Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een: AANKONDIGING VAN EEN GEGUNDE OPDRACHT - NUTSSECTOREN
Uittreksel uit de officiële tekst.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
I.1. Naam en adressen
Officiële benaming : Havenbedrijf Antwerpen
Postadres : Zaha Hadidplein 1 , BE - 2030 Antwerpen
E-mail: overheidsopdrachten@portofantwerp.com
Internetadres(sen): www.portofantwerp.com
AFDELING II. VOORWERP
II.1. Omvang van de aanbesteding
II.1.1. Benaming
Het realiseren van nieuwe wachtplaatsen voor binnenvaart, t.h.v.de Zouten en het Reigersbos, aan Kanaaldok B2 - Vereenvoudigde onderhandelingsprocedure met voorafgaande oproep tot mededinging Referentienummer: B10387
II.1.2. Voornaamste CPV-code : 45240000
II.1.3. Type opdracht : werken
II.1.4. Korte beschrijving
zie II.2.4
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE
II.2. Beschrijving
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE211
Voornaamste plaats van uitvoering: Haven van Antwerpen
II.2.4. Beschrijving
Ter hoogte van de Zouten en het Reigersbos aan Kanaaldok B2 zijn er tot op heden slechts enkele rudimentaire tijdelijke afmeervoorzieningen aanwezig, nl. 4 kleine bolders over een kaaimuurlengte van ca.1200m, om binnenvaartschepen af te meren. Veel voorkomender is dat de binnenvaartschepen zich langsheen de kaaimuur afmeren met behulp van spudpalen, met schade aan deze wand tot gevolg. Om dit probleem tegen te gaan wenst het Havenbedrijf nieuwe meerpalen te plaatsen achter de bestaande kaaimuur. Zodoende kan de bestaande kaaimuur functioneren als een volwaardige en veilige wachtplaats voor binnenvaartschepen. De werken omvatten het verwijderen van bestaande bolders met hun betonfundering, het verwijderen van bestaande (scheepvaart-) borden met hun betonfundering, het plaatsen van 60 tons-meerpaalconstructies conform de bijgevoegde plannen, het leveren en plaatsen van ladders, handgrepen en wrijfhouten en het leveren en plaatsen van wachtbuizen. De bestaande kaaimuur bestaat uit stalen damwandprofielen waar bovenop telkens een betonnen kesp aangebracht is en vervolgens verankerd wordt d.m.v. ankers in de grond. In bepaalde zones/plaatsen zijn er in het verleden herstelwerkzaamheden gebeurd waarbij sommige ankers vervangen werden, hiermee zijn er ankers die onder verschillende hoeken liggen (zie plannen). De lengte van de betreffende kaaimuur bedraagt ca. 1200m. Op een afstand van ca. 4m achter de kaaimuur bevindt zich een jaagpad. Tussen het jaagpad en de bestaande kaaimuur wordt om de ca. 24m een 60tons-meerpaal geplaatst. In totaal worden er 50 stuks meerpalen geplaatst. De meerpalen worden telkens geconstrueerd in een mono-buispaal, die op zijn beurt telkens verankerd wordt met twee ankers. Om te anticiperen op mogelijke vervuiling en geluidsoverlast van gemeerde binnenvaart in de toekomst voorziet het Havenbedrijf Antwerpen eveneens walstroomkasten. Het leveren en plaatsen van de walstroomkasten zijn niet vervat in dit bijzonder bestek, maar de realisatie van de walstroomkasten wordt in dit bestek wel afgestemd (o.a. het leveren en plaatsen van de prefab HS-cabines, het leggen van LS- en HS-kabels en het plaatsen van sokkels). De bestaande kaaimuur wordt bijkomend nog voorzien van de nodige kaaitoerustingen zoals ladders en wrijfhouten. De aannemer wordt geacht op de hoogte te zijn van de aard van de ondergrond, hierbij wordt verwezen naar het bij dit bestek toegevoegde sonderingsrapport. De werken worden uitgevoerd overeenkomstig bijgevoegde plannen, schetsen, alsook volgens de richtlijnen van het bestuur verstrekt ter plaatse. De werken moeten uitgevoerd worden vanaf het water. De aannemer voorziet in alle drijvende tuigen, kranen, materiaal en materieel nodig voor het uitvoeren van de werken vanaf het water, dit volgens eigen oordeel van de aannemer. De kosten voor uitvoering voor vanaf water zijn begrepen in de prijs. De aannemer dient zich te houden aan de veiligheidsvoorschriften (risicoanalyses, werkvergunningen,.). Vooraleer met de werken te starten, zal een gedetailleerde planning worden opgemaakt. Deze is bindend voor alle partijen. De gedetailleerde planning dient opgemaakt vóór en besproken te worden tijdens de opstartvergadering. De planning omvat alle details van alle werken (details productie, timing productie, timing werken ter plaatse, werken vanaf water en/of vanaf land, enz.). De aannemer houdt rekening met specifieke randvoorwaarden zoals de omgeving (moeilijk bereikbare plaatsen, beperkte werkplaats, etc. ), de scheepvaart, enz. De aannemer treft in overleg met het bestuur de nodige maatregelen om de kaai-exploitatie, het wegverkeer en de scheepvaart nooit te hinderen. Bij de opmaak van de planning en de bepaling van de uitvoeringswijze wordt met dit alles rekening gehouden.
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: NEE
AFDELING V. GUNNING VAN OPDRACHT
Lot 1 : Het realiseren van nieuwe wachtplaatsen voor binnenvaart, t.h.v.de Zouten en het Reigersbos, aan Kanaaldok B2V.1. Inlichtingen over niet-gunning
De opdracht/het perceel wordt niet gegund.
Andere redenen (stopzetting van de procedure).
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.4 Beroepsprocedures
VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad Van State Griffie van de afdeling bestuursrechtspraak
Wetenschapstraat 33 , BE - 1040 Brussel (Etterbeek)
Tel: +32 22349611
VI.4.4 Dienst waar inlichtingen over de beroepsprocedures kunnen worden verkregen
Raad Van State Griffie van de afdeling bestuursrechtspraak
Wetenschapstraat 33 , BE - 1040 Brussel (Etterbeek)
Tel: +32 22349611
VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2018-05-23