Provincie Limburg

Oproep tot aanvraag tot deelneming - be-MINE PIT: Design & Build



Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een:   AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT  
Uittreksel uit de officiële tekst.

AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST

I.1. Naam en adressen

Officiële benaming :  provincie Limburg
Postadres :  Universiteitslaan 1 , BE - 3500   Hasselt
Contactpersoon:   De heer Dirk Bouve
Tel:   +32 11237574
Fax:   +32 11238111
E-mail:   dirk.bouve@limburg.be
Internetadres(sen):   www.limburg.be  


AFDELING II. VOORWERP

II.1. Omvang van de aanbesteding

II.1.1. Benaming
Oproep tot aanvraag tot deelneming - be-MINE PIT: Design & Build  
Referentienummer:   2018N038102
II.1.2. Voornaamste CPV-code :  45212352
II.1.3. Type opdracht :  werken
II.1.4. Korte beschrijving
zie II.2.4
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen:   NEE

II.2. Beschrijving

II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s):   BE221
Voornaamste plaats van uitvoering:   be-MINE, Koolmijnlaan 201 te 3582 Beringen
II.2.4. Beschrijving
Onder de noemer be-MINE wordt de mijnsite van Beringen herbestemd als een toeristisch-recreatief project. In het kader van de projectontwikkeling op de mijnsite in Beringen en de herbestemming van de bestaande, geklasseerde mijngebouwen nam de provincie Limburg het initiatief om een nieuw erfgoedontsluitingsproject op te starten in een groot deel van de bewaarde mijngebouwen in Beringen, het mijnbelevingscentrum "be-MINE PIT". De programma's en doelstellingen van het project werden bepaald op basis van een architecturaal en scenografisch masterplan waarin de hoofdlijnen van het project bepaald zijn.   De opdracht omvat het volledig ontwerp, alle noodzakelijke studieopdrachten, coördinatie/toezicht op en de uitvoering van de werken tot de realisatie van het volledige project be-MINE PIT in Beringen. Het betreft een opdracht voor 'Design&Build' ('Ontwerp en bouw') wat inhoudt dat er een combinatie ontwerper+scenografisch team / uitvoerder wordt gezocht, om deze opdracht tot een goed einde te brengen. Belangrijk uitgangspunt hierbij: het optimaal benutten van het beschikbare budget. Een gebouw / infrastructuur, met een zo breed mogelijk gamma aan mogelijkheden, moet aan de toekomstige gebruikers worden aangeboden. Naast de organisatorische, technische en belevenisvolle aspecten wordt ook bijzondere aandacht gevraagd voor de vereiste architecturaal - stedenbouwkundige kwaliteiten, op deze belangrijke locatie.  
II.2.5. Gunningscriteria
De prijs is niet het enige gunningscriterium en alle criteria worden enkel vermeld in de aanbestedingsdocumenten.
II.2.7. Looptijd
Aanvang (dd/mm/jjjj):   2019-07-01
Einde (dd/mm/jjjj):   2021-06-30
Verlenging mogelijk:   NEE


AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN

III.1. Voorwaarden voor deelneming

III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:  
* De inschrijver legt het door hen ingevulde Uniform Europees Aanbestedingsdocument voor, dat bestaat uit een bijgewerkte eigen verklaring en dat door de aanbestedende overheid als voorlopig bewijs wordt aanvaard ter vervanging van door overheidsinstanties of derden afgegeven documenten of certificaten die bevestigen dat de betrokken inschrijver aan alle hierna vermelde voorwaarden voldoet :1° hij bevindt zich niet in een van de uitsluitingssituaties als bedoeld in de artikelen 67 tot 69 van de wet van 17 juni 2016;2° hij voldoet aan de toepasselijke selectiecriteria als vastgesteld overeenkomstig artikel 71 van de wet van 17 juni 2016.

III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
1. De kandidaat moet zijn financiële en economische draagkracht aantonen over zijn totale omzet over de laatste 3 boekjaren.
Eventuele minimumeisen:
1. De totale jaarlijkse omzet over deze laatste 3 jaren, moet op jaarbasis gemiddeld tenminste 1.5 miljoen euro (inclusief BTW) bedragen.

III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
1. De kandidaat geeft een samenstelling van zijn team weer waarin minstens volgende expertises verplicht zijn opgenomen: een architect, een aannemer, scenografisch team, een studiebureau stabiliteit, een studiebureau speciale technieken, een studiebureau EPB. Vrijblijvend voegt de kandidaat ook al andere partijen die deel zullen uitmaken van het team toe. Een deelnemer of genomineerde onderaannemer kan verschillende van de gevraagde bekwaamheden aanbrengen. Bij de samenstelling van het team dient duidelijk te worden aangegeven welke natuurlijke personen of rechtspersonen als 'deelnemer' deel zullen uitmaken van het team en welke natuurlijke personen of rechtspersonen als genomineerde onderaannemer voor deze deelnemer zullen optreden. De inschrijver bewijst de expertise van elke van deze gevraagde teamleden aan de hand van minimaal een diploma en een curriculum vitae van de personen die de opdracht zullen uitvoeren. - Het architectenbureau is minstens 10 jaar ingeschreven in de Orde van Architecten van België of moet aantonen dat men in de lidstaat van de Europese Unie waar men gevestigd is, minstens vijf jaar het beroep van architect mag uitoefenen. Het architectenbureau voegt het bewijs van inschrijving bij de Orde van Architecten toe (origineel of voor eensluidend verklaard afschrift van maximum 1 jaar). Minstens één architect die deel uitmaakt van het projectteam dient aan te tonen dat hij reeds vijf jaar ingeschreven is bij de Orde van Architecten. - De aannemer beantwoordt aan de wettelijk bepaalde erkenningsklasses overeenkomstig deze opdracht- Het scenografisch team kan aantonen dat hij een uitgebreide ervaring heeft in dit domein - De ingenieurs van het ontwerpteam zijn minstens vijf jaar ingeschreven in het beroepsregister als raadgevend ingenieur of moeten bewijzen dat zij in de lidstaat van de Europese Unie waar ze gevestigd zijn, reeds vijf jaar werkzaam zijn als raadgevend ingenieur.- De EPB-verslaggever moet als dusdanig geregistreerd zijn bij het Vlaams energieagentschap en dient hiervan een attest voor te leggen. Hij moet ervaring hebben met EPB-verslaggeving.De inschrijver mag het team uitbreiden met andere disciplines indien hij dit nodig acht voor de opdracht. Geslaagde samenwerkingen tussen de teamleden uit eerdere projecten wordt als positief ervaren. Indien dit van toepassing is, geeft de kandidaat dit ook mee in zijn referenties (zie verder). De leden van het projectteam mogen slechts deel uit maken van het projectteam van één kandidaat-inschrijver. Zij kunnen niet deelnemen aan de gunningsprocedure in hoofde van verschillende kandidaat-inschrijvers.De opdrachtgever verkiest te werken met één aanspreekpunt tijdens de werkzaamheden. De inschrijver geeft aan wie binnen het team het aanspreekpunt zal zijn tijdens tot de definitieve oplevering van het project. worden. Deze contactpersoon dient het Nederlands machtig te zijn (zowel geschreven als gesproken).De presentatie van het projectteam wordt toegelicht op maximaal 10 A4 pagina's (recto) (exclusief bijlages ter staving van kwalificaties).2. De technische bekwaamheid zal worden beoordeeld op basis van referenties; enkel referenties uit de afgelopen 10 jaar komen in aanmerking.Voor elk van de verplichte teamleden (uitgezonder studiebureau stabiliteit, EPB en speciale technieken) voegt de kandidaat 5 verplichte en maximum 3 facultatieve referenties toe. De facultatieve referenties kan de kandidaat aanwerven om bepaalde referenties die niet beantwoorden aan de vooropgestelde criteria alsnog toe te voegen om een bepaalde ervaring of project aan te tonen die volgens de kandidaat een meerwaarde kan betekenen voor de uitvoering van deze opdracht.De verplichte referenties getuigen van ervaring in soortgelijke opdrachten. Om geldig te zijn, moet elke referentie, op maximum 2 A4 bladen per referentie, de volgende punten omvat.(zie opdrachtdocumenten)

Eventuele minimumeisen:
1. nvt
2. Er worden verschillende criteria vooropgesteld waaraan de verplichte referentie voor respectievelijk architect, scenograaf en aannemer moeten aan voldoen.
Architect
- minimum één referentie die getuigt van ervaring in restauratie van beschermd onroerend erfgoed
- minimum één referentie die getuigt van ervaring in een architecturaal complex van minimum 10 000 m² waarbij de kandidaat als hoofdarchitect was aangesteld
- minimum één referentie waar publieke ontsluiting centraal staat
- minimum twee referenties met een minimale projectkost van in totaal 15 000 000 euro (inclusief btw en alle werken)
- minimum 1 referentie voor een overheidsinstelling
Scenografisch team
- minimum 2 referenties waarbij beleving centraal staat; in één referentie staat familievriendelijke beleving centraal
- minimum 1 referentie voor een overheidsinstelling
- minimum twee referenties met een minimale projectkost voor scenografie van in totaal 3 000 000 euro (inclusief btw)
Aannemer
- minimum twee referenties met een minimale projectkost van in totaal 15 000 000 euro (inclusief btw en alle werken)
- minimum 1 referentie voor een overheidsinstelling
- minimum één referentie die getuigt van ervaring in restauratie van beschermd onroerend erfgoed
- minimum één referentie die getuigt van ervaring in een architecturaal complex van minimum 10 000 m²
Vereiste erkenning: D (Bouwwerken), Klasse 8


AFDELING IV. PROCEDURE

IV.1.1 Proceduretype
Mededingingsprocedure met onderhandeling

IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA:   JA

IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling   2018-08-28   09:30
IV.2.3 Geraamde datum van verzending van uitnodigingen tot inschrijving of deelneming aan geselecteerde gegadigden
2018-10-19
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming :   NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
Looptijd in maanden:   3   (vanaf de datum van ontvangst van de inschrijving)


AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN


VI.3. Nadere inlichtingen
Motivering voor de keuze van de gunningsprocedure: mededingingsprocedure met onderhandelingZoals bepaald in de nota van uitgangspunten liggen voor be-MINE PIT de contouren deels vast; maar gezien de omvang van de opdracht, de belevingswaarde, de grootte van het gebouw, het beschermd statuut van het gebouw en de daarbij horende voorwaarden van het Agentschap Onroerend Erfgoed, de mogelijke materiaalkeuzes,. wordt er geopteerd voor de mededingingsprocedure met onderhandeling om zo de inschrijvers voldoende te kunnen informeren en bijsturen indien nodig en de ingediende offertes in overeenstemming te kunnen brengen met de door de aanbestedende overheid beoogde doelstellingen van het project. De aanbestedende overheid kan met de inschrijvers onderhandelen over hun eerste indicatieve en daaropvolgende verbeterde offertes, met uitzondering van de definitieve inschrijving, om de inhoud ervan te verbeteren. De aanbestedende overheid stelt de inschrijvers in kennis indien de onderhandelingsprocedure zal afgesloten worden en stelt een gemeenschappelijke termijn vast voor de indiening van een definitieve offerte ('best and final offer')."Meer informatie kan u vinden op volgende website: http://www.publicprocurement.be of via de e-procurement helpdesk op het nummer: +32 (0)2 740 80 00.De kandidaturen en offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.

VI.4 Beroepsprocedures

VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van State
Wetenschapstraat 33 ,  BE - 1040   Brussel
Tel:   +32 22349611

VI.4.4 Dienst waar inlichtingen over de beroepsprocedures kunnen worden verkregen
Raad van State
Wetenschapstraat 33 ,  BE - 1040   Brussel
Tel:   +32 22349611

VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2018-06-21

Annonces similaires du BDA :