Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een: AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
I.1. Naam en adressen
Officiële benaming: Stad Eeklo
Postadres: Industrielaan 2,BE-9900 Eeklo
Contactpersoon: Mevrouw Sigrid Beghin
Tel: +32 92182819
Fax: +32 92182801
E-mail: sigrid.beghin@eeklo.be
Internetadres(sen): www.eeklo.be
AFDELING II. VOORWERP
II.1. Omvang van de aanbesteding
II.1.1. Benaming
Wegenonderhoud 2019-2022 Referentienummer: B067-2018
II.1.2. Voornaamste CPV-code: 45233141
II.1.3. Type opdracht: werken
II.1.4. Korte beschrijving
zie II.2.4
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE
II.2. Beschrijving
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE233
Voornaamste plaats van uitvoering: grondgebied van de Stad Eeklo, 9900 Eeklo
II.2.4. Beschrijving
Voor het onderhoud en beperkte investeringen van stadswegen, zullen de opdrachten toegekend worden door het stadsbestuur Eeklo. De betalingen ervan zal ook gebeuren door het stadsbestuur. Opdrachten betreffende riolering kunnen ook gegeven en opgevolgd worden door De Watergroep. Zij zijn, onder de dienst Riopact, beheerder van de rioleringen op grondgebied Eeklo. De betaling van deze opdrachten is voor rekening van De Watergroep. De opdracht omvat hoofdzakelijk: - De uitvoering van allerhande onderhouds-, herstellings- en investeringswerken aan wegen in de stad Eeklo gedurende een periode van één kalenderjaar (2019), met mogelijke jaarlijkse verlenging gedurende de daaropvolgende drie kalenderjaren (2020, 2021 en 2022); - Alle leveringen en verrichtingen die nodig zijn voor het uitvoeren van deze werken; - Het wegnemen en herplaatsen van bestaande signalisatie (als last van de aanneming) waar noodzakelijk; - De installatie, instandhouding en de verwijdering van de nodige werfsignalisatie dient verrekend te worden over de verschillende posten (als last van de aanneming) er wordt geen aparte post voorzien, met uitzondering van de tijdelijke vergunningen. Ook het verwittigen d.m.v. bewonersbrief van bewoners/bedrijven/handelszaken die hinder zouden ondervinden om hun perceel te bereiken of verlaten dient verrekend te worden over de verschillende posten als last van de aanneming; - Het verwijderen van alle afval dat afkomstig is van de uitgevoerde werken volgens de bepalingen van dit bestek. De afgifte (incl. het verzamelen, het opladen, het vervoer naar en het lossen) van alle afval afkomstig van de uitgevoerde werken op de eindbestemming (recyclagekosten, stortkosten en milieuheffingen) inbegrepen. De afbraakmaterialen die niet worden hergebruikt op het werk én die niet voor later hergebruik dienen afgevoerd te worden naar een stapelplaats van de aanbestedende overheid én die niet vervuild zijn, worden daarbij niet als afval beschouwd. Deze materialen worden eigendom van de aannemer (m.a.w. alle niet-vervuilde inerte materialen, grond, zand en puin). Het tijdelijk opslaan van afval op openbaar domein is verboden. - Alle materialen en grondspecie gebruikt in deze aanneming, worden door de aannemer geleverd, tenzij de contractuele bepalingen het uitdrukkelijk anders bepalen; - De veiligheidscoördinatie-verwezenlijking conform het KB van 25 januari 2001 betreffende de tijdelijke of mobiele bouwplaatsen, maakt geen deel uit van dit contract. Hiervoor is een apart contract afgesloten tussen aanbestedende overheid en veiligheidscoördinator. De inschrijver moet bij zijn inschrijving rekening houden met het veiligheids- en gezondheidsplan - ontwerp, opgemaakt door de aanbesteder (zie Art. 35 KB Uitvoering punt 8). - Het onderhoud van de werken gedurende de waarborgperiode. De opdracht bestaat uit afzonderlijke deel-opdrachten. De opdrachten worden door middel van e-mail gegeven of bevestigd. Het aantal opdrachten en het tijdstip van uitvoering varieert volgens de behoeften (dringende en minder dringende interventies voornamelijk binnen of uitzonderlijk buiten de diensturen). Lijst van de bepalingen waarin wordt afgeweken van de algemene uitvoeringsregels (cfr. Art 9 § 4 van het KB 14.01.2013 zoals gewijzigd door KB 22.06.2017) In het Standaardbestek 250 versie 4.0 en in dit bestek wordt afgeweken van de volgende artikelen: - Art. 25, §2 Bedrag van de borgtocht o Aangezien er met maandstaten wordt gewerkt (binnen het jaarcontract) zullen de onterecht uitbetaalde bedragen afgehouden worden van de eerstvolgende maandstaat i.p.v. ambtshalve terugvordering. Hierdoor gebeurt te terugvordering sneller - Art. 35 Plannen, documenten en voorwerpen opgemaakt door de aanbesteder - Art. 44 In gebreke blijven en sancties - Art. 45, § 1 Bijzondere straffen o De dagelijkse straffen worden toegepast.(zie opdrachtdocumenten)
II.2.7. Looptijd
Aanvang (dd/mm/jjjj): 2019-02-01
Einde (dd/mm/jjjj): 2019-12-31
Verlenging mogelijk: NEE
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.1. Voorwaarden voor deelneming
III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:
Een verklaring op erewoord dat de inschrijver :- niet veroordeeld is geweest voor deelname aan een criminele organisatie, omkoping, fraude of het witwassen van geld- niet in staat van faillissement of vereffening verkeert;- geen aangifte van faillissement heeft gedaan of procedure van vereffening of gerechtelijke reorganisatie aanhangig is tegen hem;- niet veroordeeld is geweest voor een misdrijf dat de professionele integriteit aantast;- bij zijn beroepsuitoefening geen ernstige fout heeft begaan;- in orde is met de betaling van sociale zekerheidsbijdragen;- in orde is met de betaling van belastingen;- zich niet schuldig heeft gemaakt aan valse verklaringen bij het verstrekken van deze inlichtingen;- geen illegaal verblijvende onderdanen van derde landen heeft tewerkgesteld als bedoeld in de wet van 11/02/2013 tot vaststelling van sancties en maatregelen voor werkgevers van illegaal verblijvende onderdanen van derde landen.
III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
1. Een passende bankverklaring opgesteld overeenkomstig het model vervat in bijlage 3 van het KB van 15 juli 2011.
III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
1. * Een VCA-certificaat (Veiligheid, gezondheid en milieu Checklist Aannemers) ten bewijze dat de firma voldoet aan de minimumeisen op het gebied van veiligheid, gezondheid en milieu.* Een lijst van werken die de afgelopen vijf jaar werden verricht, die vergezeld gaat van attesten die bewijzen dat de belangrijkste werken naar behoren zijn uitgevoerd. Deze attesten worden afgeleverd en ondertekend door de aanbestedende overheid. Wanneer de opdrachtgever een privépersoon is, worden ze door hem afgeleverd en ondertekend. Deze attesten vermelden het bedrag van de werken, de plaats en het tijdstip waarop ze werden uitgevoerd. Voorts wordt aangegeven of de werken volgens de regels van de kunst zijn uitgevoerd en regelmatig tot een goed einde zijn gebracht. In voorkomend geval worden de attesten door de bevoegde instantie rechtstreeks aan de aanbestedende overheid toegezonden.Wanneer de inschrijver een onderaannemer voorstelt om de werken uit te voeren dient deze minstens de gevraagde referenties voor te leggen, en moet de keuze worden goedgekeurd door het bestuur.* Een geschreven verklaring dat de aannemer over een snelle interventieploeg beschikt, 24 u op 24, 7 dagen op 7 voor dringende en onverwachte interventies bij situaties die dergelijke snelle interventies vergen. Hij bevestigt dat die snelle interventieploeg in regel uiterlijk binnen de 2 uur na een oproep met het nodige materiaal en materieel ter plaatse kan komen voor de eerste meest noodzakelijke ingrepen en herstellingen.
Eventuele minimumeisen:
Vereiste erkenning: C (Wegenbouwkundige werken), Klasse 5
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1.1 Proceduretype
Openbare procedure
IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: NEE
IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2019-01-15 11:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming: NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
De inschrijving moet geldig blijven tot (dd/mm/jjjj): 2019-05-15
IV.2.7 Begin van de gunningsprocedures
Datum: 2019-01-15
Plaatselijke tijd: 11:00
Adres: Vergaderzaal 2.1 voorbouw Stadskantoor, Industrielaan 2 te 9900 EekloInlichtingen over gemachtigde personen en de openingsprocedure
Er is een publieke opening van de offertes voorzien
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.4 Beroepsprocedures
VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van State, BE Brussel
VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2018-12-07