Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een: AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
I.1. Naam en adressen
Officiële benaming: OCMW Halle
Postadres: Auguste Demaeghtlaan 30,BE-1500 Halle
Contactpersoon: Jan Goddeau
Tel: +32 23592524
E-mail: jan.goddeau@ocmwhalle.be
Internetadres(sen): www.ocmwhalle.be https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=322523
I.3. Communicatie
Officiële benaming: License to build Architects & Engineers bvba en De Jong Gortemaker Algra Architecten en Ingenieurs BV
Postadres: Brusselsestraat 28,BE-1750 Lennik
Contactpersoon: Karen Mechelmans
E-mail: karen.mechelmans@licencetobuild.be
Internetadres(sen): http://www.licencetobuild.be http://www.licencetobuild.be
AFDELING II. VOORWERP
II.1. Omvang van de aanbesteding
II.1.1. Benaming
Realisatie van 40 assistentiewoningen met ondergrondse parking en dementieterras Referentienummer: OCMW HALLE-506948-2-F02_0
II.1.2. Voornaamste CPV-code: 45211200
II.1.3. Type opdracht: werken
II.1.4. Korte beschrijving
Opdracht van werken - bouw van 40 assistentiewoningen met ondergrondse parking van 68 parkeerplaatsen (1 parkeerlaag) + dementieterras.
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE
II.2. Beschrijving
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE241
Voornaamste plaats van uitvoering: Halle
II.2.4. Beschrijving
Deze Opdracht omvat een opdracht van werken met inbegrip van de coördinatie en de leiding van de werken en de werfopvolging. Het uit te voeren project betreft de nieuwbouw van 40 assistentiewoningen en de bouw van een ondergrondse parkeergarage met 1 parkeerlaag (68 parkeerplaatsen, waarvan 12 parkeerplaatsen in een reeds bestaande parking) ter hoogte van de Auguste Demaeghtlaan 28 op de hoek met de Jean Jacminstraat. Daarnaast omvat de Opdracht ook een voorwaardelijk gedeelte, zijnde de uitvoering van een nieuwbouw dementieterras, in de zin van artikel 57 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, in die zin dat ook dit voorwaardelijk gedeelte aan de Opdrachtnemer gegund wordt, doch dat de Opdrachtgevende Overheid tijdens de uitvoering kan beslissen om dit voorwaardelijk gedeelte al dan niet uit te voeren.
II.2.7. Looptijd
500 dag(en)
Verlenging mogelijk: NEE
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.1. Voorwaarden voor deelneming
III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:
De Inschrijver mag niet vallen onder:(*) de uitsluitingsgronden van de- artikelen 67-59 van de wet van 17 juni 2016 inzake de overheidsopdrachten- artikelen 61-64 van het KB van 18 april 2017 overheidsopdrachten in de klassieke sectorenDe Inschrijver voeg bij zijn Offerte:(*) Het Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA), deel III.Uitsluitingsgronden.Alle onderdelen van deel III. Uitsluitingsgronden dieneningevuld te worden, met name:A: Gronden die verband houden met strafrechtelijke veroordelingenB: Gronden die verband houden met de betaling van belastingen of sociale premiesC: Gronden met betrekking tot insolventie, belangenconflicten of beroepsfoutenD: Louter nationale uitsluitingsgrondenHet UEA heeft betrekking op de verschillende criteria, in die zin dat in ditdocument verschillende delen zijn opgenomen, die slaan op respectievelijk de uitsluitingsgronden, de criteria inzake deeconomische en financiële draagkracht en de criteria inzake technische bekwaamheid.Dit UEA wordt door de Opdrachtgevende Overheid als voorlopig bewijs aanvaard ter vervanging van door overheidsinstanties ofderden afgegeven documenten of certificaten die bevestigen dat de betrokken Kandidaat aan alle voorwaarden voldoet.(*) Een uittreksel uit het centraal strafregister (maximum 3 maanden oud) of bij gebreke daarvan, een gelijkwaardig documentdat is afgeleverd door een bevoegde rechterlijke of administratieve instantie van het land van oorsprong of het land waar deInschrijver is gevestigd, waaruit blijkt dat de Inschrijver niet veroordeeld werd voor de in hoger genoemde artikelen vermeldefeiten.(zie voor verdere toelichting: "het bestek", pagina 21-28)
III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Het voorwerp van de Opdracht en de aard van de prestaties vereist dat de Inschrijvers, hetzij een natuurlijke persoon / rechtspersoon, hetzij minstens één deelgenoot uit het samenwerkingsverband, minstens beschikken over de Categorie D. Bouwwerken. Uitgegaan wordt van een klasse 8, (de Inschrijver is capabel om werken die een totale waarde van ? 5.330.000 overschrijden te realiseren). Het bedrag waartegen de Opdracht gesloten wordt, bepaalt de vereiste erkenningsklasse. De opgegeven aannemer met erkenning categorie D - klasse 8 moet ook de totaliteit van de ruwbouwwerken effectief zelf uitvoeren, en dit zowel betreffende de assistentiewoningen, als de ondergrondse parking als de dementietuin. Ingevolge artikel 3, 1e lid van de wet van 20 maart 1991 moet de aannemer hieraan voldoen op het moment van de sluiting van de Opdracht, hetzij 1° te dien einde erkend zijn, hetzij 2° het bewijs geleverd hebben dat zij de vw'en opgelegd door of krachtens deze wet vervullen.Volgende aspecten dienen daarnaast aangetoond te worden:(*) de ervaring van de aannemer met het bouwen van ondergrondse parkings;Algemene referenties: De aannemer toont zijn ervaring gedurende de afgelopen periode van max. 5 jaar met de bouw van ondergrondse parkings, al dan niet aansluitend met woningbouw, aan. Specifieke referenties: De aannemer moet ook min. 2 referenties kunnen voorleggen, die voldoen aan de volgende vw'en:- elke referentie betreft de bouw van een ondergrondse parking met min. 68 parkeerplaatsen; Het is hierbij niet vereist dat het gaat om een overheidsgebouw. Private projecten worden aanvaard.- de parking moet definitief opgeleverd zijn (uiterste indieningsdatum offertes = referentiepunt);- de voorlopige oplevering van de parking moet plaats gevonden gedurende de afgelopen periode van max. 10 jaar. (uiterste indieningsdatum offertes = referentiepunt);- de parking naar tevredenheid van de opdrachtgever uitgevoerd te zijn (de opdrachtgever moet hiervoor een attest van goede uitvoering afleveren). Attesten van verbonden vennootschappen van de Inschrijver worden niet aanvaard. (*) de gemiddelde personeelsbezetting;De aannemer geeft in de Offerte de gemiddelde jaarlijkse personeelsbezetting van de aannemer (ruwbouw) op, en de omvang van het kaderpersoneel gedurende de laatste 3 jaar.(*) de beroepskwalificaties en de ervaring van de WerfleiderDe Inschrijver geeft in haar Offerte een Werfleider op, die de verantwoordelijkheid voor de uitvoering van de Opdracht op zich neemt en die de rechtstreekse contactpersoon t.a.v. de Opdrachtgevende Overheid is bij de uitvoering van de Opdracht. De Werfleider moet optreden hetzij in rechtstreeks dienstverband van de Inschrijver (arbeidsovereenkomst) hetzij als zelfstandige die hoofdzakelijk voor de Inschrijver prestaties verleent. De Werfleider moet Nederlands spreken en over de nodige ervaring in de leiding met vergelijkbare opdrachten beschikken, d.w.z. min. 2 projecten met een bouwwaarde van minstens ? 7 miljoen (excl. btw), waarbij min. één van de beide projecten een ondergrondse parking bevat, definitief opgeleverd, met een voorlopige oplevering gedurende de afgelopen periode van max. 10 jaar. (uiterste indieningsdatum offertes = referentiepunt)Het is hierbij niet vereist dat het gaat om een overheidsgebouw. Private projecten worden aanvaard.De werfleiding dient naar tevredenheid van de opdrachtgever uitgevoerd te zijn (de opdrachtgever moet hiervoor een attest van goede uitvoering afleveren). Attesten van verbonden vennootschappen van de Inschrijver worden niet aanvaard. Er kan enkel rekening gehouden worden met referenties waarbij de Werfleider zélf de leiding had van de werken en dit grotendeels gedurende de volledige periode van uitvoering van de werken.(verdere toelichting "het bestek", pagina 28-33)
Eventuele minimumeisen:
Klasse: Klasse 8 : meer dan 5.330.000 EUR, Categorie: N/A
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1.1 Proceduretype
Openbare procedure
IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: NEE
IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2018-11-23 11:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming: NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
Looptijd in maanden: 4 (vanaf de datum van ontvangst van de inschrijving)
IV.2.7 Begin van de gunningsprocedures
Datum: 2018-11-23
Plaatselijke tijd: 11:00
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. Nadere inlichtingen
Inschrijvers kunnen vragen stellen en/of opmerkingen over dit Bestek maken. Deze vragen en opmerkingen kunnen uitsluitendschriftelijk per mail worden ingediend bij de contactpersoon van de Opdrachtgevende Overheid en dit tot uiterlijk 13 november 2018.
VI.4 Beroepsprocedures
VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van State
Wetenschapsstraat 33, BE-1040 Brussel
VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2018-10-11