Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een: AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
I.1. Naam en adressen
Officiële benaming: stad Kortrijk
Postadres: Grote Markt 54,BE-8500 Kortrijk
Contactpersoon: Mevrouw Sara Ferlin
Tel: +32 56278560
E-mail: sara.ferlin@kortrijk.be
Internetadres(sen): www.kortrijk.be
AFDELING II. VOORWERP
II.1. Omvang van de aanbesteding
II.1.1. Benaming
Raamovereenkomst voor de glaswas in diverse (stads)gebouwen. Referentienummer: 2017/1318
II.1.2. Voornaamste CPV-code: 90911300
II.1.3. Type opdracht: diensten
II.1.4. Korte beschrijving
zie II.1.1
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: JA
II.2. Beschrijving
Lot 1II.2.1. Benaming
(stads-)gebouwen met specifieke veiligheidsmaatregelen II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE254
Voornaamste plaats van uitvoering: diverse locaties
II.2.4. Beschrijving
In de prijsopgave 'per uur' zijn alle volgende zaken inbegrepen: - uurloon is inclusief lonen, sociale lasten, opleidingen voor het personeel,.; - inspectie door de supervisor; - gebruikte producten, materieel, machines,.; - gebruik van hoogtewerkers, stellingen, ladders,.; - verplaatsingskosten, parkeergelden,.; - alle andere kosten die verband houden met het uitvoeren van deze opdracht zoals veiligheidsmaatregelen, verkeerssignalisatie,.
II.2.7. Looptijd
48 maand(en)
Verlenging mogelijk: NEE
Lot 2II.2.1. Benaming
(stads-)gebouwen zonder specifieke veiligheidsmaatregelen II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE254
Voornaamste plaats van uitvoering: diverse locaties
II.2.4. Beschrijving
In de prijsopgave 'per uur' zijn alle volgende zaken inbegrepen: - uurloon is inclusief lonen, sociale lasten, opleidingen voor het personeel,.; - inspectie door de supervisor; - gebruikte producten, materieel, machines,.; - gebruik van hoogtewerkers, stellingen, ladders,.; - verplaatsingskosten, parkeergelden,.; - alle andere kosten die verband houden met het uitvoeren van deze opdracht zoals veiligheidsmaatregelen, verkeerssignalisatie,.
II.2.7. Looptijd
48 maand(en)
Verlenging mogelijk: NEE
Lot 3II.2.1. Benaming
AGB PARKO - gebouwen met specifieke veiligeheidsmaatregelen II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE254
Voornaamste plaats van uitvoering: diverse locaties
II.2.4. Beschrijving
In de prijsopgave 'per uur' zijn alle volgende zaken inbegrepen: - uurloon is inclusief lonen, sociale lasten, opleidingen voor het personeel,.; - inspectie door de supervisor; - gebruikte producten, materieel, machines,.; - gebruik van hoogtewerkers, stellingen, ladders,.; - verplaatsingskosten, parkeergelden,.; - alle andere kosten die verband houden met het uitvoeren van deze opdracht zoals veiligheidsmaatregelen, verkeerssignalisatie,.
II.2.7. Looptijd
48 maand(en)
Verlenging mogelijk: NEE
Lot 4II.2.1. Benaming
AGB SOK - gebouwen met specifieke veiligheidsmaatregelen) II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE254
Voornaamste plaats van uitvoering: diverse locaties
II.2.4. Beschrijving
In de prijsopgave 'per uur' zijn alle volgende zaken inbegrepen: - uurloon is inclusief lonen, sociale lasten, opleidingen voor het personeel,.; - inspectie door de supervisor; - gebruikte producten, materieel, machines,.; - gebruik van hoogtewerkers, stellingen, ladders,.; - verplaatsingskosten, parkeergelden,.; - alle andere kosten die verband houden met het uitvoeren van deze opdracht zoals veiligheidsmaatregelen, verkeerssignalisatie,.
II.2.7. Looptijd
48 maand(en)
Verlenging mogelijk: NEE
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.1. Voorwaarden voor deelneming
III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:
* De inschrijver legt het door hen ingevulde Uniform Europees Aanbestedingsdocument voor, dat bestaat uit een bijgewerkte eigen verklaring en dat door de aanbestedende overheid als voorlopig bewijs wordt aanvaard ter vervanging van door overheidsinstanties of derden afgegeven documenten of certificaten die bevestigen dat de betrokken inschrijver aan alle hierna vermelde voorwaarden voldoet :1° hij bevindt zich niet in een van de uitsluitingssituaties als bedoeld in de artikelen 67 tot 69 van de wet van 17 juni 2016;2° hij voldoet aan de toepasselijke selectiecriteria als vastgesteld overeenkomstig artikel 71 van de wet van 17 juni 2016.* Het UEA dient volledig door de onderaannemer(s) te worden ingevuld en dient alle informatie betreffende deze onderaannemer(s) te bevatten.
III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Het UEA, waarmee de inschrijver verklaart dat hij voldoet aan de onderstaande selectiecriteria:1. Het bewijs van een verzekering tegen beroepsrisico's.
Eventuele minimumeisen:
1. nihil
III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Het UEA, waarmee de inschrijver verklaart dat hij voldoet aan de onderstaande selectiecriteria:1. Document 1: drie referenties van correct uitgevoerde projecten van de laatste vijf jaar die naar omvang en complexiteit vergelijkbaar zijn met het huidige dossier met de bijhorende attesten van goede uitvoering.2. Document 2: een overzicht van de samenstelling van de firma: 1. de bedrijfsstructuur;2. de supervisor (controleur der werken en aanspreekpunt voor de stad Kortrijk)Indien er een andere supervisor wordt toegewezen dan blijven de voorwaarden van dit criteria gelden voor de nieuwe contactpersoon.3. Document 3: lijst van eventuele onderaannemers en hun supervisor waarmee zal gewerkt worden gedurende de looptijd van de overeenkomst.Indien er een andere supervisor wordt toegewezen dan blijven de voorwaarden van dit criteria gelden voor de nieuwe contactpersoon.4. Document 4: alle technische fiches van de schoonmaakmiddelen, het poetsmaterieel en poetsmachines waarmee zal gewerkt worden.Hiervoor wordt de invulfiche van bijlage D gebruikt en toegevoegd.Bijlage D kan enkel ingevuld worden bij plaatsbezoek.5.1. SCHOONMAAKPRODUCTENDe dienstverlener maakt gebruik van milieuvriendelijke producten van de beste kwaliteit die op geen enkele wijze de materialen schade toe brengen en die het best geschikt zijn om de schoonmaakopdrachten mee te vervullen. Het staat de opdrachtgever vrij om, wanneer zij oordeelt dat de dienstverlener geen geschikt materiaal gebruikt, andere schoonmaakproducten bindend aan te bevelen.De dienstverlener bestelt, levert, stockeert en koop alle schoonmaakproducten die hij nodg heeft ter uitvoering, volgens de regels van de kunst zelf.De dienstverlener heeft de nodige info, opleiding en kennis om de producten correct en veilig te gebruiken.5.2. SCHOONMAAKMATERIEELDe dienstverlener moet op regelmatige basis zijn schoonmaakmaterieel te vervangen.De dienstverlener maakt geen gebruik van schoonmaakmaterieel die eigendom is van de opdrachtgever.Onvoldoende schoonmaakmaterieel is nooit een reden om af te wijken van de kwantitatieve en kwalitatieve criteria die bepaald zijn in het bestek.Na het gebruik van schoonmaakmaterieel worden deze onmiddelijk veilig opgeborgen.5.3. (SCHOONMAAK)MACHINESDe machines die door de dienstverlener gebruikt worden om de schoonmaaktaken uit te voeren, zijn geschikt voor hun taak en aangepast aan de werkomstandigheden.Het gebruik van machines mag op geen enkele wijze schade toebrengen aan de infrastructuur van de gebouwen of de werking van de gebruikers hinderen.De door de dienstverlener gebruikte electrische machines voldoen aan de voorschriften van het AREI.De dienstverlener staat zelf in voor de levering, vervanging, onderhoud en aankoop van de benodigde machines.De dienstverlener zorgt er te allen tijde voor dat de machines, nodig voor het uitvoeren van de opdracht, in goede staat zijn en gebruiksklaar.De dienstverlener bergt na elk gebruik de machines veilig en verantwoord op.Defecte machines worden direct gerepareerd en vervangen. In elk geval kan een defecte machine nooit als een excuus gebruikt worden om een afwijking te bekomen van de in dit bestek gestelde bepalingen.De dienstverlener zorgt er voor dat de schoonmaakmachines op de werf aanwezig zijn, wanneer zij volgens de planning in dit bestek gebruikt dienen te worden.Iedere gebruiker van machines heeft de nodige info, opleiding en kennis van de machines om deze correct en veilig te gebruiken en onderhouden.5.4. LADDERS-STELLINGEN-HOOGTEWERKERSNaargelang de plaatselijke toestand zal de uitvoerder verplicht gebruik moeten maken van ladders, stellingen, hoogtewerkers en veiligheidsharnassen. De uitvoerder wendt een aangepaste techniek aan zodat de kuiswerken vanaf de begane grond uitg.(zie opdrachtdocumenten)
Eventuele minimumeisen:
1. Een lijst met de gegevens van de contactpersonen van de drie referenties om te verifiëren.
2. Deze supervisor is het enige aanspreekpunt tussen opdrachtgever en opdrachtnemer en zal de nodige beslissingsbevoegdheid hebben.
De supervisor is geen van de dagelijkse personeelsleden van de dienstverlener in de gemeentegebouwen en is vertrouwd met de opvolging van schoonmaakcontracten.
Deze supervisor controleert op de werkvloer de uitvoering en naleving van het bestek.
In het bijzonder gaat zijn/haar aandacht uitgaan naar :
- controle op het correct uitvoeren van de opgesomde opdrachten,
- controle van de staat der machines en uitrusting
De supervisor moet een recent bewijs van goed gedrag en zeden voorleggen.
3. Deze supervisor is het enige aanspreekpunt tussen opdrachtgever en opdrachtnemer en zal de nodige beslissingsbevoegdheid hebben.
De supervisor is geen van de dagelijkse personeelsleden van de dienstverlener in de gemeentegebouwen en is vertrouwd met de opvolging van schoonmaakcontracten.
Deze supervisor controleert op de werkvloer de uitvoering en naleving van het bestek.
In het bijzonder gaat zijn/haar aandacht uitgaan naar :
- controle op het correct uitvoeren van de opgesomde opdrachten,
- controle van de staat der machines en uitrusting
De supervisor moet een recent bewijs van goed gedrag en zeden voorleggen.
4. 5.1. SCHOONMAAKPRODUCTEN:
technische fiches met:
- de samenstelling van de schoonmaakmiddelen en een beoordeling van hun milieu-impact;
- de wijze van dosering in hoeveelheid en methode;
- de schoonmaakmethode;
- de aard van de verpakkingen;
- de gebruikte hulpmiddelen;
- de gescheiden inzameling van afvalstoffen;
5.2. SCHOONMAAKMATERIEEL:
- lijst van alle toe te passen schoonmaakmaterieel in te vullen in bijlages D1/D2/D3/D4;
- technische fiches van het toe te passen schoonmaakmaterieel;
5.3. (SCHOONMAAK)MACHINES:
- lijst van alle toe te passen (schoonmaak)machines in te vullen in bijlages D1/D2/D3/D4;
- technische fiches van de toe te passen (schoonmaak)machines;
- keuringsattesten van de te gebruiken machines;
5.4. LADDERS-STELLINGEN-HOOGTEWERKERS:
- lijst van alle toe te passen ladders, stellingen en hoogtewerkers in te vullen in bijlages D1/D2/D3/D4;
- technische fiches van de toe te passen elementen;
- keuringsattesten van de gebruikte elementen;
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1.1 Proceduretype
Openbare procedure
IV.1.3 Inlichtingen over een raamovereenkomst of dynamisch aankoopsysteem
De aanbesteding betreft het sluiten van een raamovereenkomst: JA
Raamovereenkomst met meerdere ondernemingen
IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: JA
IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2018-12-20 09:30
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming: NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
De inschrijving moet geldig blijven tot (dd/mm/jjjj): 2019-04-19
IV.2.7 Begin van de gunningsprocedures
Datum: 2018-12-20
Plaatselijke tijd: 09:30
Adres: directie bedrijfsvoering, Grote Markt 54, 8500 KortrijkInlichtingen over gemachtigde personen en de openingsprocedure
Er is een gesloten opening van de offertes voorzien
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. Nadere inlichtingen
Plaatsbezoek vereist en verzuimen aan plaatsbezoek leidt tot nietigheid van de offerte: BIJLAGE A = de infofiches per gebouw voor percelen 1, 2, 3 en 4 met het in te vullen attest van plaatsbezoek voor percelen 1,3 en 4.De offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.
VI.4 Beroepsprocedures
VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van State
Wetenschapsstraat 33, BE-1000 Brussel
VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2018-11-19