING EN PLAATSBEZOEKDe aanwezigheid tijdens deze infovergadering en het geleid plaatsbezoek is een vormvereiste om deel te kunnen nemen aan de opdracht.Elke inschrijver woont een verplichte infovergadering bij waarna gezamenlijk een aantal referentiescholen onder begeleiding worden bezocht. Dit zal de inschrijver in staat stellen om het meegeleverde beeld- en cijfermateriaal bij dit bestek correct te interpreteren en gebruiken en tevens een duidelijke koppeling te maken tussen de beschikbaar gestelde data en de concrete realiteit.Daarnaast wordt ook een bezoek gebracht aan een school waar de schoonmaak in eigen beheer gebeurt, en waar de vervangingspool zal worden ingezet.Gezien de specifieke werkomstandigheden dient de inschrijver daarnaast minimaal 30% van de overige locaties uit de inventaris voor percelen 1 en 2, waar de reguliere schoonmaakdiensten zullen plaatsvinden te bezoeken om zich een beeld te vormen betreffende de diverse werkomstandigheden (staat van het gebouw, aanwezigheid van waterpunten, toegang tot het gebouw, beeld van de type ruimtes die te reinigen zijn, gebouwstructuur (veel lokalen, verspreid over verdiepingen) eigen aan een schoolomgeving.INFOVERGADERING EN GELEID PLAATSBEZOEK REFERENTIESCHOLEN - PRAKTISCHE AFSPRAKENDe informatievergadering zal plaatsvinden op woensdag 13 februari 2019 om 10u00 bij het AG SO, Service- en coördinatiecentrum, Lange Gasthuisstraat 15 te 2000 Antwerpen. Het einde van de vergadering wordt voorzien om 17u00 (afhankelijk van het aantal te beantwoorden vragen). Het geleide plaatsbezoek aan een aantal referentiescholen sluit aan op de infovergadering.De inschrijvers melden de identiteit en contactgegevens van de personen die hen zullen vertegenwoordigen. Maximum twee personen per inschrijver zijn toegelaten. Deze melding gebeurt per e-mail aan aankoop@so.antwerpen.be, uiterlijk maandag 11 februari 2019.Op de informatievergadering zal een toelichting gegeven worden inzake deze opdracht. Verder zullen enkel praktische vragen rond het bestek, de plaatsbezoeken, de gevraagde dienstverlening, de betaling van de diensten, de manier van bestellen . beantwoord worden.Het verslag van de informatievergadering zal tijdig worden gepubliceerd via e-Notification.Mochten er zich nadien nog vragen aandienen, dan kunnen deze enkel nog gesteld worden via het forum van e-Notification (zie p.4 van dit bestek).De inschrijver ontvangt van de aanbestedende overheid een ondertekend attest dat zijn aanwezigheid op de infovergadering en het geleide plaatsbezoek bevestigt. Dit attest voegt de inschrijver bij zijn offerte.OVERIGE PLAATSBEZOEKENDe inschrijver bezoekt minimaal 30% van het totaal aantal locaties per perceel (exclusief de locaties die opgenomen werden bij het geleide plaatsbezoek) waar de reguliere werkzaamheden zullen plaatsvinden.De inschrijver mag hiertoe afspraken maken vanaf 15 februari 2019 tot en met 22 maart 2019. Hij richt zich hiervoor per e-mail aan aankoop@so.antwerpen.be.De inschrijver meldt de identiteit en contactgegevens van de personen die hem zullen vertegenwoordigen. Maximum twee personen per inschrijver zijn toegelaten.De inschrijver ontvangt dan van de aanbestedende overheid een ondertekend attest dat zijn toegangsbewijs vormt. Dit attest legt de inschrijver bij elk plaatsbezoek voor aan de school, waardoor hij zich legitimeert als potentiële inschrijver. Daarna zal hem toegang worden verleend. Dit attest voegt de inschrijver bij zijn offerte.Indien een inschrijver verhinderd is om zijn plaatsbezoek, zoals doorgegeven, af te leggen, meldt hij dit aan de betrokken school UITERLIJK op de datum van het geplande plaatsbezoek.Om overlast voor de scholen te beperken, bezorgt de inschrijver .(zie opdrachtdocumenten)
VI.4 Beroepsprocedures
VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van State
Wetenschapsstraat 33, BE-1040 Brussel
Tel: +32 22349611
E-mail: info@raadvanstate.be
VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2019-01-31